Plan Anual al Achizitiilor Publice

Buna ziua,

As dori sa aflu daca o autoritate contractanta este obligata sa isi coreleze valoarea PAAP cu bugetul aprobat. Avand in vedere ca PAAP-ul este un organism viu, care sufera modificari in functie de nevoile autoritatii contractante, iar bugetul este fix, sunt nelamurit.

In asteptarea punctelor Dvs de vedere,

Cu stima,

Dorin

Pot doar sa-ti spun ca la noi

Pot doar sa-ti spun ca la noi in unitate cele doua nu sunt corelate, in sensul ca in buget sunt mult mai multi bani cuprinsi decat in PAP. Si cred ca asa este si corect, pana una alta in BVC sunt cupirnse si sume ce nu au legatura cu achizitiile: salarii, prime, etc

Am o nelamurire, daca ma

Am o nelamurire, daca ma puteti ajuta va rog frumos...Daca in planul anual intocmit la inceputul anului s-a trecut o achizitie cu o valoare estimata de 10.000 euro de exemplu, este in regula ca pe parcursul anului, mai exact in septembrie cand se demareaza procedura, sa se estimeze contractul la suma de 20.000 euro? si sa se modifice planul anual cu noua suma?
mai exact..se poate modifica oricand si oricum estimarea initiala din PAAP?

Da e corect, estimarea se

Da e corect, estimarea se face si trebuie sa fie valabila la data initierii procedurii de atribuire. Se poate modifica oricand dar nu chiar oricum estimarea initiala, ci in urma unui referat de completare/modificare a PAP din diferite motive intervenite pe parcursul unui an.

se poate initia si desfasura

se poate initia si desfasura o procedura de achizitie (pe seap) inainte sa fie trecuta in planul anual? in acest caz este vb de o cerere de oferta, dar de valoare mica 1500 euro, deoarece s-a mai organizat o procedura de cerere de oferta anul acesta pe respectivul serviciu...trebuie postata pe seap deoarece este urgenta, dar inca nu a fost introdusa in planul anual...

PAAP

Buna ziua,
as vrea sa ma edific intr-o problema: in PAAP vor aparea DOAR contractele pentru achizitiile facute prin PROCEDURI; evidenta achizitiilor directe realizate fara contract, cum se tine? Ca o anexa la PAAP, sau intr-un registru? Si se intocmesc dosare pentru achizitiile directe? Cele pe baza de contract?
Va multumesc.

"aplictie" pentru PAAP

Buna seara,
Stie cineva daca exista o aplicatie sau un program pentru a facilita intocmirea, actualizarea si mai ales urmarirea indeplinirii Programului Anual al achizitiilor Publice?
Acest lucru ar fi necesar in cazul, foarte probabil, in care obligtia privind publicarea pe SEAP a P.A.A.P. nu va intra in vigoare de la 1 ianuarie.

"aplicatie" pentru PAAP

Buna seara,
Stie cineva daca exista o aplicatie sau un program pentru a facilita intocmirea, actualizarea si mai ales urmarirea indeplinirii Programului Anual al achizitiilor Publice?
Acest lucru ar fi necesar in cazul, foarte probabil, in care obligtia privind publicarea pe SEAP a P.A.A.P. nu va intra in vigoare de la 1 ianuarie.

Poate sa ma ajute cineva in

Poate sa ma ajute cineva in legatura cu o problema.
Cand fac PAAP..... trec valoarea produs/serviciu/lucrare...fara TVA ( RON ) si valoarea EURO.... la ce curs al euro trec.... din ce data..... ( cand fac PAAP??? .....un curs mediu ???) . Nu stiu daca m-am facut inteles....

Cursul din ziua in care ai

Cursul din ziua in care ai decis tu ca ai finalizat PAP. Deci sa zicem ca ai centralizat timp de doua saptamani toate produsele/serviciile/lucrarile pe care le doreste autoritatea ta in 2015 si azi 01.04.2015 ai finalizat programul, iei in calcul cursul de azi 01.04.2015. Noi asa procedam, ce-i drept noi suntem gata cam la sfarsitul anului, deci noi avem un curs din 12.12.2014 1 euro = 4.4546 lei.

Multumesc frumos

Problema e ca nici nu am cu cine sa ma sfatuiesc..... intreb alte AC.....si ma intreaba " ce e ala "........

Stai asa....ai intrebat alte

Stai asa....ai intrebat alte autoritati si ele te-au intrebat "ce e ala"???? Adica nu stiu ce-i ala curs euro? Sau nu stiu ce-i PAP????

De Paap era vorba.... nu stiu

De Paap era vorba.... nu stiu altii cum fac achizitiile.....

Dupa ureche

Dupa ureche

Noua legislatie prevede

Noua legislatie prevede publicarea obligatorie in SEAP a PAAP-urilor, respectiv a extraselor ce contin modificari. Deasemenea se mai prevede ca pentru fiecare proiect din fonduri nerambursabile si/sau de cercetare dezvoltare PAAP se intocmeste separat in parte.
In acest sens am vreo 15 PAAP-uri. Intrebarea e cum draq le postez in SEAP pe toate ca acolo pot posta doar unul singur cu posibilitatea de a-l modifica in versiuni actualizate.
Mai e cineva in situatia asta?

Trebuie postate şi

Trebuie postate şi achiziţiile directe? Adică anexa la PAAP. Nu mai vorbim de cele pe fonduri europene. Bănuiesc că la postăm la rând fără nicio delimitare între planurile de achiziţii.

cred ca trebuie postate doar

cred ca trebuie postate doar cumpararile directe care se finalizeaza cu un contract, pentru ca in SEAP daca vrei sa incarci Planul de achizitii, in editare detaliu plan la tip procedura poti alege achizitia directa dar apoi urmeaza tip contract si nu poti alege decat un contract achizitie publica sau sistem de achizitie dinamic sau un acord cadru.

Conform prev. art.12 alin.5

Conform prev. art.12 alin.5 PAAP-ul contine (vezi litera e) prpcedura stabilita pt derularea achizitiei. Achizitia directa nu este definita ca procedura, deci orice contract atribuit direct nu se trece in PAAP. Mergand mai departe cu rationamentul inseamna ca achizitiile directe nu se includ in PAAP deci nici in SEAP . Se tin doar evidentiat separat ca parte a strategiei anuale.
Intrebarea mea la care revin e cum pot genera si publica anual in SEAP mai multe PAAP-uri distincte pe care sa le up-gradez permanent?

Am inceput anul 2016 cu un

Am inceput anul 2016 cu un singur PAAP in care am inscris toate necesitatile finantate din toate sursele de finantare. Acum, conform noi legislatii trebuie intocmit PAAP pe fiecare sursa de finantare, respectiv proiect de cercetare dezvoltare.
Intrebarea e cum sa fac dintr-un singur PAAP , 10 PAAP-uri?

PAAP

Conform Art.15 din HG395/2016, ANAP-ul are obligatia sa puna la dispozitia AC formularul de PAAP. L-a gasit cineva pe undeva, ca eu nu.
In situatia mea ma incadrez la achizitie directa, dar intotdeauna am intocmit PAAP si toti care au venit venit in control mi l-au cerut si, cu siguranta daca nu l-as fi avut n-ar fi fost bine deloc.
Problema este acum ca nu stiu cum sa-l intocmesc pe cel conform noii legislatii si am mare urgenta deoarece trebuie sa dau drumul la Lista de investitii pentru anul in curs si am obiective noi ce trebuie cuprinse in PAAP.
Daca are cineva idee cam cum ar trebui facut , sau daca este deja publicat pe undeva, va rog ajutati-ma, chiar macar si cu un sfat.Multumesc.

Spune clar in Norme ce

Spune clar in Norme ce informatii/rubrici trebuie sa contina PAAP. Nu mai retin la ce articol. Pana apare modelul il poti face conform legii. Nu are ce sa fie gresit.

Formulare standard PAAP

Ordinul nr. 281/2016, al Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice privind stabilirea formularelor standard ale Programului anual al achiziţiilor publice şi Programului anual al achiziţiilor sectoriale
Monitorul Oficial, Partea I nr. 487 din 30.06.2016

+anexa achizitii directe

In cadrul strategiei anuale

In cadrul strategiei anuale se intocmeste PAAP si in anexa se inscriu achizitiile directe . Ce se intampla daca nu e cazul sa se intocmeasca PAAP ( valoarea totala a proiectului finantat din fonduri nerambursabila este mai mica decat pragul pt care se aplica procedura simplificata)? Se tine doar evidenta achizitiilor directe?

Conform prevederilor art.13

Conform prevederilor art.13 din HG 395/2016 privind achizitiile publice, autoritatea contractanta va elabora distinct programul anual al achizitiilor publice (PAAP) pentru implementarea de proiecte finantate din fonduri de cercetare -dezvoltare.
In acest sens am obligatia de a intocmi pe anul 2016 cel putin 4 PAAP DISTINCTE pt. fiecare proiect in parte ( nu variante) si de a le incarca in SEAP. Am reusit sa incarc doar un singur PAAP aferent anului 2016. Nu am gasit posibilitatea/facilitatea de a adauga si celelalte 3 PAAP. Daca aleg optiunea "adauga" se defineste automat un nou PAAP implicit pe anul 2017. Daca selectez PAAP-ul incarcat , am doar posibilitatea sa creez variante a acestuia. Nu am gasit nicio posibilitate de a incarca in SEAP inca 3 PAAP-uri distincte. V-ati mai confruntat cu problema aceasta?

Daca la inceputul anului dupa

Daca la inceputul anului dupa aprobarea bugetului am intocmit PAAP 2016 varianta finala , conform noii legislatie ce trebuie modificat la PAAP?
Asa am inteles, ca anexa intocmim formularul evidenta achizitiilor directe, dar includem si AD de la inceputul anului sau incepem de la data intrarii in vigoare a legii 98? daca da, trebuie sa cerem de la contabilitate toate facturile de la inceputul anului si sa trecem in evidenta toate comenzile din 2016?

In primele 6 luni ale anului

In primele 6 luni ale anului am facut achizitie directa pentru un anumit tip de lucrari (renovari) pana in limita pragului (aprox.90.000 euro fara TVA). Acum se impune atribuirea unei lucrari similare in valoare de 30.000 euro fara TVA. Evident ca procedura de achizitie a acesteia va fi procedura simplificata.
Se ridica urmatoarele intrebari:
1. Doar aceasta achizitie ce va fi atribuita printr-o procedura va fi inclusa in PAAP , sau si celelalte achizitii anterioare care s-au realizat direct?!
2. Cum motivez alegerea procedurii pt o valoare estimata de numai 30.000 euro fara TVA? Voi preciza ca s-au facut anterior achizitii directe si s-a depasit valoarea pragului?

Raspuns: 1. DA - doar

Raspuns:
1. DA - doar achizitia de 30.000
2. DA - motivezi ca in decursul anului ai mai achizitionat lucrari similare si valoarea cumulata a a cestora depaseste pragul de AD

Mersi Raluca, asa gandeam si

Mersi Raluca, asa gandeam si eu dar am vrut si o alta parere .

formularul evidenta achizitiilor directe

Formularul evidenta achizitiilor directe - sa inteleg ca pentru orice achizitie directa eu trebuie sa trec in acest formular toate datele?
Pai am de exemplu 35 de pozitii achizitionate prin SEAP intr-o singura zi cu materiale de curatenie. Trebuie sa trec fiecare burete , servetel etc in acest formular?

Formular de evidenta a

Formular de evidenta a achizitiilor directe????? Asta ce dracu mai e?

Se refera la anexa privind

Se refera la anexa privind achizitiile directe aprobata in Ordinul ANAP nr.281/2016.
Intampin si eu aceleasi probleme. In cadrul AC am peste 100 de compartimente care transmit necesitati. Am solicitat sa intocmeasca fiecare un singur referat de necesitate pe intreg anul asa cum prevede legea. Evident ca am starnit cuibul de viespi. Mi s-a spus ca nimeni nu poate sa prevada ce necesitati si in ce cantitate vor avea pe parcursul unui intreg an si nici in ce limite de buget. In acest sens mi se transmit zilnic referate de necesitate de catre diverse compartimente pt acelasi articol (ex. hartiec copiator).Astfel programul anual al achizitiilor s-a transformat in program zilnic al achizitiilor.
Ridic si eu aceeasi intrebare. Cum dracu completez acel formular cand mi se transmit zilnic referate de necesitate pt acelasi articol (ex. hartiec copiator). In formular voi trece cumulativ valoarea estimata sau pt fiecare achizitie zilnica voi trece valoarea estimata , pozitie dupa pozitie?

ptr dan_one Salut,referitor

ptr dan_one
Salut,referitor la problema ridicata de tine,pot sa-ti trimita cei de la compartimentele tale referate oricand au nevoie(asta in situatia in care nu si-au anuntat necesarul pe tot anul la inceputul anului)dar ei nu stiu cand poti tu sa faci achizitiile pe baza PAAP-ului primit aprobat.

In situatia asta ,centralizezi reperele solicitate pe fiecare articol cu incadrarea in CPV/an/suma alocata-aprobata si faci achizitia daca iti permite suma ramasa din PAAP.In situatia cand suma nu o ai,faci suplimentare de PAAP,ori prin redistribuirea de la alt CPV a sumei necesare,dar atentie cu incadrarea in valoarea totala pe an/cpv,sau daca nu iti permite redistribuirea sumei de la alt cpv(ca nu ai de unde)incerci sa ceri aprobare de suplimentare a CPV si implicit a PAAP-ului cu suma dorita,si tot asa tinand cont sa nu depasesti valoare pe CD/CPV/an.Dupa ce ai toate aprobarile respective,poti sa faci achizitia si le dai la fiecare cele solicitate asa cum le-au cerut.
Eu la mine in 'parohie"asa procedez,si ma confrunt cu aceeasi problema ca si tine.Si ii multumesc asa cum pot,nu ma dau peste cap,ca nu ma lasa legea,si asa cum o respect si sunt obligat s-o respect eu,asa si ceilalti "participanti la trafic"s-o respecte.Asta e tara in care traim....
Ma bucur enorm ptr asta.......
Toate bune
Cred ca m-am facut bineinteles
Pe curand

Dan, eu sunt de alta parere.

Dan, eu sunt de alta parere. In acea anexa privind achizitiile directe, ma refer la cele pentru care nu incheiem contract (ca sunt si din alea) treci "pe tot parcursul anului 2016", ii bagi un "Merge cells" si nu mai lasi doua coloane disticte cu data de intiere, data de finalizare, ci doar una cu anul 2016, cum ti-am zis mai sus.
In schimb pentru acele achizitii directe pt care intentionezi sa inchei contracte, poti face o estimare (Exemplu cum e la noi: cartuse toner - estimare 130.000 lei se va incheia contract pt 2017 si pot estima ca voi intia achizitia in 15 ianuarie si o voi finaliza pe 30 ianuarie).
Sau, sa mai luam un exemplu: Servicii de curatenie - 100.000 lei, poti estima ca incepi achizitia in februarie (sa zicem ca atunci ti se finalizeaza vechiul contract) si inchei achizitia in martie. Sunt totusi niste ESTIMARI, nu date fixe.

Cristi69, m-ai innebunit cu

Cristi69, m-ai innebunit cu estimarea pe cod CPV si cu depasirea/nedepasirea valorii pe an pe cod CPV. O grupa de produse/servicii/lucrari nu se estimeaza pe cod CPV.
Produsele/serviciile/lucrarile se grupeaza in primul rand dupa similititudine, necesitateeee. Se atribuie si-un cod CPV insa nu ala e esential, nici nu stiu de ce dracu se mai foloseste, n-are nici o valoare.
Pai ai vazut tu in catalogul SEAP ce CPV-uri folosesc operatorii economici? Pai pentru un pix gasesti 100 de CPV-uri diferite, fiecare cum l-a taiat capul.
Pai eu autoritate ce sa fac, sa ma iau dupa CPV-ul ala cand estimez valoarea mea pe an????

Asa e Raluca cum spui. Pt

Asa e Raluca cum spui. Pt servicii de genul paza, curatenie stiu cantitatea pe intreg anul. Dar vezi ca mai am produse de n-spe feluri: rechizite, reactivi de laborator, reactivi de electroforeza si ADN, medicamente, materiale de curatenie, sticlarie laborator, materiale de intretinere, piese auto, etc ,etc in total peste 3000 de repere. Deasemenea sunt peste 100 de compartimente in unitate fiecare cu bugetul propriu.Pe langa toate astea mai am peste 10 programe de cercetare -dezvoltare cu buget propriu si 2 statiuni de cercetare.
Toti astia imi trimit zilnic cate 20-30 de referate de necesitatate cu cate 10-15 pozitii fiecare cu tot ce-i taie capul.
Am ajuns si intr-o situatie bizara. Si anume un compartiment livreaza din microproductia lui altui compartiment un anumit produs si transferul respectiv se face pe bza de factura fiscala. Asta inseamna achizitie directa unde furnizorul este AC iar cumparatorul este tot AC. Cum dracu sa fac achizitia prin SEAP in acest caz? Inca nu am ajuns la valoarea de prag ca sa public anunt de participare si tot eu sa fiu si cel care oferteaza.

dan_one, cam aceeasi problema

dan_one, cam aceeasi problema o am si eu, in sanatate bugetul vine (ex anul asta ) am avut buget pe fiecare luna pana in luna iulie, cum naiba sa estimez pe achizitie directa niste medicamente iar pe procedura alte medicamente? nu stiu daca m-am facut inteles.
Inainte mai puneam un pret unitar, unitate de masura, acum in noul model de program de achizitii , au disparut, si punem doar valoare estimata.....de exemplu medicamente: eu ma gandeam sa le grupez :
- (antibiotice) toate - fac o procedura simplificata,
- medicamente pt oftalmologie ma incadrez pe ach.directa, sau toate medicamentele ca sunt pt.tractul digestiv, oftalmologice, etc le consider pe toate medicamente si fac un acord cadru?
concluzia , le pot grupa si separa in functie de necesitate, unele sunt pt.oftalmologie, altele pt.tractul digestiv, etc?

EU cred ca da, probamar, le

EU cred ca da, probamar, le poti grupa pe necesitate, uz: oftalmologie, tract digestiv....etc

multumesc

multumesc

Așa o fi? La un curs recent

Așa o fi? La un curs recent ni sa spus că dacă în programul de achiziții am trecut ceva pe achiziție directă nu mai putem să schimbăm si sa facem o procedură, eu am văzut în lege ca se poate modifica în funcție de buget si necesități, am întrebat pe respectivul si o tot susține că nu trebuie să știm de la început ce vrem pe proceduri si pe ach directa

teoria

La teorie sunt buni toti. Da practica e alta mancare de peste!

Pe legea veche, plecand de la

Pe legea veche, plecand de la gruparea pe necesitati / obiectiv, avand la baza si ceva corespondenta scrisa cu ANAP, am procedat similar Probamar . Pe legea noua, vazand conceptul de piata nou introdus am scris ANAP ( le pot grupa pe tipuri?). Raspunsul ANAP - exclus, se aduna necesitatea pe tot anul pe respectiva piata, se face procedura in acord cu valoarea pe tot anul, constructie insa din care e permis sa scoti loturi in conditiile art 19 din Legea 98 ( se poate face PS sau AD conform raspuns ANAP, se intelege ca poti exclusiv AD cf art 19).
E adevarat ca nu am scris ANAP inca de la aparitia Legii 98, tot anul am grupat in continuare pe tipuri / similare.
Pentru anul 2017 am schimbat insa logica, m_am certat cu toti, bineinteles nu vroiau sa previzioneze, prin ordin intern s-a stabilit:
- orice sefut face raport cerere
- ptr a face cerere buna merge la Contabilitate, ia consumul pe 2016 si ii aplica coef=1.2, dupa caz, fct ce de ce programe are in 2017 -asta nu s-a scris in ordin, am dat exemple prin sedinte
- seful ________face cumularea rapoartelor cerere rezultand referetul de necesitate la ________
- seful ________face cumularea rapoartelor cerere rezultand referetul de necesitate la ________
- din legea 98 cum pot fi modificate
- ce elemente am nevoie sa imi fie date ptr strategie contractare documentatie
- ce inseamna sprijinul comp achizitii
- trebuie sa am pe 24.11.2016 atatea referate cate articole vor trebui bugetate la anul
- adun valorile pe piete, fac proceduri pe 80 % valoric din ce rezulta - cf art 19, sper sa dau drumul la anunturi in SEAP in dec 2016, iar restul de 20 % sau doar 132000 va fi AD pe care vor putea sa mi-o modifice cand si cum vor.

Diferente fata de Probamar si Dan - medicamentele in cazul dvs. sunt la mine piese auto, gruparea o faceam pe turisme de oras, turisme de teren, camioane, tractoare, autocisterne...si la alte articole bugetare se va procedura la fel, am luat lista achizitii 2016, am grupat produsele pe piete, le-am dat gruparea tuturor, sa faca rapoarte cerere si referate de necesitate pe piete ....piata produselor electrice, piata produselor / derivatelor chimice, piata fluide tehnologice imbuteliate, piata servicii externalizate,....

Raspunsul

ANAP, însoţít evident de întrebare ni le poţi pune la dispoziţie ? office@sn-seap.ro
Mulțumesc.

Sigur ca da, dar asta luni,

Sigur ca da, dar asta luni, trebuie sa ma loghez la hepl-desk

Și totuși, dacă în luna

Și totuși, dacă în luna ianuarie si februarie eu nu am buget cum se spune doar să ,,supraviețuiesc,, cum estimez ca fac procedurile?trec în plan o parte pe achiziție directă, urmând când vine bugetul să fac proceduri?

P.d.v. propriu este

P.d.v. propriu este urmatorul:
-ce proceduri fac nu are treaba cu bugetul, procedurile sunt date de valorea estimarii la nivel an
-nu are importanta daca imi vine buget 2017 abia in mai...la jumatatea lui decembrie 2016 dau drumul la proceduri cu incheiere acorduri cadru conform estimarilor din referatele de necesitate, referate care vor determina si strategia anuala pe fiecare piata ( ce proceduri / cat inseamna valoric / care va fi valoarea AD prin punerea in aplicare a art 19 din Lege)
- faptul ca bugetul vine abia in mai 2017 nu conteaza, vom avea deschideri de fonduri lunare... pe care le vom folosi: prin utilizarea acordurilor cadru sau prin A.D., dar care A.D. sa fie sub plafonul stabilit / piata prin strategia anuala.
- mai ales la art. bug. la care sigur ( conform dinamicii din ultimii ani si proiectelor asumate) voi avea fonduri care sa impuna o licitatie....de ce sa stau sa vina bugetul ? Sa mai stau apoi 1 luna sa faca beneficiarii lista cu ce vor din buget? Sa mai stau inca o luna dupa specificatii...sa mai fac o procedura care dureaza 3 luni...si gata anul...cand mai e timp de livrari / instalari / receptii / pregatire utilizatori, etc... cel putin in cazul furnizarilor, asta e solutia pe care o voi adopta.

exact

Exemplu: "cartuse".
Am cautat in catalog "cartuse de toner". In urma verificarii am constatat ca un operator economic avea CPV-ul pentru "cartuse" care nu erau pentru imprimante....!!!!
o zi frumoasa

strategia anuala

Hello!

Un model de strategie anuala?....altceva decat copy-paste din legislatie..TKS!

Are careva model strategie?

Are careva model strategie?

La PAAP se poate trece in

La PAAP se poate trece in anexa privind achizitiile directe exemplu: anvelope val.estimata 130.000 lei....si apoi in anexa 1 la Proceduri sa trec tot anvelope ?
Adica sa estimez ca la inceput de an voi achizitiona pe achizitie directa iar ulterior o sa fac procedura? sau le trec de la inceput pe procedura?

Multumesc

Le treci de la inceput pe

Le treci de la inceput pe procedura, altfel se va intelege ca ai vrut sa "pacalesti" legea.

financiarul imi spune ca in

financiarul imi spune ca in anul urmator nu are buget decat pentru o luna, va trebui sa fac o procedura doar pt o luna?