INSTRUCŢIUNEA ANAP Nr. 2/2018 din 21 decembrie 2018 privind ajustarea preţului contractului de achiziţie publică/sectorială Important

Atasat gasiti INSTRUCŢIUNEA ANAP Nr. 2/2018 din 21 decembrie 2018 privind ajustarea preţului contractului de achiziţie publică/sectorială pe care, in cel mai scurt timp, voi incepe sa o comentez pentru dvs. Din punctul meu de vedere, acest act normativ este noutatea absoluta a anului/deceniului in domeniul achizitiilor publice, fiind mai lucrativa decat castigarea de noi contracte de achizitie publica. Ce poate fi mai frumos pentru un operator economic, daca stie sa citeasca si sa interpreteze in interesul propriu Instructiunea ANAP 2/2018, decat a castiga mai multi bani decat a solicitat/ofertat la momentul atribuirii contractului, iar autoritatea contractanta sa nu aiba alta solutie decat sa plateasca???

Ordin ANAP 1581/2018 Important

In vigoare pentru procedurile cu data limita de depunere a ofertelor/candidaturilor incepand cu 23.10.2018. Tare curios sunt cum se va impaca in practica cu forma actuala a Legii 98 care nu mai obliga la comunicarea catre ofertanti/candidati a rezultatelor intermediare ale evaluarii.

Modificarea Codului Penal si Achizitiile Publice Important

Prevederile în vigoare ale Codului penal referitoare la abuzul în serviciu sunt: "fapta funcţionarului public care, în exercitarea atribuţiilor de serviciu, nu îndeplineşte un act sau îl îndeplineşte în mod defectuos şi prin aceasta cauzează o pagubă ori o vătămare a drepturilor sau intereselor legitime ale unei persoane fizice sau ale unei persoane juridice se pedepseşte cu închisoarea de la 2 la 7 ani şi interzicerea exercitării dreptului de a ocupa o funcţie publică".

Modificările Codului penal referitoare la abuzul în serviciu, adoptate de comisia din Parlament, sunt:"Fapta funcţionarului public, aflat în exerciţiul atribuţiilor de serviciu reglementate expres, prin legi, ordonanţe de guvern sau ordonanţe de urgenţă, care refuză să îndeplinească un act sau îl îndeplineşte prin încălcarea atribuţiilor astfel reglementate, a unor dispoziţii exprese dintr-o lege, ordonanţă de guvern sau ordonanţă de urgenţă, în scopul de a obţine pentru sine, soţ, rudă sau afin până la gradul II inclusiv, un folos material necuvenit şi prin aceasta cauzează o pagubă certă şi efectivă mai mare decât echivalentul unui salariu minim brut pe economie sau o vătămare a drepturilor sau intereselor legitime nepatrimoniale ale unei persoane fizice sau juridice se pedepseşte cu închisoare de la 2 la 5 ani sau amendă".

Comentarii HG 419/2018 - episodul 1 - Termenul de raspuns la solicitarile de clarificari Important

Prin HG 419/2018 termenul uzual, considerat de legiuitor de regula suficient si rezonabil pentru formularea unui raspuns la o solicitare de clarificari a fost redus de la 3 zile lucratoare la 1 zi lucratoare: art. 134 alin. 3 din HG 395/2016, "(3) Comisia de evaluare va stabili termenul-limită în funcţie de volumul şi complexitatea clarificărilor şi completărilor formale sau de confirmare necesare pentru evaluarea fiecărei solicitări de participare/oferte. Termenul astfel stabilit va fi, de regulă, de minimum 1 zile lucrătoare."

Oare cine poate crede, atat autoritate contractanta cat si operator economic ca, 1 "zile" lucratoare este suficient pentru a raspuns la o solicitare de clarificari adresata in procesul de evaluare? In marea majoritate a cazurilor, pe langa volumul de munca imens pentru pregatirea raspunsului si a documentelor cerute, solicitarea este formulata de asa natura, ambiguu, tendentios, deschisa la mai multe interpretari si posibile raspunsuri, incat operatorul economic, inainte de a incepe sa raspunda, trebuie sa desluseasca sensul real al intrebarilor autoritatilor contractante si sa isi faca o strategie de raspuns care sa nu permita autoritatii contractante sa considere raspunsul neconcludent prin raportare la intrebarea adresata si, prin urmare, sa permita acesteia sa respinga oferta sa ca inacceptabila pentru raspuns neconcludent.

Modificare legislatie achizitii publice 2018 - episodul 2 Important

Daca va era dor de modificari legislative... publicata ieri, in vigoare tot de ieri... tipic romanesc 

Comentarii OUG 45/2018 - episodul 1 - Cautiunea Important

Se instituie cautiunea de 2% din valoarea estimata/atribuita a contractului/celui mai mare contract subsecvent, in cazul acordului-cadru, limitat la 35.000/88.000/220.000/880.000 lei, in conditiile legii. Banii nu se pierd in cazul in care se pierde litigiul, dar trebuie blocati pana la solutionarea definitiva a acestuia.

Nu se poate constitui cautiunea decat numerar (cont deschis la dispozitia instantei la banca aleasa de contestatoare), alte metode de plata (ex. bilet la ordin, fila CEC) fiind acceptate doar cu acordul expres al partii adverse, care, parerea mea, nu va fi obtinut niciodata.

Spre deosebire de raposata garantie de buna conduita, nu se accepta scrisorile de garantie bancara sau politele de asigurare. Pentru returnarea banilor trebuie adresa din partea contestatoarei, daca nu, banii se fac venit la bugetul AC. AC are acces la bani doar cu incuviintarea instantei si in limita si cu dovedirea prejudiciului concret suferit, nu la intreaga suma a cautiunii.

CNSC  a emis o hotarare prin care reglementeaza modul de solicitare a cautiunii, daca aceasta nu se depune simultan cu contestatia, http://www.cnsc.ro/wp-content/uploads/2018/06/2018.06.Cautiune.pdf.

Deloc surprinzator, AC nu trebuie sa constituie cautiune, daca ea este cea care depune plangere.

Modificare legislatie achizitii publice 2018 Important

Atasat gasiti OUG 45/2018 pentru modificarea si completarea unor acte normative cu impact asupra sistemului achizitiilor publice adoptata in 24 mai 2018, publicata in Monitorul Oficial nr. 459 din 4 iunie 2018, in vigoare din 4 iunie 2018. Totodata veti regasi Legea 98/2016 consolidata (s.n. actualizata la zi) si Legea 101/2016 consolidata (s.n. actualizata la zi).

Raportat la cele de mai sus vom incepe in cel mai scurt timp sa publicam pe site o analiza/dezbatere/prezentare punctuala a modificarile survenite, la care va rugam sa participati activ cu subiecte de interes pt dvs.

Din punctul nostru de vedere, prezenta modificare, in special in ceea ce priveste Legea 101/2016, este un mare pas inapoi, fiind o incercare, speram nereusita, pe termen mediu si lung, dar inevitabil cu efect pe termen scurt, de ingradire a liberului acces la justitie, cu consecinta corelativa a cheltuirii discretionare a banilor publici, sub masca organizarii unor proceduri concurentiale si transparente de achizitie publica.

 

 

 

 

Criteriu de atribuire- manager proiect, cu nr. de contracte finalizate

Buna ziua,

Sunt ofertant. As dori sa ma ajutati cu o solutie corecta in ceea ce priveste includerea in contract a Managerului de proiect, care face parte din criteriile de atribuire.
Asociatii nu detin un Manager de proiect (MP)care sa indeplineasca un anumit numar de contracte finalizate, in aceasta calitate de MP si neaparat pe anumite tipuri de lucrari (categorie superioara de drumuri).
In cazul in care as dori sa aduc in viitorul Contract o persoana terta, care nu este PFA, ce solutii corecte si eligibile pentru Oferta mea as putea avea?

Pun aceasta intrebarea in special persoanelor care deruleaza aceste licitatii in calitate de Autoritate Contractanta, pentru ca as dori sa cunosc exact ceea ce se asteapta de la Oferant in acest caz.

Stiu ca nu se agreaza Declaratia de disponibilitate (nici nu s-a cerut in Fisa de date).

- Unde il pot introduce in DUAE?
- Cum il prezint in Oferta mea? CV (nu este un angajat al meu), plus rest de documente solicitate.

a) Pentru Procedura simplificata (unde solicitarea MP este doar criteriu de atribuire)
b) Pentru licitatie deschisa (unde solicitarea MP este criteriu de atribuire dar face parte si din solicitarile Caietului de Sarcini?
Observatii:
In nici unul din cazuri, nefiind criteriu de selectie, in DUAE nu este activata partea IV, sectiunea C cu privire la calificari educationale/profesionale.

Instructiunea nr. 2/2018

Buna ziua,

Cum se face actualizarea contractului pentru cresterea salariului minim?
Exemplu am contracte in derulare cu manopera: 10,65 lei/ora; 11,4 lei/ora, 14 lei/ora?
La cat trebui sa ajunga manopera pe fiecare contract si cum aplic?

MODIFICARE OUG 98/2017 PRIN INTRAREA IN VIGOARE A OUG 114/2018

Buna ziua
La data de 29.12.2018 s a publicat in Monitor celebra OUG 114...la art. 75 se introduc anumite modificari f interesante in procesul de verificare ex-ante al ANAP...
Se introduce controlul ex-ante VOLUNTAR, doar la solicitarea autoritatii contractante......deci practic ANAP ramane fara obiectul muncii, pt ca nu stiu cate autoritati vor solicita singure verificarea....
Voi ce opinii aveti?
O zi buna tuturor!

Procedura încheiată, buget neaprobat

Bună seara! Am o mare problema: procedură atribuită- 31.12.2018- raportul procedurii publicat, fără contestații, buget 2019 neaprobat, închei contractul cu câștigătorul licitației deschise? Dacă da, în ce condiții?

Rolul ANAP

Ministrul de Finanțe Eugen Teodorovici și-a manifestat marți nemulțumirea vizavi de faptul că ”la ANAP există documentație de atribuire de 10 miliarde de lei care așteaptă clarificări pe multe motive inventate de unii care nu înțeleg că fondurile europene trebuie cheltuite rapid”.

În consecință, ministrul Eugen Teodorovici a anunțat: ”Rolul administrației nu este de a spune nu, deci toate proiectele europene rămân în autoritatea Autorităților de Management”.

În concluzie, începând de anul viitor, ANAP va fi exclus din procedura de avizare a proiectelor cu finanțare europeană.

Potrivit legislației în vigoare, ANAP verifică ex-ante documentaţiile de atribuire, procedurile de atribuire şi modificările contractelor/acordurilor-cadru, precum şi documentele aferente derulării, respectiv realizării acestora, cu privire la conformitatea cu legislaţia în domeniul achiziţiilor publice, achiziţiilor sectoriale, concesiunilor de lucrări şi concesiunilor de servicii.

Cât despre licitațiile interne, Eugen Teodorovici a spus: ”În restul proiectelor, decizia rămâne la nivelul autorității contractante, care are obligația să își asume răspunderea de a cunoaște legea…”.
Controalel ex ante urmează să fie făcute voluntar, numai la cererea autorității contractante.

Instructiunea 2/2019

Instructiunea nr. 2 privind ajustarea pretului contractului de achizitie publica/sectoriala, publicata in MO 32/11 ian 2019.

garantie de participare - speta

in cazul in care se constata ca, garantia de participare depaseste 1% din valoarea estimata, se anuleaza procedura conform art. 212 (1) "c) dacă încălcări ale prevederilor legale afectează procedura de atribuire sau dacă este imposibilă încheierea contractului;"?

inlocuire sucontractant

URGENT!

La evaluarea ofertei tehnice se constata ca subcontractantului propus ii lipseste o autorizatie necesara(face proiectare sisteme video). Pot sa cer ofertantului inlocuirea acestuia?? cf art 174 - nu indeplineste capacitatea profesionala????

Emite conţinut

Autentificare utilizatori

Comentarii recente

Parteneri