Valoarea estimata depasita procedura cu LE

Am o procedura de atribuire (cerere de oferte cu etapa finala licitatie electronica, criteriu de atribuire pretul cel mai scazut) la care am deschis ofertele. Una dintre acestea are o valoare / u.m. mai mare decat valoarea/u.m. pe care am prevazut-o la valoare estimata. In mod normal aceasta oferta ar fi fost neconforma, intrucat imi depaseste bugetul. Intrebare: procedez bine daca nu o declar neconforma intrucat mai urmeaza si etapa finala de licitatie electronica, in care ofertantii au ocazia sa-si imbunatateasca ofertele?

Oferta care depaseste valoarea estimata

Iti recomand lectura art. 36 alin. 1 lit. e si e indice 1 din HG 925/2006. Daca nu exista finantare in buget peste valoarea estimata oferta trebuie respinsa ca inaaceptabila. De asemenea, chiar daca exista aceasta finantare suplimentara, oferta este inacceptabila daca depaseste cu mai mult de 10% valaorea estimata si/sau daca pretul acestei oferte nu se incadreaza, in cazul tau, in plafonul maxim al cererii de oferte.
Observi ca toate aceste verificari se fac prin raportare la oferta de pret depusa in plic inchis nu la cea imbunatatita in urma aplicarii licitatiei electronice. De altfel, conform prevederilor art. 165 alin. 2 din OUG 34/2006 nu pot fi invitati sa participe la licitatia electronica decat operatorii economici care au depus oferte admisibile.

ceao ...

... parerea mea este ca trebuia sa o declari INACCEPTABILA, conf. ART. 36, alin. 1, lit. e) din H.G. 925/2006, daca iti depaseste valoarea fondurilor ce pot fi disponibilizate pentru achizitia respectiva.

ce inteleg eu prin fonduri ce pot fi disponibilizate, dupa discutii avute cu A.N.R.M.A.P. prin reprezentantii sai, este ca sa nu inchei contractul pana cand nu-mi aduc resursele financiare necesare (asta daca se poate face ! printr-o rectificare ceva, prin transfer de credite, etc.).

spune-ne cum s-a terminat :D
daca poti aici daca nu in particular la adresele cunoscute de e-mail : slimac_ovidiu@yahoo.com cu acelasi id de mess !

Alta nelamurire

Multumesc pt promtitudine.
Aveti dreptate, oferta este inacceptabila, nu neconforma, numai ca eram ametit dupa weekend si dupa sedinta de deschidere, asa ca nu am mai avut chef sa consult legislatia si am mers pe ce mi-am adus aminte.
Am sunat la ANRMAP si domnisoara de la help desk a avut acelasi raspuns.
Acum insa mai am o nelamurire, de fapt mai multe
1 - art.206 spune ca trebuie sa informez operatorii economici despre deciziile privind rezultatul selectiei...Se poate considera ca in urma analizei ofertelor s-a facut o selectie? Daca da, atunci inseamna ca trebuie sa resping oferta inacceptabila si sa o comunic (scris si fax, e-mail) in termen de 3 zile de la emiterea acesteia (a raportului procedurii) si apoi astept sa curga termenul de 5 zile pt a lasa acestuia timp pt contestatie (art.256`2(1) lit.b, 270, 271)?
2 - Si actul prin care il anunt pe respectivul ca oferta este respinsa ca inacceptabila, cum se numeste, tot Comunicare rezultatului procedurii? Pt respectivul este un rezultat al procedurii, dar totusi procedura nu are un rezultat pana nu se incheie etapa finala de LE.
3 - dupa ce trece termenul de contestatie, adica 5+2 zile, trimit invitatiile si apoi astept inca 2 zile pt LE...offf ce dureaza. Cred ca de la anul o sa fac un acord-cadru.
4 - raportul procedurii se intocmeste acum, inainte de organizarea LE? Mi se pare aiurea sa intocmesc un raport al procedurii, atata vreme cat procedura nu a fost incheiata. Ma gandeam ca as putea sa fac un raport preliminar al procedurii.

Art. 206 din og 34 obliga

Art. 206 din og 34 obliga autoritatea contractanta sa informeze, prin comunicari, despre deciziile luate numai in anumite etape a procesului de AP, intre care si etapa selecţiei candidatilor. Mergand la art. 12 din hg 925, vedem ca aceasta hg defineste in mod expres procesul de selectie : Art 12 (1) În prima etapă a licitatiei restrânse, a dialogului competitiv, precum si a negocierii cu publicarea prealabilă a unui anunt de participare, autoritatea contractantă are obligatia de a utiliza pentru selectia/ preselectia candidatilor numai criteriile prevăzute în anuntul de participare.”
(2) Selectia/preselectia candidatilor reprezintă un proces distinct care urmează procesului de calificare si care are ca scop doar limitarea numărului de candidati calificati care vor depune oferta în etapa a doua a licitatiei restrânse sau, după caz, care vor participa la dialog/negocieri. Selectia/preselectia se realizează prin acordarea pentru fiecare candidat în parte a unui punctaj care trebuie sa reflecte capacitatea acestuia de a îndeplini contractul ce urmează sa fie atribuit.

Deci, conform legislatiei noastre in AP, avem selectie sau preselectie numai in cazul a trei proceduri: licitatie restransa, dialog competitiv si negociere cu anunt, nu si in cazul licitatiei deschise.

Prin coroborarea celor doua articole, rezulta un singur lucru: autoritatea nu are obligatia de a comunica decizia de respingere ca inacceptabila a unei oferte inainte de lansarea etapei electronice, ci doar la finalul procedurii de atribuire a contractului, cand se face raportul procedurii si se transmit toate comunicarile necesare.

Insa, nimic nu impiedica autoritatea contractanta sa comunice decizia inainte de etapa electronica. Autoritatea contractanta poate sa continue nestingherita aplicarea procedurii, deoarece nu intervine suspendarea procedurii, decat in cazul in care o pronunta instanta de judecata, ceea ce este putin probabil sa se intample inainte de organizarea etapei electronice. Ceea ce nu poate sa faca autoritatea contractanta este sa incheie contractul.

Am intalnit un caz de comunicare a deciziei de respingere a unei oferte inainte de etapa electronica chiar pe site ul CNSC, respectiv decizia nr. 4166/21.08.2009, data la contestatia S.C. Vel Pitar.

Oricum, decizia de respingere desi definitiva prin comunicare, devine "irevocabila" numai daca este inatacabila sau CNSC/instanta i a confirmat legalitatea.

Ref. la punctul 3) tu urmezi programul procedurii asa cum l ati stabilit inca de la inceput. Atentie: introducerea unei contestatii nu suspenda procedura. Suspendarea se pronunta decat de instanta de judecata, nu si de catre CNSC. Singura restrictie este ca autoritatea contractanta nu poate incheia contractul, nu si ca nu poate continua procedura.
Ref. la punctul 4) raportul procedurii il intocmesti la final, dupa desemnarea castigatorului prin LE. Cred ca sintagma "raport preliminar al procedurii" nu este binevenita. mai bine folosesti sintagmele uzuale: Decizie a comisiei de evaluare asa cum apare in Procesul verbal de sedinta (intermediara).

Multumesc

Imi place argumentarea ta.

Nota estimativa

poate cineva sa-mi spuna cine intocmeste nota estimativa, og, art.,etc. Suntem o societate cu mai multe comp. si mi se pare normal ca nota estimata sa o calculeze serv. economic, val. de anul trecut actualizata cu indicii de inflatie, ce ziceti?

Valoarea ofertelor in urma LE este egala

Cum procedez daca in urma LE, am doua oferte cu valoare egala ?
Cum stabilesc castigatorul?

Adica, chiar ai 2 ofertanti

Adica, chiar ai 2 ofertanti cu oferte egale, in urma LE? Sau este o intrebare teroetica?

2 ofertanti cu oferte egale

Acum este o intrebare teoretica , dar am avut emotii la o procedura. Am vazut astfel de situatii in anunturile de atribuire la LE , dar nu stiu cum le-au gestionat. Din informatiile ce le detin nici cei de la ANRMAP nu au o solutie concreta.

Pai, cred ca trebuie intrebat

Pai, cred ca trebuie intrebat SEAP-ul, daca platforma accepta aceasta situatie si daca ei vad ca impart locul 1.

interesanta speta

eu vad un pic diferit lucrurile fata de parerile exprimate pana acum:
1. Daca emiti inainte de LE o decizie de descalificare a ofertantului pentru ca oferta este inacceptabila depasind fondurile, ofertantul poate face contestatie si poti sa ai surpriza ca dupa ce ai desfasurat toata licitatia, contestatia sa se admita. Nemaiexistand posibilitate de remediere (intrucat contestatarul nu a participat la etapa finala), procedura se va anula/
2. Cred ca etapa finala de lic electronica, constituie in fapt o veritabila posibilitate de modificare a ofertei in privinta pretului. In acest context, oferta financiara initiala nu poate fi considerata una finala. Prin urmare, consider ca numai dupa LE poti sa declari o oferta inacceptabila (deoarece din punct de vedere al valorii licitate depaseste fondurile ce pot fi alocate).

S-a intamplat..

..ca in urma finalizarii ultimei runde de LE sa existe 2 oferte la acelasi pret....
Obiectul licitatiei: medicamente....

Asa ca, din criza de timp (supraveghetorii sistemului raspund cam greu), am solicitat celor 2 imbunatatirea ofertelor prin transmiterea unei noi oferte...si unul din cei 2 a coborat f putin pretul si.. a fost selectat castigator in SEAP.

astept comentariile voastre la acest demers....

Ce mai este de

Ce mai este de comentat...marele site guvernamental, mult laudat si "cica" copiat si de alte state, da rateuri. Fiind vorba de Romania, nici nu ma mira. M-ar fi mirat daca ar fi mers ca la infiintare.

Intrebare

Cum s-a finalizat achizitia publica in cauza?

Acceasi situatie

Am vut o cerere de ofere offline cu etapa finala de LE. Doi operatori ec au ofertat acelasi pret la LE. Le-am cerut sa depuna oferte in plic inchis, la sediul autoritatii contractante si am desemnat castigatorul conform criteriului de atribuire (pretul cel mai scazut). Toate acestea le-am specificat in documentatia de atribuire (am avut un moment de inspiratie cand am facut documentatia).

fenomenal ...

... ar fi fost ca si ofertele din plicuri sa fie identice :))

ovidiu

Nu pot intelege cum oferta

Nu pot intelege cum oferta care depaseste estimarea INAINTE de faza finala de LE este inacceptabila si nu se califica la LE, cand faza de LE este in sine o reofertare astfel ca pretul final poate fi sub valoarea estimata.

Va rog sa imi explicati cum s-a putut ajunge la o asemenea interpetare?

eu am avut oferte egale , tot

eu am avut oferte egale , tot la medicamente, si dupa reofertare in plic inchis, si am anulat procedura pentru lotul respectiv, intrucat nu am avut criteriu de departajare art 209 lit c
.In SEAP nu puteam sa declar 2 castigatori pentru un lot si erau oricum la limita pretului minimal din CANAMED, nu aveam sanse sa lase vreunul si mai mult la pret.

pentru AdrianV , am obs ca vb

pentru AdrianV ,
am obs ca vb de medicamente, cum stabilesti procedurile de atribuire pentrru fiecare cod cpv in parte sau le consideri produse similare indiferent de cpv?

Oferta de baza depaseste valoarea estimata iar varianta nu

Buna ziua,
Va rog sa ma ajutati cu raspuns daca se poate la urmatoarea situatie:
Sunt un ofertant care urmeaza sa participe la o licitatie pentru construirea unui obiectiv. Conform fisei de date se poate prezenta si oferta alternativa pe langa oferta de baza. Este un contract de proiectare si executie. Conform calculelor nostre reiese ca oferta de baza depaseste valoarea initiala iar oferta alternativa se incadreaza in bugetul initial.
Intrebarea mea este daca ma prezint la licitatie cu ofertele respective voi fi descalificat sau vor accepta ofertele? Imi puteti indica articolul din lege care face referire la aceasta situatie?

Multumesc

D-le CiprianIn cazul cand se

D-le Ciprian
In cazul cand se permite depunerea de oferte alternative , criteriul de atribuire va fi obligatoriu "cea mai avantajoasa oferta din punct de vedere economic". Prin valoare initiala banuiesc ca intelegeti valoarea estimata de catre autoritatea contractanta. Daca este asa, pt ca oferta dvs de baza sa nu fie declarata inacceptabila trebuie ca aceasta sa se incadreze in valoarea estimata sau daca autoritatea contractanta permite , sa fie cu cel mult 10% mai mare decat valoarea estimata. Va recomand sa solicitati clarificari autoritatii contractante daca va permite sa depuneti o oferta mai mare decat valoarea estimata . In functie de raspunsul acesteie veti lua deciziile de rigoare.

Cum anulez o procedura pe Art 36 lit e din HG 925/2006 sau e^1

Buna seara.Am nevoie de un sfat din partea dumneavoastră.Am o procedura de cerere de oferta in care mi s-a depus o singura oferta a car-i valoare depășește de 3 ori valoarea mea estimată.
Va rog sa ma ajutați cu sfaturi la următoarele întrebări:
1) Mai are rost sa analizez propunerea tehnica si documentele de calificare sau o resping direct ca inacceptabila pe Art 36 lit e sau 36^1?
2) Si dupa comunicarea răspunsului ce trebuie sa fac?Astept sa se împlinească termenul de depunere a contestației si apoi o anulez din SEAP,sau o pot anula direct?
3)Dupa ce o anulez in SEAP mai trebuie sa fac ceva?Adresa la ANRMAP, ceva?S
4)mai public in seap lista cu operatorul economic participant?
5) trebuie sa fac si Anunt de atribuire pt anulare?
Ma Multumesc anticipat pentru amabilitatea si răbdarea de a-mi raspunde

Parerea mea

Analizezi si evaluezi oferta, functie de cele prezentate de ofertant fata de documentatia de atribuire. Apoi faci o corespondenta scrisa privind disponibilitate alocarii de fonduri suplimentare fata de valoarea estimata art 36 alin (1) litera e^1) si apoi declari innaceptabilitatea ofertei. Totusi, verifica sa nu fie o greseala de scriere a pretului ofertei sau o greseala aritmetica la calculul pretului total. Siiiiiiii, mare atentie la estimarea valorii achizitiei......

Aplesa, ce dumnezeu

Aplesa, ce dumnezeu corespondenta privind disponibilitatea alocarii de fonduri suplimentare sa mai faca de vreme ce Andreea ti-a spus ca oferta lui X depaseste de 3 ORI val estimata.
Andreea, nu mai evaluezi nimic, il dai afara pe 36 alin 1 lit e^1 din HG 925/2006. Inteleg ca este o procedura offline ca altfel n-aveai acces la propunerea financiara. Dupa ce faci raportul procedurii, dai comunicarea de rezultat si anulezi in SEAP. Asta e decizia ta, a autoritatii si anume de a anula procedura, nu astepti perioada de contestatii. Trebuie sa dai si anunt de tip erata pentru anulare, adica intri pe "Liste erate", dai "Adauga" bifezi "Procedura incompleta - procedura de atribuire a fost declarata nereusita" apoi la ultima sectiune (VI) scrii motivele anularii adica 209 alin 1 lit a) din OUG 34/2006, au fost depuse numai oferte neconforme sau inacceptabile.
La ANRMAP nu faci nimic, nu trimiti nimic. Pregatesti din nou documentatia de atribuire, poate ar fi bine sa reanalizati si voi valoarea estimata ca mi se pare o discrepanta enorma intre aceasta si oferta, si relansezi procedura prin trimiterea documentatiei spre validare ANRMAP.

http://www.forumachizitii.ro/node/428#comment-10207

Buna.Multumesc frumos pentru sfaturi.Am facut cum mi-a zis Raluca Mircea.La fel mi-au recomandat si cei de la ANRMAP.Nu a trebuit sa Astept termenul de contestații ci am anulat direct+erata la invitatia de Participare.

Erata pt anulare???? Nu e

Erata pt anulare???? Nu e indeajuns sa anulezi in SEAP invitatia?

Nu, Dan, stii ca am mai avut

Nu, Dan, stii ca am mai avut noi discutia asta. Citeste te rog cu atentie art 98 alin 2 din HG 925/2006 plecand de la alineatul 1. O sa vezi ca asa scrie si in lege, desi nu scrie clar "erata" insa la asta se refera. In plus in procedurile trimise la JOUE aia n-au cum sa afle de anulare decat printr-un anunt de tip erata. Eu chiar am publicat saptamana trecuta o astfel de erata ca am anulat o prcedura si mi-a validat-o ANRMAP.

La JOUE da sunt de acord ,

La JOUE da sunt de acord , dar am vazut ca aici era vorba de cerere de oferta.

Art 98 din HG 925 nu distinge

Art 98 din HG 925 nu distinge daca a anunt (JOUE sau nu) sau invitatie. Eu am dat erata de anulare la invitatie de participare, deci la o cerere de oferta. Intr-o prima faza nici eu nu eram de acord cu asta insa 98 m-a lamurit.

In plus exista pe SEAP o

In plus exista pe SEAP o notificare si am primit si noi la sediu o atentionare de la ANRMAP ca am proceduri din 2012 neatribuite, la care am facut verificari si am constatat ca sunt doar procedurile anulate, la care nu dadusem erata de anulare. Am dat si am rezolvat problema.

Nu rezulta de nicaieri din

Nu rezulta de nicaieri din art.98 din HG ca AC va da erata la anularea unei proceduri. Se precizeaza doar ca se transmite o informare in legatura cu anularea (motivele anularii) utilizand aplicatia disponibila in SEAP (adica butonul ANULEAZA)

Nu, Dan, zice "anunt specific

Nu, Dan, zice "anunt specific in acest sens". Iar apoi urmeaza fraza: "Transmiterea spre publicare se realizează, ca şi în cazul celorlalte tipuri de anunţuri, prin utilizarea aplicaţiei disponibile la adresa de internet www.e-licitatie.ro".
Deci scrie "ca si in cazul celorlalte tipuri de anunturi", deci vorbim de ANUNTURI.

Iar in cazul nostru e vorba

Iar in cazul nostru e vorba de un anunt de tip erata.

Erata se da pentru

Erata se da pentru modificarea informatiilor cuprinse in ANUNTUL ORIGINAL ASOCIAT (fie de participare, fie de atribuire). Eu nu vad legatura intre erata si anularea unui anunt .

DA, Dan, stiu ce scrie in

DA, Dan, stiu ce scrie in lege, insa in mod normal o procedura se incheie prin atribuirea contractului si esti obligat sa dai un anunt de atribuire, da? Pana aici suntem de acord. In cazul in care procedura este anulata, nu mai atribuim nimic si normal nu mai dam anunt de atribuire, ci dam un anunt de tip erata. Faza cu "modificarea informatiilor cuprinse in anuntul original", eu o interpretez astfel: sectiunea II.1.3 din anuntul de participare "Anuntul implica"....si noi bifam "contract de achizitie" sau "incheierea unui acord cadru", iar acum prin erata modificam aceasta sectiune in sensul ca scriem ca nu s-a atribuit nici un contract sau incheiat vreun acord cadru, ci am anulat procedura in temeiul 209 alin...... din OUG 34/2006.

Sunt de acord cu tine ca nu

Sunt de acord cu tine ca nu scrie negru pe alb in OUG 34 sau HG 925 ca se da anunt de tip erata pt anulare. Insa primind de la ANRMAP acea instiintare ca n-am dat atribuire la anumite proceduri, ti-am zis, am constatat ca de fapt e vorba de procedurile anulate simplu doar prin accesarea butonului ANULEAZA, am sunat la ei (ANRMAP) si mi-au confirmat ca da, trebuie dat anunt de tip erata la anulare. Butonul de ANULEAZA in SEAP actioneaza ca si o simpla CLARIFICARE, e ca si cum in timpul procedurii in loc sa dai o erata dai o clarificare, asa e si cu aceste doua faze ale ANULARII.
Te rog, mai citeste o data art 98, alin 2 din HG, vezi ca instituie si un termen de 48 de zile (ca in cazul atribuirii), pai ce noi stam 48 de zile pana accesam acel buton ANULEAZA, cand suntem intr-o astfel de situatie???? In mod normal, cel putin eu asa fac, butonul ANULEAZA eu il accesez imediat dupa ce am semnat raportul, pana sa dau comunicarile, de regula in acceasi zi cu comunicarile.

Autentificare utilizatori

Comentarii recente

Parteneri