evaluare oferte

sa inteleg ca dupa fiecare faza de evaluare DUAE, prop.tehnica, prop.financiara, trebuie sa le comunicam rezultatul?
Pai si daca este online, cum le comunicam? la sectiunea decizii clarificari postam acolo comunicarile?de unde stie ofertantul la care dintre ei ma adresez, sau le dam si prin fax?
Ce naiba postam in SEAP?

stie careva?

stie careva?

Nu aia e marea problema. Buba

Nu aia e marea problema. Buba e ca inainte de a da click sa mergi mai departe trebuie sa astepti termenele in care poti primi o notificare din partea unuia pe care l-ai respins, termene care nu sunt prevazute in mizerabila asta de lege 98, trebuie sa mergi la legea 101. De fapt specialistii in achizitii trebuie sa fie musai juristi toti nu cum prevede HG 395.

Chiar daca vorbim despre o

Chiar daca vorbim despre o procedura aplicata integral online, comunicarile nu pot fi transmise online, le pui pe fax/email/posta. Cel putin in prezent SEAP-ul nu permite acest lucru, poate odata cu aparitia SICAP-ului, care ....cica va aparea la sfarsitul lunii :), vom putea transmite online comunicarile, sa fie sectiune distincta, asa cum transmitem intrebarile catre fiecare ofertant, tot asa sa transmitem si comunicarile.

POATE LA SFARSITUL LUMII

POATE LA SFARSITUL LUMII

Din cate inteleg din lege

Din cate inteleg din lege exista doua etape de evaluare:
1.documente de calificare
2.oferta tehnica si financiara
Cel putin asa rezulta din prev.art.65 alin.3 din norme.

salve

chiar 4

1. verificare deau
2. VERIFICARE TEHNICA
3. VERIFICARE FINANCIARA
4. verificare doc calificare locul 1

Dupa fiecare etapa raport intermediar si comunicari .....Acum am si eu o problema de ce naiba sa am 4 contestatii in loc de una ca gasesc unu care ma contesta la fiecare etapa.....

salve

apare la 1 august eu il astept la MAMAIA voi fiecare pe unde puteti ....:)

La vreun curs sau concediu pe

La vreun curs sau concediu pe banii tai? :)

Sa zicem ca verificarea DUAE

Sa zicem ca verificarea DUAE merge fulger ca nimeni nu e asa prost sa scrie acolo ca nu respecta cerintele - deci nu se pune. Verificarea tehnica si financiara se face deodata in aceeasi sedinta (nu scrie nicaieri case fac sedinte separate, ba din potriva la art 65 alin 2 se zice ca sunt in aceeasi faza), dupa aia documentele de calificare ale castigatorului.
Asta cu raportul intermediar de unde ai mai scos-o?
Chestia cu contestatiile intermediare e cea mai naspa treaba. Poate ne zice si Raluca cum sta treaba cu legea 101. Eu inteleg ca in oricare faza se poate contesta orice act al AC considerat nelegal , ba mai mult intervine si acea notificare prealabila care intarzie si mai mult procedura

Raluca nu a aprofundat prea

Raluca nu a aprofundat prea bine legea 101, eu sunt mai optimista, nu ma gandesc la contestatii :)). Dar va tin la curent cand sunt AS.

Dar, oricum, asa printre

Dar, oricum, asa printre randuri cum am citit-o eu, va dau dreptate, asa este, se poate contesta in orice faza orice act al entitatii/autoritatii contractante. Si da, se dau comunicari partiale si, da, se face raport intermediar pentru procedurile ce se desfasoara in mai multe etape (negociere, parteneriat pt inovare, dialog competitiv)

Scuze ca intervin in discutie

Scuze ca intervin in discutie dar eu consider ca nu esti obligat sa astepti termenele de contestatie dupa fiecare etapa, mergi mai departe cu procedura, singurul impediment este ca nu ai voie sa inchei contractul, pana nu trece termenul de contestatie. Cel putin eu asa am inteles.

asa inteleg si eu, pai astept

asa inteleg si eu, pai astept asa la nesfarsit

Haideti sa ne distram altfel:

Haideti sa ne distram altfel: cititi pt clasice - art 214 alin 2 din legea 98 si art 65 alin 3 si 4 din hg 395 sau pt sectoriale - art 227 alin 2 din legea 99 si art 72 alin 3 si 4 din hg 394.
Si apoi spuneti-mi voi ce aplicam: legea sau normele? Ca legile spun ca entitatile contractante AU DREPTUL sa dea comunicari partiale/intermediare, iar normele ne spun ca entitatile contractante AU OBLIGATIA sa de aaceste comunicari.
Deci, despre ce vorbim? Eu as aplica legea, asa ca nu as da nici o comunicare partiala, per a contrario, nu ma va durea capul pana la sfarsitul procedurii. Oricum operatorul va fi anuntat de SEAP/SICAP daca a fost respins/admis si daca a trecut sau nu la etapa urmatoare.

Ca sa nu mai zic ca art 155

Ca sa nu mai zic ca art 155 alin 2 din hg 394 sau art 149 alin 2 din hg 395 prevede ca: "În cazul procedurilor desfăşurate integral prin mijloace electronice, trasabilitatea acţiunilor aferente atribuirii contractelor sectoriale/acordurilor-cadru este asigurată implicit de SEAP.", deci.............de ce sa dau eu comunicare partiala cand ii anunta SEAP-ul ca doar e totul online, nu?
Daca ei ne-au tampit cu legile astea, hai sa fim si noi smecheri sa gasim "portite".

Am sesizat si eu chestia cu

Am sesizat si eu chestia cu "dreptul" si "obligatia" numai ca dupa cat se poate vedea norma te trimite la lege si nu legea la norme. Totul e cu capul in jos si cucu rul in sus

PV vizualizare oferte

In legatura cu PV de ''deschidere'' oferte - pt. procedura simplificata online, chiar azi am vorbit cu cei de la SEAP, care mi-au spus (telefonic, evident!) ca PV nu trebuie sa-l incarc in SEAP, ci doar sa-l am la dosarul achizitiei. Si acum recitesc art. 104 alin(3) din HG 395 si vad ca nu e chiar asa. Cine a mai derulat proceduri online pe noua legislatie, imi poate da vreo lamurire? Trebuia sau nu sa-l incarc in SEAP ?Expertii Raluca sau dan_one ce zic ?? Va rog dati-mi un raspuns, caci deja sunt in intarziere... Multumesc.

Experti???? Hai ca ne-ai

Experti???? Hai ca ne-ai periat bine :)). Departe de noi, zic eu, ideea de expert, insa cu siguranta ne place ceea ce facem, ne ajuta putin si "tartacuta" si ........ cam atat.
Art 104 alin 3 ne duce la art 59-66, care prezinta modul de derulare propriu zis a procedurii, asta ca le-a fost lene sa mai reia acele articole si la procedura simplificata.
Bunnnn, acum daca incepem si citim ajungem la 61 care se refera la procedura simplificata offline, iar mai jos, la alineatul 5 al articolului 64 ne spune de acest proces verbal care se publica in SEAP doar in cazul unei proceduri simplificate care nu se aplica prin mijloace electronice (art 58 alin 2).
Deci....sa concluzionam: pv de deschidere se publica in SEAP si se transmite tuturor ofertantilor indiferent daca au fost sau nu prezenti la sedinta de deschidere, DOAR DACA PROCEDURA E OFFLINE.
La procedurile online (aplicate integral prin mijloace electronice) nici nu exista o sedinta de deschidere, nici nu ai un pv de deschidere in sensul legii; noi nici nu-l denumim pv de deschidere, ci pv de vizualizare oferte in care consemnam pana la un moment dat aceleasi sectiuni ca si la pv de deschidere clasic, insa cred ca de la sectiunea cu "Principalele elemente ale ofertei" ceva de genul, nu mai scriem nimic, intrucat nu rasfoiesc vreun dosar in care sa zic ca pe-asta il are, pe-ala nu, nu am oferta financiara; eu precizez documentele incarcate in SEAP, exact sub forma cum le-a denumit ofertantul, de exemplu "Oferta tehnica - partea 1 [semnat].pdf.p7s".
Dupa aceasta "falsa" sedinta de deschidere evaluam fiecare oferta in sedinte ulterioare.

Multumesc, Raluca !

Nu v-am periat, dar va urmaresc comentariile de mult timp. Da, citisem art.64, dar la cate ambiguitati sunt in legile astea, am ajuns sa ma indoiesc si de ceea ce stiam deja...Pe scurt, fiind prima procedura online, mi-era teama ca nu cumva art.64 sa se refere la procedurile offline, doar la alin.1 si 2. Era logic ca si urmatoarele, dar ajungi sa sufli si-n iaurt (ca tot e canicula :)).
Si daca tot ai avut amabilitatea sa-mi raspunzi, te mai intreb ceva:
Declaratia cu participantii la procedura se semneaza doar cu semnatura electronica, sau cu semnaturi olografe si apoi semnatura electronica? (probabil e puerila intrebarea).
Zi frumoasa!

Noi o semnam si-si, nu stiu

Noi o semnam si-si, nu stiu daca scrie undeva, insa cum ai zis si tu, suflam si-n iaurt :)

Referitor certificate taxe si impozite

Ma poate ajuta cineva cu un raspuns, referitor certificate taxe si impozite (buget local, buget de stat): sa presupunem ca, operatorul economic depune DUAE in luna iulie, iar autoritatea contractanta solicita ofertantului clasat pe primul loc, sa prezinte toate documentele justificative doar in luna august, sau in luna septembrie. Conform art 196 alin 1 din Lg 98/2016 autoritatea contractanta poate solicita ofertantilor sa depuna toate sau o parte dintre documentele justificative ca dovada a informatiilor cuprinse in DUAE, in orice moment pe durata desfasurarii procedurii de atribuire iar in conformitate cu art 196 alin 2 din Lg 98/2016, inainte de atribuirea contractului , autoritatea contractanta solicita ofertantului clasat pe primul loc, sa prezinte documentele justificative actualizate prin care sa demonstreze indeplinirea criteriilor de calificare si selectie, in conformitate cu informatiile cuprinse in DUAE. Intrebare care se pune, este : certificatele privind taxele si impozitele trebuie sa reflecte ca operatorul economic si-a indeplinit obligatiile de plata scadente, raportat la termenul de depunere al ofertelor, adica in luna iulie?? la ce se refera "documente justificative actualizate"??? poate un operator economic nu isi mai plateste impozitele si taxele dupa data de depunere a ofertelor...si daca autoritatea contractanta solicita ca certificatele (toate documentele) sa fie depuse doar in luna august, septembrie.... ce certificate va depune operatorul economic??? eu inteleg astfel: ca operatorul economic trebuie sa depuna certificatele privind plata taxelor si impozitelor ce reflecta obligatiile de plata raportat la termenul de depune a ofertelor, adica in luna iulie, si nu " la data solicitarii autoritatii contractante de ex in luna august sau luna septembrie".... Voi ce parere aveti??? Multumesc

Am observat ca in

Am observat ca in documentatiile postate pe SEAP, (cele ok care par a fi verificate de ANAP), se mentioneaza ca certificatele trebuie sa prevada lipsa datoriilor la momentul prezentarii documentului. Ma gandesc ca probabil aceasta indicatie vine de la ANAP din moment ce pana acum autoritatile nu erau obisnuite cu formularea asta, ci cu "...la data limita de depunere a ofertei". Din cate imi amintesc si la o conferinta ni s-a spus ceva de genul acesta, dar bineinteles, pana nu zice ANAP ceva negru pe alb, sunt doar presupuneri.

Multumesc Gorby!! ...inca mai

Multumesc Gorby!! ...inca mai sunt fise de date in care se mentioneaza ca, din certificate sa reiasa ca ofertantul nu are datorii scadente la nivelul lunii anterioare celei in care este prevazut termenul limita de depunere a ofertelor.... cu siguranta aceste fise nu au verificate de ANAP. Insa legea spune altceva ...intr-o situatie de genul acesta, nu ne ramane decat sa solicitam clarificari autoritatii contractante .

eu am acum aceasta situatie,

eu am acum aceasta situatie, am solicitat:
Documentele justificative care probeaza îndeplinirea celor asumate prin completarea DUAE urmeaza a fi prezentate, la solicitarea autoritatii contractante, doar de catre ofertantul clasat pe locul I în clasamentul intermediar întocmit la finalizarea evaluarii ofertelor.
1. certificate constatatoare privind lipsa datoriilor cu privire la plata impozitelor, taxelor sau a contributiilor la bugetul general consolidat (buget local, buget de stat etc.) la momentul prezentarii;
Intrebare:
Daca op.economic depune certificatul de atestare fiscala emis la data de 02.06.2016 iar deschiderea ofertelor este acum in 16.07.2016, ai solicit clarificari ?

Cred ca depinde ce scrie in

Cred ca depinde ce scrie in el. Daca e emis in 02.06. probabil atesta faptul ca nu exista datorii pana la data de 31.05. deci la nivelul lunii mai. Pana la urma asta este important, nu termenul de valabilitate al certificatului. Poate ca in situatia asta ar trebui solicitat unul mai recent, deoarece ai solicitat lipsa datoriilor la momentul prezentarii. Cu toate ca, acum imi dau seama ca nu prea este posibil asa ceva, din moment ce, cred eu, in certificatele astea se mentioneaza mereu datoriile pentru luna anterioara. Cred, nu stiu sigur. În cazul acesta era buna formularea anterioara. In fine, mai mult m-am bagat in ceata acum :)

Si eu am solicitat la fel,

Si eu am solicitat la fel, dar imi verifica acum ANAP documentatia si aflu daca e ok asa sau nu.

Dovada platii datoriilor la

Dovada platii datoriilor la bugetul consolidat poate fi prezentata inclusiv pana stabilirea ofertei castigatoare de catre ofertantul clasat pe primul loc. Cititi prev. art.165 alin.3 din legea 98 si veti intelege ca ofertantul mai "primeste o sansa" inainte de a fi exclus, ca sa isi plateasca datoriile. Rezulta logic ca sintagma " sa faca dovada platii datoriilor exigibile pe luna anterioara datei limita de depunere a ofertelor" nu isi mai are sens. Cred ca problema a fost lamurita.

Inteleg ca ofertantul trebuie

Inteleg ca ofertantul trebuie sa prezinte certificate de atestare care sunt, de fapt, "valabile " la momentul prezentarii lor (la momentul solicitarii autoritatii contractante). Daca nu ne mai raportam la obligatiile scadente in luna anterioara depunerii ofertelor, nu ne ramane decat sa ne raportam la valabilitatea de 30 de zile a certificatului.... pe certificat se mentioneaza ca este valabil 30 de zile de la data emiterii lui. Nici nu mai stiu .... ce sa inteleg ... prin documente justificative actualizate ...

% proceduri electronice

Buna ziua. Va rog sa imi spuneti unde in legislatie este prevazut % de licitatii electronice impus? Multumesc.

Nu mai exista procent. Nu mai

Nu mai exista procent. Nu mai este nevoie pentru ca majoritatea procedurilor se desfasoara integral online.

% online

Multumesc pentru raspuns.

Si dai

Si dai un print al ofertelor postate in SEAP de catre op. ec. pe care le atasezi la "pv de vizualizare" - cum il denumeste mircea_raluca2000. Indiferent cum veti denumi documentul, trebuie sa existe un moment de "start" in vederea evaluarii op.ec. In acest document se prezinta partea introductiva in care se face referire la obiectul achizitiei publice, tipul de procedura, numarul anuntului de participare, decizia de numire a comisiei de evaluare si membri acesteia, etc.

Evaluare oferte si comunicari

Ma aflu in urmatoarea situatie: Am evaluat ofertele, in urma afisarii ofertelor financiare am ales si castigatorul. Ce fac acum?
1.Ii cer prin modulul Intrebari sa depuna in SEAP oferta financiara scrisa si stampilata?
2. Fac raportul procedurii si il incarc in SEAP?
3. Trimit comunicarile operatorilor ec. prin fax?
4. Astept sa expire perioada de contestatii si apoi inchei contractul?
5. Ce inseamna in SEAP DELIBERARE?
6. Ultimul pas este atribuirea?
Isi face cineva timp sa ma lumineze ?
Multumesc.

Prima data trebuie sa

Prima data trebuie sa soliciti celui clasat pe primul loc sa faca dovada indeplinirii cerintelor din DUAE . Daca acesta indeplineste cerintele dai deliberarea in SEAP prin selectarea acestuia din ofertele admisibile . Daca nu indeplineste, soliciti acelasi lucru celui clasat pe locul urmator. Ulterior acestor pasi soliciti oferta scrisa prin intermediul SEAP - Intrebari. Intocmesti raportul de atribuire si dupa aprobarea acestuia de catre conducatorul AC faci comunicarile catre fiecare participant in parte pe care il informezi. Oricum SEAP-ul are grija sa transmita si el electronic fiecarui participant statusul final.

la solicitarea documentelor

la solicitarea documentelor pt indeplinire DUAE, trebuia sa ai dau termen?...am uitat sa dau termenul

3 zile lucratoare-art.134

3 zile lucratoare-art.134 alin.3 din norme.
Intrebarea este ce fac cu primul clasat daca nu prezinta dovezi privind indeplinirea cerintelor di DUAE, il exclud dar cum ramane cu statusul lui pt ca in SEAP el apare in final cu oferta admisibila (conform tehnic si conform financiar)?

Multumesc, Dan !

Multumesc, Dan, pentru promptitudine !

ai dreptate, o sa apara la

ai dreptate, o sa apara la tehnic si financiar admis, dar o sa apara la Indeplinire DUAE-Respins, cred, nu stiu

DUAE se analizeaza prima data

DUAE se analizeaza prima data si dai + sau - , dupa care ti se da posibilitatea de a trece la evaluarea tehnica si ultima data la cea financiara.
Exista pe prima pagina, cand vrei sa completezi o documentatie de atribuire urmatoarea info.: "Documente solicitate din dosarul companiei (*) Lista de documente solicitate din dosarul companiei este editabila doar pentru procedure online". Daca dai adauga ti se deschide o fereastra cu toate documentele de calificare, dintre care bifezi ceea ce ai solicitat in fisa de date. Ofertantul va incarca documentul aferent, dupa care AC il va analiza si PRESUPUN ca va avea posibilitatea de al admite sau respinge avand aceea sesiune cu +/- (admis/respins). Asta cred. Nu am incercat, dar citind art.65 alin 4 din HG 395 inteleg ca se deschide o sesiune pentru prezentarea documentelor suport aferente DUAE depuse de of. pe primul loc.

Dar ce nu am vazut in aceea

Dar ce nu am vazut in aceea sesiune este fereasta penru experienta similara.
Asa ceva apare:
Tipul documentului
Declaratie privind eligibilitatea
Certificat de cazier fiscal pentru companie
Certificat de cazier judiciar pentru companie
Certificat/e de cazier judiciar pentru administrator
Certificat de atestare fiscala
Certificat fiscal cu privire la impozitele si taxele locale
Certificat constatator eliberat de Oficiul Registrului Comertului
Fisa de informatii generale
Bilanturile contabile aferente ultimilor 3 ani fiscali
Certificate ISO

DATORII RESTANTE

DATORII RESTANTE

Model raport procedura atribuire

Buna ziua ! Va rog daca aveti careva dintre Dvs. un model "Raport procedura atribuire", conform Legii 98/2016 (HG 395/2016), sa mi-l transmiteti pe adresa de e-mail porumb.dragos@gmail.com
Va multumesc anticipat !

indeplinire DUAE

Am o procedura online in derulare si nu stiu ce trebuie facut dupa evaluarea financiara, apare indeplinire DUAE. trebuie sa cer documentele de calificare in original de la ofertantul clasat pe locul I, sau sa trec mai departe. E prima procedura online nu nu stiu care sunt atapele in SEAP.

Vizualizare documente procedura simplificata online

Sunt la prima procedura online si as dori sa stiu la ce sectiuni din SEAP trebuie sa intru pentru a vizualiza ofertele depuse.

Da,

ceri documentele care sa probeze DUAE ofertantului clasat pe locul I.

ofertant loc 1

Buna ziua,

Imi spuneti va rog ce data trebuie sa aiba documentele (formulare, certificate) ce urmeaza a fi prezentate de catre ofertantul situat pe locul 1 pentru confirmarea cerintelor din DUAE, ne raportam la data completarii DUAE-ului (inainte de depunerea ofertei) sau la data solicitarii autoritatii.

Multumesc!

Model raport procedura

Imi transmiteti va rog pe e-mail dorinalazar_ct@yahoo.com, un model de "Raportul procedurii" . Multumesc!

Raport

Imi transmiteti va rog pe e-mail nae_simion@yahoo.com un model de Raport al procedurii.Va multumesc

certificat constatator la bugetul consolidat

buna ziua. Ce se intampla daca trimit atestat fiscal de la bugetul consolidat la 30 04 2017, ofertele s-au depus in 10 05 2017 si in 24 05 2017 am primit cerer clarificari ptr dem celor declarate in DUAE . Fiind vacanta asta ce urmeaza cu 1 iunie si rusaliile si cum finantele nu dau atestate fiscale numai dupa 6 ale lunii ptr luna anterioara nu reusesc sa obtin atestatul fiscal. Ce alta solutie imi puteti da. M ai am o intrebare licitatia este in faza de evaluarea of financiara, pretul s-a decriptat.....cum spuneam ni s-a cerut dov celor declarate in DUAE...asta inseamna ca suntem pe locul I?
Astept cu nerabdare sfaturile tuturor si mai ales a unei autoritati contractante....Va multumesc anticipat si va doresc un weekend placut in continuare.

Da,

Da esti pe locul 1, daca ti s-au cerut documentele de calificare.
La data depunerii documentele certificatul de atestare fiscala trebuie sa fie valabil - daca il ai emis in data de 30.04.2017 da-i bice si depune azi documentele ca este valabil.
Bafta.

Autentificare utilizatori

Comentarii recente

Parteneri