ONG - ACHIZITIE DIRECTA

Buna ziua,
Se da un ONG : Asociatia Crescatorilor de Taurine din comuna X. Acest ONG a beneficiat de o finantare a unui proiect prin subventie de la APIA. Acest proiect presupune constructia unui imobil. Se aplica OUG34/2006? ONG-ul devine autoritate contractanta?"Va rog sa ma lamuriti!
Va multumesc!

Să o luăm pe rând....

1. Se aplica OUG34/2006? - în contractul de finanţare (ori în corpul contractului, ori în anexele sale) sau în ghidul solicitantului se specifică clar ce legislaţie se aplică pentru achiziţii. Presupun că este vorba despre fonduri ale UE, deci sunt şanse 99,99% să trebuiască aplicată OUG 34/2006. Chiar dacă prin absurd nu se specifică nicăieri explicit, solicitaţi precizări scrise de la finanţator pentru legislaţia pe achiziţii. E cuiul lui Pepelea şi e păcat să pierdeţi banii; corecţiile care se aplică merg până la 100%.
2. ONG-ul devine autoritate contractanta? - în situaţia de mai sus ONG-ul devine autoritate contractantă cu drepturile şi obligaţiile de rigoare.
3. ONG - ACHIZITIE DIRECTA - având în vedere că e vorba despre construcţia unui imobil nu cred că vă încadraţi în 15.000 Euro (achiziţie directă). Dacă se aplică OUG 34/2006 acolo sunt prevăzute pragurile pentru procedurile de atribuire care se aplică. Dacă totuşi valoarea imobilului este sub 15.000 Euro, atunci go for it.

Vă recomand totuşi să luaţi legătura cu un specialist în achiziţii publice, domeniul e destul de complicat şi bunele intenţii nu ajung, mai trebuie şi experienţă.

Succes!!!!

şi ...

feedback-ul unde-i ?

ovidius

Ete na...

şi feedback acuma... ăsta e abuz.

solicit un sfat expertilor

Referitor investitii - as dori sa stiu care sunt avantajele si dezavantajele demararii unei licitatii avand ca obiect:
- proiectarea si executia unei constructii (o singura licitatie) sau
- o licitatie pentru proiectare si una pentru executie
Multumesc anticipat.
Punct de vedere personal:
Avantaje pentru o singura licitatie: termene reduse din punct de vedere al actelor, licitatii, executie;
Dezavantaje pentru o singura licitatie: executantul avand subcontractant proiectantul, poate veni cu lucrari suplimentare garla, semnate foarte usor prin dispozitii de santier (asta avand in vedere ca toti dirigintii de santier, exceptie pe numarate, sunt mana in mana cu toti executantii). Asa daca proiectantul nu ara avea legatura cu executantul contractual, s-ar putea avea totusi un control asupra lucrarilor.

Contraargument

Daca proiectarea e facuta tot de executant (design and build) nu mai poate veni cu acte aditionale decat la solicitarea beneficiarului. Nu mai poate invoca "propria culpa". El e cel sau asociatul/subcontractantul lui e cel care raspunde pentru greselile de proiectare. A se vedea si modelele de contract fie ele FIDIC sau nu, toate spun ca pentru vina proiectantului raspunde beneficiarul (autoritatea contractanta) cu exceptia cazului in care proiectul a fost realizat de executant.
Sper ca nu vor veni o sumedenie de exemple contrare, fiindca stiu deja ca locuim in Romania si asta ne ocupa tot timpul :).

proiectare/executie sau nu?

sunt complet de acord cu admin. Daca faci un contract de Proiectare/Executie atunci ai transferat o partea din responsabilitate. Nu are cum sa vina cu acte aditionale care ar fi din cauza greselile sale. Dar te amintesc ca trebuie sa verifici proiectul si sa-l aprobezi. Nu face tot singur, un contract de lucrari este (ar trebuii sa fie) si o colaborare.
Daca nu ai competentele necesare in institutia it dau un sfat: contractezi un verificator de proiect independent (de obicei este sub 15000 Euro atunci se face prin Achizitie directa).
Da suntem in Romania si te sfatuiesc sa folosesti modelul de contract FIDIC pana cand ANRMAP va scoate un model adaptat pentru Romania. Exist 3 tipuri de contracte:FIDIC Galben (proiectare/executie), FIDIC Rosu (numai constructie) si FIDIC verde pentru proiectele mai mici (sub 3 M Euro)

inca am temeri si nedumeriri

Pana in momentul de fata, de sapte ani, am facut proiectarea separat de executie. De data asta, vreau sa le fac impreuna, dar am multe semne de intrebare. Stiu de contractele tip FIDIC, dar punerea lor in aplicare este mai greoaie. De exemplu am avut multa bataie cu minunata formula de ajustare (actualizare) a preturilor, iar ANRMAP-ul mi-a dat un raspuns foarte ambiguu.
Tot timpul am dus proiectele la verificatori, dar deja se cunosc intre ei si semneaza si stampileaza fara sa se mai uite daca e corect sau nu, aparand probleme in executie.
Nelamuririle mele sunt legate si de criteriul de atribuire, de factorii de evaluare. Daca stiti o fisa de date din seap, de unde m-as putea inspira, v-as ramane datoare.
Din cate inteleg, contractul are o valoare fixa, nu se mai poate veni cu ncs-uri decat la cererea beneficiarului. Daca insa apar note de renuntare, ce se intampla cu ele? Se scad sau contractul ramane cu aceeasi valoare?
Intreb asta pentru ca, desi am avut o tema de proiectare si un proiect aprobat etc, cand se executa lucrarea mai apar modificari legislative la pompieri, sanepid, etc; daca nu tinem cont de ele, cand facem receptia lucrarii domnii le trec in procesul verbal, chiar daca pe avizele initiale erau trecute doar cateva cerinte, astfel nu ne dau avizele de functionare. Stiu ca este o mare tampenie, sa ceri ceva iar la receptie altceva, dar se intampla.
Si mai am o intrebare, la care tot asa, am primit raspunsuri ambigue la cursurile organizate de ANRMAP. este legat de dirigentia de santier, daca se poate atribui direct contractul sau nu. Unii mi-au spus ca da, altii ca nu, ca serviciile de dirigentie intra in valoarea investitiei si musai trebuie licitatie.