Referitor oferta tehnica dpdv al participantilor la procedura

In modul de prezentare al ofertei tehnica apare solicitarea:
Propunerea tehnica va contine cel putin informatiile de mai jos: Organizarea Lucrarilor – Formular nr. 12 a) Adecvarea la constrangerile fizice impuse de amplasamentul in cauza: Ofertantul va demonstra ca oferta sa este adecvata constrangerilor fizice impuse de amplasamentul in cauza, prin elaborarea unei planse care sa prezinte, in special,urmatoarele: 1. Limitele instalatiilor 2. Cladiri 3. Zone de depozitare 4. Accese in santier 5. Lucrari temporare Plansa va include dimensiuni si etichete. b) Aspecte de ordin operational ale lucrarilor existente ce trebuie mentinute (acolo unde este cazul) Ofertantul va demonstra ca facilitatile ce trebuie mentinute vor ramane in operare in timp ce Lucrarile propuse se vor afla in executie. Pentru demonstrare, se va utiliza text descriptiv, insotit de planse si/sau diagrame. Va fi prezentat Planul pentru toate Lucrarile Temporare necesare pentru pastrarea functiunilor lucrarilor existente. Program - Formular nr. 14 Un program pentru executie (Grafic de executie) care sa ilustreze ordinea si derularea in timp a activitatilor pe care ofertantul propune sa le indeplineasca pentru realizarea Lucrarilor;programul va prezenta, in special, urmatoarele: 1. Lucrari permanente si temporare ce urmeaza a fi executate. 2. Activitati de interfatare cu lucrarile existente si operarea acestora. 3. Perioadele pentru examinarea Documentelor Contractorului de catre Inginer. 4. Secventierea, derularea in timp si durata testelor. 5. Perioadele necesare elaborarii de documentatii pentru toate permisele si acordurile necesare si pentru inaintarea acestora. 6. Etape esentiale

Ma declar nestiutor..dar CNSC are destule contestatii pe aceste solicitari. Sfaturi de intocmire...de a nu fi exclus din procedura.

Multumesc,

Rezolvare

Este foarte ciudat ca nici o autoritate contractanta nu poate furniza aici un raspuns!
Ca sa stim si noi ofertantii cum trebuie facut corect! Secventierea...durata testelor in Gantt..., interfatare....
Probabil ca se introduc in Fisa de date cerinte pe care nici ei nu le stapanesc...cat mai complicate... si cu titlu general, fara a putea evalua personal. Important este sa te poata elimina, si nu sa aibe un proces competitiv. Nici macar expertii cooptanti nu stiu, fiecare ofertant descrie ce crede ca este bine si nu ce ar trebui. O varza!

Parere

Mai, fratilor, ce facem aici, facem o lucrare (executie) sau o lucrare filozofica ? Autoritatile contractante, faceti fisele de date cat mai simple, nu mai complicati lucrurile, caci in tara asta de aceea nu merg treburile, pentru ca ne scarpinam cu mana stanga la urechea dreapta. Si ca sa va spun si parerea mea, propunerea tehnica este o pierdere de vreme atata timp cat exista un proiect pentru care raspunde o echipa de proiectanti (pentru ca de aceea au facut o facultate). Practic este suficienta o declaratie a constructorului ca va respecta intocmai proiectul pe care si-l insuseste ! Ce atata palavrageala pe tema cum sa faci o sapatura, cum sa dai cu lopata, la ce unghi etc etc etc. Ne complicam viata gratuit !
Importanta este oferta financiara, pentru ca pana la urma aici se ajunge: pretul cel mai mic ! Si aici se poate o optimizare pentru castigare de timp in vederea ofertarii: proiectantul sa puna la dispozitie un fisier exportat din softul de devize (chiar si cu pret, pt ca pretul estimat nu este secret) care poate fi importat de catre constructor. Simplu, nu ?

Buna seara,

Referitor la mentiunea dvs "propunerea tehnica este o pierdere de vreme atata timp cat exista un proiect pentru care raspunde o echipa de proiectanti (pentru ca de aceea au facut o facultate)." propunerea tehnica in ansamblul ei reprezinta respectarea documentatiei descriptive ( SF/ DALI/PT), deci ea nu poate fi o pierdere de timp asa cum dvs o descrieti.

Faptul ca autoritatea solicita cerinte atat prin fisa de date a achizitiei la sectiunea IV.4.1 Modul de prezentare al propunerii tehnice si respectiv prin caietul de sarcini in cazul in care acesta exista la procedurile de servicii privind proiectarea/proiectarea si executia, nu face decat sa se asigure ca ofertantul prin personalul pe care il propune va realiza serviciile solicitate intr-un mod organizatoric , doreste sa se asigure ca societatea are un program al calitatii, o metodologie de prestarare a serviciilor ce face obiectul proceduri, o echipa de experti care prin documentele depuse vor face dovada ca detin experienta necesara in prestarea serviciilor, ect.

Referitor la "Practic este suficienta o declaratie a constructorului ca va respecta intocmai proiectul pe care si-l insuseste ! Ce atata palavrageala pe tema cum sa faci o sapatura, cum sa dai cu lopata, la ce unghi etc etc etc. Ne complicam viata gratuit !" bun, a presupunem ca suntem de acord cu mentiunile dvs, ce face autoritatea daca declara castigatoare o societate iar in timpul executiei contractului de servicii se dovedeste a fi incapabila de a duce la bun sfarsit operatiunile care definesc contractul in complexitatea lui? Daca acea societate nu prada la timp PT+DE+CS, expertii care sunt implicati in realizarea proiectului nu au experienta necesara in ducerea la indeplinire a contractului? sau alte riscuri care pot aparea pe parcursul derularii contractului de proiectare? Poate societatea la care lucrati are deja o vasta experienta in derularea in astfel de contracte dar noi ca autoritati contractante nu ne putem risca de a declara castigatoare o societate doar pe simpla declaratie a ofertantulu ica va respecta intocmai SF-ul, DALI-ul.

Si nu noi ca autoritati contractante prin fisa de date va spunem cum se face sapatura, cum sa dai cu lopata, la ce unghi etc etc etc. , ci dvs. ca societatii de servicii de proiectare prin proiectul realizat , fie el la faza SF sau DALI, spune-ti ce dimeniune trebuie a aibe groapa, sapatura si cum sa dai cu lopata in momentul executarii contractului de executie!
O seara buna!

Buna ziua ! Referitor la

Buna ziua !
Referitor la capacitatea sau incapacitatea unei firme de a executa o lucrare, va garantez ca orice societate, cu oricat de mare experienta si oricat de dotata si cu oricat de mare personal este posibil, cu toate declaratiile si semnaturile/stampilele de pe lume, sa nu poata executa lucrarea respectiva pentru simplul motiv ca se angajeaza in mai multe lucrari in acelasi timp (pt ca nu e tampit sa fie onest si sa spuna in declaratiile de disponibilitate ca mai este angajat la x lucrari ...). Vreau sa spun ca hartiile (si niciun alt mijloc) nu sunt o garantie a faptului ca firma respectiva poate executa lucrarea. In acest sens beneficiarul lucrarii poate face o vizita la ofertantii de pe primele locuri, pentru a se edifica. Dar nici asa nu poate fi 100% sigur de capacitatea respectivei firme, pentru ca asa e la noi ... Daca nu este capabil sa execute lucrarea, se iau masurile de rigoare, normal. Se gaseste solutia de rezolvare, ca doar nu sunt singulare situatiile ... Si va mai spun ca aceste situatii de incapacitate se vor inmulti cat de curand pe fondul lipsei fortei de munca, care a migrat spre vest.
Sa nu-mi spuneti ca in statele mult inaintate economic fata de noi licitatiile de lucrari decurg la fel, ca o lucrare de doctorat in filozofia manuirii cozii de lopata. Chiar ma voi documenta si voi reveni. Haideti sa nu ne mai ascundem dupa deget ... Multe prevederi in fisele de dat sunt prevazute pentru a desemna castigatori preferentiali ...
In alta ordine de idei, nu sunt de acord cu investitiile gen proiectare+executie. Fiecare breasla trebuie sa-si faca treaba in care s-a specializat. Cum poate un constructor sa oferteze o lucrare (mai complexa, bineinteles) in timp ce nu are nicio baza pe care sa oferteze (ma refer la lista de cantitati). Lista de cantitati pt o lucrare complexa nu se poate face "din pix", in 2-3 sau 7 zile ! Pentru ca asa se ajunge erori si lucrari omise din graba si, in consecinta, la incapacitatea de a finaliza lucrarea.
Un exemplu in acest sens este licitatia pentru drumul expres Craiova - Pitesti care, pe langa faptul ca este de tipul proiectare+executie, mai este impartita pe tronsoane, fiecare cu proiectantul sau. Daca mai punem in calcul contestatiile, bomboana pe coliva este ca si pusa ! Nici in 2030 nu vom circula pe acest drum expres ! Ce asteptari sa avem la autostrazi ?
In speranta ca cineva se va trezi si ne va mai simplifica viata, mergem inainte !

O zi buna, cu realizari !

Din pacate asa e cu

Din pacate asa e cu lucrarile. Datorita penuriei fortei de munca se asuma unele si practic se fac altele. M-am confruntat in ultimul an de doua ori cu aspectul mentionat .
Din pacate am sesizat urmatorul fenomen . La determinarea valorii estimate autoritatile contractante iau in calcul manopera putin peste nivelul salariului minim pe economie caz in care se prezinta o categorie de ofertanti care asa fac si lucrarea . Daca estimezi manopera la preturi "mai occidentale" prezenta e ca si la stupul de miere unde roiesc atat ofertanti din categoria anterioara in proportie de 99% cu oferta de 30-40% din valoarea estimata cat si ofertanti seriosi in proportie de 1% cu oferta reala. Cum poti sa excluzi un ofertant cu o oferta cu pret aparent neobisnuit de scazut cand acesta declara ca plateste un angajat cu salarul minim pe economie, in detrimentul unui ofertant care-si remunereaza angajatul cu 5000-6000 lei/luna. Cu siguranta ca in cazul asta vin si contestatiile.
As prefera un criteriu nou de atribuire care sa tina cont de evaluarea ofertantilor in detrimntul pretului ofertei. Sa se puncteze calitatea , experienta si portofoliul unui ofertant ca si in sistemul privat. Adica sa realizam o lucrare mai scumpa dar inalt calitativa care sa nu necesite interventii viitoare , decat sa realizam o lucrare indoielnica care sa implice carpeli de intretinere cu costuri totale pana la urma mai ridicate. Statul nu vrea , sau nu poate sa inteleaga ca suntem prea saraci ca sa cumparam lucruri ieftine.

Autentificare utilizatori

Comentarii recente

Parteneri