INSTRUCŢIUNEA ANAP Nr. 2/2018 din 21 decembrie 2018 privind ajustarea preţului contractului de achiziţie publică/sectorială Important

Atasat gasiti INSTRUCŢIUNEA ANAP Nr. 2/2018 din 21 decembrie 2018 privind ajustarea preţului contractului de achiziţie publică/sectorială pe care, in cel mai scurt timp, voi incepe sa o comentez pentru dvs. Din punctul meu de vedere, acest act normativ este noutatea absoluta a anului/deceniului in domeniul achizitiilor publice, fiind mai lucrativa decat castigarea de noi contracte de achizitie publica. Ce poate fi mai frumos pentru un operator economic, daca stie sa citeasca si sa interpreteze in interesul propriu Instructiunea ANAP 2/2018, decat a castiga mai multi bani decat a solicitat/ofertat la momentul atribuirii contractului, iar autoritatea contractanta sa nu aiba alta solutie decat sa plateasca???

Ordin ANAP 1581/2018 Important

In vigoare pentru procedurile cu data limita de depunere a ofertelor/candidaturilor incepand cu 23.10.2018. Tare curios sunt cum se va impaca in practica cu forma actuala a Legii 98 care nu mai obliga la comunicarea catre ofertanti/candidati a rezultatelor intermediare ale evaluarii.

Modificarea Codului Penal si Achizitiile Publice Important

Prevederile în vigoare ale Codului penal referitoare la abuzul în serviciu sunt: "fapta funcţionarului public care, în exercitarea atribuţiilor de serviciu, nu îndeplineşte un act sau îl îndeplineşte în mod defectuos şi prin aceasta cauzează o pagubă ori o vătămare a drepturilor sau intereselor legitime ale unei persoane fizice sau ale unei persoane juridice se pedepseşte cu închisoarea de la 2 la 7 ani şi interzicerea exercitării dreptului de a ocupa o funcţie publică".

Modificările Codului penal referitoare la abuzul în serviciu, adoptate de comisia din Parlament, sunt:"Fapta funcţionarului public, aflat în exerciţiul atribuţiilor de serviciu reglementate expres, prin legi, ordonanţe de guvern sau ordonanţe de urgenţă, care refuză să îndeplinească un act sau îl îndeplineşte prin încălcarea atribuţiilor astfel reglementate, a unor dispoziţii exprese dintr-o lege, ordonanţă de guvern sau ordonanţă de urgenţă, în scopul de a obţine pentru sine, soţ, rudă sau afin până la gradul II inclusiv, un folos material necuvenit şi prin aceasta cauzează o pagubă certă şi efectivă mai mare decât echivalentul unui salariu minim brut pe economie sau o vătămare a drepturilor sau intereselor legitime nepatrimoniale ale unei persoane fizice sau juridice se pedepseşte cu închisoare de la 2 la 5 ani sau amendă".

Comentarii HG 419/2018 - episodul 1 - Termenul de raspuns la solicitarile de clarificari Important

Prin HG 419/2018 termenul uzual, considerat de legiuitor de regula suficient si rezonabil pentru formularea unui raspuns la o solicitare de clarificari a fost redus de la 3 zile lucratoare la 1 zi lucratoare: art. 134 alin. 3 din HG 395/2016, "(3) Comisia de evaluare va stabili termenul-limită în funcţie de volumul şi complexitatea clarificărilor şi completărilor formale sau de confirmare necesare pentru evaluarea fiecărei solicitări de participare/oferte. Termenul astfel stabilit va fi, de regulă, de minimum 1 zile lucrătoare."

Oare cine poate crede, atat autoritate contractanta cat si operator economic ca, 1 "zile" lucratoare este suficient pentru a raspuns la o solicitare de clarificari adresata in procesul de evaluare? In marea majoritate a cazurilor, pe langa volumul de munca imens pentru pregatirea raspunsului si a documentelor cerute, solicitarea este formulata de asa natura, ambiguu, tendentios, deschisa la mai multe interpretari si posibile raspunsuri, incat operatorul economic, inainte de a incepe sa raspunda, trebuie sa desluseasca sensul real al intrebarilor autoritatilor contractante si sa isi faca o strategie de raspuns care sa nu permita autoritatii contractante sa considere raspunsul neconcludent prin raportare la intrebarea adresata si, prin urmare, sa permita acesteia sa respinga oferta sa ca inacceptabila pentru raspuns neconcludent.

Modificare legislatie achizitii publice 2018 - episodul 2 Important

Daca va era dor de modificari legislative... publicata ieri, in vigoare tot de ieri... tipic romanesc 

Comentarii OUG 45/2018 - episodul 1 - Cautiunea Important

Se instituie cautiunea de 2% din valoarea estimata/atribuita a contractului/celui mai mare contract subsecvent, in cazul acordului-cadru, limitat la 35.000/88.000/220.000/880.000 lei, in conditiile legii. Banii nu se pierd in cazul in care se pierde litigiul, dar trebuie blocati pana la solutionarea definitiva a acestuia.

Nu se poate constitui cautiunea decat numerar (cont deschis la dispozitia instantei la banca aleasa de contestatoare), alte metode de plata (ex. bilet la ordin, fila CEC) fiind acceptate doar cu acordul expres al partii adverse, care, parerea mea, nu va fi obtinut niciodata.

Spre deosebire de raposata garantie de buna conduita, nu se accepta scrisorile de garantie bancara sau politele de asigurare. Pentru returnarea banilor trebuie adresa din partea contestatoarei, daca nu, banii se fac venit la bugetul AC. AC are acces la bani doar cu incuviintarea instantei si in limita si cu dovedirea prejudiciului concret suferit, nu la intreaga suma a cautiunii.

CNSC  a emis o hotarare prin care reglementeaza modul de solicitare a cautiunii, daca aceasta nu se depune simultan cu contestatia, http://www.cnsc.ro/wp-content/uploads/2018/06/2018.06.Cautiune.pdf.

Deloc surprinzator, AC nu trebuie sa constituie cautiune, daca ea este cea care depune plangere.

Modificare legislatie achizitii publice 2018 Important

Atasat gasiti OUG 45/2018 pentru modificarea si completarea unor acte normative cu impact asupra sistemului achizitiilor publice adoptata in 24 mai 2018, publicata in Monitorul Oficial nr. 459 din 4 iunie 2018, in vigoare din 4 iunie 2018. Totodata veti regasi Legea 98/2016 consolidata (s.n. actualizata la zi) si Legea 101/2016 consolidata (s.n. actualizata la zi).

Raportat la cele de mai sus vom incepe in cel mai scurt timp sa publicam pe site o analiza/dezbatere/prezentare punctuala a modificarile survenite, la care va rugam sa participati activ cu subiecte de interes pt dvs.

Din punctul nostru de vedere, prezenta modificare, in special in ceea ce priveste Legea 101/2016, este un mare pas inapoi, fiind o incercare, speram nereusita, pe termen mediu si lung, dar inevitabil cu efect pe termen scurt, de ingradire a liberului acces la justitie, cu consecinta corelativa a cheltuirii discretionare a banilor publici, sub masca organizarii unor proceduri concurentiale si transparente de achizitie publica.

 

 

 

 

pot accesa catalogul SICAP al unui alt operator economic?

Buna,
Daca sunt un operator economic inregistrat in SICAP, pot sa vad catalogul de produse al altui operator economic?

Multumesc,

Anulare achizitie directa

Buna ziua,

Se poate anula o achizitie directa din catalogul electronic dupa ce am dat accept?.Au intervenit niste inadvertente ulterior.

Multumesc!

Suspendarea executiei

In cazul in care se suspenda executia lucrarilor din cauza conditiilor climatice nefavorabile durata de executie se prelungeste de drept corespunzator perioadei suspendate? Baza legala? Multumesc

Extrase de resurse

Buna dimineata!
S-a castigat un contract proiectare+executie, la licitatie s-a prezentat doar formularul F1+F2 (2016). Dupa aprobarea Proiectului Tehnic s-au facut si s-au depus si formularele F3 + extrase de resurse (2017). Au ramas asa cum s-au depus, beneficiarul se pare ca nu le-a analizat si s-au facut de atunci decontari pe baza F3-urilor depuse. Extrasele de resurse contin ...: - in extrasul de manopera pe cumulat prioiect se regaseste aceeasi meserie cu tarife orare diferite (s-a lucrat cu spor pe pret pe unele devize si astfel, pe cumulat proiect a rezultat o ciorba); in extrasul de utilaje la fel (acelasi utilaj cu trei tarife orare diferite), la fel in extrasul de material.

Acum cu actualizarea manoperei, beneficiarul a observat ca extrasele sunt asa.
Intrebare: Exista vreo prevedere legislativa conform careia ar fi "ilegal" sa apara extrasele asa?
In aceleasi extrase am 1 meserie cu tarif orar sub minim pe economie (minimul de la vremea respectiva)
Intrebare: Exista vreo prevedere legislativa conform careia este interzis asa ceva.

Mentionez inca o data ca la licitatie s-au depus doar F1+F2. F3 s-a depus dupa atribuire si dupa finalizarea proiectarii.

Multumesc.

ref aplicare Instructiune 1/2019 ANAP

Buna dimineata,

Mi se pare foarte ciudat ca nu abordeaza nimeni subiectul Instructiunilor emise de ANAP. Incep eu si va rog sa participati, macar mai schimbam "experiente".
In calitate de Op ec avem in derulare un ctr semnat in 2017 cu o autoritate publica. Ca urmare a publicarii Instr 2/2018 am actualizat restul cu coeficienti si am semnat act ad cu beneficiarul. Am si fcaut o decontare cu preturile astfel actualizate. Acum a aparut instructiunea 1/2019 prin care ni se induce ideea (ca nu se spune direct) ca putem actualiza doar pana la salariul minim. Ce se intampla cu situatia de lucrari facturata in care avem manopera actualizata cu coeficient? Are beneficiarul dreptul sa ne ceara rectificare? Adica sa dam inapoi diferenta dintre actualizare cu coeficienti si actualizare pana la salariul minim?
Sau ceea ce s-a facut pana la 17.04 (intrarea in vigoare a Instr 1/2019) ramane asa cum s-a facut?
Rog opinii

Institutie publica-servicii de contabilitate, cod cpv 79200000-6

Buna ziua.Va rog sa mi spuneti cum credeti ca ar trebui sa procedez.Lucrez intr o institutie publica.Avem o doamna care are un PFA pe servicii contabile, cod CPV 79200000-6.Lunar fac achizitia din sistem pentru acest serviciu.Spuneti mi daca este corect sa achizitionez aceste servicii lunar avand in vedere ca acest cod nu figureaza nici in anexa I nici in anexa II

Despre noua forma DUAE

Buna ziua.
Va rog sa ma ajutati cu un sfat in legatura cu noua modalitate de completare a DUAE.
Cum adaug la o procedura un tert sustinator/subcontractant care nu e inscris in SEAP. Cum completez DUAE pentru acestia?
Multumesc.

DUAE garantie participare si propunere tehnica cu probleme

Bună ziua!
Sunt nou și va rog sa mă ajutați și pe mine cu niște sfaturi
Voi încerca să fiu scurt:
Am o procedura simplificata pe 4 loturi.
Ofertantul A a aplicat pe 2 loturi iar ofertantul B pe toate 4.
Ofertantul B mi-a incarcat toate documentele criptate (din greseala)și nu le pot evalua deși a plătit garanția de participare-- se vede pe extras.
Ofertantul A nu a completat în DUAE experiență similara cum am cerut în FISA...Doar a bifat că îndeplinește condiția. .. asta pentru ca nu a utilizat DUAE -ul pe care l-am pus la dispoziție (chiar și pdf)ci a făcut el unul de la zero. În plus... ofertantul A nu a raspuns prin propunerea tehnică la toate condițiile din caietul de sarcini doar la aproximativ 50% ... cred ca doar la ce I s-a părut mai important.
Ce pot face.... nu vreau sa dezavantaje pe niciunul.
Mulțumesc.
Aștept urgent ajutor!

Emite conţinut

Autentificare utilizatori

Comentarii recente

Parteneri