contestatie rezultat procedura

Va rog sa ma ajutati si pe mine cu niste clarificari: Situatia e in felul urmator: am participat la o licitatie deschisa 2 ofertanti. Oferta noastra a avut pretul cel mai mic, acesta era si criteriul de atribuire. Primim azi comunicarea rezultatului procedurii: oferta este considerata neconforma si respisa, din 2 motive: ne lipseste o autorizatie de RTE si recomandarile prezentate sunt in copie legalizata. In procesul verbal de la deschidere la partea de recomandari scrie DA, deoarece noi am aratat recomandarile in original iar juristul a pus DA si am lasat la dosar doar copiile legalizate. Nu ne-au cerut completari de la deschidere pana la comunicarea rez. procedurii. Noi detinem autorizatia de RTE dar am omis sa o punem in documentele de calificare. In documentatie se mentioneaza ca pentru cerintele minime obligatorii nu se vor soliita completari si oferta va fi respinsa, insa recomandarile si situatia personalului (RTE-ul) sunt cerinte minime in fisa de date , nu sunt minime obligatorii. Vreau sa fac contestatie. Intrebarea este: O trimit mai intai o notificare catre AC in care solicit anularea actului respectiv (comunicarea respingerii ofertei noastre ca neconforma) si astept sa ia masuri iar dc nu se vor lua ma adresez CNSC? sau fac direct contesctatie la CNSC si spre stiinta AC? Sigur ca in hartia pe care o voi face voi motiva cererea mea. Va rog sa ma ajutati!

Contestatie rezultat procedura

Buna ziua!
Daca asteptati sa ia autoritatea contractanta masuri de remediere, cu siguranta veti depasi termenul in care aveti dreptul de a formula contestie. Va sugerez sa depuneti contestatia direct la CNSC si sa notificati AC cu privire la acest fapt, in termen de 1 zi lucratoare de la depunerea acestea.

In atentia Anda Maxim

Stimata doamna/domnisoara,
Problema cu care v-ati intalnit dumneavoastra am avut-o si eu si din ce ati relatat mie imi miroase a smen. Sfatul meu e sa le rupeti fasul fara a le mai transmite o notificare sau solictare de clarificari , nu de alta dar daca o sa vreti sa faceti contestatie ca urmare a raspunsului primit nu o sa va mai incadrati in termen.
Mai intai trebuie sa studiati atent prevederile din documentatie. Din cate cunosc eu cerintele minime, conform OUG 34/2006, se refera la situatia personala a ofertantului si la capacitatea de exercitare a activitatii profesionale. Astfel aceste sectiuni din documentatie vizeaza neincadrarea in situatia prevazuta de art. 181 din OUG 34/2006, eligibilitatea ofertantului, situatii care pot fi dovedite prin prezentarea certificatelor fiscale eliberate de ANAF si primaria locala care sa nu fie mai vechi de 30 de zile pana la data deschiderii ofertelor, prezentarea certificatului ORC si a CIF-ului.
Cat priveste certificatul RTE si recomandarile, acestea presupun ca au fost trecute in documentatie la sectiunea capacitatea tehnica si/sau profesionala. Daca in aceasta sectiune nu s-a specificat expres ca lipsa oricarui document din cele enumerate la sectiunea mentionata mai sus duce la respingerea ofertei ca neconforme sau ca nu se va permite ofertantului completarea documentelor lipsa, NU INDREPTATESTE AUTORITATEA CONTRACTANTA SA RESPINGA OFERTA DUMNEAVOASTRA CA NECONFORMA. Mentiunea "pentru cerintele minime obligatorii nu se vor soliita completari si oferta va fi respinsa" nu acopera sectiunile din fisa de date a achizitiei privind situatia economico-financiara, capacitatea tehnica si/sau profesionala, informatii privind subconctractantii. Documentele solicitate aici nu sunt cerinte minime obligatorii in spiritul OUG 34/2006.
Conform prevedrilor art. 77 al HG 925/2006 "În cazul în care comisia de evaluare constată că unul sau mai mulţi ofertanţi/candidaţi au omis să prezinte anumite documente prin care se confirmă îndeplinirea cerinţelor privind situaţia personală, capacitatea de exercitare a activităţii profesionale, situaţia economică şi financiară, precum şi capacitatea tehnică şi/sau profesională, aceasta va solicita ofertanţilor/candidaţilor respectivi completarea documentelor care lipsesc, acordând în acest scop un termen rezonabil de timp, de regulă în limita a 72 de ore de la momentul solicitării. Comisia de evaluare va lua toate măsurile necesare astfel încât solicitarea să parvină în timp util ofertanţilor/candidaţilor". Cum dumneavoastra va lipseste in fapt un document, autorizatia RTE, va recomand ca in temeiul acestui articol sa solicitati CNSC-ului anularea comunicarii privind rezultatul procedurii si obligarea autoritatii contractante sa reia procesul de evaluare a ofertelor. Cat priveste recomandarile prezentati starea de fapt a lucrurilor asa cum ati relatat-o mai sus si motivati ca raspunderea apartine autoritatii contractante deoarece dumneavoastra ati facut dovada recomandarilor in cadru sedintei de dechidere a ofertelor, fapt consemnat chiar de comisia de evaluare, in procesul verbal de deschidere, astfel ca dovada lipsei acelor recomandari cade acum in sarcina AC. Asadar va recomand sa contestati fara ezitare comunicarea AC si decizia acesteia de a atribui contractul catre X SRL.
ATENTIE: Incepand de la data comunicarii rezultatului aveti 5 sau 10 zile la dispozitie pt a contesta, in functie de val estimata a contractului. Dupa ce terminati de redactat contestatia trimiteti mai intai AC contestatia dupa care trimiteti CNSC-ului contestatia insotita de confirmarea de fax din care sa reisese faptul ca ati instintat AC. Va recomand sa folositi un fax care scoate confirmarea in fotocopie. Contestatia sa fie trimisa in aceeasi zi atat AC cat si CNSC (faxul CNSC merge pana la 15:30 dupa care cred ca il scot din priza) Trimiteti de preferat intre 09-14:00. Nu uitati sa mentionati in cadrul contestatiei ca anexati copie comunicare, PV , certificat RTE, copie recomandari, si copie dovada trimitere contestatie AC. Dupa ce trimitei pe fax trimiteti si prin posta CNSC-ului cu confirmare de primire.
CE SE VA INTAMPLA: 1) Daca AC isi da seama de gafa si doreste sa atribuie contractul de achizitie publica preferential unui amic, va anula procedura de atribuire si contestatia dumneavoastra ramane fara obiect. Ulterior veti primi o notificare CNSC prin care va vor intreba daca va mai sustineti contestatia avand in vedere ca procedura s-a anulat., urmand ca dvs sa trimiteti o renuntare la contestatie.
2) Daca autoritatea contractanta nu are "cojones" cum zice spaniolul, CNSC ii va obliga sa reia procesul de evaluare a ofertelor urmand sa atribuie contractul celui care indeplineste punctajul ce mai bun sau celui care are cel mai bun pret , depinde care este criteriul de atribuire. Asa ca nu are rost sa solicitati anularea procedurii ca nu se va intampla EVER, cu conditia ca in documentatie sa nu fi fost trecute alte bazaconii care aduc atingere pricipiilor enuntate la art. 2 din OUG 34, pe care dumneavoastra sa nu le fi bagat de seama, situatie in care, daca respectivul complet are chef, se va sesiza din oficiu si ii vor obliga sa reia procedura cu modificarile indicate de complet.
Pentru raspuns astept un suc sau o cafea, dar mai cu seama va rog sa postati decizia CNSC mentionand in atentia keloo24.
NU UITATI REUSITA DEPINDE DE CEEA CE E TRECUT IN DOCUMENTATIE SI IN INVITATIA/SAU ANUNTUL DE PARTICIPARE.

Iti multumesc mult, sigur ca

Iti multumesc mult, sigur ca sucul si cafeaua (virtuale) ti le voi da cu placere :).
Spune-mi te rog inca ceva. Costurile alea de 2% pt. contestatie ce e cu ele? Dc contest trebuie sa platesc?

NU PLATITI NIMIC

Daca solicitati solutionarea contestatiei pe cale administrativ - jurisdictionala (CNSC) nu platiti nimic , daca doriti sa atacati actul in justitie atunci platiti taxa de 2% din valoarea estimata a contractului. Voiam sa v-atrag atentia supra unui fapt, vazand acea acreditare RTE, "Prin excepţie ..., contestaţiile referitoare la procedurile de atribuire de servicii şi/sau lucrări aferente infrastructurii de transport de INTERES NATIONAL, se formulează şi se judecă în condiţiile Legii contenciosului administrativ". Sper ca nu e cazul de asa ceva ca atunci platiti 2% si nu cred ca aveti sanse prea mari fiind vorba de smenuri "de interes national".
Ce oameni!!! dau cafea si suc virtual!!! Glumesc desigur, singura contraprestatie pe care o pretind e doar sa postati decizia CNSC, fara motivarea ei. Sunt curios daca am anticipat ce se va intampla nu de alta. Cu multa placere

Cam miroase a smen, vb

Cam miroase a smen, vb colegului. Daca va lipseau mai mult de 3 documente, ziceam si eu ca se putea considera oferta neconforma. Faceti contestatie direct la CNSC si atentie la informarea in termen a AC privind contestatia facuta.

numai la smenuri va e gandul

Stimata doamna/domnisoara Anda cu manuta dvs ati scris "In documentatie se mentioneaza ca pentru cerintele minime obligatorii nu se vor soliita completari si oferta va fi respinsa".
Ce nu e clar?Autorizatia RTE este o cerinta OBLIGATORIE si art77 alin(2) lit."a" da voie AC sa respinga oferta.
Sincer nu cunosc AC in cauza dar in calitate de Sef Birou Achizitii dintr-o mare AC vreau sa transmit ofertantilor ca au in general o atitudine ostila fata de AC SI SE LEAGA DE TOT FELUL DE HACHITE IMAGINARE.
FITI SERIOSI DOMNILOR si puneti in plicuri toate documentele solicitate,prezentati ofertele tehnice clar (nu cu copy-paste dupa caietul de sarcini) si mai lasati contestatiile in pace ca mai avem si alte treburi decat sa facem copii dupa copii dupa dosarele de achizitii, sa dam explicatii la CNSC,si pana se clarifica traba(DE OBICEI IN FAVOAREA NOASTRA) ne taie statul fondurile. Dar stiti cum e romanul sa moara si capra vecinului.
Deci domnisoara/doamna las-o balta, ca nu ai dreptate si ii mai dai de lucru si saracului angajat de la achizitii care poate lucreaza pentru 1000 de le pe luna.
SI SFATUL MEU: MAI CITITI LEGEA DOMNILOR INAINTE SA VA ARUNCATI LA CONTESTATII.

In atentia Antonio

Cred ca nu ai citit mai jos ce inseamna cerinta minima obligatorie. Si dupa cum am postat am indemnat-o sa citeasca atent ce scrie in documentatie si unde apare mentiunea respectiva. Daca esti mare sef de birou achizitii nu inseamna ca esti mare scula pe bascula si ca stii achizitii. Cu asta nu vreau sa spun ca as fi eu atotcunoscator pe achizitii. Insa tin sa precizez ca eu ma ocup de achizitii pt mai multe AC (mai multe insemnand mai mult de 5) mai exact primarii de comune si orase cu populatie pana in 12.000 locuitori, am organizat achizitii pt implementare fonduri europene (fara a avea incidente neplacute cu UCVAP, ANRMAP, CNSC sau Curtea de conturi) si pentru asta nu ma dau in stamba. Aerul asta de superioritate si flegmatic imi suna atat de familiar incat ma scarbeste. Art. 255 spune "Orice persoană care se consideră vătămată într-un drept ori într-un interes legitim printr-un act al autorităţii contractante...poate solicita anularea actului,..." astfel ca e un drept recunoscut de OUG 34/2006. Intrebarea mea e de ce CNSC-ul nu aplica sanctiunea aceea de 10.000 de lei la momentul cand era in vigoare op ec care contestau abuziv? Atitudinea ostila a op ec este in 80% din cazuri justificata pt ca totdeauna e unul in primarie care stie pe cineva si pe care il vrea castigator. Din experienta personala CNSC intotdeauna va fi partinitor cu AC desi e instanta administrativ jurisdictionala si ar trebui sa judece obiectiv lucrurile. De ce crezi ca s-a introdus taxa de 2% din valoarea estimata a contractului? Ca sa mai taie din elanul op ec care contesta abuziv? NU. Puteau lasa sanctiunea aceea cuprinsa intre 10.000 si 35.000 dar problema e ca de fiecare data cand am solicitat sanctionarea lor, CNSC nici macar nu a facut metiune in decizie, desi le-o respingea in totalitate ca neintemeiata. Taxa de 2% a fost introdusa sa nu se mai faca de ras CNSC cu deciziile lor de 2 lei pentru ca cei care mergeau si in instanta majoritatea stiau de ce merg. Acum nu stiu daca isi mai permit acest LUX, adica accesul la justitie. SFATUL MEU PT TINE E SA STAI IN BANCA TA CA NU STI ACHIZITII PE CAT DE BINE CREZI.

Stimabile, va rog, in

Stimabile, va rog, in calitatea dvs. de Sef birou sa faceti distinctia intre cerinte minime si cerinte minime obligatorii, sa cititi dvs. cu atentie legea, pentru ca de data aceasta, ofertantul are dreptate. Drept pentru care, si celalalt ofertant a facut contestatie. Discutia poate ramane deschisa pana la decizia CNSC.
La cat de suparat sunteti, se pare ca ati avut parte de multe contestatii .

pentru keloo samariteanul

Stimate keloo(vad ca ti-e frica sa-ti dai numele adevarat, oare de ce?, keloo este nume de dat pe alte situri, de pusti care discuta de femei, masini, etc.. ma rog asta este alta problema),din atitudinea ta nu se vede ca lucrezi in numele vreunei AC.Pot sa bag mana in foc ( ce in foc intr-un cuptor Siemens-Martin) ca esti op. ec.. A ca ai un prieten la achizitii pe la primarii asta se poate. Din afirmatiile tale se vede clar ca esti op.ec. Ai citit ce spune doamna ca si celalalt operator a facut contestatie?Op. ec. se contesta intre ei si prostul de la achizitii munceste si consuma hartia si tonerul statului pentru ei. Daca muncesti intradevar la achizitii cum poti sa le iei partea?
A si ar mai fi o problema nu compara achizitiile facute de primarii cu cele facute de institute sau de scoli, universitati,spitale etc. Diferenta este de la cer la pamant( si ca sume puse in joc si ca interese si ca ce vrei tu) cu toate ca legea este aceasi pentru toti.
Bun sa spunem ca nu stiu achizitii, dar o sa o rog pe doamna in cauza sa ne spuna cine a castigat, si daca a castigat AC, ATUNCI EU ZIC SA STAI TU IN BANCA TA SI SA NU MAI TII CU URSUL.
Nu mi revin, sa vorbesti tu de smen ca angajat al statului inseamna ca tu calci in picioare toata 'breasla' daca pot spune asa a celor care lucreaza la achizitii si care sunt de obicei : ingineri, juristi, economisti, in general oameni cu studii superioare.
Ma simt jignit si daca intradevar lucrezi pentru stat seful tau ar tebui sa-ti dea un sut in fund.

Pt keloo si antonio

Cred ca ati ajuns prea departe cu acest "flame".
Acest forum are un cu totul alt scop si acela nu este cu siguranta sa ne "umflam muschii". Va rog sa va abtineti de la astfel de iesiri.

Pentru Giurca Antonio = nimeni

Probabil nu te duce "bila" suficient de mult incat sa iti dai seama de faptul ca lucrez la o firma de consultanta care a castigat contracte de servicii de consultanta scoase la licitatie. Cat priveste numele meu si AC pt care oferim consultanta asta nu priveste pe nimeni de pe site-ul asta, ne place sa pastram un low profile pt ca daca nu ai vreo culoare politica in bransa asta nu e bine sa ai parte de publicitate. In al doilea rand achzitiile facute de institute sau scoli sunt la fel de execrabile ca si cele facute de primarii. Iti dau exemplu real, cauta invitatia cu nr 205538 ,anulata, pe SEAP postata de Univesitatea C-tin Brancusi si citeste documentatia respectiva. O sa iti dai seama ca "ingineri, juristi, economisti, in general oameni cu studii superioare" sunt la fel de penibili in achizitii ca si Gigi din capu' satului. Asa ca daca tu lucrezi in institul lu' peste nu inseamna ca esti competent in achizitii. Daca citesti tot ce au atasat ei o sa vezi ca le-am facut o contestatie frumoasa si ca sa nu ii oblige CNSC sa isi anuleze procedura si-au anulat-o singuri. Nu cred ca dadea bine la ANRMAP daca ii obliga CNSC sa o anuleze. Pe de alta parte nu cred ca instittutul la care lucrezi tu a scos la licitatie lucrari de infrastructura care necesita anunt in JOUE, ca tot vorbeai de valori. Prin urmare nu compara experienta ta in achizitii cu a mea ca esti ZERO BARAT. Experienta ta intr-un institut sau in cadrul unei AC nu se compara cu experienta mea in achizitii pt 10 AC-uri care scot la licitatie lucrari de infrastructura. Pe de alta parte Gigel de la achiztii sa isi faca treaba bine si sa fie amabil daca vrea sa nu primeasca contestatii pt ca e platit (ca si tine) din bani publici, colectati de la op ec. Operatorii economici nu se contesta niciodata intre ei ci contesta decizia AC de a acorda un contract de achizitie publica lui X. In Romania achizitiile se fac pe culoare politica, in cazul in care nu ti-ai dat seama. Doar primarul, reprezentant al partidului X, nu va da contractul de achizitie publica unei firme care a finantat campania contracandidatului. Asa se strang fondurile din campanii, cu promisiuni ca se vor acorda contractele de achizitie publica sponsorilor. La fel e si in scoli/universitati/ alte institutii pt ca toti fac politica si daca nu fac politica au pe varul Sandel cu firma care are nevoie de bani. Poate nu ai vazut atribuiri directe pt contracte de achizitie publica pe 25 mil euro. Ti-as fi dat nume de firme castigatoare de licitatii dubioase la nivel national, dar s-ar putea sa primesc ban de la administrator si pe de alta nici nu vreau sa atrag prea multa atentie asupra mea. In concluzie nu-mi spune mie sa stau in banca mea pt ca nu tin cu ursul, SUNT DE AMBELE PARTI ALE BARICADEI. Abia astept sa ne intalnim la o licitatie sa te mananc cu fulgi cu tot la micul dejun. Anunta-ma cand scoti ceva la licitatie.

Scuze daca am deranjat, ma

Scuze daca am deranjat, ma asteptam la alceva de la acest forum, informatii de la persoane competente cu privire la achizitiile publice,sau probleme pe care le-au avut cei ce lucreaza la achizitii si modul in care le-au rezolvat, dar daca de fiecare data intervine keloo atotstiutorul, ma las pagubas, este ultima data cand mai intru pe forumul asta.Va doresc sa nu aveti parte niciodata de oameni ca el la licitatii.

in atentia d-nei Maxim

Stimata doamna si stimati domni,
Cu greu pot sa trec prin norii de testosteron ce au suprimat logica raspunsurilor dvs. si dau un cu totul alt sens acestui forum decat cel atribuit initial .
In ceea ce priveste subiectul supus dezbaterii, as dori sa imi exprim punctul de vedere punctand baza legala a argumentului meu :
1. Primul motiv de neconformitate cade : chiar daca in cadrul fisei de date AC a specificat "original" (fara a se mai face mentiunea "sau copie xeros legalizata")in dreptul recomandarilor , copia legalizata este ,conform legilor romanesti in vigoare , echivalenta actului original ; prin urmare CNSC va da castig de cauza dvs. pe acest punct.
2.In ceea ce priveste motivul nr. 2 - autorizatia RTE - aceasta reprezinta un document care dovedeste, in conformitate cu prevederile art. 178 alineat (1) OUG 34/2006, "indeplinirea cerintelor minime pe catre ofertantii/candidatii trebuie sa le indeplineasca pentru a fi considerati pentru a fi calificati , conform prevderilor paragrafelor 4 si 5 din prezenta sectiune (situatia economica si financiara respectiv capacitatea tehnica si/sau profesionala). Acest lucru , coroborat cu mentiunea din cadrul fisei de date "cerintele minime obligatorii nu se vor solicita completari si oferta va fi respinsa" si cu prevederile art. 77 alineat (2) lit a HG 925/2006, indrituieste AC sa va respinga oferta ca neconforma.
Banuiesc ca aceasta va fi si decizia CNSC.
Nota bene : legea nu face diferentiere intre termenii "cerinte minime" si "cerinte minime obligatorii" ; cel de-al doilea este doar o simpla exprimare pleonastica intrucat daca cerintele sunt minime sunt implicit si obligatorii (ce cade sub pragul de minim nu este conform)
In afara spetei as dori sa imi exprim dorinta (sper sa fie citita si de moderatorii site-ului) ca:

1.Problemele si mai ales solutiile oferite pe site sa fie cat mai bine detaliate, astfel incat ceilalti utilizatori (care poate doar viziteaza site-ul ) sa isi poata face o idee clara asupra spetelor si modului real in care au fost solutionate ; acest lucru il solicit intrucat lecturarea si analiza unei astfel de spete presupune un timp, timp pe care nimeni nu este dispus a il sacrifica fara o anumita recompensa (eu unul as vrea ca dupa fiecare discutie sa simt ca progresez in profesarea meseriei - banuiesc ca toti dorim acest lucru)
Prin urmare alte discutii adiacente nu isi au rostul iar protagonistii lor dau dovada de o lipsa de respect pentru ceilalti utilizatori
2. Argumentele sa aduca baza legala - astfel incat sa foloseasca ulterior si rezolvarii altor spete . In relatiile dintre parti si cele cu tertii nu sunt opozabile simplele pareri emise de "cineva " pe un forum.
3. In masura in care se poate, as dori sa rog reprezentantii agentilor economici sa foloseasca in primul rand, inainte de a formula contestatie, posibilitatea oferita de lege de a notifica AC despre o anumita neregula; depunerea notificarii prelungeste automat termenul de depunere a constestatiei (in masura in care aveti confirmarea inregistrarii acesteia la AC ) iar daca raspunsul este nesatisfacator aveti drum liber in demararea procedurii de contestatie.
Am tinut sa subliniez acest lucru in contextul in care, la momentul acesta, milioane/zeci de milioane de euro din cadrul fondurilor de preaderare sunt irosite din cauza depunerilor abuzive de contestatii/actiuni in justitie ce prelungesc termenul de solutionare pana la limita de implementare a respectivelor proiecte de finantare, limita dupa care cheltuielile devin neeligibile si singurii care pierdem in final suntem noi toti, generic denumiti romani.(Atentie !! am facut referire numai la cazul contestatiior abuzive cu care, din pacate, am facut cunostinta eu )
5. Protagonistii spetelor sa posteze deznodamantul a.i. forum-ul sa isi indeplineasca rolul de cunoastere .

O zi buna,

Notificare autoritate contractanta

Sunt de acord cu cele spuse mai sus de micudrn, inclusiv referitor la pastrarea caracterului intelectual argumentativ al dezbaterilor, cu urmatoarea precizare extrem de importanta:
Notificarea autoritatii contractante NU PRELUNGESTE TERMENUL DE CONTESTATIE. Mare atentie la prevederile art. 256 indice 1 alin. 1 si 2 si art. 256 indice 2 alin. 1 din OUG 34/2006 asa cum a fost modificata de OUG 19/2009.

certificatul constatator

Ce stiti de certificatul constatator? Pe unele scrie "valabil numai in original" iar pe altele" valabil in original si in copie legalizata".Daca un ofertant vine cu un certificat constatator in copie legalizata si pe el scrie "valabil numai in original", cum ramane cu afirmatia dvs de la punctul 1?

in atentia admin

Salut admin,
Intradevar nu am fost explicit in ceea ce priveste aceasta afirmatie (probabil datorita orei tarzii la care postam raspunsul ).
Interpretarea mea asupra normelor legale a fost urmatoarea:
Avand in vedere ca
1.Termenul pentru depunerea contestatiei incepe sa curga, in cf. cu prevederile art 256^2 alin 1 OUG 34/2006 , "de la data luării la cunoştinţă, în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţă, despre un act al autorităţii contractante considerat nelegal"
2. Act al autoritatii contractante este definit , cf. art 255 alin 3 OUG 34/2006, ca " orice act administrativ, orice altă operaţiune administrativă care produce sau poate produce efecte juridice, neîndeplinirea în termenul legal a unei obligaţii prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă, omisiunea ori refuzul de a emite un act sau de a efectua o anumită operaţiune"
3. Depunerea notificarii implica , in conditiile art 256^1 alin 2 , adopatarea de catre AC de "orice măsuri pe care le consideră necesare pentru remedierea pretinsei încălcări" .

Concluzionand AC va avea doua posibilitati :
1. sa nu adopte nici o masura (inlusiv fara sa comunice acest lucru ofertantului) - ceea ce eu incadrez ca si "omisiune ori refuz de a emite un act sau de a efectua o anumită operaţiune"
2.fie sa adopte o masura care :
a) sa fie convenabila pentru ofertant (si care implicit va stinge cauza )
b) sa nu fie convenabila - ceea ce va face din nou obiectul art 255 alin. 1,3 OUG 34/2006

In ambele situatii data de la care curge termenul pentru depunerea contestatiei va fi modificata astfel :
1. data depunerii notificarii in cazul unui refuz sau omisiunii de a raspunde
2. data primirii raspunsului pe care ofertantul il considera in contradictie cu prevederile OUG 34/2006

In speranta ca am fost clar in urmarirea demersului logic astept o parere despre aceasta interpretare.

in atentia d-nului giurca

Stimate domn,
Cf legii notarilor publici nr. 35/1995 :
Art. 4
Actul indeplinit de notarul public, purtand sigiliul si semnatura acestuia, este de autoritate publica si are forta probanta prevazuta de lege.

Art. 8
Notarul public indeplineste urmatoarele acte notariale:
.........
i) legalizarea copiilor de pe inscrisuri;

O zi buna,

Stimabililor, va anunt cu

Stimabililor, va anunt cu mandrie ca CNSC a admis contestatia noastra si ne-a dat castig de cauza. Astfel ca AC ne-a atribuit contractul. Acum probleme sigur ca vom avea pe parcursul derularii acestuia, deoarece mai avem in derulare si alte 2 contracte cu ei si nu merg foarte bine. Dar important e ca am castigat. Va multumesc pentru sfaturi si pe stimabilul keloo24, il astept cu cafeaua pregatita :)

Multumim pentru solutia finala

In masura in care este posibil, poti sa postezi decizia CNSC ? sunt foarte curios cum au argumentat decizia.

Multumesc

O zi buna,

Felicitari doamna

Felicitari doamna! Ma bucur sincer pentru dumneavoastra.

Iata decizia CNSC (am

Iata decizia CNSC (am pus................pentru a pastra confidentialitatea datelor):

"CONSILIUL NAŢIONAL DE
SOLUŢIONARE A CONTESTAŢIILOR
C. N. S. C.
Str. Stavropoleus nr.6 Sector 3, Bucureşti, România,CP 030084, CIF 20329980
Tel. +4 021 3104641 Fax. +4 021 3104642 www.cnsc.ro
În conformitate cu prevederile art. 266 alin. (2) din OUG nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată prin Legea nr. 337/2006,cu modificările şi completările ulterioare,
Consiliul adoptă următoarea
DECIZIE
Nr.................................
Data:...........................
Prin contestaţia înregistratăla Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor sub nr. ............................, depusă de către ...............(cealalta firma care a contestat)................ cu sediul social în ............................................, înregistrată la Oficiul Registrului Comerţului sub nr..........................., având Cod Unic de Înregistrare ..........................., reprezentată legal de domnul ing. ..................., având funcţia de Director General, în calitate de lider al Asociaţiei ................................... şi ..................................S.R.L., împotriva rezultatului procedurii, comunicat prin adresa nr.……………………, emisă de …......(AC)..........., în calitate de autoritate contractantă, cu sediul în ............., ......................, judeţul ……….., în cadrul procedurii de ″licitaţie deschisă″ pentru atribuirea contractului de achiziţie publică având ca obiect „….........................................” cod CPV 45230000-8, 45332000-3, s-a solicitat:
- anularea raportului procedurii şi adresele de comunicare a
rezultatului, ca acte subsecvente ale raportului procedurii;
- constatarea faptului că oferta financiară depusă de către ..............(cealalta firma care a contestat)................ este acceptabilă conform cerinţelor legale, cerinţelor din caietul de sarcini şi îndeplineşte condiţiile de admisibilitate conform prevederilor legale;
- obligarea autorităţii contractante la reluarea procedurii de
achiziţie publică, respectiv la reevaluarea ofertelor tehnice şi
ofertelor financiare
Prin contestaţia înregistrată
la Consiliul Naţional de
Soluţionare a Contestaţiilor sub nr. ......................., depusă de
către ...........(firma noastra)........, cu sediul social în ..................,
......................... nr. ................., sector 1, înregistrată la Oficiul
Registrului Comerţului sub nr. ........................., având Cod Unic de
Înregistrare RO .................., reprezentată legal de domnul ing.....................
având funcţia de Director General, împotriva rezultatului
procedurii, comunicat prin adresa nr. ........................., emisă de
…......(AC)..........., în calitate de autoritate contractantă, cu sediul
în ............, judeţul ..............., în cadrul procedurii de″licitaţie deschisă″ pentru atribuirea contractului de achiziţie publică având ca obiect „.................................” cod CPV 45230000-8, 45332000-3,
s-a solicitat anularea adresei mai sus menţionate şi dispunerea reluării procedurii de atribuire.
În temeiul art. 273 alin. (1) din O.U.G. nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor deconcesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, cu modificările şi completările ulterioare, cele douăcontestaţii au fost conexate.
În baza documentelor depuse de părţi,
CONSILIUL NAŢIONAL DE SOLUŢIONARE A CONTESTAŢIILOR
DECIDE:
Ia act de renuntarea la contestaţia formulată de S.C. ...............(cealalta firma care a contestat)................ în contradictoriu cu ……(AC)………. Admite contestaţia formulată de ...........(firma noastra)........,, în contradictoriu cu ……(AC)………..
Dispune
anularea deciziei autoritatii contractante de respingere ca inacceptabila a ofertei depuse de ...........(firma noastra)........anularea raportului procedurii modificat si a tuturor comunicarilor subsecvente acestuia.
Dispune continuarea procedurii dupa indeplinirea dispozitiilor de mai sus prin reevaluarea ambelor oferte admisibile in conformitate cu criteriul de atribuire stabilit.
Termenul pentru aducerea la indeplinire a dispozitiilor prezentei decizii este de 10 zile de la comunicarea acesteia. Prezenta decizie este executorie, în conformitate cu dispoziţiile
art. 280 alin. (1) din OUG nr. 34/2006, cu modificările şi
completările ulterioare.
Împotriva prezentei decizii se poate formula plângere, în
termen de 10 zile de la comunicare. "

pt doamna maxim

Dumneavastra sa cititi legea mai bine.Citez"(comunicarea respingerii ofertei noastre ca neconforma).In situatia prezentata de dvs oferta a fost respinsa ca fiind INACCEPTABILA si nu NECONFORMA(art. 36(1)."b".Si nu va mai bucurati atat ca AC va poate declara acum oferta "neconforma".Atata timp cat nu ati indeplinit cerintele minime de calificare(in viziunea AC si de ce sa neg si in viziunea mea) oferta dvs tehnica nu afost luata in considerare. Acum la o analiza mai atenta poate sa nu satisfaca cerintele caietului de sarcini.
Subliniez parerea mea ca ofertantul trebuie "sa-si faca temele bine" si sa puna toate documentele solicitate in plic si sa nu astepte invitatii de completare.Legiuitorul cred ca a gresit cand a dat posibilitatea completarii.
Si inca o treaba eu to nu vad unde putea sa fie smenul cand AC arespins ambele oferte urmand sa reia procedura.

pentru dl. Giurca

Domnule, ma faceti sa vreau sa nu mai vorbesc precum o doamna. In comunicarea transmisa de Ac, oferta noastra era respinsa ca neconforma. Vreti sa o postez ca sa credeti? CNSC a scris "innaceptabila" in comunicarea lor. Confuzia de termeni e a lor si nu e problema mea. Am postat decizia CNSC deoarece s-a solicitat pe forum.
Si aceasta a fost ultima data cand raspund unor asemenea provocari. Rog administratorul acestui site sa observe comentariile dvs. absolut nepotrivite.
Cu stima, Anda

pt d-na anda

Consider ca limbajul meu este decent si nu suna de loc a provocare. M-ati acuzat ca nu cunosc legea si eu v-am dovedit ca o cunosc.
Si inca o problema(fara nici o legatura cu cazul dumneavastra):
Deobicei AC resping o oferta pe motivul neindeplinirii cerintelor de calificare destul de rar(daca au stbilit plafoane pentru cifra de afaceri sau contracte si firma respectiva nu le indeplineste), cer documentele lipsa(daca sunt mai putin de 4), lasa si termene destul se lejere la aducerea lor, mai inchid ochii pe la datele de pe certificatele fiscale etc. Se leaga de acest motiv atunci cand serviciile/produsele/lucrarile ofertate sunt de proasta calitate si nu au nici o posibilitate legala sa le refuze si aici am ajuns la alt punct slab al ordonantei de care s-au lovit multi colegi(produse cu caracteristici tehnice identice cu altele fabricate de firme de prestigiu, mai ieftine bineinteles si care AC sunt nevoite sa le achizitioneze)
Repet comentariul acesta nu are nici o legatura cu cazul prezentat de dvs. si daca v-am suparat i-mi cer scuze anticipat.

Bre ne lesi!?

Ia spune-mi tu mie cum nu ai tu posibilitate legala sa constrangi un op. ec sa refaca o lucrare care are defecte? Ia "ceteste" tu HG 273/1994 privind aprobarea Regulamentului de recepţie a lucrărilor de construcţii şi instalaţii aferente acestora si afla care e diferenta dintre receptia la terminarea lucrarilor si receptia finala la expirarea perioadei de garantie, vezi cine face parte din comisia de receptie si ce examineaza ea obligatoriu. Cat priveste "bunavointa" AC de a inchide ochii la datele de pe certificatele fiscale cred ca nu ai auzit de principul tratamentului egal, regulile jocului sunt aceleasi pentru fiecare. Asa ca te rog frumos nu te mai "da lovit in aripa" ca reprezentant al AC ca nu faci cinste breslei tale cu nimic. Cat priveste viziunea AC (viziunea ta) nu e identica cu viziunea legiutorului.

Certificatul constatator cu Nesatisfacator

Buna ziua Am un contract cu o firma de paza si trebuie sa ii dau Neasatisfacator si sa mentionez si prejudiciile create cf art.97 al 1 din HG 925. Operatorul Ec. are drept de contestare in instanta cf. legii 554/2004 cu modificarile ulteriore. Nu gasesc in Legea respectiva un art. prin care sa il pot contracara in instanta si nu sunt sigura daca ma pot baza doar pe contract sau mai am nevoie si de articole de lege. (Poate altele decat cea din care am mentionat).
Daca poate sa imi raspunda cineva sa o faca la email matei58@gmail.com.
Cu multumirii anticipate, astept raspunsurile voastre.

Totuși...

"Legiuitorul cred ca a gresit cand a dat posibilitatea completarii"
Probabil că legiuitorul s-a gândit că dacă le-a permis Autorităților să completeze sau corecteze documentațiile incomplete/eronate publicate pe SEAP (știm cu toții că se publică destule de genul acesta) ar fi corect ca și ofertanții să își poată completa documentele depuse.

retibnere din garantia de participare

INTREBARE:
In urma unei decizii al CNSC prin care se respinge contestatia depusa de catre societatea noastra, Autoritatea Contractanta a retinut din garantia de participare cei 1% din valoarea estimata conf. art. 2781 al. a) din OUG nr. 34/2006.
Avand in vedere ca societatea se incadreaza ca IMM conf. Legii 346/2004 va rugam sa ne comunicati daca valoarea retinerii trebuia redusa cu 50% de catre Autoritatea Contractanta?
Va multumim pentru colaborare.

Din pacate...

"În măsura în care Consiliul respinge contestaţia, autoritatea contractantă va reţine contestatorului din garanţia de participare în raport cu valoarea estimată a contractului următoarele sume:...."
Prin urmare bunul simt se abroga si nu se retine doar jumatate, desi mi s-ar parea normal ca daca iti acord facilitatea de a constitui garantia la jumate, sa iti si retin la jumate, ca doar esti mic si mijlociu.
Dar nu, se retine TOT.
Contestatarilor... sa va iasa din cap :)

garantia de participare

Tot referitor la Art. 2781. - (1) În măsura în care Consiliul respinge contestaţia ca nefondată, autoritatea contractantă va reţine contestatorului din garanţia de participare în raport cu valoarea estimată a contractului suma....
As dorii sa stiu, daca este obligatorie aceasta retinere sau se lasa la latitudinea autoritatii contractante acest lucru?
Multumesc !

Nu este deloc obligatorie....

puteti sa nu ii retineti daca nu vreti.
Se ocupa cei de la Curtea de conturi cand vin in control. Si calculeaza tot ei si penalitatile. Cui se imputa, ramane insa la latitudinea dumneavoastra, macar atat sa va lase sa faceti.
Serios vorbind, este obligatoriu sa o retineti. Textul de lege este imperativ, nu aveti de ales.

multumesc! o sa va urmez

multumesc! o sa va urmez sfatul si o sa-i retin!

garantie

revin cu rugamintea de a ma indruma , cine trebuie sa faca demersuri ptr. retinerea garantiei de participare, deoarece juristii nostri sustin ca ei nu pot sa aplice amenzi ?
cu multumiri, va doresc o zi frumoasa !

Hait...

nu prea înțeleg eu ce juriști aveți pe acolo.... asta nu e o amendă.
Demersurile le face compartimentul intern specializat care știe că în procedura pe care o derulează s-a respins o contestație și aplică legislația sus-zisă trecând la faza scrisă prin care înștiințează economicul că trebuie să încaseze (adică să ia banii din contul de garanții) sau să execute scrisorica (care, ca orice hârtie de valoare, stă în seif la economic, nu?).
Că trebuie și viza juridicului (pentru că va spun un secret - dacă se ajunge prin tribunale juridicul respectiv va zice ”cine a scris tâmpenia asta, cu asta în mână nu câștigăm?”) e altă poveste.

Intrebare

Buna ziua, am urmatoarea intrebare:
Am participat la o procedura, iar oferta noastra a fost admisibila si conforma, dar necastigatoare. Am contestat (fiind singurii contestatari), s-a dat decizie prin care am fost declarati castigatori. In urma reevaluarii un ofertant care initial era pe locul 7 a ajuns pe locul 2.
Intrebare: daca acesta nu a contestat primul raport al procedurii poate sa conteste acum?

Multumesc.

am patit, dupa ce am facut

am patit, dupa ce am facut reevaluarea, proces verbal, raport reevaluare, comunicari, am fost contestat

Cum se pot transmite online

Cum se pot transmite online comunicarile catre ofertanti dupa finalizarea procedurii? Am incercat in toate modurile dar nu dau de capat nicicum. Dupa deliberare , la sectiunea intrebari nu mai pot adauga nimic unde sa atasez raspunsul scris in care am formulat motivele.

Nu poti, DAn, ma distrez ca

Nu poti, DAn, ma distrez ca tu abia acum descoperi niste chestii cu care eu m-am confruntat de ani de zile de cand nu mai desfasor proceduri offline. Nu ai cum sa postezi in SEAP comunicarile finale, le dai pe mail, nu e tot un mijloc electronic de comunicare? Semnate cu semnatura electronica.

E si nu e, dar nu e ONLINE.

E si nu e, dar nu e ONLINE. La fel pot sa le comunic pe fax , e tot mijloc electronic. Deduc ca informarea/comunicarea rezultatului procedurii nu face parte din procedura (adica nu se realizeaza online).

LOL,

Dar daca trimiti comunicarile prima data si dupa finalizezi procedura? Eu sunt ofertant si tot timpul am primit comunicarile in SEAP.

Varianta

Intreband pe la Anap asa mi-au zis si mie - sa nu finalizez evaluarea pana nu incarc comunicarile finale ca dupa aia nu mai poti. Dar cred ca nu e problema prin mail, sau mai sunt niste butoane active pe la procedura - Documentatie, clarificari, decizii de ex.

Eu cred ca algoritmul e

Eu cred ca algoritmul e urmatorul:
Verificare DUAE--->Evaluare si finalizare propunere tehnica--->Evaluare si finalizare propunere financiara--->Evaluare documente indeplinire DUAE---->Deliberare---->Intocmire, aprobare si publicare raport atribuire--->Comunicari
Si cum fac , trimit comunicarile inainte finalizarea evaluarii? Ca sa nu mai spun inainte de aprobarea raportului. Lol

Termen comunicari

Si eu sunt in faza de comuniare si nu stiu cum sa le trimit si in cate zile dupa ce incarc raportul procedurii? Sau fac intai comunicari si dupa raport

Termen comunicari

Si eu sunt in faza de comuniare si nu stiu cum sa le trimit si in cate zile dupa ce incarc raportul procedurii? Sau fac intai comunicari si dupa raport