Achzitie Directa din catalogul de produse SEAP

Buna ziua,

Am achizitionat un produs online din catalogul de produse SEAP iar intrebarea mea este daca mai trebuie notificata cumpararea directa?

Se notifica numai daca faci o

Se notifica numai daca faci o achizitie directe OFFLINE, cu o valoare care depaseste 13.000 lei, fara TVA.

Multumesc.

Multumesc.

Se notifica doar daca nu o

Se notifica doar daca nu o achizitionezi prin SEAP ( se face nota justificativa privind motivele neachizitionarii prin SEAP) si daca valoare depaseste 13.000 lei.

Deci nu orice achizitie...

Deci nu orice achizitie de 200-300 lei trebuie notificata in SEAP nu?
Ma refer aici la achizitii lunare de cartuse, papatarie, birotica etc.

Daca

Daca faci achizitie directa din seap si depaseste 13000 lei trebuie sa o notifici?? Eu ziceam ca nu !

Notificare achizitie directa

HG 395-NORME DE APLICARE

ART 43
(3) În cazul în care autoritatea contractantă nu identifică în cadrul catalogului electronic produsul, serviciul sau lucrarea care îi poate satisface necesitatea sau constată că preţul postat de operatorii economici pentru obiectul achiziţiei este mai mare decât preţul pieţei sau din motive tehnice imputabile SEAP nu este posibil accesul la catalogul electronic, atunci autoritatea contractantă poate realiza achiziţia de la orice operator economic, elaborând în acest sens o notă justificativă.

ART 46
(5) În situaţia în care achiziţia directă se realizează în conformitate cu prevederile art. 43 alin. (3), autoritatea contractantă transmite în SEAP o notificare cu privire la achiziţia directă a cărei valoare depăşeşte 13.000 lei, fără TVA, în cel mult 10 zile de la data primirii documentului justificativ ce stă la baza achiziţiei realizate.
(6) Transmiterea notificării prevăzute la alin. (5) se va efectua în format electronic prin utilizarea aplicaţiei disponibile la adresa de internet www.e-licitatie.ro şi va cuprinde minim următoarele informaţii:
a) denumirea şi datele de identificare ale operatorului economic;
b) obiectul achiziţiei;
c) codul CPV;
d) valoarea achiziţiei;
e) cantitatea achiziţionată;
f) data realizării achiziţiei.

Lipsa stoc achizitie directa

Am initiat o achizitie directa din catalogul SEAP pentru o camera video, firma respectiva mi-a aceptat notificarea iar apoi contactandu-i telefonic au spus ca nu o au pe stoc . Ce trebuie sa fac in aceasta situatie ?

Tocmai am avut si eu problema

Tocmai am avut si eu problema asta: trimiti o adresa semnata si stampilata catre AADR, prin care soliciti: anularea achizitiei directe nr. _____, atribuita catre _____ (cu toate datele de identificare), motivat de faptul ca ________________ .
AADR va reda achizitia intr-un stadiu in care o poti refuza.
Apoi pornesti o alta achizitie. Toate astea au functionat inainte de schimbarea legislatiei (prin aprilie, cand am facut eu o anulare). Sper ca nu au schimbat procedura acum. Eu inca astept raspunsul lor, dar nu am decat 1 ora de cand am trimis.

Asta daca ai nevoie rapid de aceea camera. Daca nu, astepti pana o primeste furnizorul in stoc si o livreaza.

Pentru aura_mistique1980,

Buna ziua,

Si eu sunt interesat de actualitatea procedurii de anulare a unei achizitii directe. Am rugamintea de a ne tine la curent, multumesc !

Salutari! A functionat exact

Salutari! A functionat exact cum am descris mai sus, numai ca au raspuns dupa programul de lucru, pe undeva pe la 6 seara. Au readus achizitia la starea initiala a cumpararii directe.
Deci, trimiteti adresa si o sa va rezolve in decurs de cateva ore.

Salutari,

Multumesc mult !

Am vrut sa initiez o achizitie directa din catalogul SEAP

Buna ziua,
Am vrut sa initiez o achizitie directa din catalogul SEAP -incarcat cartuse-(un singur cartus de incarcat)-am gasit doar un operator economic ce ofera aceste servicii si care are "niste"conditii de livrare de te doare capul.In acest moment daca in catalogul pus la dispozitie de SEAP nu am gasit si un alt operator economic de la care sa pot achizitiona direct -acest cod CPV-incarcat cartuse- pot achizitiona offline.In acest moment trebuie sa notific in SEAP? trebuie trecuta la notificari in sistem? Multumesc.

Intai explica ce conditii de

Intai explica ce conditii de cautare ai bagat, pentru ca la o simpla cautare :
Denumire produs/serviciu/lucrare: incarcare cartus
Am gasit aproximativ 400 rezultate..

Se doreste incarcarea unui singur cartus

Da, am incercat din nou si am gasit acelasi rezultat ca si dvs. dar, se doreste incarcarea unui singur cartus pentru o imprimanta.Nu am gasit nici un operator economic de pe raza judetului meu.In acest caz ce fac?

Ai putea posta un anunt

Ai putea posta un anunt publicitar prin care soliciti aceasta reincarcare si mentionezi ca transportul sa se faca gratuit. Dai un termen de 2-3 zile pentru oferte.

Daca nu mai iei serviciul de reincarcare prin SEAP, va trebui sa faci o nota justificativa, unde ..justifici de ce nu ai luat online (nu exista pe raza judetului tau, timpul necesar).
Teoretic, zicand ca nu ai gasit nimic pe raza judetului tau nu prea sta in picioare in fata legislatiei, dar practic situatia este alta, pentru ca nu se renteaza d.p.d.v. al timpului sa trimiti un cartus la refill in celalalt colt al tarii pentru ca numai acolo ai gasit oferta.

Noua legislatie se bazeaza foarte foarte mult pe planificarea din timp a necesitatilor. Dar acest lucru nu poate fi aplicat de anul asta la cei care faceau achizitii de pe o zi pe alta, sau chiar in aceeasi zi cu referatul de necesitate. Mai exista si notiunea de "urgenta" dar, din ..nepasare, nu a fost luata in considerare de legiuitor.

Cum sa-i explic

Cum sa-i explic domnului profesor ca trebuia sa-mi faca din timp referatul de necesitate? Cand el a venit la mine val vartej ca vrea incarcat cartusul azi, acum , ca nu poate lista, ca azi s-a terminat cartusul si nu in alta zi...multe... offf.Cum sa procedez?

raspuns la anunt

Daca nici un op. ec. nu solicita caietul de sarcini in urma postarii anuntului publicitate sau nu primim nici o oferta, cum sa procedam in continuare?

explicatii direct de la sursa

Astazi la sedinta cu ANAP de la Prefectura Dolj cu privire la achizitiile directe dl director ANAP a precizat urmatoarele desi sincer opinia lui nu e conforma 100% cu art 43 din HG 395/2016 :

- catalogul SEAP este depasit /desuet /reduntant si singurul lucru ca sa NU folositi catalogul e ca in ref de necesitate sa apara 2 randuri ca acela este pretul pietei si sa atasati o dovada (print pe de net site uri gen emag dedeman praktiker sau orice altceva sau 2-3 oferte daca e ceva mai complicat de gasit pe net ..... sa fiti in stare sa demonstrati ca nu luati la preturi umflate de la PRIETENI .....)
La lucrari NU se recomanda utilizarea catalogului pt ca este F greu de identificat tipul exact de lucrare in catalog ....

- In maxim 1 an institutiile vor avea un sistem pus la punct de trezorerie care pe fiecare linie bugetara le deschide un asa zis card de cumparaturi cu limita de suma si cumparaturile apar automat in sistem deoarece vor fi obligati sa ia de la magazine cash and carry in special inrolate in catalog ..... AI terminat linia de credit de la rechizite sa zicem adio stai si faci rectificari daca mai ai nevoie etc .....dar atunci se vede exact ce si de la cine iei si la ce preturi .......

Voi deschide topic separat si va rog pe TOTI care ati fost la instuiri sa detaliati TOATE apectele notate ..... unele sunt f importante ......

salve

incarci ca si pana acum si scrii 2 randuri de ce ai facut asa .....

achizitie directa SEAP

Am si eu o intrebare - daca la o achizitie directa din catalogul electronic in final exista o diferenta mica de valoare (cativa banuti intre factura si achizitia din catalog) sau cantitativa (ex - am luat cateva mii de comprimate si furnizorul a adus mai putin 10 comprimate) trebuie rectificata cumpararea directa atribuita in SEAP (care presupune adresa pe la Seap ca baietii nu te lasa sa o faci tu) ?

lukas75

acelasi lucru ne-a spus si noua la intalnirea de la Targoviste, ca pe viitor se doreste ca acest catalog electronic SEAP sa fie ceva de genul emag, altex, sa poti cauta dupa pret, calitate, etc mai multe criterii de cautare, dar mai dureaza

pret maximal

buna ziua,
este primul meu comentariu si nu stiu daca aici ar trebui postat;
vreau sa va spun urmatoarele:
trebuie sa tineti cont de faptul ca toate produsele, serviciile.... care ne sunt prezentate prin intermediul catalogului electronic au preturi maximale;
chiar daca ai identificat pe piata un produs, serviciu identic la un pret mai mic nu poti achizitiona direct produsul de la operatorul economic (este lucrul ce ti-l va spune curtea de conturi)
fiind un pret maximal trebuie sa porti o "negociere" cu resectivul operator economic inregistrat in seap.
daca vei urmari preturile din seap ale unui operator economic pe care il cunosti( ex furnizor de produse de papetarie) vei constata ca preturile de raft difera in sensul ca sunt mai mici.
nu se poate fenta catalogul electronic chiar asa de usor
cei ce o sa vina in control nu sunt chiar asa de ingusti la minte sa ne accepte noua justificari de genul am gasit in alta parte la un pret mai mic
insist pe faptul ca pretul prevazut in catalogul electronic este unul maximal
numai bine!

Nu stiu daca vorbim aceeasi

Nu stiu daca vorbim aceeasi limba sau nu, insa te-as contrazice putin. Sa spunem ca vrem sa cumparam CAPSATOR DE 30 DE COLI si gasim o oferta la X cu un pret de 15 lei, acela este pretul de catalog, asa scrie in SEAP. Pretul maximal de care spui tu apare in sectiunea de "Cumparari directe atribuite" si inseamna pretul maxim pe care noi autoritatile/entitatile contractante il putem oferi pt acel capsator. Deci noi, autoritatile, oferim un PRET MAXIMAL, nu ei. Intr-adevar putem vorbi de o negociere adica el ofertantul X vinde capsatorul cu 15 lei, insa eu entitate pot oferi un PRET MAXIMAL de 12 lei si el daca vrea accepta, daca nu, refuza. Din acest motiv la cumpararile directe atribuite avem doua preturi, PRET MAXIMAL si PRET DE VANZARE adica cat a oferit autoritatea maxim si cu cat s-a vandut de fapt.

am participat recent la un

am participat recent la un curs unde lector a fost o persoana practician in cadrul A.N.A.P. cu o experienta destul de mare in domeniul Achizitiilor Publice. Am participat tocmai pentru a intelege mai bine aceasta modalitate de achizitie (cumpararea directa nu este o procedura asa cu gresit se mentioneaza de multe ori aici).
ceea ce ai mentionat este corect, dar imi mentin spusele
cu siguranta pentru multe produse vom gasi pe piata preturi mai mici fata de catalogul electronic; asta nu inseamna ca de fiecare data trebuie intocmita NJ si achizitionat produsul respectiv
lectorul mi-a spus ca eu, AC, ar trebui sa identific mai multi OE in seap , de preferinta cu punctul de lucru cat mai aproape, sa port o negociere cu ei, sa obtin un pret cat mai mic pentru un produs bun;
doar asa pot demonstra ca am cheltuit eficient banul public;
achizitia directa o faci in baza unei proceduri operationale aprobata de conducatorul unitatii, procedura pe care o intocmesti sau este intocmita de o societate;
daca procedura spune ca trebuie sa procedez asa si asa apoi asa trebuie sa faci;
numai bine,

Cornel, ai si tu dreptatea

Cornel, ai si tu dreptatea ta, intr-un fel. De participat la cursuri si intalniri, am participat si eu, cu lectori cu vasta experienta in domeniul achizitiilor publice, EXPERIENTA DOBANDITA IN BIROU, IN FATA CALCULATORULUI, TEORETICAAAA.
Practica ne omoara.
In primul rand trebuie sa spun ca noi, la entitatea la care lucrez eu, aplicam Legea 99 si HG 394 intrucat suntem o societate care desfasuram activitati relevante.
Legea mea nu spune NICAIERI ca trebuie sa am o procedura interna, operationala, cum vrei tu sa-i zici, despre cum se fac achizitiile directe. E drept ca si noi avem cateva regulamente, proceduri....bla,bla, despre cum trebuie sa se realizeze achizitiile, insa acele DOCUMENTE (generic) le-am intocmit NOI - COMPARTIMENTUL INTERN SPECIALIZAT si daca pe mine legea nu ma obliga sa am o procedura, de ce dracu sa ma leg eu la cap si sa fiu mai catolica ca Papa????? Am scris in acele regulamente excat ca la lege, fara mari obligatii pt mine - entitate, fara sa ma leg singura la cap fara sa ma doara. De ce sa-mi pun singura in spate obligatii, daca legea nu mi le impune????? Fac achizitii directe ca la lege si respect principiile si PUNCT.
Practicienii habar n-au cum sta treaba in practica, cum e sa intri in SEAP sa cauti in sutele de pagini pe care ti le genereaza SEAP sa initiezi pentru fiecare produs una-doua achizitii, sa astepti doua zile sa-ti raspunda ofertantul, asta in cazul fericit in care-ti raspunde, daca nu, tu entitate care se grabeste, ii iei si-i suni si le spui ca ai intiat si tu in SEAP niste achizitii si n-ar vrea ei sa fie amabili sa ti le accepte sau refuze????!!!!
SIIIII MINUNE, la capatul celalalt al firului vorbesti cu un om care habar n-are ce-i ala SEAP si catalog electronic. Si tie ti se ridica asa PUFUL pe sira spinarii.
Si incepi si dai si consultanta, sperand ca totusi vei reusi sa atribui acea achizitie si sa n-o iei de la capat cu un alt ofertant EXPERT.
Imi pare rau ca acesti experti din cadrul ANAP nu intra putin aici pe acest forum, sa vada ei aici intrebari si cam la ce stadiu sunt si autoritatile si operatorii. Este cel mai tare forum, unde intra oameni de toate categoriile si doar aici poti vedea realitatea.

Si, inca ceva, cu siguranta

Si, inca ceva, cu siguranta cam la toate entitatile/autoritatile, produsele pe care le vrem si le solicitam prin intermediul unor referate, le vrem DE IERI, ca tipa, urla, frige, s-a spart, n-am stiut, a venit TSUNAMi, curge apa si spune-le tu colegilor, sefilor, directorilor ca stai putin ca eu trebuie sa caut in catalogul SEAP cam 3 zile, minim, si poate mai si negociez putin in a patra zi, ca sa nu cumva sa nu cheltui banul eficient ca vine ANAP si Curtea de Conturi si ne da NA-NA. Ce, Dumnezeu???? Despre ce vorbim?
Nu vreau sa se inteleaga gresit, noi facem achizitii din SEAP, multeeeee, insa pot sa spun ca suntem un caz fericit, avem un colectiv pregatit, ne-am format cu totii de la inceput, lucram de ani buni impreuna si pe OUG 34 si pe noile legi, acum, insa cate autoritati beneficiaza de un astfel de cadru??? Putine, asa ca domnii experti de la ANAP sa coboare printre muritori!!!!

sunt de acord cu cu cele

sunt de acord cu cu cele spuse de tine
e totusi o diferenta, lucrez in administratie unde trebuie sa respect cateva proceduri operationale si.. am avut si curtea de conturi de cateva ori
nu am vrut sa infurii pe nimeni!
cu mult bine!

:)) Ghinionul tau si sa stii

:))
Ghinionul tau si sa stii ca nu m-am infuriat deloc, ba chiar m-am descarcat, am mai mult randament acum. O zi buna!

Am solicitat zilele trecute

Am solicitat zilele trecute un punct de vedere de la ANAP, cu privire la nevoia URGENTA a unei achizitii (cum a scris raluca mai sus), la "dreptul" autoritatii contractante de a achizitiona prin SEAP, la achizitia de la unitati protejate (nu ai cum sa selectezi in SEAP sa fie unit. protejata...), achizitii directe cu valoare mica (multe produse, multe coduri CPV, valoare infima).
Raspunsul a fost unul....vedeti si voi:
"Buna ziua, In primul rand, consideram necesar sa precizam ca achizitia directa nu este o procedura de achizitie publica, in sensul art. 68 din Legea 98/2016, ci UN DREPT (nu o obligatie) de a achizitiona produse, servicii sau lucrari, in cazul in care valoarea estimata a achizitiei se situeaza sub pragul valoric prevazut la art. 7 alin.(5) din acelasi act normativ. Avand in vedere cele de mai sus, precizam ca autoritatea contractanta va realiza achizitiile directe in baza unor norme procedurale interne ale autoritatii contractante, cu respectarea prevederilor art. 43-46 din H.G. nr. 395/2016, precum si a principiilor care stau la baza atribuirii contractelor de achizitie publica prevazute la art. 2 alin.(2) din Legea nr. 98/2016, avand posibilitatea sa prevada la nivelul normelor interne modalitatea de desfasurare a achizitiilor in situatiile descrise in solicitarea dumneavoastra. Referitor la situatiile la care faceti referire in solicitarea dumneavoastra, mentionam urmatoarele: Art. 43 alin. (1) din H.G. nr. 395/2016 prevede dreptul autoritatii contractante de a achizitiona direct produse, servicii sau lucrari, in masura in care valoarea estimata a achizitiei, fara TVA, este mai mica decat pragurile valorice prevazute la art. 7 alin. (5) din Lege, la alin. (2) al aceluiasi articol precizandu-se faptul ca SEAP pune la dispozitia autoritatilor contractante posibilitatea tehnica de a achizitiona direct, prin intermediul catalogului electronic publicat in SEAP, produse, servicii sau lucrari, a caror achizitionare intra sub incidenta prevederilor alin. (1). 1.) In ce priveste situatiile achizitiilor directe cu o valoare mica, precizam ca legislatia in domeniul achizitiilor publice nu prevede un prag minim in raport cu care sa fie obligatorie desfasurarea achizitiilor directe prin intermediul catalogului electronic. Prin urmare, autoritatea contractanta va efectua respectivele achizitii prin intermediul SEAP, aceasta avand dreptul de a achizitiona de la orice operator economic, elaborand in acest sens o nota justificativa, numai in situatiile prevazute la art. 43 alin. (3) din H.G. nr. 395/2016. 2.) In cazul achizitiilor directe cu caracter de urgenta descrise in solicitarea dumneavoastra, precizam ca, in conformitate cu art. 43 alin. (3) din H.G. nr. 395/2016 , in cazul in care autoritatea contracanta NU IDENTIFICA IN CADRUL CATALOGULUI ELECTRONIC PRODUSUL/SERVICIUL/LUCRAREA CARE II POATE SATISFACE NECESITATEA (…),aceasta poate realiza achizitia de la orice operator economic, elaborand in acest sens o nota justificativa. Astfel, in situatia in care autoritatea contractanta nu identifica in catalogul electronic produsul/serviciul/lucrarea care sa poata fi livrat/prestat/executat in termenul solicitat de aceasta, in conformitate cu art. 43 alin. (3) din H.G. nr. 395/2016, autoritatea contractanta poate realiza achizitia de la orice operator economic, elaborand in acest sens o nota justificativa. 3.) Avand in vedere prevederile art. 56 (1) din Legea nr. 98/2016, conform carora autoritatea contractanta poate rezerva dreptul de participare la procedura de atribuire doar unitatilor protejate autorizate conform Legii nr. 448/2006, luand in considerare argumentul metodei logice de interpretare, a majori ad minus (cine poate mai mult poate si mai putin), apreciem ca daca legiuitorul permite autoritatilor contractante rezervarea dreptului de participare la procedurile de atribuire doar unitatilor protejate autorizate si intreprinderilor sociale de insertie, atunci putem deduce faptul ca permite acest lucru inclusiv in cazul achizitiilor directe. Astfel, autoritatea contractanta va putea realiza achizitia avand ca obiect respectivele servicii prin compararea ofertelor disponibile in SEAP, apartinand operatorilor economici care au statut de unitati protejate, conform Legii nr. 448/2006."

Te-a ajutat bustean! Bravo,

Te-a ajutat bustean! Bravo, ANAP, ca noi nu stiam sa citim legea!

Bravo !!! Bine punctat Mircea Raluca

Exact asa facem si noi !!!!!! deci scuze dar este super amuzant cum ai scris dar adevarat si trist articolul tau !! si noi facem la fel ! suna-i pe ofertanti dupa ce initiezi si da-le consultanta cum sa refuze din varii motive ... ce e aia SEAP ... sau ... vai oferta aia e de 2 ani nu mai e valabil ... sau nu avem pe stoc sau..... alte dracii ....si tu cum naiba sa scrii in nota justificativa toate aberatiile astea ca doar NA in minunatul catalog apare oferta !!! Cei de la ANAP AR TREBUI SA AIBA IN FISA POSTULUI SA CITESCA FORUM aCHIZITII SA VADA IN CE HAL AU ADUS LEGISLATIA ACHZITIILOR ... MAI ALES ACHIZITA DIRECTA ....

mircea_raluca2000

Bravo, ai spus practic ce se intampla acum .... trebuie sa le explic sefilor de ce dracu stau sa iau un lacat atata timp..si altele....

La dracu! Cred ca ma apuc de

La dracu! Cred ca ma apuc de scris, ca sigur e mult mai usor decat cu achizitiile astea din catalogul electronic :))

Buna ziua La o licitatie

Buna ziua
La o licitatie deschisa un operator imi pune pe SEAP o solicitare de clarificari sub forma de intrebare, fara sa fie un document semnat electronic si imi trimite si pe fax o adresa semnata si stampilata ( sa fie acolo).
Am sunat la ANAP si mi s-a raspuns ca intrebarile trebuie sa fie obligatoriu semnate cu semnatura electronica extinsa. Din notificarea 247/06.09.2016 nu reiese ca operatorul trebuie sa semneze electronic si solicitarile de clarificari si nici in legislatie nu am gasit asa ceva.
Ce parere aveti?
Multumesc.

Pai si ce te miri? Voiai sa

Pai si ce te miri? Voiai sa te lamureasca ANAP-ul???? Ma faci sa rad. Parerea mea e cam asa: cand iti adreseaza o clarificare la sectiunea "Intrebari" si incarca si document, da are obligatia sa-l semneze electronic, insa daca e vorba de o intrebare scurta, care permite sa fie postata la "Comentariu" sau "descriere", nu mai stiu cum se numeste campul respectiv, normal ca n-are cum sa semneze electronic, prin urmare tu raspunde-i ofertantului, in acelasi fel. Daca ai document de atasat, il semnezi electronic, daca raspunsul e scurt si-l poti posta ca un comentariu, nu ai cum sa semnezi nimic si nici n-o faci si e ok.
Chiar ei (ANAP) spun in notificarea 247 ca operatorii nu sunt obligati sa ataseze un document cu continutul intrebarii, spun "daca este cazul". Deci, in speta ta, NU E CAZUL, per a contrario, ce dracu sa semneze omul????

Nu ma mira asa este. Dar el

Nu ma mira asa este. Dar el la ,,Intrebari'' mi-a pus intrebarea. Nu are unde in alta parte sa puna intrebari. Din pacate nu toti operatorii citesc tot ce emite ANAPul si am primit intrebari pe fax si email. Nu m-am gandit sa specific in fisa de date ca toate solicitarile de clarificari pe documentatie vor fi transmise doar semnate electronic si incarcate in SEAP; Ti se pare corect sa fac o comunicare sa o public in clarificari sa le atrag atentia tuturor de existenta norificarii 247?
Multumesc.

Da, poti face acest

Da, poti face acest lucru.
Cred ca nu m-am facut inteleasa sau n-ai inteles tu, normal ca la sectiunea "Intrebari" ti-a pus intrebarea ca n-avea unde in alta parte, dar eu am inteles ca nu ti-a atasat nici un document. Asa-i? Ti-a pus intrebarea sub forma unui comentariu direct in SEAP, nu? Pai si ce voiai sa-ti semneze?
Asta vreau eu sa spun, daca intrebarea nu presupune un document atasat, normal ca n-are ce sa semneze.

Eu asa am inteles, ca nu ti-a

Eu asa am inteles, ca nu ti-a atasat nici un document, insa daca citesc mai bine postarea ta, poate ca ai vrut sa spui ca ti-a pus o intrebare intr-un document asa chior, fara semnaturi, fara nimic si ti l-a atasat in SEAP.
Lamureste-ma!

Cumva m-am dumirit. Am 3

Cumva m-am dumirit.
Am 3 variante:
1. intrebare pe fax ( i-am cerut telefonic sa puna intrebarea in sectiunea ,,Intrebari''
2.intrebare simpla faca nimic atasat.
3. document atasatsemnat electronic.
Alin 4 din notificarea 247/06.09.2016 precizeaza :
,, Dupa publicarea raspunsului in SEAP de catre entitatea contractanta, atat continutul intrebarii cat si documentul incarcat de catre operatorul economic devin vizibile pentru toti participantii inscrisi la respectiva procedura.
daca e asa cum zice notificarea, in momentul in care eu le raspund pe rand la toti, documentele incarcate de fiecare in parte vor fi vizibile tuturor operatorilor inscrisi la procedura.
cei din ANAP imi dau ,,asigurari'' ca nu e asa, ca la sectiunea Intrebari eu port corespondenta cu fiecare in parte. Fiind prima procedura de acest fel habar nu am ce se va intimpla luni cind voi publica raspunsul.
Am trimis intrebarea pe help, dar cine stie cind voi primi raspuns.

Haideți să deșteptăm ANAP-ul!

Bună dragi colegi!
Am făcut cont pe acest site deoarece nu găsesc răspunsuri la întrebările mele privind noua lege și normele metodologice a achizițiilor.
Am condus 6 ani Biroul de achiziții publice, dar după ce m-am trezit cu imputări destul de consistente, doar pentru că am semnat contractele de achiziții publice, în 2015 am demisionat din acest post. Conducerea instituției a considerat că pentru sumele invocate ca prejudiciu de Curtea conturi, toate persoanele care au avut legătură cu achiziția, de la cel care doar a redactat documentul până la consilieri locali, să plătească la fel, chiar dacă nu erau direct răspunzători pentru așa numitul prejudiciu care trebuie recuperat indiferent de metode. Astfel sunt nevoită să plătesc un avocat pentru a-mi apăra drepturile, la fiecare 2 luni mă prezint la instanță, și sper ca în final să mi se dea dreptate anulând dispoziția primarului cu prejudiciile imputate.
Cât timp am condus achizițiile am solicitat mai multe puncte de vedere și lămuriri oficiale de la ANAP ( fostul ANRMAP ) cu privire la lucrurile neconcludente și interpretabile din lege și din norme. La început am primit răspunsuri cu care am putut să-mi susțin punctul de vedere în fața șefiilor, colegilor și chiar și a reprezentanților Curții de conturi, dar după un timp toate răspunsurile erau „ aplicați legea”.
Părerea mea este că singura modalitate ca să le atragem atenția că realitatea și practica sunt altfel decât teoria este să ne unim forțele, și fiecare dintre noi, sau cunoștințele noastre să bombardeze ANAP-ul cu scrisori de lămurire și solicitari puncte de vedere, dar nu pe help desk. Acest lucru ar fi posibil dacă fiecare dintre noi care are o problemă să redacteze solicitarea sau întrebarea, să posteze pe forum, iar noi toți să solicităm printr-o adresă oficială răspuns în scris ANAP-ului, poate astfel se deșteaptă. Chiar dacă nu vom primi răspuns măcar vom avem un document că am încercat să lămurim lucrurile.
Și de ce mă preocupă acest lucru? Deoarece în continuare lucrez în administrație și am de făcut achiziții, și m-am lovit de toate prostiile pe care le-ați postat mai sus. Și pentru că contabilul nostru nu vrea să plătească nimic dacă nu l-am achiziționat pe SEAP, cică așa prevede legea și după el nimic nu este considerată urgență.
Ce părere aveți?
Vă doresc o zi bună și spor la lucru tuturor!

Am și o speță, mă poate ajuta cineva?
S-a stricat mașina de spălat rufe la creșă. Din moment ce nu știu care este problema, nu pot estima valoarea serviciilor și a eventualelor componente care trebuiesc schimbate. Ce scriu în anunțul postat pe SEAP dacă nu găsesc astfel de serviciu? Ce tip de contract închei? Și întrebarea retorică Când va funcționa mașina de spălat de care zilnic am nevoie?

Anunt de publicitate ptr

Anunt de publicitate ptr diagnoza intai si apoi altul ptr reparatii si piese cf concluzii diagnoza.

Muncă dublă

Muncă dublă, timp lung, diagnoza alt cod CPV decât lucrarea de reaparații. Iar în buget am inclus cod CPV dar pentru lucrări de reaparații!!!!!!
Și aceeași întrebare retorică: când va funcționa mașina de spălat, când zilnic le folosim?

Autentificare utilizatori

Comentarii recente

Parteneri