Situatie

Buna seara! Am facut o cerere de oferta pe loturi, fiecare lot a fost atribuit unei firme. Una din firmele castigatoare, cu care s-a semnat contractul, ne-a instiintat ca nu mai poate livra produsele castigate. Ce procedura aplic pentru atribuirea lotului respectiv? Mentionez ca a fost singurul ofertant pentru produsele in discutie.

Conform prev. art. 17 alin.

Conform prev. art. 17 alin. (1) din HG. 395/2016 modalitatea de achizitie se alege in functie de valoarea estimata a achizitiilor cu acelasi obiect sau destinate utilizarii identice sau similare pe care autoritatea contractanta intentioneaza sa le achizitioneze in cursul unui an bugetar. Prin urmare modaliatatea de achizitie in acest caz se alege in funtie de valoarea estimata cumulata a ceea ce a fost achizitionat prin procedura respectiva cu ceea ce urmeza a se achizitiona.

Buna seara, ce inseamna

Buna seara, ce inseamna achizitii similare? De ex. Achizitii cu diferite categorii de coduri cpv "inferioare" dar care fac parte dintr-o clasa de cod cpv cu multe 0 la sfarsit, adica care grupeaza mai multe categorii de coduri -
clasa de cod cpv : 15110000-2-carne si
categorii de coduri : 15111000-9 Carne de bovine ,15111100-0 Carne de vită, 15111200-1 Carne de mânzat, 15112000-6 Carne de pasăre , 15112100-7 Carne proaspătă de pasăre, 15112110-0 Carne de gâscă , 15112120-3 Carne de curcan 15500000-3 .

Achizitiile nu stiu daca sunt

Achizitiile nu stiu daca sunt similare, insa categoriile de produse clar sunt similare, adica ceea ce ai prezentat tu mai sus: carne de bovine, de vita, de manzat.....etc, sunt produse similare si trebuie cumulate ca valoare si in functie de acea valoare alegi procedura de atribuire.

Da, obiectul achizitiei poate

Da, obiectul achizitiei poate sa fie similar, in cazul contractelor de furnizare - categoriile de produse.
Si atunci pot sa inteleg ca o "regula": acele categorii de produse/servicii/lucrari care fac parte dintr-o clasa "superioara" , sunt categorii similare?