reînnoire certificat digital

Tocmai am primit mesaj de expirare a certificatului digital.
În instrucţiuni la completarea on-line a formularului se menţinează că: ,,La completare se va alege un nou cont utilizator." Să înţeleg ca trebuie ,,obilgatoriu" sa schimbăm contul vechi?
Daca stie cineva va rog sa ma ,,luminati"
Merci!

Nu neaparat.

Acel nou cont utilizator îl puteţi defini cum doriţi.

ovidius

In momentul in care va expira

In momentul in care va expira certificatul, trebuie sa completati cererea cu alte date de acces. Cand va veni mesajul de descarcare a noului certificat, folositi noile date, insa, in momentul in care doriti sa aveti acces in seap, se va deschide o fereastra unde vor aparea atat vechiul ct utilizator, cat si noul cont. Puteti sa-l selecati pe care vreti. Eu de exemplu selectez tot vechiul cont de utilizator cu parola aferenta pentru ca in capul meu e nebunie cu atatea parole, pinuri etc care se cer peste tot.

certificat

Salut,cum stii ca ti-a expirat certificatul digital ,te anunta de la e-licitatie?

da

Dupa ce intrati in seap, pe prima pagina apare scris cu rosu ca in ”x” zile va expira certificatul.

EXPERIENTA INGROZITOARE

Astazi am avut ocazia sa fac parte din comisia de examinare a cursantilor la un curs de ”expert achizitii publice”. EXPERIENTA INGROZITOARE pe care am trait sa o vad e ca ceilalti examinatori despre care se presupune ca aveau cunostinte aprofundate, sa solicite la banalele achizitii directe asa-numitele ”3 oferte”. Nu am avut pur si simplu drept de replica prea mult pentru ca erau in majoritate si au sarit toti cu gura pe mine si nu am mai continuat (nu aveam dispozitia necesara), dar stau si ma gandesc ca daca asa-i ii invata pe cursanti, atunci ce pretentii sa mai avem de la cei care ne vin in control?

nuuu ...

îmi vine a crede !

exprimează-te mai în largul tău pe mess, id : slimac_ovidiu sau pe e-mail : slimac.ovidiu@gmail.com ... dacă aici ţi-e prea greu ...

ovidius

De ce te miri....

vrei să îţi spun că mie auditul intern îmi căuta nota justificativă de procedură la licitaţia deschisă? Şi îmi atrăgea atenţia că îmi lipseşte din dosarul achiziţiei?

asta

Da. O mai pot înţelege :)))

ovidius

OVIDIU

Intradevar nu pot sa scriu pe site chiar tot ce am pe suflet. Motivele se inteleg de la sine. Nu as vrea ca vreun organ de control sau autoritate de reglementare sa ma ia in vizor.
O sa te contactez eu cumva, sa stam la povesti. Oricum, din vedere te stiu pentru ca suntem din acelasi judet, prin multe cunostinte directe/indirecte am auzit de tine, chiar multe din e-mailurile tale "amuzante" ajung si pe la mine (cel mai tare e cel cu astfaltarea strazilor).
In ceea ce priveste achizitiile directe, la ultimul audit mi s-a cerut programul anual al achizitiilor directe. Eu am o anexa pe valorile cele mai mari din achizitii directe (gen utilaje, obiecte de inventar cu valori peste 1500 ron etc) dar ei vor pe fiecare achizitie in parte. Dupa ce ca in lege nu scrie nimic de asa ceva, iar noi ne-am obisnuit, chiar ne-am invatat minte sa punem la dosar intotdeauna o hartie in plus (asta ca sa-i impacam pe toti, ca daca aplicam legea in litera si in spiritul ei, nu sunt multumiti), ar fi culmea sa mai am o evidenta pentru fiecare robinet stricat si reparat, yale, broaste, cuie, burghie etc (mai ales ca am sapte puncte de lucru - ceea ce este imposibil!!!)

evidente

STEFI, stii dece se cere acest program anual si pentru fiecare AD?
Pentru ca organismele de control vor sa verific daca nu sunt produse pentru care suma valorilor ar trece peste 15000Euro fiind cu un obiectiv comun si daca se intampla mereu vor intreba dece nu ati facut un acord cadru sau achizitie dinamice...
Fiecare organism vrea sa fie si el acoperit si sa fie sigur ca nu a scapat nimic.
Eu sunt francez si pot sa iti spun ca la noi s-au facut controale si pentru fiecare comanda de ciurubi si s-a dovedit ca un Acord Cadru trebuia facut pentru sculele in general (ca pentru produsele de papeteria)

achizitii directe

probabil ii ajuta cand ne verifica sa nu depasim pragurile valorice. In manualul operational, suntem sfatuiti sa facem anexa cu achizitiile directe. Un alt punct de vedere spune:
"Întrebare: Programul anual al achiziţiilor publice cuprinde şi cumpărările directe?
Răspuns: Există două documente distincte: planul anual de cheltuieli materiale bugetare şi programul anual al achiziţiilor publice.
Planul anual de cheltuieli materiale este documentul care stă la baza elaborării bugetului autorităţii contractante şi cuprinde toate cheltuielile pe care autoritatea contractantă urmează să le facă.
Din acest document se extrage Programul Anual al Achiziţiilor Publice care cuprinde numai achiziţiile atribuite prin proceduri de achiziţie publică, adică achiziţiile de peste 15.000 EURO. (Cf. art. 4 alin 5 lit d) din HG 925/2006, Programul Anual al Achiziţiilor Publice trebuie să cuprindă cel puţin informaţii referitoare la „procedura ce urmează a fi aplicată”. Procedurile de achiziţie publică sunt specificate la art.18 din OUG 34/2006, iar achiziţia directă nu este menţionată în acest sens. Achiziţia directă nu este procedură de achiziţie în sensul OUG 34/2006 şi este doar o modalitate de achiziţie reglementată de art. 19 din OUG 34/2006).
După aprobarea bugetului autorităţii contractante, ambele documente se vor ajusta în funcţie de nivelul bugetului aprobat.(art. 4 alin 1,2,3 şi 4 din HG 925/2006)
Introducerea achiziţiilor directe în Programul Anual al Achiziţiilor Directe poate produce situaţii neplăcute ca de ex.: pe parcursul anului s-a defectat un telefon. Acest lucru nu putea fi prevăzut la momentul întocmirii Programului Anual al Achiziţiilor Publice şi, ca urmare, nu este în Program. În această situaţie ar însemna să modificaţi Programul Anual al Achiziţiilor Publice şi să îl supuneţi din nou aprobării conducătorului autorităţii contractante, cf. art. 4 alin. 8 şi 9 din HG 925/2006. Procedura este mult prea complicată mai ales că nici nu este necesară.
Având în vedere că majoritatea achiziţiilor directe se realizează doar pe bază de factură, iar sumele cheltuite sunt în general mici, legiuitorul a considerat că nu este neapărat necesară planificarea lor vis-a-vis de buget, mai ales că aceste achiziţii vor trece oricum prin filtrul controlului financiar preventiv propriu din cadrul fiecărei autorităţi contractante.
În concluzie, achiziţiile directe nu se vor include în Programul Anual al Achiziţiilor Publice."

Si totusi....de ce se axeaza atat de mult cei care vin in control pe evidenta acestor achizitii directe? Probabil ele au ponderea cea mai mare in multe institutii publice si fiecare face legea in felul lui. Totusi, in litera si spiritul OUG nr. 34/2006, cu toate modificarile si completarile ulterioare, nu sunt solicitate toate aceste povesti

O nelamurire

Imi expira certificatul pe Seap ma anunta ca mai am 29 de zile si imi zic :
- pentru reinnoire completati formularul de inregistrare ( de completat pe seap)
- in vederea validarii inregistrarii va rugam sa trimiteti formularul ( prin posta)
Intrebare : care sunt pasii cronologici??
completez formularul pe seap cu Parola cont confirmare parola etc
si apoi trimit formularul prin posta ????
Cum fac? E prima data cand reinnoiesc certificatul :(
Multumesc :)

Trimiti online cererea de

Trimiti online cererea de reinnoire certificat dupa care completezi cu datele si semnaturile autorizate si il trimiti recomandat cu posta. Ca si cont de utilizator va trebui sa-ti alegi altul nou. Sa ai in vedere ca formularul scris sa cuprinda aceleasi date ca si cel online. Dupa cateva zile SEAP ul iti va confirma cererea si iti va trimite electronic noul certificat si parola de instalare.

Multumesc

Multumesc pentru lamuriri :)

Am transmis prin posta

Am transmis prin posta cererea de reinnnoire a certificatului pt AC si am primit mesajul ca noul certificat digital a fost emis si are numarul serial xxxxx. Pentru accesarea fisierul ce contine certificatul digital si cheia privata, am fost instiintat sa urmez un link pe care daca il accesez se deschide un cartus unde mi se solicita noul cont de utilizator, parola contului si UN COD PIN.
Intrebare , ce cod pin introduc pt ca nu am primit niciunul. Am trasmis o solicitare de clarificare catre SEAP si aia mi-au zis sa urmez procedura de recuperare a certificatului. De mentionat ca vechiul certificat este valabil pana la 10 decembrie.

Codul PIN apare in partea de

Codul PIN apare in partea de sus a paginii, dupa salvarea cererii de inregistrare in sistem...Eu imi listez de fiecare data pagina in care apare codul PIN ...dupa nu se mai afiseaza nicaieri...dispare....
Citez din procedura de recuperare/reinnoire certificat digital .....„*IMPORTANT - datele de la aceasta inregistrare online vor fi utilizate la descarcarea certificatului digital (contul utilizator si parola alese de dumneavoastra si codul PIN afisat in pagina de sistem la salvarea inregistrarii online). Aceste date vor fi utilizate la descarcarea certificatului digital pe toata perioada de valabilitate a acestuia (2 ani), nu se transmit prin e-mail si nu pot fi recuperate. Va rugam sa acordati o atentie deosebita in ceea ce priveste tipul caracterelor utilizate la alegerea parolei si in ceea ce priveste retinerea informatiilor corecte, mentionate mai sus.”

Deja este prea tarziu, nu mai

Deja este prea tarziu, nu mai am pin-ul si mi se cere sa solicit recuperarea. Acum habar nu am cum sa completez cererea de recuperare ON-LINE. Dupa ce ma autentific in SEAP (pe certificatul vechi care inca nu a expirat) nu gasesc niciun buton de completare online a cererii de recuperare.

Nu trebuie sa te loghezi

Nu trebuie sa te loghezi, intri de pe pagina principala.