Modificarea Codului Penal si Achizitiile Publice Important

Prevederile în vigoare ale Codului penal referitoare la abuzul în serviciu sunt: "fapta funcţionarului public care, în exercitarea atribuţiilor de serviciu, nu îndeplineşte un act sau îl îndeplineşte în mod defectuos şi prin aceasta cauzează o pagubă ori o vătămare a drepturilor sau intereselor legitime ale unei persoane fizice sau ale unei persoane juridice se pedepseşte cu închisoarea de la 2 la 7 ani şi interzicerea exercitării dreptului de a ocupa o funcţie publică".

Modificările Codului penal referitoare la abuzul în serviciu, adoptate de comisia din Parlament, sunt:"Fapta funcţionarului public, aflat în exerciţiul atribuţiilor de serviciu reglementate expres, prin legi, ordonanţe de guvern sau ordonanţe de urgenţă, care refuză să îndeplinească un act sau îl îndeplineşte prin încălcarea atribuţiilor astfel reglementate, a unor dispoziţii exprese dintr-o lege, ordonanţă de guvern sau ordonanţă de urgenţă, în scopul de a obţine pentru sine, soţ, rudă sau afin până la gradul II inclusiv, un folos material necuvenit şi prin aceasta cauzează o pagubă certă şi efectivă mai mare decât echivalentul unui salariu minim brut pe economie sau o vătămare a drepturilor sau intereselor legitime nepatrimoniale ale unei persoane fizice sau juridice se pedepseşte cu închisoare de la 2 la 5 ani sau amendă".

Comentarii HG 419/2018 - episodul 1 - Termenul de raspuns la solicitarile de clarificari Important

Prin HG 419/2018 termenul uzual, considerat de legiuitor de regula suficient si rezonabil pentru formularea unui raspuns la o solicitare de clarificari a fost redus de la 3 zile lucratoare la 1 zi lucratoare: art. 134 alin. 3 din HG 395/2016, "(3) Comisia de evaluare va stabili termenul-limită în funcţie de volumul şi complexitatea clarificărilor şi completărilor formale sau de confirmare necesare pentru evaluarea fiecărei solicitări de participare/oferte. Termenul astfel stabilit va fi, de regulă, de minimum 1 zile lucrătoare."

Oare cine poate crede, atat autoritate contractanta cat si operator economic ca, 1 "zile" lucratoare este suficient pentru a raspuns la o solicitare de clarificari adresata in procesul de evaluare? In marea majoritate a cazurilor, pe langa volumul de munca imens pentru pregatirea raspunsului si a documentelor cerute, solicitarea este formulata de asa natura, ambiguu, tendentios, deschisa la mai multe interpretari si posibile raspunsuri, incat operatorul economic, inainte de a incepe sa raspunda, trebuie sa desluseasca sensul real al intrebarilor autoritatilor contractante si sa isi faca o strategie de raspuns care sa nu permita autoritatii contractante sa considere raspunsul neconcludent prin raportare la intrebarea adresata si, prin urmare, sa permita acesteia sa respinga oferta sa ca inacceptabila pentru raspuns neconcludent.

Modificare legislatie achizitii publice 2018 - episodul 2 Important

Daca va era dor de modificari legislative... publicata ieri, in vigoare tot de ieri... tipic romanesc 

Comentarii OUG 45/2018 - episodul 1 - Cautiunea Important

Se instituie cautiunea de 2% din valoarea estimata/atribuita a contractului/celui mai mare contract subsecvent, in cazul acordului-cadru, limitat la 35.000/88.000/220.000/880.000 lei, in conditiile legii. Banii nu se pierd in cazul in care se pierde litigiul, dar trebuie blocati pana la solutionarea definitiva a acestuia.

Nu se poate constitui cautiunea decat numerar (cont deschis la dispozitia instantei la banca aleasa de contestatoare), alte metode de plata (ex. bilet la ordin, fila CEC) fiind acceptate doar cu acordul expres al partii adverse, care, parerea mea, nu va fi obtinut niciodata.

Spre deosebire de raposata garantie de buna conduita, nu se accepta scrisorile de garantie bancara sau politele de asigurare. Pentru returnarea banilor trebuie adresa din partea contestatoarei, daca nu, banii se fac venit la bugetul AC. AC are acces la bani doar cu incuviintarea instantei si in limita si cu dovedirea prejudiciului concret suferit, nu la intreaga suma a cautiunii.

CNSC  a emis o hotarare prin care reglementeaza modul de solicitare a cautiunii, daca aceasta nu se depune simultan cu contestatia, http://www.cnsc.ro/wp-content/uploads/2018/06/2018.06.Cautiune.pdf.

Deloc surprinzator, AC nu trebuie sa constituie cautiune, daca ea este cea care depune plangere.

Modificare legislatie achizitii publice 2018 Important

Atasat gasiti OUG 45/2018 pentru modificarea si completarea unor acte normative cu impact asupra sistemului achizitiilor publice adoptata in 24 mai 2018, publicata in Monitorul Oficial nr. 459 din 4 iunie 2018, in vigoare din 4 iunie 2018. Totodata veti regasi Legea 98/2016 consolidata (s.n. actualizata la zi) si Legea 101/2016 consolidata (s.n. actualizata la zi).

Raportat la cele de mai sus vom incepe in cel mai scurt timp sa publicam pe site o analiza/dezbatere/prezentare punctuala a modificarile survenite, la care va rugam sa participati activ cu subiecte de interes pt dvs.

Din punctul nostru de vedere, prezenta modificare, in special in ceea ce priveste Legea 101/2016, este un mare pas inapoi, fiind o incercare, speram nereusita, pe termen mediu si lung, dar inevitabil cu efect pe termen scurt, de ingradire a liberului acces la justitie, cu consecinta corelativa a cheltuirii discretionare a banilor publici, sub masca organizarii unor proceduri concurentiale si transparente de achizitie publica.

 

 

 

 

Modificare contract substantiala sau nesubstantiala

La o procedura simplificata de lucrari se constata ca in deviz nu a fost prins articolul de sapa autonivelanta, sapa care trebuie executata. Daca vreau sa suplimentez ctr cu aceste lucrari sunt considerate modificari substantiale sau nesubstantiale?

Proceduri Achizitii societate de transport public local

Buna ziua

O societate de transport public local, tinand cont de următoarele:
- înființata de curând
- capital social virat din bugetul local
- asociat unic Consiliul local
- SRL

Aceasta societate are obligația sa aplice prevederile legale in vigoare privind achizițiile publice?

Cazier judiciar administrator judiciar

In cazul unui ofertant aflat in insolventa este necesara solicitarea cazierului judiciar si pentru administratorul judiciar, in vederea verificarii neincadrarii acestuia din urma in situatiile prevazute la art. 164 din lege?

Inivtatie participare la licitatie conf. Ordin 707

stimati colegi, cum procedati cu Ordinul 707/03.07.2018 privind stabilirea unui mecanism de creştere a competitivităţii companiilor deţinute majoritar sau integral de stat prin intermediul procedurilor de achiziţie publică/sectorială?
cautati in lista societatile care corespund cel mai bine cu specificul contractului dvs; trimiteti invitatiile la mai multi???cum le trimiteti invitatiile pe fax, e-mail.....????.
personal cred ca cei de la ANAP au inebunit de tot!!

Este sau nu Oferta alternativa

Buna ziua,

Formular de integritate negociere fara publicare prealabila

Se pare ca si la negocierea fara publicare prealabila tb completat formular de integritate (in plus ar fi si normal). asa ca am inceput un studiu pe goagle si am gasit ce vedeti mai jos in imagine. din pacate nu reusesc sa gasesc butonul ADAUGA MANUAL FORMULAR DE INTEGRITATE. asa ca am sunat la ANI. ANI imi spune sa trimit email si trimit email. dar nu raspunde nimeni la email asa ca sun din nou, dar telefonul nu mai functioneaza si pe cine sa intreb? pe papa de la roma

Transmiterea trimestial in SEAP a unei notificari cu privire la achizitiile directe.

Avand in vedere art. 46 din HG 395/ 2016: "Autoritatea contractantă are obligaţia trimestrial de a transmite în SEAP o notificare cu privire la achiziţiile directe, grupate pe necesitate, care să cuprindă cel puţin obiectul, cantitatea achiziţionată, valoarea şi codul CPV." nu-mi este clar unde este rubrica respectiva in SEAP, la "Notificari de atribuire la cumpararea directa" ?

Al doilea cont de administrator in SICAP pentru aceiasi autoritate contractanta

As vrea sa mai adaug in SICAP o persoana care sa poata realiza achizitii publice.Va rog sa imi spuneti cum pot face acest lucru.
Va multumesc

Procedura simplificata

Buna ziua...Avem urmatoarea speta si avem nevoie de o indrumare:
In anul 2017 avem initiata o procedura simplificata si incheiat un contract pentru transport a carui valabilitate este pana in luna in curs.In luna iulie a anului 2018 am initiat din nou procedura simplificata, dar pana la data curenta nu s-a incheiat din cauza unei contestatii.Care este temeiul legal de a incheiat un act aditional si a continua serviciul?Mentionam ca fara acest serviciu ne blocam activitatea ,fiind o necesitate majora a societatii.

Proiectant membru in comisia de evaluare

Proiectantul poate face parte din comisia de evaluare a ofertelor ( evorba de atribuirea unui contract de lucrari).Sau poate fi expert cooptat?
Multumesc.

Emite conţinut

Autentificare utilizatori

Comentarii recente

Parteneri