Lucrari suplimentare

Buna ziua! Nu stiu daca a mai fost pusa intrebarea aceasta pentru ca nu am gasit-o...Daca a mai fost imi cer scuze!
Lucrarile suplimentare aparute pe parcursul desfasurarii unui contract de lucrari la o institutie publica vor fi atribuite printr-un act aditional(daca da,pana la ce procent din valoarea totala a contractului) ? Multumesc

Daca sunt lucrari

Daca sunt lucrari ,,imprevizibile'', atunci pana la 20%, conform art. 122, lit.i din OUG 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare.

Citeste

Citeste si aplica art. 122 lit. i sau b din OUG 34/2006.(nu stiu care se pliaza mai bine la tine) Procentul la 122 i max 20% din val contract.Atentie ptr. o asemenea procedura anunti obligat UCVAP-ul inainte cu min 3? zile.
Daca ai trecut in fisa de date ptr achizitia contractului.... "clauze de variatie"care se refera chiar la ac. suplimentari pe motive tehnice (cu aplicatie 122 b), sau de alta natura (122 i) nu mai trebuie sa faci procedura.(vezi Notificare ANRMAP emisa in aplicarea prevederilor art. 28 alin 7 si art.29 alin2 din OUG 34/2006.......)pct. 5.

Eu stiu ca lucrarile

Eu stiu ca lucrarile imprevizibile ar trebui sa intre sub incidenta cheltuielilor diverse si neprevazute.

da dan-one

Asta este sursa- dar in notificarea mai sus amintita exact despre diverse si neprevazute se face vorbire- la pct5 se specifica cand se face cu procedura(art. 122...) si se vorbeste de CLAUZE DE VARIATIE: daca "suplimentarele" sunt "banuite" de la faza intocmirii fisei de date si le treci in clauze...nu mai faci procedura.

Diversele si neprevazutele se

Diversele si neprevazutele se fac direct pt ca intra in valoarea estimata initial care se publica pe SEAP si care sunt cuprinse si in oferta financiara si care nu pot depasi 10%. Lucrarile negociate conf.art122 litera i, sunt pana la 20% din valoarea contractului si nu intra in categoria celor "neprevazute" conf. HG28/2008.

Hai sa fim mai clari

Se suporta din sursa constituita prin devizul general al lucrarii"diverse si neprevazute"(procentual de pana in 10% din valoarea lucrarilor de executie) acele cheltuieli care provin din modificari /suplimentari "banuite "( sa nu spun PREVAZUTE caci sursa este diverse si NEPREVAZUTE)ca vor exista trecute in "clauze de variatie"mentionate clar in documentatia de atribuire. Acestea se suporta direct fara procedura.
Sunt alte modificari/suplimentari care nu au fost "banuite " care pot apare dar care nu au fost trecute in "clauzele de variatie" pentru care se face procedura cu 122.... Acum pe 122 lit.i valoarea maxima a suplimentarilor este de pana la 20% din valoarea contractului . Dar acum e cum optezi....care e sursa de finantare pt. cele cu procedura?Majorarea val. contractului(obligat)? sau poti sa iei si din diverse si neprevazute??

Sa reamintim ca, in cazul

Sa reamintim ca, in cazul contractelor sectoriale, nu exista nici un procent pentru lucrari suplimentare, nu exista acest 20% ca la "clasice". A se vedea art 252 din OUG 34.

art. 122 lit.i

Da. Intr-adevar procentul este de 20% max prin negociere cf art 122 lit.i dar mare atentie la motivarea necesitatii lucrarilor suplimentare. Ai pe site-ul ANPMAP un nou proiect de de hotarare tocmai pe interpretarea art. 122 lit.i:
http://www.anrmap.ro/legislatie?tip_legislatie=17

Ce se intampla cand avem si NR-uri

Dar daca avem si NR-uri. Si unde este detaliat exact termenul de lucrari suplimentare ?
Adica, bun, nu se accepta sa se suporte - spre exemplu o constructie noua neprevazuta in contractul initiial, din notele de renuntare pentru ... o lucrare de canalizare, parte a aceluiasi contract.
Dar daca vreau ( la cererea beneficiarului ) sa renunt la placarea cu faianta si sa pun .. lambriu sau altceva.
Sau am cantitati mai mari dintr-un articol de tamplarie, in deviz, dar insuficiente pentru montajul parchetului ( deci existand operatiunea in contract ). Faptul ca maresc cantitatea de parchet ( cantitate data gresit de proiectant in listele de cantitati ) este considerata lucrare suplimentara ? Trebuie facut act aditional pentru aceasta cantitate ? Sau se poate face ( cum s-a facut si pana acum ) compensarea NR=NCS ???

Mari greseli

Atentie foarte mare-treaba cu COMPENSAREA NR=NCS se lasa cu amenda...MAAARE.Eu am trecut prin asa ceva . NU se face compensare NR-NCS....renunt la o constructie si fac canalizare....pai atunci extrapolez ..... si fac la un contract de furnizare auto 50 buc. un NR de 30 buc. fac un NCS pentru un PLANOR si gata deturnarea ...mi-am "tras avion".
( acum fara gluma) Cand am facut licitatia initial , am evaluat o propunere,pentru un caiet de sarcini bine definit , caiet de sarcini in "spatele " caruia stau devize, cu material , manopera etc. pentru lucrarile propuse. Vreau sa schimb lucrarile initiale am posibilitatea;
1) PROCEDURA (obligat)-122 lit. i daca lucrarile sunt suplimentare, si au fost licitate initial( adica la 100m de canalizare mai faci 15m)Val. lucrari suplimentare =max.20% din val .ctr.initial.
2) PROCEDURA(obligat)- 122lit. b citeste in lege conditiile.
NR-urile nu aunici o treaba cu procente modifcari ale ctr. initial.-pur si simplu s-a constatat ca acele lucrari in val. de XX lei nu mai sunt necesare.

Aici te contrazic putin.

Aici te contrazic putin. Exemplul dat de tine este exagerat si nu este edificator. Pot aparea modificari in proiect care sa prevada schimbarea solutiei. De ex. renunti la o gresie in favoarea unui tarchet.
Vezi notificarea ANRMAP nr.107 care stipuleaza conditiile de modificare SUBSTANTIALA a contractului.

Nu ma contrazici

Trebui numai bine inteles ca schimbarea de la gresie la parchet ( o consider NE-substantiala)DAR TREBUIE sa se faca cu o PROCEDURA pe art 122.(cu122 care !! implica anuntarea UCVAP) NU COMPENSARI NRversus NCS fara procedura(asa cum spune ca a facut "nstscecilia") caci asta duce SIGUR la AMENDA.

cam cat de MAREEEE?

cam cat de MAREEEE?

Achizitie directa

Cum sta treaba la achizitie directa de lucrari cu notele de renuntare si cele de suplimentare?

Achizitia directa

Achizitia directa nu este procedura. As spune ca tot ce decurge ca si "efecte, consecinte" ale unui contract incheiat pe baza art. 19 nu respecta "canoanele" OUG 34/2006.

Maree

Cand vine ANRMAP-ul si da amenzi... ,(le da conform art.294 din OUG34) maree este oricare la care te incadrezi(poti sa te si incadrezi singura) cand vorbim de zeci de mii lei.Si ce e mai rau ca dupa ce plateste "institutia"(AC-ul), amenda se transfera pe persoana(e) fizica.Aici doare rau.

Vad ca ai experienta si te-ai

Vad ca ai experienta si te-ai lovit de multe, motiv pentru care revin cu o intrbare a carui raspuns nu-mi este suficient de clar. Diverse si neprevazute -pot utiliza valoarea alocata pentru suplimentari de cantitati de articole care au fost ofertate in procedura sau pot achizitiona si articole de deviz noi, care nu au fost prevazute dar care au devenit necesare? Valoarea insumata a articolelor suplimentate cantitativ si a celor noi, nu depaseste valoarea prevazuta in doc achizitie pentru diverse si neprevazute. Multumesc.

Lucreaza "periuta"

Banii de diverse si neprevazute (max 10 % prevazuti de proiectant) sunt exact pentru aceste suplimentari si lucrari nou aparute ( atentie bine justificate) dar cu PROCEDURA prevazuta de 122i (cu anuntat UCVAP). Lipsa PROCEDURII atrage amenda. Aici era vorba de COMPENSARI adica NR=NCS pe care le combateam caci facute fara PROCEDURA atrag amenda.

Diversele si neprevazutele

Diversele si neprevazutele sunt, in realitate, o deturnare de fonduri si o modalitate de a creste profitul ofertantului care a sublicitat si castigat.

Nu doar ANRMAP ci si DNA va vor vizita.

Legislatia romana e contradictorie dar are un fir comun: imprevizibilitatea cheltuielii si lipsa culpei beneficiarului.

Mari greseli - cine aplica amenda si de ce ?

Ai spui ca ai patit-o in privinta amenzii. Desi a trecut timp d ela comenatriul tau, imi ptoi da detalii ? Eu cred ca e o eroare de proiectare poate si sunt necesare NR si NCS nu neaparat comepnasate ca valorae intre ele...

Autentificare utilizatori

Comentarii recente

Parteneri