Cerere de oferta online

Buna,

Cine ma poate ajuta in legatura cu descarcarea fisierelor depuse la o procedura online. Avem in derulare o achizitie online si unul dintre ofertanti a incarcat fisiere semnate electronic care nu pot fi deschise. Fiind vorba numai de documentele de calificare nu stim cum sa procedam. Sa cerem prin solicitare de clarificari sa incarce din nou documentele de calificare sau pur si simplu sa declaram ca nu indeplimeste criteriile de calificare.

Nu pot fi deschise sau nu pot

Nu pot fi deschise sau nu pot fi descarcate din SEAP?

De ce nu pot fi deschise? Ce

De ce nu pot fi deschise? Ce mesaj se afiseaza????

Ce riscuri sunt intr-o

Ce riscuri sunt intr-o procedura de cerere de oferta online? Intre CO offline si online ce m-ati sfatui sa aleg? Nu am desfasurat niciodata o CO online dar o simt ca o provocare. Ce ar trebui sa ma motiveze sa desfasor o procedura de CO online?

Pragul de 40% pe care trebuie

Pragul de 40% pe care trebuie sa-l atingi obligatoriu anual? Cred ca ar trebui sa te motiveze faptul ca s-ar putea sa iei amenda de la ANAP daca nu atingi acest prag, mai ales ca pana in 2018 pragul va ajunge la 60% apoi pana la 100%.
Avantaje: nu te mai omori cu mormanele de hartii pe la sediu, toate hartiile se depun in SEAP, inclusiv garantia (daca ai instrument de garantare il poti cere original la sediu), nu te mai omori sa cauti hartiile pe la registratura, au venit, n-au venit, sunt in termen, nu sunt; daca la data limita de depunere a ofertelor le ai in SEAP nu te mai doare capul; solicitarile de clarificari din evaluare le postezi in SEAP la sectiunea "Intrebari" din cadrul anuntului, nu mai ai riscul sa zica ofertantul ca n-a pimit, ai diovada postarii in SEAP, raspunsul lui trebuie sa fie tot in SEAP, se vede ora postarii si poti clar sa spui daca a fost in termen ori ba.
Intr-un cuvant e SUPER.

Prag 2016 utilizare mijloace electronice

Legea nr. 20/2016 pentru modificarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006:
1. La articolul 21, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"
Art. 21.

(1) Autoritatea contractantă are obligaţia de a utiliza mijloace electronice pentru derularea procedurilor de atribuire prevăzute la art. 18, precum şi pentru achiziţia directă, astfel:

a) în anul 2016, cel puţin 60% din valoarea totală a achiziţiilor publice finalizate de aceasta în cursul anului respectiv, care se pot efectua prin utilizarea mijloacelor electronice;

b) în anul 2017, cel puţin 80% din valoarea totală a achiziţiilor publice finalizate de aceasta în cursul anului respectiv, care se pot efectua prin utilizarea mijloacelor electronice;

c) începând cu anul 2018, 100% din valoarea totală a achiziţiilor publice finalizate de aceasta în cursul anului respectiv, care se pot efectua prin utilizarea mijloacelor electronice."
2. La articolul 293, litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:

a) încălcarea prevederilor art. 21 alin. (1) şi (2) şi ale art. 23;".

3. La articolul 294, alineatul (31) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"
(31) Contravenţiile prevăzute la art. 293 lit. a) se sancţionează cu amendă de la 50.000 lei la 100.000 lei."

OK. Multumesc!

OK. Multumesc!

Super este...

Dar cand iti vine Curtea de Conturi in control si iti cere DOSARUL ACHIZITIEI ce ii dai?

dar cum se intocmeste

dar cum se intocmeste procesul verbal de deschidere al licitatiei? sau se trece direct la faza de analiza a ofertantilor prin documentele de calificare?

Se intocmeste un PV identic

Se intocmeste un PV identic ca si la procedura offline care se adapteaza situatiei online (nu mai apar oferte cu nr si data de inregistrare, ofertanti care sa asiste la deschidere, etc.) PV-ul se boteaza "de vizualizare a ofertelor" iar locul asazisei deschideri este SEAP. Sa nu uiti de publicarea declaratiei cu participantii la procedura in termenul de 5 zile de la vizualizare.
Pe urma faci alte sedinte cu calificarea, verificarea prop.tehnice, a prop.financiare si dupa caz a raspunsurilor la eventualele solicitari de clarificari

Pe bune????? Ce greu pare,

Pe bune????? Ce greu pare, Dan!!!!
:))

Pe suport hartie!!!

Pe suport hartie!!!

semnatura electronica

In perioada evaluarii ofertelor documentele incarcate in sistem gen solicitari de clarificari, se semneaza electronic?
Daca DA, de cine? Conducatorul autritatii contractante? (care nu face parte din comisia de evaluare a ofertelor) Presedintele comisiei de evaluare? Toti membri comisiei?

Ce riscuri sunt intr-o

riscuri nu am observat, dpdv personal, eu prefer modul online, umbli cu mai putine documente, nu mai tii sedinte de deschidere, nu mai intocmesti P.V.... este mai simplu.
Ca dezavantaje....ofertantii daca gresesc cu ceva au iesit din competie automat. am patit-o cu unul care nu a incarcat oferta financiara iar seap-ul la respins...
AVANTAJE - prezinta riscuri mai mici de contestatii...parerea mea...

Pentru apro, semnatura

Pentru apro, semnatura electronica apartine consucatorului autoritatii contractante sau persoanei desemnate de acesta pentru a semna documentele.

Intrebare pentru dan_one

Prin ce act este reglementat termenul de cinci zile pe care il invoci. Sunt in urma cu legislatia.Si s-a mai si modificat ieri. Intrebare pentru dan one.

LiaMia, este vorba despre art

LiaMia, este vorba despre art 69^2 alin 2 din OUG 34/2006.

OUG34/2006- ART. 69^2, alin.

OUG34/2006- ART. 69^2, alin. (2) Autoritatea contractantă publică în SEAP denumirea şi datele de identificare ale ofertantului/candidatului/ofertantului asociat/subcontractantului/terţului susţinător, în termen de maximum 5 zile de la expirarea termenului-limită de depunere a candidaturilor/ofertelor, cu excepţia persoanelor fizice, pentru care se publică numai numele.

OK.Multumesc!

OK.Multumesc!

servicii de deszapezire

buna seara va rog sa ma ajute cineva....ce procedura se face pentru servicii de deszapezire la o primarie din zona rurala?

In functie de valoarea

In functie de valoarea achizitiei o incadrezi in cele 3 trepte: achizitie directa, procedura simplificata sau licitatie deschisa. Vezi art. 7 din L. 98/2016.

Procedura simplificata online

Procesele verbale de evaluare a ofertelor trebuie postate in SEAP de catre AC la fiecare intrunire a comisiei de evaluare?

buna seara

multumesc frumos

contract de lucrari achizitie directa...

va rog sa ma ajutati intr o problema...daca initiez o achizitie directa de lucrari sub pragul de 444.....lei,de unde o sa stiu ca ofertantul are cel mai pret scazut si avantajos?dar documente de calificare nu mai trebuie sa i cer?multumesc

OUG 34/2006 a fost abrogata.

OUG 34/2006 a fost abrogata. Legea 20/2016 nu mai are aplicatibilitate.

mircea_raluca2000, te rog

mircea_raluca2000, te rog daca sti si temeiul legal la intrebarea cu clarificarile la oferte solicitate de catre comisia de evaluare.

Apro, nu inteleg ce ma

Apro, nu inteleg ce ma intrebi, nu reusesc sa identific intrebarea de care zici tu. Fii mai explicit!

mircea_raluca2000, spuneai ca

mircea_raluca2000, spuneai ca "semnatura electronica apartine conducatorului autoritatii contractante sau persoanei desemnate de acesta pentru a semna documentele" ca raspuns la postul meu "In perioada evaluarii ofertelor documentele incarcate in sistem gen solicitari de clarificari, se semneaza electronic?
Daca DA, de cine? Conducatorul autoritatii contractante? (care nu face parte din comisia de evaluare a ofertelor) Presedintele comisiei de evaluare? Toti membri comisiei?"
Intrebam daca stii si temeiul legal in care spui ca semneaza conducatorul autoritatii el nefacand parte si din comisia de evaluare a ofertelor.

Am inteles acum ce m-ai

Am inteles acum ce m-ai intrebat, o sa incerc sa-ti spun cum sta treaba la noi in unitate, asa procedam dintotdeauna, nu am avut nici o problema. Temei legal pt asa ceva nu exista sau cel putin nu exact asa, cel putin nu in legea privind achizitiile publice.
Solicitarile de clarificari pe care comisia de evaluare le transmite ofertantilor pentru a verifica conformitatea ofertei, le semneaza olograf presedintele comisiei de evaluare sau chiar toata comisia (de la caz la caz, am procedat si asa si asa) si aplica semnatura electronica a persoanei care a fost imputernicita de conducatorul entitatii sa semeneze electronic tot ce inseamna document in procesul de achizitie publica.
Nu stiu daca ai inteles ceva, deci exista o persoana X care face parte si din cadrul compartimentului intern specializat care este imputernicita de conducatorul entitatii sa semneze documentele, orice document privind achizitiile si ea semneaza TOT.
Cred ca mai demult cand ti-am raspuns, te-am indus in eroare, adica nu conducatorul semneaza solicitarile de clarificari.
Conducatorul autoritatii semneaza olograf doar clarificarile transmise de autoritate in SEAP inainte de deschiderea ofertelor, dar semnatura electronica e tot a persoanei desemnate, cea de care am vb mai sus.
Acum, toate chestiile astea sunt mai mult treburi de oragnizare interna, de cine angajeaza autoritatea, cine decide ce si cum.

Cazul acesta al meu probabil

Cazul acesta al meu probabil ca e valabil pt autoritatile/entitatile MARI, care au un compartiment intern specializat, dar intr-o amarata de primarie de la Cucuietii din deal, unde primarul centreaza, el da cu capul, probabil ca el semneaza tot, el o fi avand si semnatura electronica.
De aceea imi mentin parerea ca depinde f mult de organizarea interna a fiecarei autoritati/entitati.

Am gasit raspunsul pe care ti

Am gasit raspunsul pe care ti l-am dat mai sus si nu te-am indus in eroare, asa este, semnatura electronica poate apartine conducatorului autoritatii sau persoanei desemnate de acesta.
Vorbim de semnatura electronicaaaa, cea olografa e clar ca in perioada de evaluarea e a presedintelui comisiei sau a intregii comisii, dupa care vine si contrasemneaza electronic conducatorul sau pers desemnata.

Legea spune doar atat ca

Legea spune doar atat ca solicitarile de clarificari transmise de AC cat si raspunsurile ofertantilor se semneaza electronic si se transmit prin intermediul SEAP (art.62 alin.1 din HG395). Prin urmare nu are importanta cine din cadrul AC semneaza electronic, dar ideea e ca tinand cont de confidentialitate ar trebui semnate de catre un membru al comisiei de evaluare.

Buna

Buna dimineata!
mircea_raluca2000, te rog sa-mi spui cum se respecta la voi confidentialitatea legat de faptul ca fiind mai multi utilizatori ai SEAP, toti pot vedea procedura in desfasurare. Problema mea e ca in momentul in care se vor depune ofertele si incep solicitarile de clarificari, toti cei din compartimentul achizitii vor vedea corespondenta comisiei de evaluare cu opertantii. Am intrebat la SEAP ce pot face si m-au trimis la ANAP; am intrebat la ANAP si au zis ca e bucataria mea si sa ma descurc. Multumesc!

Exact asta e raspunsul: e

Exact asta e raspunsul: e bucataria voastra, descurcati-va. Niciodata in toti anii de cand lucrez eu in achizitii nu ne-am pus problema la noi in unitate, sa avem secrete intre noi colegii de birou. Nu stiu ce relatii aveti voi sau in ce fel de autoritate lucrezi tu, dar e nasol sincer daca va puneti astfel de probleme.

Nu e prea incurajator

Nu e prea incurajator raspunsul tau dar iti multumesc. Nu prea e vorba de secrete aici, ci de proiecte pe fonduri europene cu valori de milioane de euro.
Ideea e ca declaratia de confidentialitate o dau doar membrii comisiei de evaluare care nu au acces in SEAP deci nu pot vedea ofertele; in schimb toti colegii mei de birou au acces la oferte dar nu dau declaratia.
Nu ti se pare ciudat?

Da, asa e, tu ai dreptate, in

Da, asa e, tu ai dreptate, in felul tau si chiar in spiritul legii :))
Insa noi in birou nu ne spionam, adica nu ne-am pus vreodata problema ca aoleu daca descarca ofertele si colega X sau colgul Y si vad si ei si se duc si dau din gusa. Pana una alta daca, Doamne fereste, asa ceva s-ar intampla, vor raspunde pe pielea lor, nu?

Ba, mai mult, la dracu cu

Ba, mai mult, la dracu cu confidentialitatea, chiar ne sfatuim cand avem o procedura mai dificila, o evaluare mai grea, asta nu inseamna ca divulg ceva ci expun anumite parti ca sa ajungem sa procedam cat mai corect.

Pai despre ce

Pai despre ce confidentialitate vorbim? Atata timp cat se publica totul in SEAP rapoarte intermediare , raport final cu anexe (PV-uri). Doar acele documente sunt confidentiale pe care ofertantii le marcheaza.
In alta ordine de idei mai e si secretul de serviciu legat de etica, ca doar nu te duci cu amicii la bere si te apuci sa zici cine si ce a depus.

Sunt uluit cu cata usurinta

Sunt uluit cu cata usurinta se vorbeste despre lucruri ca si confidentialitate si raspundere prin semnatura in achizitii publice care pot avea valori de milioane de euro. Am impresia ca in tara asta exista o nepasare la toate nivelele de decizie si in toate organismele statului. ANAP nu poate ramane nepasator la astfel de probleme.

Da de ce esti uluit? Cu

Da de ce esti uluit? Cu tehnologia actuala, cu internetul si mai ales cu retelele de socializarae nu mai prea exista confidentialitate. Ceea ce mai conteaza e semnatura electronica, adica sa stii ca ce ai primit este 100% de la Ionescu si nu de la Popescu, ca in ziua de azi se poate reproduce orice cu tehnologia actuala.
In alta ordine de idei pana la urma suntem doar niste numere (CNP-uri), asa ca.....

Lol,

pai si semnaturile electronice se fac peste tot si pentru toata lumea, asa ca de unde ai siguranta ca e semnat de Ionescu cand Popescu poate sa faca o semnatura in numele lui Popescu doar cu buletinu lui Ionescu si imputernicire ? :))

App. Ar trebui sa consideram ca toti sunt la fel de corecti ca noi si atunci nu ne-ar mai fi frica de ceilalti . . .

rugaminte

Puteti sa imi trimiteti si mie modele de PV de "vizualizare a ofertelor", declaratie cu participantii la procedura, PV de atribuire, etc pentru evaluarea unor oferte pentru o procedura simplificata lucrari pe adresa de mail asmarandi_mihaela@yahoo.com.?
Multumesc mult!