achizitie directa sau procedura simplificata?

buna ziua!
Ma numesc Monica Leuca,lucrez la Sp.Cl. si vreau sa prezint urmatoarea situatie:
- in luna Ianuarie 2016,unitatea noastra a achizitionat paturi cu urmatorul Cod C PV33192100-3''PATURI MEDICALE'',in valoare de 118.800 lei fara TVA;
-in luna Iunie 2016,dorim sa achizitionam pat targa in valoare de 124.400 lei fara TVA cu codul CPV 33192120-9.
Doresc sa stiu daca trebuie sa aplic procedura de atribuire sau pot achizitiona in mod direct,Paturi targa,paturi Ati.Acestea sunt produse similare?

avand in vedere ca valoarea

avand in vedere ca valoarea este sub 132.519 lei se aplica procedura directa. important este sa evaluati necesitatile si sa nu decideti in fiecare luna ca mai este nevoie de un pat. sunt de parere ca sunt produse similare avand in vedere ca fac parte din aceeasi categorie mare de produse, codurile cpv diferite nefiind un indicator al faptului ca nu sunt produse similare.

procedura

procedura

multumesc

multumesc

Bineinteles ca trebuie

Bineinteles ca trebuie procedura simplificata, nu stiu ce ti-a raspuns colegul de mai sus dddana, intrucat nu stiu ce-i aia "procedura directa"????!!!!!!, dar sunt produse similare, deci procedura simplificata trebuie aplicata.

contract servicii de inchiriere si mentenanta copiatoare

nu gasesc acest tip de serviciu in anexe cum inchei un contract de acest gen ?
ve rog cine are o scanteie de ideie sa ma ajute!

Art.7 alin.1-Procedurile de

Art.7 alin.1-Procedurile de atribuire reglementate de legea 98 se aplică în cazul atribuirii contractelor de achiziţie publică/acordurilor-cadru a căror valoare estimată, fără TVA, este egală sau mai mare decât următoarele praguri valorice 3.334.050 lei, pentru contractele de achiziţie publică/acordurile-cadru de servicii care au ca obiect servicii sociale şi alte servicii specifice, prevăzute în anexa nr. 2.
Serviciile de întreţinere a fotocopiatoarelor (CPV 50313200-4) nu se regasesc in anexa 2 deci se atribuie astfel:
-pana la valoarea de 132.519 lei fara TVA - achizitie directa
-de la 132.519 lei fara TVA - la 600.129 lei fara TVA - procedura simplificata
-egala sau mai mare decat 600.129 lei fara TVA- licitatia deschisa

Totusi, daca cineva ma poate

Totusi, daca cineva ma poate si pe mine lamuri:
Mai este valabila Legea 20/2016 cu privire la procentul de 60% executat online? Daca da, atunci art.43 din HG 395/2016 cum se interpreteaza, deoarece mie mi se pare ambiguu.

Daca, la art.43 alin.(3) din

Daca, la art.43 alin.(3) din HG 395/2016 se prevad situatiile in care nu se fac AD online adica cu ajutorul cataloagelor (doar in acele situatii nu se face online), atunci sa-mi spuna si mei cineva, de ce ANAP-ul in data de 12.05.2016 a procedat la derularea unei AD offline, avand ca obiect servicii de reparare si intretinere (vezi site-ul ANAP, Informatii publice, Achizitii? Nu au gasit in catalogul SEAP servicii de rerparare si intretinere, care sa le satisfaca necesitatile? O sa imi spuneti ca, HG a aparut in 6 iunie. :))))

Legea 20/2016 se refera la

Legea 20/2016 se refera la modificarile aduse oug 34/2006 , ordonanta care a fost abrogata la intrarea in vigoare a L98/2016. Prin urmare nu se mai impun acele procente , in schimb legea prevede ca primeaza cumpararea din SEAP (in sensul de a realiza pe cat posibil indirect acele procente)

Pai daca sunt directe, de ce

Pai daca sunt directe, de ce sa nu le faca ei indirecte...:) Multumesc.
Ai cumva, dan_one un model de strategie de contractare? Daca da, te rog trimite-mi si mie un model, m-ar ajuta tare mult. Eu am incercat sa intocmesc una precum si modele de formulare, deoarece am dat drumul la o procedura, dar recunosc, nu a fost selectata pentru verificare. Putem face schimb, daca doresti... adresa de mail: andrada_balaj@yahoo.com

Procentele de 40%,60%,80% nu

Procentele de 40%,60%,80% nu mai există odata cu abrogarea OG 34. Acum articolele din noile reglementari se traduc prin 100% obligatoriu din catalog. Tot ce este sub 100% trebuie justificat.

Si procedurile: simplificata,

Si procedurile: simplificata, licitatie deschisa etc.... tot se realizeaza online?

Pentru procedurile online li

Pentru procedurile online li se solicita ofertantilor sa depuna ofertele si la sediu sau se solicita numai celui clasat pe primul loc, sau autoritatea contractanta se pune sa listeaza toate documentele?

Oferta tehnica o ai in

Oferta tehnica o ai in format electronic depusa in SEAP. Prin intermediul SEAP (Detalii procedura->Intrebari) soliciti prin clarificari sa ti se depuna in format electronic (in SEAP) si documentele de calificare pe care le-ai solicitat in DUAE precum si oferta financiara scrisa si stampilata. Dupa care pui toate fisierele astea pe un CD si pliculetul il pui in dosarul achizitiei. Eu asa procedez , nu mai listez nimic , fac economie de hartie (nu mai contribui la taierea padurilor ca si asa taie destul strainii care ne-au impus legea asta)

Multumesc Dane, Mai am o

Multumesc Dane,
Mai am o nelamurire referitor la achizitia directa. In momentul in care doresti sa achizitionezi ceva din SEAP, ex. dezinfectanti - initiezi procedura cu mai multi ofertanti sau doar cu unul singur, in cazul in care nu faci anunt publicitar unde iti depun ei oferte, ci vrei sa selectezi tu ca AC ofertantul din SEAP?

La achizitia directa in SEAP

La achizitia directa in SEAP pur si simplu cauti produsul si vezi descrierea care corespunde cel mai bine necesitatii si reflecta pretul pietei. Poti gasi acelasi produs la mai multi ofertanti.Nu esti obligata sa faci achizitia cu pretul cel mai scazut. Dupa ce il gasesti initiezi atribuirea.
In cazul in care nu gasesti produsul in SEAP poti lua legatura cu mai multi posibili ofertanti despre care stii ca pot comercializa asa ceva si ii informezi ca doresti sa achizitionezi produsul cutare si le soliciti sa-si posteze oferta in SEAP.
Am mai dat si anunturi publicitare in care am informat ca caietul de sarcini se gaseste pe situl AC si oferta se poate depune in SEAP, solicitand ofertantilor informatii in legatura cu identificarea acesteia in SEAP.

achizitie directa

As vrea sa achizitionez direct din Seap un produs care, la cautarea in catalog apare postat de un singur ofertant. Avand in vedere ca produsul face parte din Lista de investitii m-am gandit ca ar fi bine sa public un anunt publicitar. Gresesc cumva? Ma poate ajuta cineva cu un model deja completat? cristinaciobanu_29@yahoo.com
Multumesc anticipat!!!

procedura achizitii directa

Are cineva model de o procedura pentru achizitii directa dupa noua lege?
Daca initiez o achizitie directa si produsul nu este pe seap? Am nevoie de 3 oferte? Sau de justificare privind alegerea furnizorului
Multumesc!

Nu exista niciun model. Intri

Nu exista niciun model. Intri in SEAP, mergi la Administrare->Publicitate Anunturi->Adauga (anunt nou) dupa care completezi campurile cu informatiile ce ti se solicita. In campul Informatii suplimentare va trebui sa precizezi de unde isi pot lua caietul de sarcini cei interesati (de regula situl institutiei sau o adresa de email de la care se poate solicita).
La conditiile de participare poti cere ca ofertantii sa-i posteze oferta in SEAP si sa-ti transmita pe email informatii privind identificarea acesteia.

Domnul Dan, acordati

Domnul Dan, acordati consultanta gratis? :)) :))

seringi si/sau vacutainere

Acelasi lucru poate fi si in cazul achizitionarii de seringi si /sau vacutainere .Ele au coduri CPV distincte (CPV: 33141310-6 - Seringi (Rev.2) , CPV: 33141300-3 - Dispozitive de punctie venoasa si de prelevare de sange (Rev.2) -pentru vacutainere .Ar putea fi considerate produse similare ?! Nu ? Ce parere aveti ?

Grupa CPV: 33141300-3 -

Grupa CPV: 33141300-3 - Dispozitive de punctie venoasa si de prelevare de sange include subgrupa CPV: 33141310-6 - Seringi. Adica seringile sunt dispozitive de punctie venoasa =produse similare

In cazul meu,ca la mine este

In cazul meu,ca la mine este vorba si despree Dispozitivele de punctie venoasa .... ,pana acum am achizitionat alimentele :
03221000-6 - Legume (Rev.2) =4700ron
03221110-0 - Radacinoase (Rev.2)= 465 ron
03221112-4 - Morcovi (Rev.2)= 216ron
03221113-1 - Ceapa (Rev.2) =1560ron
03221200-8 - Legume cultivate pentru fructele lor (Rev.2) =972ron
03221211-8 - Boabe (Rev.2) = 378ron
03221230-7 - Ardei (Rev.2) = 930ron
Le consider produse similare si aplic procedura simplificata ,sau pot achizitiona in continuare separat pe cumparare directa ?
Vreau sa inteleg bine acest aspect sa nu fac ceva gresit !

Morcovii, ceapa, ardeii etc

Morcovii, ceapa, ardeii etc sunt incadrate la grupa legume CPV 03221000-6, deci sunt produse similare. Daca anual faci achizitii care cumulate (toate la un loc) depasesc pragul de 132.519 lei fara TVA aplici procedura simplificata . Daca nu , faci achizitie directa.

NU valoarea de la art.7 alin

NU valoarea de la art.7 alin b ?

0-> achizitie directa

0-> achizitie directa ->132.519 lei ->procedura simplificata ->600.129 lei ->licitatie deschisa (restransa)

Multumesc !

Multumesc !

cum semnez concret DUAE

NU STIU PASII EXACTI,UNDE TREBUIE SA INTRU,CE ACCESEZ DUPA CE A FOST SALVAT IN CALCULATOR?

Am o mare dilema! Daca in

Am o mare dilema! Daca in catalogul electronic gasesc produse cu aceasi caracteristici la difeite preturi la diferite ofertanti din mai multe judete, la preturi mai mici fata de pretul ofertantului local care poate sa faca livrarea din stoc in ziua comenzii , dar are produsul postat in catalog la pret mai mare, pot sa achizitionez din catalog produsul la pretul ofertantului local fara vreo nota justificativa?
Va rog frumos urgent :( un sfat, un raspuns, o parere.

Pai nu prea poti. Daca

Pai nu prea poti. Daca ofertantii din celelalte judete au preturi mai mici si au si transportul inclus in pret, cum vei justifica tu la un control de ce ai luat de la ofertantul local mai scump si nu de la ofertantii din alte judete care aveau preturi mai mici. Simplu fapt ca cel local iti livreaza azi, acum, unde si cum vrei tu (asa cam cum ne place noua) nu prea sta in picioare. Eu stiu ca noi vrem un produs care ne era necesar ieri, insa totul sta in PLANIFICARE. Ti-a placut asta, nu?
Imi pare rau ca nu te-am putut ajuta cu un raspuns care sa gadile la urechi :)

fara nota de

fara nota de fundamentare,nu...

Si daca faci nota de

Si daca faci nota de fundamentare, ce scrii in ea? Ca-ti plac ochii celui de la tine din localitate? E cam trasa de par, eu nu zic ca nu se poate justifica, ca se poate, dar.................

Cumpararea directa

Buna dimineata,
Referitor la cumpararea directa, poate cineva sa-mi spuna daca pot sa notific in SEAP mai multi operatori economici in acelasi timp? Daca se poate, cum procedez dupa? Fac un referat in care mentionez ca am solicitat de la "n" operatori economici si ca-l aleg pe cel care respecta cerintele solicitate si care are si pretul mai mic???!?!??!

O zi frumoasa

Da, aveti dreptate, la pret

Da, aveti dreptate, la pret mai mare nu merge , dar ca si necesitate cum as putea fundamenta sa cumpar de la ofertanti locali, ce fel conditii de livrare sau tehnice sau de calitate as putea cere in caietul de sarcini?

pentru dan_one, oferta financiara

Mie mi-au raspuns cei de la aadr asa.
Oferta financiara (formular de oferta, centralizatoare, liste de cantitati si lista de consumuri) se depune odata cu DUAE, oferta tehnica si criptarea valorii ofertei financiare. Deci si detalierea ei. O introducem precum propunerea tehnica , doar ca trebuie sa bifez ca este propunere financiara. Cand ies din fereastra respectiva va aparea in dreptul fisierului-propunere financiara, in linie, "DA" (in colona in care am bifat), in acest caz AC poate deschide fisierul numai dupa decriptarea ofertei.
Practic AC are toate documentele, cu exceptia justificarilor din DUAE inca de la inceput.
E corect?

Servicii de paza

Pentru servicii de paza, care se regasesc in anexa nr. 2, valoare estimata 180000 lei fara TVA, se aplica procedura simplificata? Exista posibilitatea elaborarii unei proceduri interne, asa cum era prevazut pentru serviciile din Anexa 2 B la OUG 34/2006 ?
Multumesc anticipat.

ART. 7 ,alin. (1) Procedurile

ART. 7 ,alin. (1) Procedurile de atribuire reglementate de prezenta lege se aplica in cazul atribuirii contractelor de achizitie publica/acordurilor-cadru a caror valoare estimata, fara TVA, este egala sau mai mare decat urmatoarele praguri valorice:
litera c) 3.334.050 lei, pentru contractele de achizitie publica/acordurile-cadru de servicii care au ca obiect servicii sociale si alte servicii specifice, prevazute in anexa nr. 2.
In ANEXA 2 avem- Servicii de investigatie si de siguranta (de la 79700000-1 la 79721000-4 Servicii de investigatie si de siguranta, Servicii de siguranta, Servicii de monitorizare a sistemelor de alarma, SERVICII DE PAZA, Servicii de supraveghere.....)

Deci la valoarea de 180.000 lei fara TVA se va aplica achizitia directa ( cu aplicarea principiilor prevazute la art.2 alin.2 din lege)

Anexa 2

Pentru serviciile din Anexa 2 avem obligatia de a le achizitiona din SEAP? Institutia la care lucrez foloseste in mod constant serviciile unor medici, psihologi si asistenti sociali, iar acestia nu au cont in SEAP. Nu stiu cum sa procedez pentru justificarea achizitiei directe offline.

Am pus acesasta intrebare la

Am pus acesasta intrebare la ANAP. vA REDAU JOS INTREBAREA SI RASPUNSUL ANAP. E abrogata Legea DAR ACUM TOTUL TREBUIE PRIN seap .. deci.....

"Buna ziua.
Va rugam sa ne ajutati cu un punct de vedere in ceea ce priveste Legea 20/2016.
Prin intermediul acesteia, a fost modificat art. 21 din OUG 34/2006 privind achizitiile publice, si se stabilea faptul ca fiecare autoritate contractanta are obligatia de a realiza achizitii online in procent de 60 % in anul 2016.
Prin intrarea in vigoare a Legii 98/2016, OUG 34/2006 a fost abrogata, ceea ce in mod evident ar atrage si abrogarea Legii 20/2016.
Va rugam sa ne comunicati daca procentele prevazute de Legea 20/2016 mai sunt sau nu aplicabile in prezent, iar in situatia in care acestea nu mai sunt in vigoare, sa ne comunIcati daca au fost stabilite alte praguri pentru anul 2016, de realizare a achizitiilor online.
Va multumim frumos pentru ajutor!

RASPUNS ANAP
Buna ziua, La data intrarii in vigoare a noilor legi in domeniul achizitiilor publice, Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 a fost abrogata. Asadar, avand in vedere ca Legea nr. 20/2016 este un act normativ pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 34/2006, acesta a fost abrogat odata cu intrarea in vigoare a noului pachet legislativ sus-mentionat. Astfel, prevederile art. 64. alin. (1) din Legea nr. 98/2006 precizeaza ca ORICE comunicare, solicitare, informare, notificare si altele asemenea, prevazute de prezenta lege, sunt transmise in scris, PRIN MIJLOACE ELECTRONICE de comunicare sau, ca exceptie, prin alte mijloace decat cele electronice. Totodata, coroborand prevederile art. 58 si art. 67 din H.G. nr. 395/2016, regula este ca pentru atribuirea contractelor de achizitie publica sa se aplice licitatie deschisa si restransa prin mijloace electronice, respectiv integral on-line. Prin urmare, dupa intrarea in vigoare a noului pachet legislativ in domeniul achizitiilor publice, autoritatile si entitatile contractante, precum si unitatile de achizitii centralizate, au obligatia de a atribui contractele de achizitie publica si acordurile-cadru, folosind, ca regula, mijloacele electronice si doar ca exceptie, in anumite situatii clar reglementate, prin alte mijloace decat cele electronice.

dan_one la un raspuns al tau

dan_one la un raspuns al tau cu privire la achizitia de servicii de paza .....ART. 7 ,alin. (1) Procedurile de atribuire reglementate de prezenta lege se aplica in cazul atribuirii contractelor de achizitie publica/acordurilor-cadru a caror valoare estimata, fara TVA, este egala sau mai mare decat urmatoarele praguri valorice:
litera c) 3.334.050 lei, pentru contractele de achizitie publica/acordurile-cadru de servicii care au ca obiect servicii sociale si alte servicii specifice, prevazute in anexa nr. 2.
In ANEXA 2 avem- Servicii de investigatie si de siguranta (de la 79700000-1 la 79721000-4 Servicii de investigatie si de siguranta, Servicii de siguranta, Servicii de monitorizare a sistemelor de alarma, SERVICII DE PAZA, Servicii de supraveghere.....)
Deci la valoarea de 180.000 lei fara TVA se va aplica achizitia directa ( cu aplicarea principiilor prevazute la art.2 alin.2 din lege)

Am o intrebare, pai daca valoarea este mai mica decat 3.334.050 lei nu trebuie sa facem procedura simplificata conform art.7 alin 2? Multumesc

Anexa 2 - servicii juridice

Bună ziua!
Vă rog să-mi spuneţi dacă pentru atribuirea unui contract privind servicii juridice (anexa 2) achiziţia se face din SEAP? Dacă da, de ce? Având în vedere prevederile art. 7, alin 1 lit c? Nu găsesc unde scrie în baza legală... cu respectarea principiilor de la art 2 din lege. Găsesc ceva doar pt. procedura simplificată la art 101, alin 1. La mine achiziţia este sub 132.000 lei.
E urgent. Mulţumesc!!

poate te ajuta rapunsul din

poate te ajuta rapunsul din biblioteca de spete Anexa 2, eu cred ca poti sa iti faci o procedura simplificata proprie:

Anexa 2

Întrebare: Autoritatea contractanta intentioneaza sa incheie un acord cadru pentru servicii de cazare, restaurant si transport aerian, pe o perioada de un an, prin procedura simplificata, intrucat valoarea estimata este de 750.000 lei fara TVA. Cum trebuie sa procedam in acest caz?

Răspuns: Serviciile de cazare si restaurant sunt servicii ce se regasesc pe Anexa 2 din Legea nr. 98/2016. Astfel, conform prevederilor art.7 alin. (1) lit.c) din Legea nr. 98/2016, pentru achizitia serviciilor in discutie a caror valoare este egala sau mai mare decat 3.334.050 lei fara TVA, autoritatea contractanta are obligatia de a aplica procedurile reglementate de prezenta lege. In cazul in care valoarea achizitiei este sub pragul de la art.7 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 98/2016, potrivit legislatiei in vigoare (art. 101 alin. (2) din Hotararea nr. 395/2016), serviciile respective se pot achizitiona prin proceduri simplificate proprii cu respectarea principiilor prevazute la art. 2 alin. (2) din lege. In ceea ce priveste serviciile de transport aerian, conform art. 7 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 98/2016, atunci cand valoarea achizitiei este egala sau mai mare decat 600.129 lei fara TVA, se aplica procedurile de atribuire reglementate de prezenta lege. Pentru achizitia serviciilor in cauza a caror valoare este sub pragul de 600.129 lei fara TVA, autoritatea atribuie contractele in cauza, potrivIt art. 7 alin. (2) din Lege, prin procedura simplificata in conditiile prevazute la art. 113. Mentionam ca la art. 35 din Legea nr. 98/2016, contractele care au ca obiect cel putin doua tipuri de achizitie publica, in speta contractele mixte care au ca obiect atat servicii specifice prevazute in anexa 2, cat si alte servicii, se atribuie, in conformitate cu dispozitiile prezentei legi aplicabile, prin raportare la tipul achizitiei care constituie obiectul principal (determinat in functie de cea mai mare valoare dintre valorile estimate a respectivelor servicii).

Multumesc, Iceman!

Am citit si eu răspunsul ANAP, dar nu spune nimic despre achiziţiile pe anexa 2 sub pragurile de achiziţie directă. Cum să fac procedură simplificată când am valoare mult mai mică decât 132000 lei? Nu stiu dacă am obligaţia să iau din SEAP în condiţiile în care legea 98 imi spune clar la art 29 că nu se aplică pentru oricare dintre serviciile juridice de la alin 3. Dacă ar fi să mă iau după lege, aş cumpăra direct de la oricine care oferă astfel de servicii din SEAP sau nu. Aş mai dori păreri, vă rog!

Servicii de paza

Buna ziua.
Pentru serviciile de paza, care se regasesc in Anexa 2, daca valoarea estimata depaseste valoarea prevazuta in lege pentru achizitii directe, dar este mai mica decat valoarea prevazuta la art. 7, alin. (1), lit. c) 3.334.050 lei, ce procedura se poate aplica? Procedura simiplificata?
Poate s-a mai confruntat cineva cu aceasta problema si ma poate ajuta.
Multumesc pentru informatii si spor la treaba!

raspuns ANAP : In cazul in

raspuns ANAP :

In cazul in care valoarea achizitiei este sub pragul de la art.7 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 98/2016, potrivit legislatiei in vigoare (art. 101 alin. (2) din Hotararea nr. 395/2016), serviciile respective se pot achizitiona prin proceduri simplificate proprii cu respectarea principiilor prevazute la art. 2 alin. (2) din lege.

Deci trebuie sa ne face o procedura simplificata proprie

exista modele pe net, dai la

exista modele pe net, dai la cautat procedura simplificata proprie anexa 2

Iceman,

mulţumesc!

Bună dimineaţa!

Serviciile juridice, cele de la alin 3 art. 29 din Lege nu se supun incidenţei acesteia. Intră la exceptări specifice.

Multumesc, Iceman!

Multumesc pentru raspuns! Procedurile simplificate proprii se desfasoara tot prin SEAP, nu? Sau nu e obligatoriu??

procedura simplificata

procedura simplificata proprie trebuie sa respecte principiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, poti sa o faci prin SEAP prin publicarea unui anunt de publicitate, pe pagina de internet a institutiei, unde atasezi o minima documentatie, caiet de sarcini, formulare, etc. poate te intereseaza si asta http://anap.gov.ro/web/procedura-simplificata-proprie/