Documentele constatatoare

Documenteile constatatoare daca le-am publicat in SEAP mai trebuie sa le trimit si la ANRMAP sau e suficient ca este in SEAP?
Daca anuntul de atribuire la o licitatie nu l-am publicat in seap in termenul de 48 zile ci in 50 de zile, ...a fost o nebunie cu calculatoarele....trebuie sa mai anunt ANRMAP de ce am intarziat?
Va multumesc

Cel mai indicat si sa stai

Cel mai indicat si sa stai linistit trimite si un exemplar la ANRMAP cu confirmare.
In legatura cu anuntul de atribuire , autoritatea unde lucrez a atribuit 1 contract dupa 4 luni de la expirarea celor 48 de zile.....Ne-au trimis ANRMAP adrese in legatura cu atribuirea ce s-a intamplat de ce nu s-a atribuit contractul si am justificat ca la momentul respectiv resp. cu achizitiile publice si-a dat demisia etc etc....
Cand am facut niste cursuri la ANRMAP am pus si problema asta cu intarzierea....si mi=au zis "chiar daca se intarzie macar sa se faca...." cu niste justificari solide se accepta.

Un coleg a intarziat la 3

Un coleg a intarziat la 3 contracte intre 15 si 20 zile si i s-a intocmit PV de contraventie de 30.000 lei (cate 10.000 lei pe fiecare). Pentru alte 3 cu intarziere de 2-5 zile i s-a aplicat doar avertisment. A platit 15.000 lei in 48 ore.

Acum era si cazul sa ii dea

Acum era si cazul sa ii dea si amenda.... hai 1 data de 2 x.....dar daca tot o lungesti asa....era de asteptat Intrebare..... cine a platit amenda - colegu sau AC?????? sunt curios

Acum era si cazul sa ii dea

Acum era si cazul sa ii dea si amenda.... hai 1 data de 2 x.....dar daca tot o lungesti asa....era de asteptat Intrebare..... cine a platit amenda - colegu sau AC?????? sunt curios

A platit AC in 48 ( jumate)

A platit AC in 48 ore ( jumate din cuantum) ore cu OP, dupa care i s-a imputat si acuma plateste in rate.

Referitor la documentele constatatoare

Cel mai interesant a fost ca initial am obtinut de la ei permisiunea de a trimite documentele constatatoare (le voi zice DC) pe fax; insa problemele au aparut cand le ceream numar de inregistrare! Efectiv nu avea cine sa imi dea, pe urma mi-au dat un nr pt toate documentele transmise in acea zi (desi erau de la primarii diferite...!). In fine, acum trimit pe fax doar ce e la limita termenului de 14 zile de intocmire + 10 pt transmitere = 24, dar in esenta o fac o data pe saptamana prin posta cu conf de primire, borderou de transmitere tine loc de nr de intrare la ei si asta e.

Revenind insa la DC: acesta nu tine loc de atribuirea pe SEAP, asadar NU confundati sula cu prefectura. DC au rolul sa conţina informaţii referitoare la îndeplinirea obligaţiilor contractuale de către contractant şi, dacă este cazul, la eventualele prejudicii produse de catre acesta, conform prevederilor art.97^1 din HG 925/2006. Asadar nicio legatura cu ce e de facut pe SEAP. In plus, la furnizare, proiectare si lucrari mai aveti de facut si un al doilea DC, astfel: la furnizare in max 14 zile de la expirarea perioadei de garantie, la lucrari la max 14 zile de la expirarea garantiei acordata lucrarilor (respective la emiterea P-V de receptive finala) si la proiectare, la finalizarea lucrarilor care fac obiectul proiectarii.

Asadar e evident ca ce se face pe SEAP nu are NICIO LEGATURA cu prevederile referitoare la obligativitatea intocmirii documentelor constatatoare.

Stie cineva vreun caz in care

Stie cineva vreun caz in care pe baza documentelor constatatoare a fost exclus din procedura vreun ofertant? Sau numai ne batem noi capul degeaba cu ele? Daca bine retin , documentele astea pot produce efecte (excludere dintr-o procedura) numai daca nu sunt contestate in justitie potrivit Legii contenciosului administrativ.

Da, la o procedura am uzat de

Da, la o procedura am uzat de documentele constatatoare negative si cu o justificare bine pusa la punct si clarificari ofertantului in acest sens l-am dat afara!

Scopul documentelor constatatoare

Scopul initial al emiterii de documente constatatoare era (si este) ca, dupa implementarea procedurii la toate autoritatile conractante, la ANRMAP sa se creeze in cativa ani o baza de date cu operatorii economici si modul in care acestia si-au indeplinit obligatiile contractuale, care sa inlocuiasca sistemul de recomandari, dovedit ca fiind inutil, o baza de date la care toate autoritatile contractante sa aiba acces si la care sa se raporteze in alegerea firmei sau PFA, etc, cu care sa-si faca treaba (in cazul cumpararilor directe).

In cazul procedurilor de mai mare anvergura, presupun ca un operator economic va putea fi eliminat daca apare in bazele acelea (inca neintocmite de ANRMAP...) ca societate care mereu isi face incorect, cu intarziere si poate si cu probleme la expirarea garantiei treaba, dar asta numai daca la cerinte este specificat acest aspect (probabil va aparea si modificare in lege in acest sens si atunci va fi obligatoriu). La fel ca si acum, cand poate fi eliminata daca nu aduce dovada indeplinirii in termen si parametri angajati ai lucrarilor/furnizarilor/serviciilor din trecut.

Nu e cazul insa pana acea baza nu exista, si e limpede ea nu poate inca exista pana nu trec cativa ani de cand toata lumea intocmeste aceste rapoarte, pentru ca important este documentul al doilea constatator! Vorba aceea, la primul document mai poti s-o dai cotita, insa dupa expirarea termenului de garantie nimeni nu-si asuma riscul de a intocmi un DC pozitiv cand procesul-verbal de receptie finala, de exemplu, arata ca drumul facut acu doi ani e plin de gropi si crapaturi!... 

Din pacate, nu doar ca documentele constatatoare nu si-au atins inca scopul, dar din pacate datorita faptului ca le intocmeste putina lume, prevederea cu pricina este utilizata mai mult ca tema de control, mai ales ca amenzile sunt usturatoare (nerespectarea prevederilor art. 971 din HG 925/2006 constituie contraventie si se sancţionează, potrivit art. 293 lit.v si art. 294 pct.2 din OUG 34/2006, cu amendă de la 40.000 lei la 80.000 lei!).

Grupul meu de firme de consultant intocmeste aceste documente de la aparitia obligativitatii in lege tuturor clientilor, atat primele (la furnizare, la livrare, la predare proiect sau la finalizarea prestarii), cat si celelalte (la receptie lucrari proiectate pt proiectare, la expirare garantie pt furnizare si la receptia finala pt lucrari - serviciile au doar un DC). Pe vremea cand am implementat asta la clientii nostri toata lumea ne lua la misto, ca ce e asta, ca de ce o facem, ca vai, cate hartii si semnaturi, transmitere, confirmari de primire etc, pentru o cumparare de doi lei...!

Acum nu mai zice nimeni asa si toti ne multumesc! :))))

Era sa uit, bine ca ti-am recitit intrebarea: in ceea ce priveste utilizarea acestora daca nu sunt contestate in instant, cel mai bine este ca la sfarsitul DC sa inserezi o fraza de tipul:
Conform art. 971 alin. (5) din H.G. nr.925/2006, “Documentele constatatoare emise de către autoritatea contractantă în (…) pot fi contestate în justiţie potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările ulterioare.”

Astfel operatorul economic stie cand primeste exemplarul sau ca are dreptul de a-l contesta si daca n-o face in termenul legal, te poti preleva de concluziile acestuia pentru urmatoarea procedura. Adica, ce vreau sa spun este ca DC nu pot fi contestate atunci, in cadrul procedurii, daca nu au fost contestate la vremea primirii acestora, in termenul legal bineinteles.

Din pacate aceasta actiune a

Din pacate aceasta actiune a AC care constituie o obligativitate nu foloseste nimanui pt ca este relativa si atacabila in instanta. Cred ca mai mult este facuta pt a impovara cu sarcini AC si a stoarce bani din amernzi pt nerespectarea ei. Daca de exemplu cumperi banala hartie A4 si faci contract, ce puii mei poti sa scrii in documentul constatator ? Sau cum poti sa intocmesti documentul constatator la expirarea garantiei hartiei? Oamenii cu scun la cap nu ar trebui sa faca asa ceva. Este o aberatie legislativa emisa de un creier unicelular.

Document constatator

Documentul constatator (DC) este un document care reflecta, din punctul de vedere al autoritatii contractate, modul in care contractantul a respectat clauzele contractuale asumate prin semnarea contractului. Tinand cont ca, in general, autoritatile contractuale prevad in contract un capitol numit “Documentele contractului” in care se mentioneaza ca Anexele si Actele aditionale fac parte integranta din contract, implicit si Caietul de sarcini, Oferta (propunerea financiara, propunerea tehnica) sunt documente ale contractului.
Asadar, orice abatere de la clauzele contractuale, inclusiv servicii aditionale furnizarii unor produse, devize/proiecte tehnice in cazul serviciilor/lucrarilor, nerespectarea ofertelor depuse si/sau prejudiciul adus de catre furnizor/prestator/executant poate/pot fi mentionata/e in DC, asa cum stipuleaza art. art. 97^1 din HG 925/2006.
Un operator economic care depune o oferta in cadrul unei proceduri dar care nu si-a indeplinit obligatile contractuale fata de o autoritate contractanta poate fi respins cf. art. 181 lit. c^1 din OUG 34/2006 in baza unor documente constatatoare confirmate de autoritati contractante. Coroborat si cu art. 2 alin (2) lit. f) din OUG 34/2006, autoritatea contractanta poate motiva respingerea unui astfel de operator economic si prin invocarea faptului ca achizitia urmareste respectarea principiului utilizarii eficiente a fondurilor publice (ex. daca a executat o lucrare cu intarziere sau in mod defectuos).
Asadar, dan_ore, chiar si in cazul furnizarii unei banale hartii A4, nerespectarea specificatiilor acesteia (gramaj, etc), a serviciului accesoriu de transport, la o cantitate mare se poate mentiona in DC prin indicarea prejudiciului creat si a clauzelor contractuale incalcate. (ex. livrarea este indicata sa se faca la sediile multiple ale unei autoritati contractante dar furnizorul livreaza toata cantitatea la un singur sediu si implica astfel ca transportul pentru distribuita la fiecare sediu sa devina un cost neprevazut al autoritatii contractante).

NU e aberatie

Este clar ca nu ai citit atent ce s-a scris aici pe tema, dar repet: orice este atacabil in instanta, important este daca cel care concepe actul prevede sau nu ce trebuie in el, pentru a-si proteja clientul.

In cazul DC, este bine ca ultimul punct sa arate cam asa: "Conform art. 971 alin. (5) din H.G. nr.925/2006, “Documentele constatatoare emise de către autoritatea contractantă în (…) pot fi contestate în justiţie potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările ulterioare.”"

Daca faci asta si nimeni nu contesta DC in termenele de rigoare, nici vorba sa mai poata fi contestat actul peste un an sau oricand tu il refuzi pe acel furnizor de hartie (de exemplu, pt ca stii ca ti-a adus-o de 60g/mp in loc de 90, si toate copiatoarele ti-o mototoleau printre role, sau era umeda, sau sau sau).

In alta ordine de idei insa, DC sunt gandite nu pt tine personal ca si AC, ci pentru o viitoare baza de date la ANRMAP accesibila on-line de toate autoritatile contractante, unde - exact ca si pe OLX sau alte site-uri - operatorii economici in cazul acesta vor avea calificative, in functie de aceste DC.

Revenind insa la "banala hartie", sa stii ca in 99% din cazuri AC nu face contract (sau factura) pe cateva bax-uri de hartie, ci incheie in acest sens un contract cu un furnizor de papetarie care ii livreaza tot ce tine de birotica, de la ace si agrafe pana la bibliorafturi, pixuri, post-it-uri sau hartie, etcetcetc. Si de regula se face contract pana in 31.12, si DC se refera la prestatia PE TOT ANUL si pentru TOT CE A FURNIZAT IN ACEST TIMP.

Si - la urma dar deloc neglijabil: HARTIA NU ARE GARANTIE. De regula nimic ce este consumabil nu are garantie, ci doar TERMEN DE VALABILITATE. De aceea in cazul furnizarii de consumabile se face doar un document constator, la finalizarea contractului, acestea neavand garantie. Doar la echipamente sau anumite bunuri mai de anvergura (mese de tenis de masa, ceasuri pentru statii de tramvai, imprimante, copiatoare, pc, etc) exista termene de garantie, la expirarea caruia trebuie sa faci un al doilea DC. Nu e cazul insa la consumabile...

Presupun ca vorbesti in numele unei AC mici, poate o comuna mai mica, altfel sigur nu ai pune problema DC pentru un top de hartie... In cazul acesta insa aveti si putine contracte, deci putine DC de intocmit. Daca nu e asa si vorbesti pt o AC mai mare, gaseste pe cineva sa iti aduca hartia in cadrul unui contract mai amplu si ai sa vezi ca nu te mai impiedici de asemenea detalii.

Pentru a clarifica insa de tot ce fel de DC la ce fel de cumparari trebuiesc facute (asta ca sa nu mai pui problema garantiei la hartie), citez din lege:

"HG 925/2006
Art. 971

(1) Autoritatea contractantă are obligaţia de a emite documente constatatoare care conţin informaţii referitoare la îndeplinirea obligaţiilor contractuale de către contractant şi, dacă este cazul, la eventualele prejudicii, după cum urmează:
a) pentru contractele de furnizare: în termen de 14 zile de la data terminării furnizării produselor care fac obiectul respectivului contract şi, suplimentar, în termen de 14 zile de la data expirării perioadei de garanţie a produselor în cauză" (nota mea: daca au asa ceva, ceea ce hartia nu are...)
"b) pentru contractele de servicii, altele decât contractele de servicii de proiectare: în termen de 14 zile de la data terminării prestării serviciilor care fac obiectul respectivului contract;
c) pentru contractele de servicii de proiectare: în termen de 14 zile de la data terminării prestării serviciilor care fac obiectul respectivului contract şi, suplimentar, în termen de 14 zile de la data încheierii procesului-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor proiectate;
d) pentru contractele de lucrări: în termen de 14 zile de la data încheierii procesului-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor şi, suplimentar, în termen de 14 zile de la data încheierii procesului-verbal de recepţie finală a lucrărilor întocmit la expirarea perioadei de garanţie a lucrărilor în cauză."

Foarte limpede, nu crezi?

Pentru a lua o decizie de respingere

a unei oferte, nu cred este suficient faptul ca din documentul constatator reiese ca un anumit ofertant nu si-a indeplinit obligatiile contractuale. De asemenea, nu este suficient faptul ca s-au produs ceva prejudicii prin nelivrarea la termen a unor produse, aceste prejudicii mai trebuie sa fie si GRAVE! Adica una este sa se inregistreze intarzieri la livrarea de hartie (hai sa merg si eu pe exemplul cu hartia :) si sa se fi aplicat penalizari iar acesta intarziere nu a produs sau nu a fost de natura sa produca grave prejudicii beneficiarului (care poate fi sau nu autoritate contractanta) si alta este sa se inregistreze aceleasi intarzieri, la livrarea aceleiasi hartii , dar la un alt beneficiar a carui activitate a fost serios afectata de nerespectarea termenului. Din acest motiv consider ca lucrurile sunt ceva mai complicate.

Tocmai ca este

De ce sa ne referim doar la extreme? Daca ai 3860 de oferte de hartie, nu ai sa alegi cumva, logic, pe cei cu cele mai curate DC?! Nu vorbim aici de RESPINGEREA unui ofertant, ci DE ALEGEREA CELUI MAI BUN. Sau macar a celui care nu a avut incidente.

Cred ca nu prinzi diferenta clara de nuanta...
Cand am sute de ofertanti de mobila. de exemplu, din start voi elimina pe cei care au DC ce arata ca dupa anul de garantie, jumatate din ce-a livrat s-a descleiat si s-a stricat, ce zici? :)

In fine, nu insist. Sistemul nu e inventat de noi ci e de dincolo si crede-ma ca functioneaza ireprosabil. Cum altfel sa afli daca cineva iti da produse, servicii sau lucrari de calitate? Tocmai ca stii prea bine ca recomandarile de la cei la care ai lucrat (in multe cazuri a se citi "de la cel care a luat zeciuiala..." :o ) sunt egale cu zero, omul va adduce doar recomandarile pozitive. Pe cand aici nu tine...

Asadar, indiferent ca e grava sau nu, o nemultumire a clientului e bine sa o stie toata lumea.

In achizitiile publice

nu se "alege cel mai bun" , se ATRIBUIE, iar atribuirea se face pe baza unor conditii obligatorii atat pentru ofertanti cat si pentru autoritate, astfel cum au fost stabilite prin documentatia de atribuire. In functie de cum au fost stabilite aceste conditii se atribuie un contract mai bun sau mai prost. Extrema asta este stabilita de lege (art. 181 c^1) din OUG 34/2006 :în ultimii 2 ani nu şi-a îndeplinit sau şi-a îndeplinit în mod defectuos obligaţiile contractuale, din motive imputabile ofertantului în cauză, fapt care a produs sau este de natură să producă GRAVE prejudicii beneficiarilor acestuia) si nu avem incotro, trebuie sa ne referim la ea. Poate noua legislatie o sa clarifice mai bine acest aspect.

Atentie, ca nu vorbim decat

Atentie, ca nu vorbim decat intr-o f mica masura de proceduri in care conditiile sunt stabilite in caiete de sarcini sau documentatii tehnice, ci in proportie covarsitoare de cumparari directe. Evident ca acestea SE ATRIBUIE, insa dupa indeplinirea tuturor conditiilor stabilite initial (calitate produs, termen/conditii de livrare, conditii de plata, pret cel mai scazut) si, sa presupunem ca ramai cu 16 ofertanti din acel produs/serviciu/lucrare, ia spuneti: care ar fi de-acum criteriul de departajare? Cumva cel care ofera cel mai mare procent de para-ndarat?... :D Sau cel care e cel mai inrudit cu fratele unchiului cumnatului sotiei??... :)))))

E foarte simplu, prieteni: acest sistem a fost inventat in tarile normale pentru a adauga inca un element de selectie IN VEDEREA ATRIBUIRII, si anume concluziile celor doua DC pe furnizare/executie/proiectare (si doar unul in cazul serviciilor simple). Repet ce am spus mai sus in topic: daca iti da mana ca si comisie de receptie sa dai cu DC I unda verde firmei "de casa" ce a facut drumul spre cimitir, de exemplu, sigur peste doi ani cand expira garantia acordata si drumul e plin de gropi si fisuri NU VEI MAI INCHEIA documentul constator II cu aceeasi lejeritate! Nu mai vorbim ca pana atunci poate s-a schimbat conducerea/primarul/etc, asa ca nu vad pe inconstientul care sa dea un DC fara probleme sau prejudicii declarate in act.

Si, ca sa tragem si o concluzie la acest topic, HG 925/2006 solicita in art 97^1 aceste documente constatatoare pentru a exista la ANRMAP o evidenta cu, citez: "...îndeplinirea obligaţiilor contractuale de către contractant şi, dacă este cazul, (...) eventualele prejudicii". NU este vorba de gravele prejudicii din art. 181 c^1, OUG 34/2006, ci vorbim aici despre ORICE FEL DE prejudicii. Aici pot intra inclusiv prejudicii de imagine adusa autoritatii datorate intarzierilor in executarea unor lucrari, de exemplu (ca sa intelegeti la ce se refera textul legii, in spiritual acestuia).

Asadar, in cazul in care in urma filtrarii posibililor operatori economici pentru o procedura (si repet, aici vorbim in cea mai mare parte de cumparari directe) ramaneti din SEAP cu mai multe societati ale caror produse/servicii/lucrari indeplinesc criteriile dorite de voi, chiar si acum puteti sa le solicitati copii dupa DC de la furnizarile/prestarile/executiile din trecut. Si evident ca vreti si DC I si DC II. La fel de evident este ca ei va vor da doar DC favorabile lor, dar si asa este clar ca cei cu cele mai multe DC au alta "greutate", cu ocazia asta vedeti si cui/cum/cat au furnizat/prestart/executat, etc.

Si nu in ultimul rand: EVIDENT CA STIU cum se intampla lucrurile in viata reala si cam cum sunt selectati operatorii economici! :) Stiu cum se negociaza pretul... cum se modifica acesta pentru ziua si ora la care intra cine trebuie sa cumpere ce trebuie, dupa care acelasi o.ec. are alte preturi pt produse/servicii/lucrari... eu nu vorbesc despre CUM SUNT aceste lucruri, DESPRE CUM AR TREBUI SA FIE, respectiv ce a stat la baza conceperii acestei obligativitati de emiteri de DC, care a fost ideea, unde trebuia theoretic sa se ajunga. Faptul ca nu exista inca baza respectiva de date si ca asta mentine status quo-ul atribuirilor pe alte criterii, este o cu totul alta discutie.

Ca o mica mentiune de final, va pot insa spune din prima mana ca in vestul tarii am vazut f multe cumparari directe atribuite pe bune si adevaratelea peste SEAP, incepand de la mese de Ping-Pong de exterior si vitrine frigorifice pentru piata, pana la ceasuri pt statii de tramvai sau medicamente la spitale si sanatorii. E adevarat, majoritatea sunt furnizari. Culmea e ca acele furnizari date pe bune, prin simpla selectare de pe SEAP, sunt si cele care se desfasoara cu cele mai putine incidente sau probleme! E clar insa ca mai trebuie sa curga multa apa pe Dambovita ca sistemul sa functioneze ireprosabil...

Achizitia directa are

Achizitia directa are avantajul fata de o procedura prin faptul ca AC este aceea care se duce la furnizor (pentru testare) si nu invers unde furniziorul isi prezinta o oferta care poate fi si de genul "afara-i vopsit gardul, inauntru leopardul". Asa ca ce tot o mai lungim. E ca si acasa. Daca merg la piata si iau o teapa de la vanzatorul X , a doua oara nu mai iau de la el, chiar daca imi da la juma de pret.

au dat amenda

au dat amenda ptr ce

i-a dat amenda ca nu a dat

i-a dat amenda ca nu a dat anuntul de atribuire sau ca nu a transmis documentele constatatoare

Documentele constatatoare se

Documentele constatatoare se emit si pentru cele care se incadreaza in art. 19 din OUG 34/2006, adica contracte directe?
Multumesc

NUUU

NUUU

Cei de la ANAP au spus ca da

Cei de la ANAP au spus ca da se vor publica in SEAP PTR TOATE CONTRACTELE INCHEIATE

Dacă în cazul rezilierii

Dacă în cazul rezilierii contractului, fără prejudicii, executantul nu semnează doc. constatator, îl pot încărca aşa în SEAP?

AC emite doc. constatator nu

AC emite doc. constatator nu trebuie semnat de executant.
La o instruire in luna decembrie 2015 am pus problema acesta " daca emitem sa nu doc const. pt ac directe"
Raspuns reprez ANAP " - se emit doc constatatoare pentru toate achizitiile dar daca nu s-au emis pentru ac directe,in urma unui control nu se va sanctiona !!!

Repet ca documentul

Repet ca documentul constatator este o piesa a dosarului de achizitie publica care trebuie sa mai contina anuntul de participare, documentatia de atribuire, procesul verbal de deschidere a ofertelor,formularele de oferta, raportul proceduri, anuntul de atribuire, etc. (vezi art.213 din oug34/2006).
Ori in cazul achizitiilor directe nu se intocmesc anuntul de participare, documentatia de atribuire, procesul verbal de deschidere a ofertelor,formularele de oferta, raportul proceduri, anuntul de atribuire. Trageti singuri concluzia.

Fratilor, normele de aplicare

Fratilor, normele de aplicare ale noii legi ne spun negru pe alb ce si cum: Se emit documente constatatoare pentru contractele atribuite in urma unei proceduri, INSA: Art 165 alin 6 "În cazul contractelor atribuite prin cumpărare directă, entitatea contractantă are dreptul de a emite documente constatatoare în conformitate cu alin. (1), atunci când este solicitat acest lucru de către contractant/contractant asociat sau consideră a fi necesar, alin. (2) - (5) aplicându-se în mod corespunzător.
Acum, in prezent, cand inca sunt incidente prevederile OUG 34/2006 si HG 925/2006, NU SE EMIT DOCUMENTE CONSTATATOARE PT CONTRACTELE INCHEIATE PRIN ACHIZITIE DIRECTA.

Documentele constatatoare

Documentele constatatoare emise de AC pot fi contestate in conformitate cu prev.L554/2004 . Sa inteleg ca termenul de contestare este de 6 luni de la comunicare? Daca e asa ,inseamna ca ne revine obligatia sa postam in SEAP documentul constatator dupa scurgerea termenului de contestare, adica dupa 6 LUNI de la transmitere catre contractant.
CE TARE!!!!

L554/2004 a contenciosului administrativ

La ce articol din Legea 554/2004 se prevede termenul de 6 luni?

La art.7 alin (1) din Legea

La art.7 alin (1) din Legea 554/2004 e prevazut ca inainte de a se adresa instantei de contencios administrativ competente, persoana care se considera vatamata intr-un drept al sau ori intr-un interes legitim printr-un act administrativ individual trebuie sa solicite autoritatii publice emitente , in termen de 30 de zile de la data comunicarii actului revocarea acestuia . La alin. (7) Plangerea prealabila in cazul actelor administrative unilaterale se poate introduce, pentru motive temeinice, si peste termenul prevazut la alin. (1), dar nu mai tarziu de 6 luni de la data emiterii actului. Termenul de 6 luni este termen de prescriptie.
De aici se deduce ca persoana vatamata poate solicita autoritatii publice emitente , revocarea actului intr-un termen de pana la 6 luni, dupa care se poate adresa instantei. Asta inseamna ca autoritatea publica trebuie sa astepte 6 luni in care persoana vatamata are drept de atac.

Cine emite DC

Cine are obligatia sa emita doc constatator indeplinire obligatii contract, serv achizitii publice sau serv care urmareste derularea contractului?

Sa-l

Sa-l emita.......hmmmmm....cam ambigua exprimarea sau cam generala. Din punctul meu de vedere sunt doua posibilitati:
1. Tehnoredactarea o poate face cel de la biroul achizitii publice, dar bineinteles in baza informatiilor transmise de cel care urmareste contractul.
2. Ii dai formularul lui si il intocmeste el, insa de trimis la operator si ANAP, ar fi bine tot tu sa-l trimiti pt a tine evidenta, sa ai confirmarile de primire. Trebuie sa-l incarci apoi si pe SEAP cand expira termenul de contestare (parca asa scrie in noua lege, sper sa nu gresesc).
Deci.......eu te-as sfatui ca tu, cel de la achizitii sa te ocupi de partea cu tehnoredactarea, transmiterea, confirmari de primire...etc, insa intotdeauna in baza informatiilor transmise de cel ce urmareste contractul si la sesizarea lui, adica.....vezi ca mi s-a terminat contractul X, uite cum s-au desfasurat treburile, te rog transmite tu doc constatator.

In HG 395/2016 la art. 4:

In HG 395/2016 la art. 4: "Celelalte compartimente ale autoritatii contractante au obligatia de a sprijini activitatea compartimentului intern specializat in domeniul achizitiilor, in functie de specificul si complexitatea obiectului achizitii"
La art. 5: " In sensul alin (4), sprijinirea activitatii compartimentului intern specializat in domeniul achizitiilor publice se realizeaza, fara a se limita la acestea, dupa cum urmeaza[...]lit. f) transmiterea documentului constatator privind modul de indeplinire a clauzelor contractuale.

Multumesc

Multumesc, si eu cred ca cei de la achizitii publice ar trebui sa transmita si la operator si in SEAP.

Autentificare utilizatori

Comentarii recente

Parteneri