Noua modificare a OUG 34/2006 din 27.11.2012

Primele informatii de pe site-ul guvernului, inainte de publicarea in Monitorul Oficial:

"ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii

Guvernul a adoptat o Ordonanță de urgență prin care se aliniază reglementarea contractelor de achiziție publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice și a contractelor de concesiune de servicii la prevederile Regulamentului CE nr. 1251/2011.
Ordonanța de urgență reglementează în principal ajustarea pragurilor peste care există obligația efectuării unei publicități la nivel european, în sensul corelării cu noile prevederi europene.
De asemenea, Ordonanța vizează corelarea cu prevederile Legii nr. 554/2004 și cu cele ale noului Cod civil. Întrucât s-au primit semnale din partea societății civile, pragul pentru achiziția directă rămâne echivalentul în lei a 15.000 de euro, fără TVA.
Pentru flexibilizarea procesului de atribuire a contractelor de achiziție publică se instituie obligația notificării în SEAP, de către autoritățile contractante, a achizițiilor directe care depășesc echivalentul în lei a 5.000 de euro fără TVA.
Totodată, se reduce de la 14 la 10 zile termenul de verificare a documentațiilor de atribuire de către ANRMAP. Președintele CNSC are dreptul la mandate consecutive.
De asemenea, se reglementează un termen de trei zile pentru evaluarea documentațiilor de atribuire, care reprezintă o revenire la o documentație respinsă de ANRMAP, și un termen de două zile pentru verificarea eratelor la invitațiile de participare. Hotărârea stabilește că toate regiile autonome și societățile comerciale cu capital majoritar sau integral de stat sunt autorități contractante.
În vederea asigurării optime a transparenței și fluidizării procedurilor de achiziție publică, se aduc o serie de completări și clarificări în soluționarea contestațiilor."

Vom reveni cu textul integral dupa publicarea sa in Monitorul Oficial.

gata!

se numeste OUG 77/27.11.2012 si a fost publicata in MO 827/10.12.2012.
relax, intra in vigoare la 1 ian 2013, aveti timp s-o studiati... de sarbatori :))
spor!

Textul integral al OUG 77/2012 ...

... este atasat.

stie cineva...

... care este aplicaţia disponibila la adresa de internet www.e-licitatie.ro pentru achizitiile directe mai mari de 5.000 euro (art 19)?

@nicopop

aplicatia nu a fost lansata, avand in vedere ca OUG 77 intra in vigoare abia la 1 ian 2013. in stilul specific romanesc, probabil inca se lucreaza la numita aplicatie, sau o fi abia in faza de aprobari... :))

voi ce intelegeti...

... din notificarea ANRMAP din 9 ian. 2013?
Acea declaratie ce contine datele de identificare ale persoanelor cu functii de decizie trebuie semnata, si in forma scrisa, si electronic, de reprezentantul legal?
Semnatura electronica extinsa nu cuprinde datele care se cer, adica:
1. Numele și prenumele persoanei cu funcție de decizie din cadrul autorității contractante;
2. Domiciliul persoanei cu funcție de decizie din cadrul autorității contractante;
3. CNP-ul persoanei cu funcție de decizie din cadrul autorității contractante;
4. Funcția pe care o deține în cadrul autorității contractante persoana cu funcție de decizie.
Intelegerea mea este ca toate persoanele nominalizate in acea declaratie trebuie sa contina datele cerute. Dar astea sunt date cu caracter personal. Trebuie sa le cer acordul tuturor nominalizati pentru transmiterea datelor? Cum vedeti chestiunea cu pricina?
In rest, s-auzim de bine...

reprezentantul legal semneaza

reprezentantul legal semneaza respectiva declaratie pe proprie raspundere "asumându-și întreaga responsabilitate pentru corectitudinea datelor furnizate/completate". apoi, documentul este semnat electronic si incarcat in SEAP, de catre persoana care publica si documentatia procedurii. nu semnatura electronica trebuie sa cuprinda toate datele de identificare ale persoanelor cu functie de respundere, ci documentul care se incarca in SEAP.
declaratia respectiva nu este facuta publica, o vede doar ANRMAP-ul, care ulterior o poate folosi in cadrul controalelor efectuate. asa vor descoperi daca membrii comisiei sunt actionari la firmele declarate castigatoare. de cand cu celebrul caz de la cluj (http://www.anrmap.ro/comunicat/conflictul-de-interese-procedurile-de-ach...), vad ca sufla si in iaurt.
parerea mea: pana nu se cere si depunerea de probe ADN la SEAP, ca sa verifice daca nu cumva comisia si furnizorul se trag din acelasi stramos, coruptia in achizitii publice nu va fi eradicata! :))

nelamurire

S-a trimis declaratia pe propria raspundere, conform Notificarii si Seap-ul respinge documentatia pentru ca : nu s-a completat data si locul nasterii fiecarei persoane. Trebuie sa trec si numele parintilor si data si seria buletinului? Cred k din CNP ar reiesi data nasterii, iar locul nasterii cum poate influenta procedura de achizitie? Poate cineva sa ma lamureasca? Multumesc

In primul rand: NU SEAP-ul

In primul rand: NU SEAP-ul RESPINGE DOCUMENTATIILE, ci ANRMAP-ul
Doi: prin HG 183/2013 s-a modificat art 2 din HG 925/2006, introducadu-se patru noi alineate si anume alin 3^1, 3^2, 3^3 si 3^4. Citeste art 2 alin 3^2 si o sa vezi ca asa scrie la lege, trebuie sa introduci o noua coloana in acea declaratie de la art 33^1 in care sa precizezi data si locul nasterii persoanelor cu functie de decizie.

Art 2 alin 3^2 si urmatoarele

Prin datele de identificare ale persoanelor ce dețin funcții de decizie în cadrul autorității contractante, care se regăsesc în declarația prevăzută la art. 331 alin. (4) din ordonanța de urgență, se înțelege:
a) numele și prenumele;
b) data și locul nașterii;
c) domiciliul actual;
d) codul numeric personal;
e) funcția pe care o deține în cadrul autorității contractante prin raportare la implicarea în procesul de achiziție publică.
(3^3) Organismele cu competențe în verificarea apariției conflictului de interese au acces la declarația prevăzută la art. 331 alin. (4) din ordonanța de urgență, în condițiile legii.
(3^4) În îndeplinirea funcției de verificare, Ministerul Finanțelor Publice, prin Unitatea pentru Coordonarea și Verificarea Achizițiilor Publice/Compartimentele pentru verificarea achizițiilor publice, are acces la declarația prevăzută la art. 331 alin. (4) din ordonanța de urgență, în vederea prevenirii apariției situației prevăzute la art. 691 din ordonanța de urgență.”

Autentificare utilizatori

Comentarii recente

Nouă ne place ...

Parteneri