procedura simplificata

Intrebare:
In cadrul procedurii simplificate pot solicita ofertantului date despre capacitatea economica si financiara? (cifra afaceri de ex)
Legea e cam neclara in sensul asta!
Art. 126 din legea 99/2016 la alin. 11 spune ca printre altele ca pot solicita doar cerinte privind motive de excludere in cf cu cap. V, sectiunea 6, paragaraful 2!
In cap. V, sectiunea 6, paragaraful 2 se regaseste Art. 176 care spune ca entitatile contractante au dreptul de a aplica in cadrul procedurii numai criterii de calificare referitoare la:
a) motive de excludre
b) capacitatea ofertantului.
Capacitatea ofertantului se refera cf. la art. 185 la cap. de exercitare a activitatii profesionale, cap. economica si cap. tehnica si profesionala!
Pe SEAP am vazut proceduri si in care s-a cerut capacitate ec. si fincanciara si in care nu s-a cerut!
Voi ce parere aveti? Este in regula sa cer date privind cap. ec. si financiara?

procedura simplificata

Pt procedura simplificata ..... ar trebui sa soliciti doar criterii de calificare si selectie astfel cum se prevede la alin 11 art 113 din Lg 98/2016. Eu asa inteleg ....

Referitor declaratie IMM

Se mai aplica prevederile Lg 346/2004 privind IMM-urile? HG 901/2015 care aproba Stategia nationala in domeniul achizitiilor publice, din 27.10.2015, statueaza in mod clar in cadrul capitolului 1- Calitatea cadrului legislativ, inclusiv evaluarea optiunilor de transpunere a noilor directive in legislatia nationala la art 5 lit ii,ca legea 346/2004, privind IMM-urile, contine prevederi ce contravin directivelor UE, generand astfel riscuri de infringement (incalcari ale dreptului comunitar) , respectiv stabileste o discriminare pozitiva in favoarae IMM-urilor inccompatibila cu legilatia UE privind achizitiile publice, carora le acorda un tratament preferential prin "reducerea" obligatiilor ce trebuiesc respectate de alti operatori economici ce participa la procedura de achizitie.
..........."5. Au fost identificate acte normative (la nivel de legislaţie primară) care conţin prevederi ce contravin directivelor UE, generând astfel riscuri de infringement (încălcări ale dreptului comunitar instrumentate în cadrul cazurilor EU Pilot iniţiate în prezent de Comisia Europeană). În această situaţie se află următoarele acte normative:
(ii) Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii*4), cu modificările şi completările ulterioare;
*4) Stabileşte o discriminare pozitivă în favoarea IMM-urilor incompatibilă cu legislaţia UE privind AP, cărora le acordă un tratament preferenţial prin "reducerea" obligaţiilor ce trebuie respectate de alţi operatori economici ce participă la procedura de achiziţii. Aceasta nu se aliniază principiului tratamentului egal prevăzut de TFEU şi de directivele UE privind achiziţiile publice.

procesura simplificata

la noi se aplica legea 99/2016 privind achizitiile sectoriale!

scuze... nu citisem cu

scuze... nu citisem cu atentie ... legea 99/2016 .. procedura simplificata art 126 alin 11 ...
am solicitat la o procedura simplificata (lg 98/2016) masuri de remediere ... pt ca s-a solicitat in fisa de date cifra de afaceri, cash-flow, personal de specialitate, utilaje, certificat ISO 9001 si 14001... vom vedea daca autoritatea adopta masuri de remediere in sensul eliminarii acestor cerinte ... daca nu ... vom depune contestatie la CNSC, asa vom avea o speta similara pt viitor.

Intrebarea care se pune este

Intrebarea care se pune este daca eu, entitate contractanta am dreptul de a da o erata de modificare a criteriilor de calificare precizate in anuntul original, asta ca o masura de remediere atunci cand un operator imi depune o notificare. Din ce am citit eu in legea actuala (99/2016) nu este stipulata niciunde o astfel de interdictie, dar nici nu este prevazuta expres.
In OUG 34/2006 scria clar ca nu ai voie sa modifici, pe perioada derularii procedurii, criteriile de calificare decat ca urmare a unei decizii CNSC sau instanta. Chiar noi am incercat o astfel de erata si ne-a fost respinsa de ANAP.
Acum, oare cum e?
Sfatul meu:
- pt entitatea contractanta: scrie rapid pe helpdesk celor de la ANAP si intreaba-i daca ai voie sa dai erata pt modificarea criteriilor ca urmare a primirii unei notificari in baza legii 101; daca da, nu te mai doare capul, dai erata, elimini criteriile priv capacitatea economico-financiara si ofertantul e multumit si gata; daca nu, eu zic sa anulezi procedura si s-o iei de la capat;
- pt operatorul economic: fii indulgent, suntem cu totii la inceput, unii "mai la inceput" ca altii, nici voi ofertantii nu sunteti chiar usa de biserica, asa ca hai sa dam mana cu mana ca sa ne fie tuturor bine
:)

Asa este Raluca .... o luam,

Asa este Raluca .... o luam, toti ... de la inceput !! Trebuie sa avem rabdare .. insa, in momentul de fata foarte multe lucruri nu sunt clare !!

Si crezi ca noi,

Si crezi ca noi, autoritatile/entitatile, le putem lamuri? :)
Eu inteleg ca respectivele autoritati care au publicate proceduri simplificate pe SEAP in prezent si care au solicitat criterii de calificare pe partea econ-financiara nu au procedat bine, au cam incalcat legea insa si legea e interpretabila raaauuuuu.

ART. 59 din hg 395/2016

ART. 59 din hg 395/2016
(1) În cazul în care autoritatea contractantă solicită îndeplinirea de către candidaţi a unor criterii de calificare, aceasta are obligaţia de a introduce în SEAP informaţii referitoare la forma şi condiţiile în care se demonstrează îndeplinirea de către operatorii economici a acestor criterii, precum şi termenul în care estimează că va finaliza verificarea îndeplinirii criteriilor de calificare.
(2) Autoritatea contractantă nu are dreptul să solicite modificarea, iar operatorul SEAP nu are dreptul să modifice informaţiile de natură să afecteze funcţionarea sistemului informatic şi/sau desfăşurarea procedurii.
(3) În situaţia în care se constată erori sau omisiuni cu privire la informaţiile prevăzute la alin. (2), autoritatea contractantă are obligaţia de a dispune anularea procedurii de atribuire, considerându-se, implicit, că se îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 212 alin. (1) lit. c) din Lege.
Eu inteleg ca trebuie anulata procedura (licitatie deschisa), voi ce intelegeti ca la ce se refera? Regula se aplica cred si la procedura simplificata

Eu nu stiu ce-s alea

Eu nu stiu ce-s alea "informatii de natura sa afecteze functionarea sistemului informatic si/sau desfasurarea activitatii"!!!!??????
Cam ce as putea eu, entitate contractanta, sa-i solicit SEAP-ului sa faca astfel incat sa fie afectata functionarea sistemului informatic????? Dar a desfasurarii procedurii?

Mie altceva mi se pare ciudat

Mie altceva mi se pare ciudat la acest articol care se refera la LICITATIA DESCHISA. De ce apare cuvantul CANDIDATI? Care ar trebui sa apara doar in legatura cu LICITATIA RESTRANSA.
Oare nenea TUCA & CO nu face diferenta intre proceduri?

:) Asa e si in hg 394 pe

:) Asa e si in hg 394 pe sectoriale, tot candidati. Asta e, deschisa, restransa......tot una, dupa unii :((

In legatura cu cerinta

In legatura cu cerinta privind lista principalelor servicii/produse, am o mare nelamurire.
Inainte era formulat clar in lege ca "Livrarile/prestarile se confirma prin prezentarea unor certificate/documente...", prin urmare le solicitam ofertantilor si astfel de documente. Acum nu mai exista, sau nu am gasit eu astfel de precizari in lege.
Sa inteleg ca nu mai avem voie sa le cerem decat lista si atat? Intr-adevar legea spune ca trebuie sa verificam indeplinirea cerintelor de catre ofertanti, dar ma gandesc ca daca le-au scos, au facut-o cu un motiv, deoarece la lucrari a ramas totusi la fel (lista insotita de certificari de buna executie). Sincer, nu stiu daca sa cer sau nu astfel de documente, atat timp cat legea nu mai prevede posibilitatea aceasta.

Procedura simplificata se poate incheia prin acord cadru?

Am o nelamurire legata de procedura simplificata. Aceasta procedura se poate finaliza prin acord cadru?
Art. 114 din lg. 98/2016 prevede ca o autoritate contractanta atribuie acorduri-cadru prin aplicarea procedurilor prevazute la art. 68-112.
Art. 68 din lg. 98 se refera la enuntarea procedurilor, unde este trecuta si procedura simplificata, iar abia la art. 113 se dezvolta procedura simplificata, dar art. 114 nu face referire si la art. 113.
Deci cum sa interpretez aceste articole?
Cine imi poate emite o parere avizata?
Multumesc!

Da se poate finaliza prin

Da se poate finaliza prin acord-cadru si procedura simplificata.
Daca citesti art.7 alin.(2) şi art.68 din Lege vei vedea ca se poate.
Ceea ce spui tu mai sus, probabil ca intra la categoria omisiuni/neconcordante, care sunt destule in lege. Am inteles ca procedura simplificata este o creatie a noastra si s-a introdus foarte tarziu in proiectul de lege, astfel ca nu s-au mai armonizat toate articolele, care dealtfel sunt preluate din Directive, unde nu apare aceasta procedura simplificata. Cel putin asa am aflat de la o doamna din ANAP, la un curs.

Buna ziua, la o procedura

Buna ziua, la o procedura simplificata un ofertant a depus certificat constatator ONRC in care la capitol Alte mentiuni este scris: poprire actiuni detinute de ...urmare a deciziei....
La celelalte capitole - insolventa, lichidare, penale...totul e Ok, cazierele judiciare ale firmei si persoanelor din constatator sunt ok....
Aspectul referitor la poprirea actiunilor sau altceva similar nu se regaseste printre motivele de excludere din Legea 98...
Ma poate incurca poprirea actiunilor la stabilirea castigatorului si ulterior semnarea acordului cadru?

In cazul unei firme care are

In cazul unei firme care are pe certificatul constatator de la ONRC ca si actionari alte 7 firme iar la persoane cu functii de reprezentare 7 indivizi...cerem prezentarea certificatului judiciar al ofertantului si celor 7 persoane cu functii ? ...sau certificatele ofertantului, celor 7 persoane, celor 7 firme actionare ?

urgentttt

Buna ziua. Avem in derulare o procedura simplificata si la sedinta de evaluare specialistul care a facut caietul de sarcini a constatat ca nu a cerut ce trebuia. Ofertantii pt lotul respectiv corespund dpv tehnic cu ce am cerut in caietul de sarcini. Intrebarea este : putem anula lotul respectiv pe motiv de caiet sarcini gresit ? Multumesc.

Anulare conf.prev.art.212

Anulare conf.prev.art.212 alin.1 litera c si alin.2 din lege.

Cum este recomandabil, sa fac

Cum este recomandabil, sa fac o Procedura simplificata la pachet Proiectare + executie ? sau pot sa le fac separat procedura pentru proiectare si o alta procedura pentru lucrari?
Daca le fac la pachet obligatoriu trebuie sa aleg criteriul Cel mai bun raport calitate–cost?

dosarul companiei

Buna seara/ziua depinde cand cititi rugamintea.
Particip la o licitatie cerere de of, procedura simplificate, AC solicita documente din dosarul companiei. Nu ma descurc deloc. Am incarcat documentele si la sectiunea unde se solicita sa adaug de exemplu un atestat fiscal(care l-am adaugat la documente) merg pe aauga se deschide o fereastra ude trebuie sa scriu den. doc. si nu apare mi,ica, poate nu procedez corect. Va rog din suflet sa imi spuneti pasii cum trebuie sa adaug aceste documentr din dosarul companiei.Am 8 loturi si pana luni la 15 trebuie sa transmit oferta.

Va multumesc si astept cu nerabdare orice sfat.

Ca sa incarci un document in

Ca sa incarci un document in prima faza , dupa ce te autentifici in SEAP, te duci pe bara de instrumente la sectiunea ADMINISTRARE ---> DOCUMENTE. De acolo dai click pe ADAUGA--> TRIMITE FISIER --->ALEGE FISIER unde selectezi fisierul pe care vrei sa il incarci (sa fie cu semnatura electronica). Dupa asta dai UPLOAD. Completezi in cartusul EDITARE DOCUMENT campurile care ti se solicita si in final dai SALVARE.
Dupa toate astea de pe bara de instrumente principala intri la anunturi si iti cauti procedura de achizitie la care trebuie sa raspunzi. Selectezi din butonul DETALII PROCEDURA---->INTREBARI. Acolo postezi la raspuns fisierul pe care l-ai incarcat in prealabil.

Nota de estimare prea mare

Nota de estimare s-a facut luand in considerarei cheltuieli pe care AC le face cu bransamente electrice , respectiv cele de CAP 2 din Devizul Estimativ, aprobat, , asa ca estimarea e prea mare.La deschiderea propunerilor financiare s-a constatat ca acestea depasesc valoarea estimata...a Devizuluil martor, care nu e corect intocmit ....Pot anula procedura?

Buna,

Pentru a incerca sa propunem o solutie,te rugam fi mai explicita si clara.
Ori estimarea este mare ori propunerile financiare depasesc valoarea ta estimata.
Sunt doua situati diferite .