URGENT procedura achizitii

pentru realizarea unui obiectiv nou de investitii a fost cuprins in devizul general si dotarile aferente care nu fac obiectul contractului de lucrari (calculatoare, centrala telefonica, mobilier etc).
pentru stabilirea procedurii de atribuire a contractului de lucrari au fost luate in calcul si aceste dotari care vor fi puse la dispozitia executantului si a rezultat procedura "cerere de oferta"
intrebarea este:
- pentru achizitia acestor dotari ex. -centrala telefonica (cu o valoare mai mica de 15.000 euro) - se aplica procedura aferenta contractului de lucrari -in speta cerere de oferta- sau se poate achizitiona direct fiind mai mica de 15.000 euro?

Dacă

înţeleg io bine, obiectul contractului este realizarea unui obiectiv de investiţii, de lucrări, din care face parte (ca pondere mai mică de estimare) şi achiziţia unor produse, cuprinse în încheierea de deviz general.

Asta înseamnă că veţi scoate la procedură achiziţia de lucrări, unde pe listele de cantităţi vor fi trecute şi "obiectele" respective (cu toate detaliile tehnice considerate ca fiind necesare), ofertantul neavând altceva de făcut decât să le oferteze sau să aibe surpriza că oferta sa este considerată ca fiind neconformă, conform prevederilor art. 36, alin. 2, lit. a) din H.G. 925/2006.

ovidius

p.s. poţi face şi separat achiziţia de produse pe care apoi să le pui la dispoziţia executantului lucrării pentru a le pune în operă, dar ai alt caiet de sarcini şi alt deviz general.

dotari in devizul general

eu consider ca te complici inutil daca achizitionezi dotarile si echipamentele pe cont propriu si apoi le pui la dispozitia executantului. Odata pentru ca, asa cum a spus ovidius, ai alte caiete de sarcini si proceduri pentru aceste dotari sau echipamente. Apoi pentru ca la orice control al curtii de conturi va plana suspiciunea ca ai vrut neaparat sa cumperi de la un anume furnizor aceste produse (de fapt nu sunt produse, sunt echipamente tehnologice incluse în instalaţiile funcţionale, asa cum sunt definite in HG 28/2008, sau dotari mobilier). In plus, iti spun cum am patit eu:am achizitionat camere video si monitor-calculator pentru sistem de supraveghere video. Sistemul in care trebuiau incluse camerele video a fost executat dupa 1 an si jumatate din cauza faptului ca nu s-au alocat bani cind trebuia. Intre timp s-a schimbat si legislatia, iar in materie de echipamente informatice tehnologia progresase de asa maniera incit camerele video si monitorul nu mai erau bune si nu erau compatibile cu sistemul. Asa ca am facut cum am putut de am rezolvat problema, dar n-a fost simplu.
Cel mai bine, daca ai un deviz general aprobat la faza SF (inteleg ca e casa noua, nu reparatie) poti scoate la licitatie pentru executia de lucrari toate subcapitolele capitolului 4 . Eu am facut asa si nu am avut probleme la controalele ulterioare.
Daca mai doresti detalii ti le pot da cu placere.

NU!!!

Conform OUG 34/ 2006, Art. 4, 5, 6 si 7 se precizeaza clar ce inseamna contract de lucrari si contract de furnizare. Este o diferenta mare intre achizitia de echipamente si utilaje aferente lucrarilor si achizitia de produse. Astfel, un contract de furnizare nu poate fi inglobat intr-un contract de lucrari.
Faci o pocedura de achizitie LUCRARI care va cuprinde si echipamentele aferente lucrarilor (de ex. centrata termica, sistem de climatizare, statie preepurare, grup pompare, etc...) si alta procedura de achizitie PRODUSE care va cuprinde echipamente/ utilaje/ mobilier/ PC/ softuri ...

va rog sa imi spuneti daca se

va rog sa imi spuneti daca se poate modifica modelul de contract de furnizare de pe anrmap?.... nu foarte mult... dar pe ici pe colo.....

eu cred ca da, pt ca e un

eu cred ca da, pt ca e un model si e normal sa il adaptezi nevoilor tale

Modificare model de contract

Daca esti autoritate contractanta adaptezi formularul de contract cu cerintele din caietul de sarcini. Clauzele privind garantii tehnice, termene, conditii de livrare, receptii, responsabilitatile furnizorului/executantului, garantii de buna executie, atentie la clauza privind intreruperea contractului, consider ca este f.importanta. Daca esti operator economic se ataseaza la documentatia de eligibilitate si solicitarea privind modificarile pertinente aduse proiectului de contract, inlocuirea produselor defecte, dupa caz, si ce faci in perioada pana la inlocuire, etc.

DEVIZE LICITATII

Buna ziua,
Am nevoie de sprijin din partea cuiva care s-a confruntat cu o speta asemanatoare. In devizele de lucrari anumite norme de constructie au fost modificate fiind explicitat noul continut al acestora. La ofertare nu am scris exact termenii din explicitarea normei asa cum au fost dati de proiectant insa materialul folosit are aceleasi caracteristici cu cele cerute prin caietul de sarcini. Mai exact in loc de "membrana bituminoasa autoprotejata de 4,5 kg/mp" noi am scris "membrana bituminoasa Arco Thermo AD". Autoritatea contractanta ne-a descalificat pe motiv ca oferta noastra nu contine materialul respectiv, cu toate ca prin clarificarile transmise i-am asigurat ca materialul din oferta nostra este cel cerut de autoritate prin caietul de sarcini avand caracteristicile cerute de acestia. Ce pot sa fac?

Daca oferta ta are cel mai

Daca oferta ta are cel mai bun pret (te clasezi pe primul loc) poti incerca sa faci o contestatie la CNSC cu conditia sa poti dovedi ca "membrana bituminoasa Arco Thermo AD" este 100% echivalenta cu "membrana bituminoasa autoprotejata de 4,5 kg/mp". In acest sens va trebui sa depui ca probe fisele tehnice ale ale celor doua si sa arati ca au aceleasi specificatii tehnice.

Autentificare utilizatori

Comentarii recente

Parteneri