Hotarare nr. 834 din 22/07/2009 privind modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 925/2006

Hotarare nr. 834 din 22/07/2009 (Hotarare 34/2009) privind modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 925/2006 pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achizitie publica din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii

Publicat in Monitorul Oficial nr. 515 din 27/07/2009

AtaşamentMărime
hotarea-guvernului 834 pentru modificarea HG 925 din 2006.pdf191.18 KB

Nelamuriri HG 834

-1. art.6 indice 1 (1) - "durata maximă a unui contract de achiziţie publică nu trebuie să fie mai mare de 48 de luni"
Cu alte cuvinte, nu mai exista obligatia de a incheia un contract pe max.1 an, acestea putand fi incheiate pe 2 ani. Aceasta dorinta, de a incheia un contract pe 2 ani, nu ar trebui sa fie evidentiata undeva in doc. de atribuire? Posibilitatea de a prelungi contractul cu 4 luni se mai aplica, nu?
-2. art.9 - partea introductiva este cam deficitara din pct meu de vedere la capitolul claritate in exprimare. Deci, se considera ca, cerinţele minime de calificare sunt disproporţionate, daca cer ca suma valorilor/cantităţilor de produse furnizate, servicii prestate si lucrări executate de ofertant, să fie mai mare decât valoarea/cantitatea de produse/servicii/lucrări ce
vor fi furnizate/presate/executate în baza contractului care urmează să fie atribuit.
- idem pt (b)-(f).
Deci, am inteles/interpretat corect?
-3. art.11 (6) Intrebari:
- Pai, mai imi aduce ofertantul respins documentele??? Daca nu are chef sa mi le mai aduca, cum il constrang?
- daca nu am dreptul sa impun criterii de calificare pt subcontractanti, ce rost are sa cer documente relevante (care sunt acestea?) din care sa rezulte resursele materiale si umane ale acestora, pt ca oricum asta nu-l angajeaza la nimic??
-4. art.11 indice 1 (2) vorbeste de un "instrument juridic" fara a spune care anume.
(4) mi se pare formulat aiurea, intrucat rezulta ca ofertantul garanteaza printr-un angajament ferm ca este sustinut de un tert - poate fi interpretat, in opinia mea.
-5. art.36 (1) b indice 1 s-a abrogat - de ce?
-6. art.90 (1) scrisoarea de garantie bancara (buna executie)devine anexa la contract. Aici am o intrebare mai veche - dupa finalizarea c.a.p., ce se intampla cu scrisoarea, o restiutui?
-7. art.94 - privind comunicarea rez. procedurii, de ce s-a abrogat?
-8. apare sintagma "documente constatatoare suplimentare" - adica intocmesc 2 astfel de documente (unul în termen de 14 zile de la data terminării furnizării produselor si al doilea în termen de 14 zile de la data expirării perioadei de garanţie a produselor în cauză)? Adica, daca cumpar cauciucuri, fac un astfel de document la 14 zile de la terminarea furnizarii si al doilea la 2 nani si 14 zile de la expirarea garantiei? Si daca cumpar filme fotografice care se utilizeaza in timp scurt de la achizitionare, cand trimit doc. constatator suplimentar?

Unde gasesc HG 925 cu toate modificarile, in format PDF?

Ce se va intampla cu

Ce se va intampla cu procedurile aflate in curs de evaluare? Se vor aplica noile prevederi pt evaluarea ofertelor?

art.94 fiind abrogat ce mai

art.94 fiind abrogat ce mai trimitem ofertantilor? De cand se pot depune contestatii atunci?Prin ce docum. intsiintam ofertantul castigator despre data semnarii contractului?
in legatura cu art.11(6), in privinta certificatelor constatoare de la ANAF si bugetul local , de unde sa stiu daca nu are datorii la data deschiderii ofertelor, coroborat cu faptul ca nu se mai poate solicita retroactiv aceste certificate. deci daca procedura este in 02. 08.2009, ofertantul imi aduce declaratia, dar eu ii solicit aceste certificate ulterior care trebuiesc sa fie valabile la data deschiderii ofertelor, in acest caz cum le mai solicita retroactiv?

referitor la art.11(5) ce sa

referitor la art.11(5) ce sa inteleg prin: in cazul in care "uzeaza" de dreptul prevazut la (4), cand se specifica clar la (4) ca ofertantul poate prezenta o singura declaratie care tine loc tuturor documenetelor de calificare. Cum se va prezenta declaratia respectiva? Ce inseamna - "uzeaza" in acest context?

In art 33 (4) se spune ca procesul verbal trebuie sa cuprinda si lista documentelor depuse de catre ofertant? Care este acea lista, daca avem in vedere art.11(4)?

referitor la art.71(4) comisia de evaluare poate fi constituita fara presedinte de comisie?
In cazul in care se desemneaza un presedinte, se identifica in dispozitie calitatea acestuia, si anume de membru al comisiei sau limitat la aspecte de organizare si reprezentare?

revin la art.94, acesta s-a abrogat, deoarece ramane valabil art. 39 (2).

Rectificare

Cu alte cuvinte, nu mai exista obligatia de a incheia un contract pe max.1 an, acestea putand fi incheiate pe 4 ani. Aceasta dorinta, de a incheia un contract pe 4 ani, nu ar trebui sa fie evidentiata undeva in doc. de atribuire? Posibilitatea de a prelungi contractul cu 4 luni se mai aplica, nu?

legea achizitiilor nu iti

legea achizitiilor nu iti interzice...dar iti interzice cea a finantelor pubice locale...sa inchei pe mai mult de un an bugetar daca nu cumvai ai un contract multianual

modificari - nelamuriri

“Art. 6. – (1) Autoritatea contractantă are dreptul de a iniţia .... În cazul în care procedura de atribuire are ca scop atribuirea unui contract de achiziţie publică, iniţierea acesteia este condiţionată de aprobarea creditelor bugetare si, după caz, a creditelor de angajament, necesare pentru a se asigura finanţarea contractului respectiv."

Intrebare: ce este un credit de angajament? Exista o definitie a acestuia undeva, intr-un act legislativ?

credite de angajament

Definitia este in Legea 500/2002 privind finantele publice si Legea 273/2006 privind finantele publice locale si se refera la actiuni multianuale - obiective de investitii ce se deruleaza pe mai multi ani :
- Credit de angajament - limita maximă a cheltuielilor ce pot fi angajate, în timpul exerciţiului bugetar, în limitele aprobate
- Credit bugetar - sumă aprobată prin buget, reprezentând limita maximă până la care se pot ordonanţa şi efectua plăţi în cursul anului bugetar pentru angajamentele contractate în cursul exerciţiului bugetar şi/sau din exerciţii anterioare pentru acţiuni multianuale, respectiv se pot angaja, ordonanţa şi efectua plăţi din buget pentru celelalte acţiuni.

Danke

M-am dezumflat :(.. facusem o interpretare personala a acestui termen, care sa-mi serveasca scopului urmarit de mine, bineanteles ;)
Credeam ca imi da posibilitatea de a incepe o procedura de achizitie beneficiind de un buget initial. Ca exemplu: la sfarsitul anului atribui un contract de asigurari RCA care intra in vigoare incepand cu 01 ianuarie. La data la care initializez procedura, adica in luna nov. nu am bugetul necesar acoperirii in intregime a valorii acestuia, asa ca prevad in contract plata in transe trimestriale si un avans la incheierea contractului. Stiu ca este cam trasa de par, dar nu pot incepe procedura in ianuarie, pt ca asta ar insemna sa trag masinile pe dreapta pana la semnarea contractului si oricum nu as avea buget in ianuarie.

buget aprobat

Sa inteleg faptul ca orice procedura se initiaza numai in momentul in care exista aprobata toata suma?

Nu se mai pot initia procedurii pentru care ai aprobata doar o parte din suma necesara?

Care primarie primeste toata suma odata? Se stie clar ca sumele se primesc in mai multe transe.

Nu stiu cum este la tine, dar

Nu stiu cum este la tine, dar la mine, atunci cand da Dumnezeu si se aproba bugetul, adica prin martie-aprilie, stiu ce buget voi avea in acel an (pe hartie). Tu nu primesti de la contabilitate bugetul ?
OUG 34 sau HG925 (nu imi amintesc care dintre ele, posibil ambele) spune ca printre documentele care alcatuiesc dosarul achizitiei trebuie sa fie si un document care sa faca dovada existentei banilor. Nu stiu de ce nu merge search-ul asa ca nu am gasit art. respectiv. Daca ai rabdare cauta la ce trebuie sa contina dosarul achizitiei.

transmitere pv de deschidere

Procesul verbal de deschidere se transmitea prin fax numai firmelor care nu erau prezente la deschidere s-a modificat cumva prin aceasta hotarare sa se transmite la toti participantii

cvorum

Nici aceasta modificare nu precizeaza care este cvorumul legal al membrilor in comisia de evaluare. Pana la urma este obligatoriu sa fie toti prezenti sau nu? Astept comentarii

Comisie

Pt a fi credibila ar trebui sa aiba minim 3 membrii. Unde scrie..nu stiu. Probabil trebuie studiata legislatia referitoare la finante publice, contabilitate.
Ca fapt divers:
Pt concurs de solutii - OUG34 Art. 138
HG 925 ART. 72(3), (4)

Daca autoritatea contractanta

Daca autoritatea contractanta numeste o comisie de 7 membri, la lucrarile comisiei trebuie sa participe in mod obligatoriu toti cei 7 sau sunt suficienti 2/3, adica 5?aceasta era intrebarea mea.

cvorum legal

daca autoritatea contractanta numeste o comisie de 7 membri, la lucrarile comisiei trebuie sa fie prezenti toti cei 7 sau sunt suficienti 2/3, adica 5? aceasta era intrebarea mea

Nu stiu, pt ca in OUG 34 si

Nu stiu, pt ca in OUG 34 si HG 925, nu am gasit nimic. Ca sa nu te doara capul, cred ca ar trebui ca din cei 7 sa pui 5 membrii si 2 rezerva. Sau sa pui numai pe cei care esti sigura ca pot participa.
Acum ,ce sa zic, daca legea nu interzice, inseamna ca permite. Numai sa nu te trezesti cu o contestatie tocmai pe aceasta chestie.