S-a modificat OUG 34/2006 (data modificarii 07.03.2009)

In asteptarea publicarii in Monitorul Oficial a ordonatei de urgenta va transmit comunicatul de presa al Guvernului din data de 07.03.2009 (sursa: www.gov.ro):

"Guvernul a modificat, printr-o Ordonanţă de Urgenţă, cadrul legislativ al achiziţiilor publice pentru a pune în acord reglementările în acest domeniu din România cu cele din Uniunea Europeană, a anunţat primul-ministru Emil Boc, la finalul şedinţei de Guvern.
„Am dorit ca prin aceste modificări să eliminăm barierele birocratice, să întărim controlul şi transparenţa cheltuirii banilor publici şi să scurtăm termene în domeniul achiziţiilor publice pentru ca proiectele de investiţii pe care ni le-am propus să se realizeze la timp”, a afirmat primul-ministru.
Vice-premierul Dan Nica a precizat că au avut loc reuniuni săptămânale pe această temă între reprezentanţii instituţiilor cu responsabilităţi în domeniul achiziţiilor publice.

Primul-ministru şi vice-prim-ministrul au subliniat că noile reglementări scurtează termenele în toate etapele procedurile pe care le implică achiziţiile publice, păstrând însă un control riguros al cheltuirii banului public.
„Au fost scurtate termenele în care, de exemplu, autoritatea contractantă trebuie să se pronunţe cu privire la rezultatul unei licitaţii. Pe de altă parte, pentru prima dată am introdus termene punctuale la soluţionarea în instanţă a contestaţiilor care se depun pentru ca acele dosare de contestaţii să nu rămână luni şi ani în şir în instanţe fără ca o procedură să fie adjudecată, fie într-un fel, fie în altul. Am avut în vedere ca autorităţile contractante, adică cei care organizează licitaţiile, să nu rămână blocate pentru luni şi ani în şir fără ca obiectivele de investiţii să se realizeze”, a declarat primul-ministru.
În acest sens, soluţionarea proceselor în material achiziţiilor publice presupune următoarele termene:
· 5-10 zile termen de introducere a cererii de chemare în judecată
· Primul termen de judecată în cel mult 20 de zile de la data înregistrării contestaţiei
· Termenele de judecată ulterioare, scurte, chiar de la o zi la alta şi care nu pot depăşi 10 zile
· Termen de 3 zile pentru pronunţarea hotărârii
· Termen de 5 zile pentru comunicarea hotărârii
· Termen de 5 zile pentru introducerea recursului împotriva hotărârii primei instanţe.
Un alt exemplu dat de premier s-a referit la scurtarea termenelor de analiză, de către autorităţile publice, a ofertelor depuse. Astfel, se urmăreşte ca termenele de analiză a ofertelor de către autorităţile contractante să nu depăşească 20 de zile. În cazul temeinic motivate, autoritatea contractantă poate prelungi perioada de evaluare cu cel mult 20 de zile.
De asemenea, vice-premierul Dan Nica a arătat că au fost reduse termenele astfel încât termenele pentru procedura de organizare a licitaţiei să fie reduse la 30 de zile în condiţiile în care, în prezent, aceste proceduri pot dura până la 380 de zile.
Un alt element de noutate al Ordonanţei de Urgenţă îl reprezintă reglementarea potrivit căreia se stabileşte ca în cazul în care o licitaţie este contestată în instanţă, se instituie o taxa de timbru în cuantum de 2% din valoarea estimată a achiziţiei publice, pentru persoana fizică sau juridică care depune contestaţia. Aceste modificări vor avea drept rezultat reducerea numărului de contestaţii cu care se confruntă în prezent autorităţile contractante, a subliniat vice-premierul Dan Nica.
Prin noile reglementări, Executivul a stabilit, de asemenea, creşterea pragurilor privind sumele de la care o autoritate publică poate să achiziţioneze direct produse, servicii, lucrări sau să achiziţioneze produse, servicii sau lucrări prin cerere de oferte.
 
Autoritatea contractantă va avea dreptul să achiziţioneze direct produse, servicii sau lucrări, în măsura în care valoarea achiziţiei este egală sau mai mică decât echivalentul în lei a:
· 15.000 euro pentru fiecare achiziţie de produse sau de servicii, (Potrivit legislaţiei în vigoare, acest prag era de 10.000 de euro. Spre comparaţie, în Polonia acest prag este de 14.000 de euro, iar în Cehia 15.000)
· 15.000 euro pentru fiecare achiziţie de lucrări. (Potrivit legislaţiei în vigoare, acest prag era de 10.000 euro. Spre comparaţie, în celelalte state membre UE acest prag este între 10.000 – 20.000 de euro)
Autoritatea contractantă va avea dreptul de a aplica procedura de
cerere de oferte numai în cazul în care în care valoarea estimată, fără TVA, a contractului de achiziţie publică este egală sau mai mică decât echivalentul în lei al următoarelor praguri:
· Pentru contractul de furnizare – 100.000 euro (În prezent, acest prag este 75.000 euro potrivit legislaţiei romaneşti în vigoare, în Polonia 80.000 de euro, în Cehia 100.000 de euro)
· Pentru contractul de servicii: 100.000 euro, (În prezent, acest prag este 75.000 euro potrivit legislaţiei romaneşti în vigoare, în Polonia 80.000 de euro, în Cehia 100.000 de euro)
· Pentru contractul de lucrări: 750.000 euro. (În prezent, acest prag este 500.000 euro potrivit legislaţiei romaneşti în vigoare, iar în Polonia şi în Cehia acest prag este de 750.000 de euro)
Noul act normativ îşi propune simplificarea procedurilor de lucru la nivelul Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (ANRMAP) şi Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC).
De asemenea, va fi înfiinţată o comisie de evaluare a Consiliului Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC), un organism independent şi imparţial, care va fi constituită din 5 membri:
v Un reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice
v Un reprezentant al Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice,
v Un reprezentant al Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici
v Un reprezentant al Guvernului
v Un reprezentant al Consiliului Concurenţei.
Informaţii de background:
Necesitatea accelerării procedurilor de achiziţii publice a fost menţionată şi în concluziile Consiliului European din 11-12 decembrie de la Bruxelles. De asemenea, acesta a fost un subiect de discuţie în cadrul întrevederii care a avut loc la Bruxelles între primul-ministru Emil Boc, preşedintele Traian Băsescu şi preşedintele Comisiei Europene Jose Manuel Barroso."
Voi reveni in cel mai scurt timp cu textul oficial al modificarii!
 

modificare termen licitatie

Buna ziua, modificarea termenului pentru licitatie deschisa s-a modificat de la 52 zile la 30 de zile? Toate celelate termene de scurtare a termenului maxim raman valabile? Se micsoreaza termenul plecand de la 30 de zile? multumesc

Modificare termene OUG 34/2006

Informatia este preluata de pe site-ul Guvernului Romaniei. Inca nu este publicat textul in Monitorul Oficial, asa ca, pentru un raspuns exact, va trebui sa asteptam publicarea! Intuitiv, reiese insa ca toate termenele vor fi scurtate - de vazut insa cu cate zile!

multumiri

multumesc .

Apare la noi pe forum. Este

Apare la noi pe forum. Este primul post

TAXA DOCUMENTATIE DE ATRIBUIRE :

Intrati va rog in discutia deosebit de interesanta,pentru autoritatile contractante,si la fel pentru toti
ofertantii participanti la procedurile de achizitii publice,incercand sa vedem un aspect,destul de im-
portanta al noilor modificari,la art.40 din Ord.34/2006:
-....,,achizitia Docum.de atribuire,care contine si Caiet de sarcini,alte documente tehnice de referinta,este
adusa la pozitia de-a fi oferita prin actiunea de acritate a aut.contractante !Insa cand se elaboreaza un
Caiet de sarcini cu:-proiect,studii tehnico-economice,se coopteaza experti potrivit cu prevederile din
HG 925/2006,care sunt.....platiti,iar restul cheltuielilor fiind cele legate de publicarea unui Anunt pe SEAP,etc..""Cum se vor putea ele recupera can ating uneori si 1000 RON-5000 RON ???
Astfel,este anormal de....caritabila,posibilitatea angajrii unei concurente reale,in dauna aut.contractante,
caruia nici macar costurile de procedura,nu i-se mai ofera in recuperare !
Va rog sa discutati,caci sunt deplin interesat de opiniile dv !
Multumesc pentru price comenatriu la: pintilie.clement@gmail.com
sau pintilei_clement@yahoo.com
si.....aici in Forum!....

Taxa documentatie -zero lei

Nu inteleg ce aspect ar trebui vazut din moment de art. 40 spune clar "Autoritatea contractantă are obligaţia de a asigura obţinerea documentaţiei de atribuire de către orice operator economic prin asigurarea accesului direct, nerestricţionat şi deplin, prin mijloace electronice, la conţinutul documentaţiei de atribuire." In cazul in care nu se poate in format electronic, atentie: din motive tehnice legate de operatorul SEAP, nu pentru ca nu i-a mers internetul A.C in ziua in care dorea sa posteze pe SEAP sau ca nu stia persoana responsabila cu proceura sa o posteze pe SEAP,"autoritatea contractantă are obligaţia de asigura obţinerea gratuită a documentaţiei de atribuire pentru orice operator economic care o ridică direct de la sediul autorităţii contractante sau de la altă adresă indicată de acesta". In legatura cu contractarea serviciilor de consultanta in achizitii, mentionez faptul ca Ac are posibilitatea instruirii persoanei responsabile cu achizitiile publice, instruire care ar reduce semnificativ costurile. Pana la urma AC trebuie sa duca un management competitiv si nu mi se pare corect ca lipsa unui managemnt eficient sa fie pusa in seama operatorilor economici, in cele din urma conducatorul AC este in fapt un manager care gestioneaza atat resurse financiare cat si umane. Nu uita ca banii de la bugetul local sunt colectati in proportie de 90% de la op. ec astfel ca impunerea unei taxe pt documentatie nu este justificata. Din contra, asigurarea accesului unui numar cat mai mare de op. ec. este de natura a stimula concurenta dintre acestia si de a prezenta un pret cat mai scazut. Pe de alta parte AC va beneficia de un numar semnificativ de oferte din care sa aleaga oferta cea mai buna. Nu uita chiar daca a fost stabilit ca si criteriu de atribuire pretul cel mai scazut nu inseamna ca esti obligat sa atribui contractul op ec care are cel mai mic pret. Restrictionarea accesului op ec la procedura prin impunerea de taxe care sa justifice cheltuielile si costurile organizarii procedurilor de achizitie publica nu sunt benefice pentru nici una din parti, si spun asta gandindu-ma d.p.dv al considerentelor economice, concurentiale si al eficientei utilizarii fondurilor publice. Daca ai avea ceva mai multe cunostinte de economie ai intelege ca impunerea unor taxe sau cresterea celor existente sunt masuri eficiente pe termen scurt insa pe termen lung sunt dezastruoase. Nu stiu cata experienta ai in achizitii, dar din experienta mea iti pot spune ca am economisit foarte multi bani prin asigurarea participarii unui numar cat mai mare de op. ec la procedurile de achizitie publica (impunerea unor conditii de participare decente si lipsa costurilor documentaiilor, garantie de participare de 1%) Cand aveam minim 5-6 op ec aveam preturi si de 15% din valoarea estimata a contractului. Binenteles ca acelea nu erau oferte serioase si credibile si le-am respisn inacceptabile, insa am gasit oferte foarte bune la un pret reprezentand 50 % din valoarea estimata a contractului. Firmele mari si de renume au preturi mari si nu prezinta garantia ca ofera si calitate. Daca vrei intr-adevar sa ai operatori ec seriosi , umbla la garantia de buna executie si stabileste-o la maximul admis de lege (10% din val estimata a contractului) pune conditii dure pentru eliberare si impune penalizari cat mai mari pentru nerespectarea conditiilor contractuale. Sper ca ti-am fost de folos. Toate cele bune!

draga keloo

ceao,
spune-mi si mie cum ai respins (baza legala si apoi tehnic cum ai procedat) o oferta doar pe motivul ca nu erau serioase si credibile : "aveam preturi si de 15% din valoarea estimata a contractului. Binenteles ca acelea nu erau oferte serioase si credibile si le-am respisn inacceptabile"

si in acelasi timp ai acceptat oferte ca foarte bune la jumatate de pret din valoarea estimata : "oferte foarte bune la un pret reprezentand 50 % din valoarea estimata a contractului."

in rest iti dau dreptate mai ales la in ultima fraza.

astept cu exuberanta explicatiile tale iar cele pe care nu le poti posta aici (din varii motive) mi le poti spune pe slimac_ovidiu@yahoo.com cu acelasi id de mess !

ovidiu

Draga Ovidiu

Nu am respins ofertele pe motiv ca nu erau serioase si credibile, am zis ca le-am respins ca inacceptabile dar nu am precizat motivul. Le-am respins in temeiul art. 36 alin (1) lit. f din HG 925/2006. Pe lucrari e cel mai usor sa-i prinzi si cel mai greu pe servicii.
Multumim pentru notificarea privind modificarea OUG 34/2006.

draga keloo

uimeste-ma si zi-mi cum ai rezolvat problema asta spinoasa a preturilor APARENT neobisnuit de scazute - in raport cu ceea ce urmeaza a fi furnizat, prestat, executat - asa cum zice art. 202 din OUG 34/2006 si nu vorbesc de cazul mai deosebit din art. 203 din OUG 34/2006 referitor la faptul de a putea beneficia de un ajutor de stat !

zi-mi cum ai procedat ca sa ne fie tuturor de ajutor experienta ta.
ma repet io pe mine, daca nu poti a spune aici, ai adresa mea de e-mail si putem conversa acolo.

ma gandesc ca n-ai avut un operator economic, atat de prostak incat sa nu-ti aduca de la furnizor preturile declarate, altfel cred ca ar fi foarte simplu :)))

p.s. am auzit variante care ziceau ca daca diferenta intre el si cel imediat urmator, ca nivel de pret ofertat, este mai mare de 20 % atuncea ai putea considera ca are un pret neobisnuit de scazut - fapt care nu mi se pare logic, eu fiind un biet inginer si nu un 'telectual :D

pentru cei care nu stiu bancul, astept adresele de e-mail pentru a ne putea si "distracta" un pic ...

ovidiu

Bancuri

Nu avem nicio regula care sa interzica postarea de bancuri asa ca ... asteptam cu interes bancul pe forum, daca nu pe contact@forumachizitii.ro

astept si eu bancul ...

astept si eu bancul ... ngr_lidia@yahoo.com

Asemanarea ...

dintre un caine si un inginer (astia sunt ne'telectualii) este aceea ca amandoi au privirea inteligenta dar se exprima foarte greu :D

TERMENE

Buna ziua,

Asi dori un raspuns de la dvs. cat se poate de repede, pana cel tarziu duminica seara,

05 iulie 2009, avand in vedere termenele legale de transmitere catre C.N.S.C. a punctului de vedere al

autoritatii contractante referitor la Contestatiile depuse de catre un operator economic.

Asadar, in atasament aveti : confirmarea transmiterii prin fax si prin e-mail a comunicarii de neadjudecare

a contractului de achizitie publica, in data de 25.06.2009, orele 3:31 cat si “confirmarea” depunerii contestatiei

la C.N.S.C. de catre operatorul economic – din data de 01.07.2009

"confirmarea" este o banala confirmare postala de primire a unui act de catre C.N.S.C. de la contestatar - dar eu nu consider pe nimeni mincinos a priori si ii dau crezare ca este vorba despre contestatia transmisa si mie, autoritatii contractante si inregistrata in unitatea noastra in data de 02.07.2009.

SPECIFIC : SUNT INTERESAT DE CALCULUL TERMENELOR !

Astfel doresc sa stiu daca (neluind in considerare ca nu exista un numar de inregistrare la C.N.S.C.)

poate fi incadrata aceasta Contestatie sub auspiciile art. 271 alin. 1 din O.U.G. 34/2006 cu modificarile

si completarile ulterioare, specific pentru acest caz !!!

Astfel, in acest caz, mai trebuie de transmis dosarul achizitiei publice catre C.N.S.C. sau este suficient a se

arata tardivitatea actului respectiv ?

Specific ca nu am primit nici o adresa oficiala de la C.N.S.C. pana in acest moment, orele 15:18 din 03 iulie 2009.

Cu multumiri anticipate,

Ovidiu Slimac

p.s. raspunsul il puteti transmite, va rog, SI la adresele de e-mail slimac_ovidiu@yahoo.com ; slimac.ovidiu@gmail.com !
p.p.s. e vorba de o cerere de oferte deci sub pragurile prevazute la art. 55 din O.U.G. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare.

p.p.s. 1 - nu exista atasament pentru ca nu exista posibiliatatea tehnica de a atasa documente la cele scrise. Principiul conteaza !

specific ca acelasi mesaj l-am transmis si A.N.R.M.A.P. -ului :D

Calcul termene procesuale

Trebuie sa corelati cele prezentate cu art. 101 alin. 1 Cod de procedura civila care prevede ca nu intra in calcul nici ziua in care incepe sa curga termenul nici cea in care se implineste acesta (s.n. este vorba de cele 5 zile prevazute de art. 256 indice 2 din OUG 34/2006). Astfel, contestatia este in termen daca se transmite atat CNSC cat si autoritatii contractante in termen de 7 zile de la comunicarea rezultatului procedurii, adica pana la 01.07.2009.
Pe scurt, datorita comunicarii catre AC doar in 02.07.2009, contestatia este tardiva.

multumesc ...

de promptitudinea raspunsului !
apreciez gestul la adevarata lui valoare !!

intrebarea era, in cazul raspunsului afirmativ (de altfel dat de tine) la tardivitatea contestatiei - chiar daca numai la mine, presupunand ca la c.n.s.c. a ajuns pe data de 01.07.2009, urmatoarea : mai trebuie sa transmit dosarul achizitiei la c.n.s.c. ? iar pe langa dosar, mai trimit si toate ofertele ?

banc cu economisti si ingineri

Doi economisti si doi ingineri pleaca la pescuit intr-o dimineata cu trenul. Cei doi economisti si-au luat doua bilete de tren iar cei doi ingineri si-au luat impreuna numai un bilet de tren. Cind se apropie controlorul cei doi ingineri fug si se ascund in cabina WC. Controlorul ciocaneste la usa si cere biletul la control. Biletul este dat pe sub usa, este compostat si redat tot pe sub usa. Seara, la intoarcerea de la pescuit, cei doi economisti si-au luat impreuna numai un bilet de tren iar cei doi ingineri nu si-au luat nici un bilet de tren. Cind se apropie controlorul, cei doi economisti fug si se ascund in cabina WC. Unul dintre ingineri ciocaneste la usa si cere biletul la control. Biletul este dat pe sub usa. Cei doi ingineri iau biletul si fug sa se ascunda in cealalta cabina WC.
Concluzie: Asta se numeste...inginerie economica !