Sub ce aspecte este inferioara Legea 98/2016 fata de OUG 34/2006 pe care o inlocuieste Important

Sub acest titlu voi incepe sa prezint acele modificari legislative care in teorie, dar si in practica, dovedesc faptul ca legiuitorul roman nu a acumulat know-how pe parcursul a 10 ani, cat OUG 34/2006 s-a aflat in vigoare, ci a venit cu o legislatie noua, in care nu a pastra elementele calitative din actele normative recent abrogate.

Pachetul de legi privind achizițiile publice, adoptat de Parlamentul României Important

Pachetul de legi privind achizițiile publice, adoptat de Parlamentul României

mai 10, 2016

 

Pachetul legislativ privind achizițiile publice a fost adoptat astăzi de plenul Camerei Deputaților (cameră decizională), în prezența premierului Dacian Cioloș.

Din acest pachet legislativ fac parte proiectul de lege privind achizițiile publice (clasice), proiectul privind achizițiile sectoriale, proiectul de lege privind concesiunile de lucrări și concesiunile de servicii, precum și proiectul de lege privind remediile și căile de atac în materie de atribuire a contractelor de achiziție publică, a contractelor sectoriale și a contractelor de concesiune și pentru organizarea și funcționarea Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor.

Principalele modificări aduse de noile legi privind achizițiile publice se referă la:

Solicitare punct de vedere achizitie

Buna ziua
As dori un punct de vedere cu privire la o
achizitie care era realizata de minister prin achizitie centralizata acesta a incheiat un acord cadru in urma caruia au fost derulate 4 contracte subsecvente dar anul acesta acordul cadru expira la data de 19.12 iar subsecventul la data de 31.12 iar ministerul m-a instiintat sa realizez eu achizitia pentru primul trimestru al anului urmator pana reusesc sa finalizeze ei achizitia. ma aflu in situatia in care nu stiu ce metoda as putea aplica astfel incat achizitia sa fie in temeiul legal dar nu mi doresc sa raman fara carburant la inceputul anulului urmator.

Suplimentare contract lucrari

Va rog sa ma luminati in urmatoarea speta.
Obiectiv:Modernizare drumuri locale
Un drum cu o L de 2 Km, s-a realizat asfaltare pe L= 1,8 Km,; pe diferenta de 200 m nu a fost prevazuta initial asfaltare, deoarece in acea zona era o alunecare de teren care ulterior a fost rezolvata (ziduri de sprijin) in baza altui contract cu fonduri pe calamitati (situatii de urgenta).
Intrebare:pot face act aditional cu acelasi executant pentru asfaltarea diferentei de 200 m.?
Multumesc.

Proiectat general participa la procedura pentru atribuirea executiei lucrarii proiectate

Am participat la o procedura de atribuire la care unul din candidati in calitate de lider de asociere este Proiectantul general al Lucrarii. Precizez ca obiectul licitatiei este de executie lucrari.
In perioada de elaborare a ofertei am solicitat in doua randuri clarificari privind listele de cantitati din documentatie si anume incadrarea articolelor asimilate. Raspunsul a fost: "Se vor respecta incadrarile din lista de catitati" in conditiile in care s-au pus la dispozitie pentru fiecare deviz: F3,C6,C7,C8,C9 fara reteta articolelor asimilate. Din start Ofertantul care a intocmit si proiectul este avantajat fata de ceilalti participanti.
Art. 59 din L98/2016 nu este limitativ si spune:
prin conflict de interese se înţelege orice situaţie în care membrii ... unui furnizor de servicii de achiziţie (proiectantul) care acţionează în numele autorităţii contractante , care sunt implicaţi în desfăşurarea procedurii de atribuire sau care pot influenţa rezultatul acesteia (a se vedea raspunsul la solicitari), au în mod direct sau indirect, un interes financiar (proiectantul a depus oferta financiara pentru executia proiectului), economic sau un alt interes personal, care ar putea fi perceput ca element care compromite imparţialitatea ori independenţa lor în contextul procedurii de atribuire". Parerea mea este ca se incalca si pricipiul tratamentului egal.
Astept pareri privind aceasta speta!

Intrebare intocmire oferta dupa 1 ianuarie 2018 - lucrari

Clarificare privind intocmirea ofertei pt. o depunere cu data limita pe 03 ianuarie 2018:

Intrucat de la 1 ianuarie 2018 are loc cresterea salariului minim de la 1450 ron la 1900 ron si trecerea contributiilor de la angajator la angajat (CAS,SOMAJ,SANATATE etc.)
Intrebare:
a)-ce manopera orara minima se va folosi pentru intocmirea ofertei cea corespunzatoare salariului minim existent de 1450 ron sau cea corespunzatoare salariului minim valabil de la 1 ianuarie 2018 de 1900 ron?

b)-cum vom proceda la intocmirea ofertei, datorita trecerii contributiilor de la angajator la angajat (CAS,SOMAJ,SANATATE etc.) contributii care se regasesc la intocmirea devizelor oferta in momentul actual in cadrul cheltuielilor directe, iar dupa 1 ianuarie 2018 acestea nu se vor mai regasi in aceste cheltuieli directe?

Anuntul a fost publicat pe 28 noiembrie 2017.

Procedura simplificata cu un singur ofertant

Buna ziua....Am o nelamurire daca ma poate ajuta cineva....Am initiat o procedura simplificata pentru achizitia unui produs la care a participat un singur operator economic.Intrebarea mea este dupa comunicarea castigatorului suntem obligati sa asteptam termenul de 5 zile pentru semnarea contractului?
Va multumesc !

Achizitii fara buget aprobat

Buna ziua.
Va cer sfatul in legatura cu urmatoarea situatie: pot elabora documentatia pentru o achizitie care se va face in anul urmator, cat mai repede dupa aprobarea bugetului?
In noua lege a achizitiilor nu se mai face nicio precizare referitoare la posibilitatea de a elabora documentatia si de a initia achizitia chiar daca nu exista buget aprobat inca.
Sa intelegem ca ceea ce nu este interzis , este permis?

Multumesc anticipat.

experienta similara

Experienta similara la un contract de furnizare de produse poate fi dovedita cu un contract de inchiriere al acelui produs

Reluare competitie acord cadru

Buna ziua.
Am incheiat un acord cadru iar contractele subsecvente se atribuie prin reluarea competitiei. Am castigat primul contract si se apropie de finalizare, urmeaza sa reluam competitia pentru al doilea.
Nu gasesc nicaieri, de aceea intreb: care sunt preturile de plecare pentru noua runda de licitatie electronica? Cantitatile le stim, sunt prevazute de autoritatea contractanta la publicarea anuntului de participare, dar care ar fi plafonul?
Acordul cadru/contractul e de livrare de produse.

Schimbarea comisiei de evaluare

Buna.
Am urmatoarea situatie: particip la o licitatie deschisa. Inainte de data limita de depunere a ofertelor, directorul general al Autoritatii Contractante este demis. Acesta era persoana de contact din fisa de date, membru in comisia de evaluare, reprezentantul autoritatii trecut in contract (contractul a trebuit sa-l semnam si sa scriem: de acord cu clauzele contractuale).
Acelasi director trecut si in declaratia privind conflictul de interese cf. art.73 din 99/2016.
Autoritatea contractanta nu a pus nicio clarificare cu privire la inlocuirea unui membru al comisiei de evaluare si modificarea conducerii.
De unde stim noi ca, actualul director nu se incadreaza in art.73? E fals in declaratii?
Ce se face in astfel de cazuri? In lege nu am gasit nimic lamuritor...

Valabilitatea Ordinului 509/2011

Buna ziua! Va rog sa imi spuneti si mie daca Ordinul 509/2011 privind formularea criteriilor de calificare și selecție mai este valabil la data prezenta (17.11.2017), tinand cont de faptul ca OUG 34/2006, cu care ordinul mergea in paralel, a fost abrogata. Dupa aparitia Legii 98/2016, a aparut vreun alt act normativ care sa fie inlocuitorul Ordinului 509/2011?

Oferta tehnica cu drepturi de autor?

Ajutor! Propunerile tehnice si/sau financiara pot fi declarate de catre ofertanti ca fiind confidentiale, clasificate sau protejate de un drept de proprietate intelectuala doar daca sunt inregistrate la OSIM?

Oferta inacceptabila si neconforma

Comisia de evaluare constata ca :
propunerea tehnica nu este prezentata intr-o maniera organizata pentru facilitarea corespondentei intre raspunsul ofertantului si cerinta , asa cum este cerut in caietul de sarcini si in fisa de date. Adica, propunerea tehnica are mai multe titluri numerotate de la 1 la 9, si la un moment dat ofertantul le numeste capitole. Fiecare astfel de capitol are propria lui numerotare a paginatiei, adica propunerea tehnica nu are o numerotare unica de la prima pagina pana la ultima, si aceste capitole contin niste titluri numerotate la randul lor de la 1 la.......care la randul lor contin alte titluri numerotate de la 1 la ........ Si asa se ajunge la o arborescenta de genul 4.1.1.2., fara a fi denumite acestea ca subcapitole, pucte, subpuncte.... Fiecare capitol are o astfel de arborescenta fara a prelua in numerotare si cifra capitolului, adica 3.4.1.2. sau 7.4.1.2 astfel ca se face confuzie intre 4.1.2. din cap 3 si 4.1.2 din cap 7 , mai ales ca nici paginatia nu poate fi un reper, pagina nr 5 e intalnita si la cap 3 si la cap 7. Iar in cadrul propunerii se fac trimiteri de exemplu, "la 4.1.2" si comisia cauta 4.1.2. in toate capitolele sa vada care 4.1.2 corespunde cerintei.
In aceste conditii propunerea tehnica poate sau putea fi respinsa ca inacceptabila conf cu art 215 alin 4?
Pana la urma comisia a izbudit sa gaseasca firul logic al propunerii tehnice .

Modalitatea de asigurare a accesului la specialistii necesari

Bună ziua
având în vedere solicitarea din CS ”ofertantii trebuie sa prezinte modalitatea de asigurare a accesului la specialisti necesari si obligatorii” vă rog să mă ajutați cu răspunsul la următoarea întrebare: concret cum se raspunde in caietul de sarcini la aceasta intrebare? Adica spun pur si simplu arat care sunt acestia, arăt la ce moment intervin în executarea contractului si ma angajez ca ii voi avea cu CIM dupa semnarea contractului cu Autoritatea Contractanta, sau trebuie prezentate declaratiile lor de disponbilitate in ofertă? Precizez ca nu sunt angajati ai societatii ofertante, sau sunt angajati dar nu pe functiile cerute in CS. Mii de multumiri.

Emite conţinut

Autentificare utilizatori

Comentarii recente

Parteneri