Achizitie directa de lucrari

Sunt in situatia in care trebuie sa fac o achizitie directa de lucrari de constructii.
Pentru ca oferta de pret sa fie reala trebuie ca operatorul economic sa aiba acces la documentatie(liste de cantitati,caiete de sarcini,planse......).
1.Este corect daca in notificare mentionez faptul ca documentatia este disponibila la sediul autoritatii contractante?
Mentionez ca primaria nu are SITE iar documentatie este mult prea mare pentru a o putea transmite pe mail operatorilor economici.
2.Deoarece pretul ofertei va rezulta in urma prelucrarii listelor de cantitati de catre ofertant cum pot transmite cereri catre mai multi ofertanti sa pot stabili "pretul cel mai scazut"?
In catalogul SEAP preturile pe unitatea de masura nu sunt relevante deoarece acesta poate sa difere mult in urma studierii listelor de cantitati de catre operatorul economic.Sa nu mai vorbesc de faptul ca sunt preturi si de 1RON/mp ceea ce nici macar deplasarea pana la locatie nu acopera.
Eu il pot alege pe cel cu 1leu spre exemplu dar in ulma studierii listelor de cantitati imi poate oferii un pret poate mai mare decat al altui operator asa ca as vrea sa vad mai multe oferte sa-mi pot da seama cu adevarat de pretul cel mai bun.

Achizitie directa de lucrari

Conform carui articol din lege ai initiat proceudra de achizitie directa? sunt in aceeasi situatie ca si tine si nu ma descurc

Pentru achizitia directa de

Pentru achizitia directa de lucrari etapele pe care le parcurg eu sunt urmatoarele:
1. Identificare existenta fonduri, achizitie proiect tehnic, aprobare proiect tehnic de catre consiliul local, obtinere avize, obtinere autorizatie de construire.
2. Realizarea documentatiei de atribuire, intr-o forma simplificata fata de o cerere de oferta, care include obligatoriu si proiectul tehnic aprobat.
3. Pentru o cat mai mare transparenta fac publicitate voluntara prin postarea unui anunt pe SEAP.
4. Operatorii economici interesati solicita documentatia de atribuire prin mail sau prin depunerea unei cereri la secretariat.
5. Dupa depunerea tuturor ofertelor si a eventualelor documente de calificare, comisia de evaluare constituita in prealabil analizeaza ofertele si intocmeste un raport al achizitiei directe, pe modelul unui raport pentru procedura de cerere de oferta. Dupa aprobarea raportului de catre ordonatorul de credite, trimit comunicarile catre ofertantii castigatori/necastigatori.
6. Ofertantul castigator publica pe SEAP, in catalog, la codul CPV corespunzator, lucrarea pe care a castigat-o, avand ca unitate de masura 1 bucata, iar la pret, valoarea ofertata, fara TVA. Aceasta obligatie de a publica pe SEAP este prevazuta in documentatia de atribuire.
7. Inchei contractul.
Stiu ca in legislatie nu este prevazut acest mod de a face achizitiile directe, dar pentru achizitia directa de lucrari prin SEAP nu stiu cum s-ar putea proceda altfel. Pasii acestia asigura o transparenta mai mare si un mod oarecum riguros de realizare a achizitiei directe.

Conform carui articol din lege ai initiat proceudra de achizitie

Conform Art.7 alin (5) din legea 98/2016
Autoritatea contractantă are dreptul de a achiziţiona direct produse sau servicii în cazul în care valoarea estimată a achiziţiei, fără TVA, este mai mică decât 132.519 lei, respectiv lucrări, în cazul în care valoarea estimată a achiziţiei, fără TVA, este mai mică decât 441.730 lei.

Bună dimineaţa!

Vă rog să-mi spuneţi ce termen se ia în calcul, pentru o achiziţie directă de lucrări prin anunţ publicitar, de la data comunicării rezultatului analizei ofertelor şi până la semnarea contractului de achiziţie publică?
Mulţumesc!

Legea nu stipuleaza niciun

Legea nu stipuleaza niciun termen pentru contractele incheiate pe achizitii directe. Din punctul meu de vedere poti incheia contractul cu ofertantul castigator deindata.

corneliusandulache

Si eu am procedat pana acum ca si tine dar se pare ca metoda este restrictiva. Adica NU POTI SA OBLIGI pe un ofertant sa-si publice in SEAP oferta financiara. Este nelegal.
Sa zicem ca ai o lucrare a carei valoare estimata este de 350.000 lei. Primesti doua oferte offline : X cu pretul de 300.000 lei si Y cu pretul de 340.000 lei, deci amandoua conforme. Il anunti pe X sa-si posteze in SEAP oferta si te refuza. In schimb Y isi posteaza in SEAP oferta. Ce te faci in situatia data? Conform legii consulti catalogul SEAP , cauti necesitatea si dai de Y. Va trebui sa-i accepti oferta (chiar daca e mai mare decat a lui X) pt ca ti se potriveste necesitatii tale si e singura. Nu poti atribui contractul lui X pt ca altfel incalci legea (prima data SEAP, dupa aia off-line). Si uite asa socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din...SEAP.

Bună dimineaţa...din nou!

Am observat că se "poartă" contestaţiile pe achiziţii directe... către CNSC (!!!!), care, de cele mai multe ori declină competenţele Curţii de apel. Am o achiziţie directă de lucrări, cu PT şi toate cele. Am publicat în anunţuri publicitare şi am oferte, le-am analizat şi trebuie să transmit comunicările. Teoretic ar trebui să comunic doar câştigătorului. El o să-şi publice oferta în catalog. Dan, cred că după comunicare dacă-i dai un termen de x ore să-şi publice oferta şi nu şi-o publică, îl iei pe următorul. Ei, aici apare posibilitatea de a face contestaţie cel care pierde. De aceea întrebam de termen.

In aczul achizitiei de

In aczul achizitiei de lucrari sau servicii procedez astfel: transmit in SEAP anuntul publicitar iar la rubrica "conditii de participare" mentionez ca ofertele tehnice se depun offline (registratura sau email) pana la o anumita data si ora (pt ca SEAP-ul nu e pregatit sa gazduiasca fisiere atasate achizitiei directe) iar pretul ofertei se posteaza in SEAP on-line pana la o anumita data si ora. Asta pentru ca fiecare ofertant sa stie la ora stabilita preturile celorlalti ofertanti participanti , ca sa nu existe dubii .
Astfel asigur o transparenta si concurenta reala oricarui operator economic care doreste sa participe la procesul de achizitie directa. In continuare evaluez propunerile tehnice primite, stabilesc cele care sunt conforme si le identific in SEAP. Ulterior initiez atribuirea ofertantului cu pretul cel mai scazut sau cu punctajul cel mai mare (in functie de criteriu de atribuire stabilit).
Avand in vedere ca achizitia directa nu este o procedura de atribuire, nu am obligatia si nu fac comunicari . Trasabilitatea comunicarii cade in sarcina SEAP care publica achizitiile directe atribuite.

Dan, să înţeleg că după

Dan, să înţeleg că după depunerea ofertelor (e-mail sau registratura), adică după data limită, le dai un termen de x ore să-şi publice oferta în seap?

Nu.Solicit depunerea

Nu.
Solicit depunerea concomitenta a ofertelor astfel: propunerea tehnica se depune off-line la registratura sau email pana la data x, ora y si propunerea financiara se depune in SEAP tot pana la data x si ora y. In acest fel am facut publicitate.
In continuare nu fac decat ce zice legea: La data X ora Y+ consult catalogul electronic , identific (daca sunt sau nu) oferte financiare postate (ca si cand ar sta acolo de cand lumea). In acest mod consider ca respect principiile si inlatur orice dubii de trucare sau aranjamente . Daca nu sunt oferte postate in SEAP (probabilitate f mica), intocmesc nota justificativa si solicit off-line preturi ofertantilor care au transmis o propunere tehnica.
In toata procedura asta e nevoie de un spatiu virtual propriu (pagina web) unde sa fie accesibil caietul de sarcini si eventuale raspunsuri la clarificari. Alta modalitate e sa transmiti pe email fiecarui solicitant documentatia ,insa ai dezideratul ca nu poti transmite fisiere foarte mari si nici nu poti posta raspunsuri la clarificari.
De fapt asta e procedura operationala pentru achizitia directa de servicii si lucrari pe care mi-am intocmit-o.

Ofertanţii nu pot vedea ce au

Ofertanţii nu pot vedea ce au ofertat ceilalţi? Preţul? Ca să ofere mai puţin?

Ba teoretic cred ca pot daca

Ba teoretic cred ca pot daca se cauta unii pe altii in SEAP, nu, Dan????

Buna ziua, si eu fac ca

Buna ziua, si eu fac ca Dan_one- depunere oferta off, fac un studiu pret imens in Excel cu ofertele primite, stabilesc minimul ( criteriul de atribuire pretul cel mai scazut fiind folosit 100%) si achizitionez din SEAP conform Excel. Imprim cam tot...uneori mai scap din vedere listarea unor documente, dar le mai luam la verificat cand legam dosarele ( cam la 2 saptamani)...Dupa asta toti cei interesati pot vedea ce am cumparat si la ce pret...

Ba da , se vad unii pe altii

Ba da , se vad unii pe altii pt ca la denumire lucrare completeaza exact denumirea lucrarii cum o dau eu in anunt (de ex. "Lucrari hidroizolatie la Pavilion V"). Interesant e ca , mai recent, toti isi posteaza oferta in catalog chiar cu cateva zeci de secunde inainte de ora limita pe care o trec in anunt - ca si in cazul procedurilor.

Achizitie directa catalog produse/servicii

Daca in catalogul de produse de pe SEAP gasesc produsul la mai multi ofertanti sunt obligat sa iau la pretul cel mai mic? Daca nu, cum justific ca am luat de la anul sau altul???
In SEAP nu exista optiunea de a selecta in ordinea preturilor....

Nu esti obligat sa iei oferta

Nu esti obligat sa iei oferta cu pretul cel mai mic. Pot exista mai multe motive: de ex produsul X cel mai ieftin se afla la marginea tarii - raportat la judetul unde iti desfasori tu activitatea sau oferta Y poate avea conditii de livrare dezavantajoase (exwork) sau vrea plata imediat si tu ai dori la 30 de zile sau......sau.....
Se alege oferta care satisface cel mai bine necesitatea ta.

Multumesc Raluca

Multumesc Raluca

Buna ziua, Imi puteti spune

Buna ziua,
Imi puteti spune daca pe un deviz de lucrari prin achizitie directa, pot sa adaug un adaos comercial la materialele pe care le folosesc in lucrare.
Multumesc!