Justificare neimpartire pe loturi

Buna ziua,
cine ma poate ajuta cu o justificare de neimpartire pe loturi (proiect de modernizare drumuri de interes local). Am deja doua respingeri pe acest subiect si nu stiu ce as putea scrie incat sa fie multumiti.
Multumesc anticipat !!

Referitor la intrebarea ta

Poti sa ne scrii ce anume ti-au scris?

duree cap

te doare capu si e vorba de 2 drumuri dar proiectarea e facuta in nov 2015 cand dracu stia de lotizare iar pe proiecte AFIR PNDR nu ai voie sa schimbi PAAP si modalitea de achizitie fara avizul lor ..... stie cineva altceva?

M-au pus sa lotizez pana si o gradinita .... cum dracu lotizezi pe sali de clasa sau unu face zugraveala unul picturile rupestre si la final al 3 lea vine si doteaza ? Una e sa lotizez o autpostrada de 100 km in 5 loturi si alta 2 drumuri care adunate fac 2 km ....

deci din luiminatia ANAP :
(5)Strategia de contractare : (a)se va corecta/completa avand in vedere obs. pt. fisa de date; (b)justificati la nivelul strategiei de contractare nivelul minim impus pentru experinta similara; respectati prevederile art.9 alin.(3) din H.G. nr. 395/2016; (c)Referitor la justificarea nelotizarii, facem urmatoarele precizari: conform prevederilor art.9 din H.G. nr.28/2008 “obiectul de construcţie este o parte a obiectivului de investiţie, cu funcţionabilitate distinctă în cadrul ansamblului acestuia”. Astfel, in cazul in care obiectivul de investitii are in componenta mai multe obiecte de constructie, astfel cum sunt definite in fisa de date (II.1.5), sunt incidente prevederile cap.4 art.10 ale aceluiasi act normativ. In concluzie, justificarea din strategia de contractare nu reprezinta un argument privind nelotizarea, motiv pentru care autoritatea contractanta fie va completa strategia de contractare cu motivatii pertinente privind decizia de a nu atribui pe loturi (conform art.144 alin.(3) din Legea 98/2016), fie va reanaliza aceasta posibilitate.

ANAP

Culmea e ca acum 2 saptamani aceeasi comuna acelasi tip de proiect cu 4 drumuri a cate 1 km nu au mai cerut nici o lotizare .... acum s-au trezit sa ceara la orice ca is mere pere drumuri gradinite nu conteaza ....

Ce as face fiind pe fonduri daca 3 loturi merg bine se executa rapid in cei 2 ani si un lot de 500 m sau 1 km moare prin instante contestat de vreun OE nemultumit si pierd TOATA finantarea pt o bucata mica???? Eu autoritate nu vreau sa risc si ori il fac TOT ori nu il mai fac deloc ....

Referitor la nelotizare

Sper ca nu e prea tarziu, insa m-am luat cu munca si am uitat sa postez.
La proiect pentru drum am justificat astfel:

"Justificarea neîmpărţirii pe loturi
Pentru prezenta procedură de atribuire, autoritatea contractantă a decis ca execuţia lucrărilor de modernizare a reţelei de drumuri de interes local în …….. în cadrul proiectului „………………” să nu se desfăşoare pe loturi.
Astfel, conform art. 141 alin. (3) din Legea achiziţiilor publice „În situaţia în care autoritatea contractantă nu recurge la atribuirea contractului pe loturi, aceasta are obligaţia de a justifica decizia de a nu atribui contractul pe loturi”.
Pentru argumentarea deciziei, vom pleca de la premisa că împărțirea pe loturi s-ar putea realiza prin atribuirea unui lot fiecărei străzi prevăzute în proiect a se moderniza sau pentru străzile aflate în aceiaşi regiune, în cazul nostru în acelaşi sat din Comuna………., astfel:
- X – 300 ml, L- 1129 ml, C- 300 ml, B - 377 ml din sat …….. Comuna ………………….
- N - 1300 ml – sat, Comuna
- L - 1021 ml, La - 469 ml – sat, Comuna
- B - 489 ml, P - 102 ml - sat Comuna
- P - 606 ml sat D, Comuna
- str. R- 166 ml din sat, Comuna
Total – 7,542 km.
Astfel, decizia autorităţii contractante de a nu împărți pe loturi achiziția, are în vedere următoarele argumente:
1. Se crează premisele încălcării scopului principal al achiziției publice, de a asigura condiții de eficiență economică, deoarece în cazul împărțirii în 11 sau 6 loturi și atribuirii contractelor la 11 sau 6 executanți diferiți, s-ar genera costuri de 11 sau 6 ori mai mari pentru organizarea de șantier respectiv mobilizare și disponibilizare personal și utilaje și alte categorii de costuri ce s-ar repeta inutil;
2. Se crează premizele restrângerii concurenței, deoarece achiziții de valori estimate foarte mici, nu sunt atractive pentru mulți operatorii economici din domeniu, considerând că pentru stărzile/ regiunile de o lungime infimă a străzilor ( 166 ml, 591 ml, 606 ml, etc.) există posibilitatea nedepunerii a niciunei oferte, deoarece în acest caz, costurile de mobilizare personal și utilaje sunt aceleași ca și la o lungime de 1 km sau 6 km.
3. Timpul alocat organizării şi desfăşurării prezentei proceduri este limitat, conform contractului de finanţare nr. C, procedura de achiziţie trebuie finalizată şi depusă la AFIR în vederea avizării în termen de maximum 6 luni de la semnarea contractului de finanţare. Nerespectarea acestui termen poate duce la reziliarea contractului de finanţare. Organizarea pe loturi a contractului de lucrări, ar conduce la un timp mai lung de evaluare a ofertelor de către comisia de evaluare, prin urmare s-ar crea riscul ca contractul de finanţare să fie reziliat, ca urmare a nerespectării condiţiilor de semnare.
4. Lucrările de modernizare a drumurilor de interes local trebuie privite ca un tot unitar, deoarece execuţia acestora trebuie realizată în termen de 24 luni. În cazul în care ar fi 11 sau 6 contracte diferite, practic ar fi imposibil de eșalonat execuția tuturor contractelor pe o perioadă de 24 luni cu asigurarea cash-flowului la nivelul autorității contractante. Aceasta deoarece durata de execuție a contractelor în cazul împărțirii pe loturi, ar fi infimă, cuprinsă între 1 lună – max. 6 luni, contribuția autorității la valoarea acestor lucrări neputând fi acoperită de autoritatea într-un termen așa de scurt.
5. Probleme în execuția unui contract, ar avea repercursiuni directe asupra întregului proiect (11 străzi), în ceea ce privește respectarea de către autoritatea contractantă a termenelor și condițiilor de finanțare a lucrărilor.
Un alt motiv al nelotizării se referă la capacitatea gestionării contractelor de către autoritatea contractantă. Pentru implementarea proiectului „Modernizare drumuri de interes local în” la nivelul autorității contractante, există numită o echipă de implementare a proiectului, formată din manager proiect, responsabil financiar, responsabil tehnic, responsabil achiziții, dintre aceștia responsabili cu gestionarea contractului de lucrări fiind responsabilul tehnic și managerul de proiect. Facem mențiunea că, echipa de implementare a proiectului a fost dimensionată pentru gestionarea unui singur contract de lucrări, pentru gestionarea mai multor contracte de lucrări fiind necsare resurse umane suplimentare și specializate proporțional cu numărul contractelor. Disponibilizarea de resurse umane suplimentare, specializate în domeniul tehnic, este imposibil de realizat din resursele umane existente la nivelul autorității contractante, datorită numărului limitat de personal tehnic existent și agrenării acestor persoane în alte proiecte de investiții în derulare ale autorității contractante. Astfel, pentru gestionarea mai multor contracte de lucrări la nivelul acestui proiect, ar trebuie angajate noi persoane cu specializarea tehnică, acest fapt fiind imposibil de realizat în momentul de față, datorită constrângerilor și limitărilor legale și bugetare privind angajarea de personal în aparatul propriu al unităților administrativ – teritoriale.
Prin urmare, considerăm că decizia autorităţii contractantă este una justă, având în vedere că lucrările trebuie executate la cel mai înalt nivel calitativ şi într-un timp foarte scurt."

Sper sa-ti fie de folos!

lotizare

Cine ma poate ajuta cu o nota justificativa pentru neimpartirea pe loturi pentru achizitia de produse cum ar fi de exemplu corpuri de iluminat (lampi cu led) 736 buc cu puterea intre 20W si 30W pentru iluminat stradal fara instalare.

Referitor la nelotizare

Nu cred ca e util pentru nimeni sa ţi se dea mură-n gură pentru fiecare document ce trebuie elaborat în domeniul achiziţiilor publice! Încurajăm în acest mod colegii pentru care "viaţa de birou e uşoară" şi pe cei care nu înţeleg de ce stai atât de mult la birou!

Impartirea asta pe loturi mi

Impartirea asta pe loturi mi se pare cea mai mare aberatie. Adica daca te cheama Bula trebuie sa justifici de ce te numesti asa. In primul rand iti da mari batai de cap la evaluare pt ca trebuie sa faci evaluarea concomitenta a tuturor loturilor ca si cum ai avea simultan in desfasurare tot atatea proceduri cate loturi ai. Adica daca ai 10 loturi in evaluare e ca si cand ai avea 10 proceduri distincte cu cate un lot. Cea mai mare belea e ca daca ai ghinionul ca la 5 loturi din cele 10 nu primeste cel putin o oferta conforma, se anuleaza procedura pe loturile respective iar pt reluarea unei alte proceduri , nu mai poti reutiliza documentatia de atribuire initiala. Sa nu mai spun de faptul ca daca atribui 9 si anulezi 1 din cele 10 loturi, pentru lotul anulat , in strategia contractuala pt reluarea unei noi proceduri va trebui sa explici de ce nu lotizezi.

Ma distrati :)). Din pacate e

Ma distrati :)). Din pacate e un rasu`-plansu`. Asa e, aveti dreptate si tu, Dan, si tu, Teodora, mi se pare aberant sa motivez de ce nu lotizez mai ales cand vorbim de produse identice, cum sunt lampile cu led de care vb Teodora. Trebuie sa lotizezi cantitativ sau eventual pe putere, adica de la 0W-15W si de la 16W-30W. Si daca nu vrei?
Poti explica ca doresti incheierea contractului cu aceleasi operator economic intrucat lampile sunt folosite in spatii/locatii comune adica si cele de 5W si cele de 30W si ar fi ciudat ca un produs sa-l iau de la X si altul de la Y. Ca astfel ai risul sa primesti produse de la producatori diferiti, care poate nu se pot integra in acelasi sistem....aberatii, Teodora, aberatiiii asta trebuie sa scrii. Daca ti-a placut putin romana la scoala, cred ca poti face o compunere minunata :)