Cumparare directa

Tinand cont de faptul ca, cumpararile directe nu se trec in PAAP, care trebuie sa fie baza legala pt. ele(punctul de plecare)? Este stipulat undeva ca trebuie 3 oferte sau existenta unor comenzi catre furnizori?

Angajament legal

Poate cineva sa-mi precizize cum trebuie sa arate un angajament legal in cazul cumpararii directe?

Art. 19 din OUG 34/2006 -

Art. 19 din OUG 34/2006 - Autoritatea contractantă are dreptul de a achiziţiona direct produse, servicii sau lucrări, în măsura în care valoarea achiziţiei, estimată conform prevederilor secţiunii a 2-a a prezentului capitol, nu depăşeşte echivalentul în lei a 10.000 euro pentru fiecare achiziţie de produse, servicii sau lucrări. Achiziţia se realizează pe bază de document justificativ care, în acest caz, se consideră a fi contract de achiziţie publică, iar obligaţia respectării prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă se limitează numai la prevederile art. 204 alin. (2).
In ghid scrie ca: "Cumpararea directa se realizează pe bază de document justificativ care se consideră a fi baza legala pentru plata.
Exemplu: factura fiscala.
Trebuie sa se asigure obţinerea şi păstrarea documentelor justificative care dovedesc efectuarea oricarei achiziţii publice."

Parerea mea e ca la o achizitie directa ar trebui sa existe: referat de necesitate, nota privind determinarea valorii estimate (in care sa se mentioneze valoarea estimata a achizitiei curente si valoare cumulata pe acelasi cod CPV de la inceputul anului si pana in prezent pentru a arata ca nu s-a depasit 10000 euro fara TVA / an / cod CPV) si factura fiscala.

Nu trebuie sa existe 3 oferte pentru o achizitie directa. Am intrebat pe cei de la ANRMAP si au zis si ei ca nu trebuie.

Ce înţelegeţi prin angajament legal?

Eu înţeleg aprobarea cheltuielii = aprobarea referatului de necesitate şi documentul justificativ al achiziţiei şi plăţii = factura şi ordinul de plată aferent. Dacă vă referiţi la un model de contract pentru achiziţie directă se poate folosi modelul din Ghid, nu există unul separat, deşi OUG 34/2006 nu impune obligativitatea semnării unui asemenea contract.

ceao, si ca mi-ai ridicat

ceao,

si ca mi-ai ridicat mingea la fileu ...

as fi curios sa stiu cati din distinsii listasi,

au intocmit si implementat un sistem de norme,
propriu autoritatii contractante din care fac parte,
referitor la cumpararea directa !? ... cu pasii de urmat ... (procedura interna)

si la raspunsul afirmativ al vreunui drag listas, as dori sa intru si io in posesia
acestora !

ceao, sunt curios care a fost

ceao,
sunt curios care a fost interpretarea data de economistii dvs. a : "Achiziţia se realizează pe bază de document justificativ care, în acest caz, se consideră a fi contract de achiziţie publică" - corelat cu ""Cumpararea directa se realizează pe bază de document justificativ care se consideră a fi baza legala pentru plata.
Exemplu: factura fiscala." !

in conditiile in care ar putea fi vorba de un contract de lucrari - ce nu depasesc pragul valoric, unde ai elemente dintr-un contract, ca de pilda, termen de executie, perioada de garantie, receptia lucrarii - mai poti doar sa aduci o factura ?!

dar in cazul in care ai de cumparat produse iar livrarea acestora se face in decursul unei perioade mai mari, de pilda de cateva luni ?! si aici intervenind, termene de livrare, garantia produsului, receptia cantitativa si calitativa, etc.

Proceduri interne

Eu chiar am întocmite astfel de proceduri pentru fiecare tip de procedura şi chiar şi pentru cumpărarea directă. În cazul procedurilor am urmat modelul din Ghid, cu specificaţia că am nominalizat pentru fiecare pas persoana (de fapt funcţia) care trebuie să îl facă.
La cumpărare directă, pentru a înlătura suspiciunile am mers pe trei oferte.

PAAP, Nota Justificativa, etc

Eu am facut un plan de achizitii care include si cumpararile directe, nu numai procedurile. Fiecarui produs ii corespunde un cod cpv. Planul l-am facut in excel asa ca am putut pune si formule. In acest fel am si suma pe care am cheltuit-o pe fiecare cod cpv. Am muncit ceva la chestia asta, dar a meritat, mai ales ca pot gasi f.repede articolul/codul cpv cautat, folosind tastele ctrl+F.
-intrebare pt costel:
1.unde scrie ca, cumpararile directe nu se trec in PAAP?
2.fii te rog mai explicit la ce te referi cand intrebi de angajamentul legal
-pt ovidius: la noi avem implementata o procedura de urmat in cazul achizitiei directe:
referat de necesitate, nota justificativa (in care arat cine solicita, denumirea produsului/serviciului solicitat, codul cpv, art. bugetar in care se incadreaza, pretul fara tva, um, apoi fac referire la articolul care reglementeaza faptul ca pot cumpara in mod direct in limita a 10.000 euro si faptul ca propun ca achizitia sa se faca de la SC X SRL. NJ este semnata de mine, de jurist, contabil sef si conducatorul unitatii.), dupa care urmeaza achizitia in sine. La factura atasez pe langa NJ, referatul de necesitate si Angajamentul, Ordonantarea si Lichidare. Atunci cand intocmesc ultimele documente, bag in PAAP-ul pe care mi l-am facut in excel si valorile achizitiei. In cazul in care este vorba de o lucrare, atunci fac si un contract.
Nu am mers pe 3 oferte intrucat OUG 34 nu mai specifica acest lucru, ANRMAP-ul nu cere acest lucru, deci nu este necesar. Am auzit de la un coleg care a avut un control ca i s-ar fi cerut sa faca dovada celor 3 oferte, iar el le-a cerut sa i se arate baza legala, iar discutia s-a terminat aici. Daca o gandim in spiritul legii, atunci nici nu este economic sa te apuci sa consumi benzina umbland prin oras pt 3 oferte ori de cate ori vrei sa cumperi un surub sau sa te apuci sa dai telefoane si sa primesti fax-uri. Pana la urma, preturile sant cam la fel peste tot, cu diferente putin notabile. Bineanteles ca atunci cand fac achizitii mai mari (in limita a 10.000 euro), am grija sa obtin pretul cel mai mic si sa am in spate 3 oferte, asta daca nu pot face achizitia prin SEAP.
Nota privind determinarea valorii estimate fac numai in cazul procedurilor.
Eu consider ca factura este documentul justificativ prin care, în acest caz(cumparare directa), se consideră a fi contract de achiziţie publică si care se consideră a fi baza legala pentru plata. Cand vorbesti de faptul ca achizitionezi produse a caror livrare se face intr-o perioada mare de timp, de ce probleme te-ai lovit (doar facturezi la fiecare livrare)?

Unde scrie ca, cumpararile directe nu se trec in PAAP?

1. Art.4 din HG 925/2006 spune:
"(5) Programul anual al achiziţiilor publice trebuie să cuprindă cel puţin informaţii referitoare la :
a) obiectul contractului/acordului-cadru;
b) codul CPV;
c) valoarea estimată, fără TVA, exprimată în lei şi euro;
c) procedura care urmează să fie aplicată;
d) data estimată pentru începerea procedurii;
e) data estimată pentru finalizarea procedurii;
f) persoana responsabilă pentru atribuirea contractului respectiv. "
În OUG 34/2006, la art.3, alin.s sunt definite procedurile de atribuire:
"s) procedura de atribuire - etapele ce trebuie parcurse de autoritatea contractanta si de catre candidati/ofertanti pentru ca acordul partilor privind angajarea in contractul de achizitie publica sa fie considerat valabil; procedurile de atribuire sunt: licitatia deschisa, licitatia restransa, dialogul competitiv, negocierea, cererea de oferte, concursul de solutii;"
Ca urmare cumpărarea directă nu este o procedură de atribuire şi deci nu este obligatoriu de trecut în paap. Conform art. 19 "Autoritatea contractantă are dreptul de a achiziţiona direct produse, servicii sau lucrări, în măsura în care valoarea achiziţiei, estimată conform prevederilor secţiunii a 2-a a prezentului capitol, nu depăşeşte echivalentul în lei a 10.000 euro pentru fiecare achiziţie de produse, servicii sau lucrări. Achiziţia se realizează pe bază de document justificativ care, în acest caz, se consideră a fi contract de achiziţie publică, iar obligaţia respectării prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă se limitează numai la prevederile art. 204 alin. (2)"
si art.204 al.2 din OUG34/2006, obligaţiile se rezumă la "(2) Autoritatea contractanta are obligatia de a asigura obtinerea si pastrarea documentelor justificative care dovedesc efectuarea oricarei achizitii publice."
Tinind cont de faptul ca fondurile vin mereu schimbate, cu intarziere si prioritatile sunt mereu altele am avut mereu probleme pentru faptul ca se solicitau servicii si produse care nu erau prinse in paap, trebuind lunar sa-l actualizez, activitate destul de dificila. Asadar de la anul, o sa intocmesc un paap doar cu contractele si acordurile cadru iar pentru cumparari directe o sa intocmesc lunar anexe in care voi cumula ce am cumparat pe baza referatelor de necesitate (in cursul anului acesta am avut aproximativ 500 cpv la cumparare directa)

2. areferitor la angajamentul legal, scrie in OMFP1792/2002. Intrebarea era doar daca factura poate fi considerata angajament legal, deoarece este document justificativ.

De dragul de a complica lucrurile

Mă bucur să văd atâtea păreri avizate referitor la acest subiect destul de sensibil datorită lipsei publicităţii achiziţiei pe SEAP.
Totuşi, vin a complica un pic soluţia prezentată prin a vă aduce aminte de solicitarea ANRMAP de stabilire a procedurilor de achiziţie publică de urmat (s.n. în PAAP şi nota justificativă de selectare a procedurii de achiziţie publică) prin raportare la plafoanele valorice/cod CPV/an fiscal (s.n. în ceea ce priveşte achiziţia de lucrări opiniile în ANRMAP nu sunt unitare existând şi voci care susţin cumulul plafoanelor valorice/cod CPV/an fiscal/obiectiv de investiţie).
Luând în calcul punctul de vedere al ANRMAP cum se poate determina corect procedura de aplicat dacă în PAAP nu sunt evidenţiate şi achiziţiile directe?

pentru bogdan : inteleg ca NJ

pentru bogdan :
inteleg ca NJ o intocmesti tu. Cine alege firma de la care cumperi produsele, serviciile sau lucrarea ? Tot tu sau cel ce initiaza procedura ?!

Intreb asta pentru ca la noi parerile sunt impartite si as dori sa vad cum ai rezolvat tu problema.
Daca nu faci nota de estimare a valorii de unde sti cat costa, o face cel ce initiaza achizitia !?

p.s. adresa mea de e-mail este slimac_ovidiu@yahoo.com cu acelasi id de mess. Te rog, daca vrei, pune-mi si mie la dispozitie procedura ta si tabelul in excel.
Promit ca am sa-ti respect drepturile de autor !

Multam fain !!

pentru costel : dupa cum

pentru costel :
dupa cum ziceam, adresa mea de e-mail este slimac_ovidiu@yahoo.com cu acelasi id de mess, te rog, daca poti si vrei sa-mi transmiti si mie modelul de proceduri interne realizat de tine, bineinteles ca voi respecta drepturile de autor, dupa cum am mai afirmat-o !

multam fain !!

Dar atunci, daca este atat de

Dar atunci, daca este atat de important paap-ul si este singurul instrument prin care se poate evidentia depasirea plafonului de ce nu mai apare in noul proiect al HG925???
Eu cred ca intreaga raspundere o poarta autoritatea contractanta iar daca depaseste plafonul de 10000 euro este pe deplin vinovata pentru faptul ca nu a anticipat corect procedura.
Cumpararea directa trebuie sa fie un instrument foarte usor de manevrat si fara multa birocratie.

si pentru bogdan si pentru

si pentru bogdan si pentru admin :

"Fiecarui produs ii corespunde un cod cpv." De aici inteleg ca faci si achizitii pe fiecare produs in parte (Cumpararile directe).
"Luând în calcul punctul de vedere al ANRMAP cum se poate determina corect procedura de aplicat dacă în PAAP nu sunt evidenţiate şi achiziţiile directe?"

ART. 23
Autoritatea contractanta nu are dreptul de a diviza contractul de achizitie publica in mai multe contracte distincte de valoare mai mica si nici de a utiliza metode de calcul care sa conduca la o subevaluare a valorii estimate a contractului de achizitie publica, cu scopul de a evita aplicarea prevederilor prezentei ordonante de urgenta care instituie obligatii ale autoritatii contractante in raport cu anumite praguri valorice.

ART. 26
Valoarea estimata a contractului de achizitie publica trebuie sa fie determinata inainte de initierea procedurii de atribuire a contractului respectiv. Aceasta valoare trebuie sa fie valabila la momentul transmiterii spre publicare a anuntului de participare sau, in cazul in care procedura de atribuire nu presupune publicarea unui astfel de anunt, la momentul transmiterii invitatiei de participare.

ART. 19
Autoritatea contractantă are dreptul de a achiziţiona direct produse, servicii sau lucrări, în măsura în care valoarea achiziţiei, estimată conform prevederilor secţiunii a 2-a a prezentului capitol, nu depăşeşte echivalentul în lei a 10.000 euro pentru fiecare achiziţie de produse, servicii sau lucrări. Achiziţia se realizează pe bază de document justificativ care, în acest caz, se consideră a fi contract de achiziţie publică, iar obligaţia respectării prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă se limitează numai la prevederile art. 204 alin. (2).

Adica plec de la premiza zisa de un listas mai sus, cum ca cumpararea directa NU este o procedura, cererea de oferte fiind o procedura SIMPLIFICATA.

ART. 20
(1) Autoritatea contractanta are obligatia de a atribui contractul de achizitie publica prin aplicarea procedurilor de licitatie deschisa sau licitatie restransa.
(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), autoritatea contractanta are dreptul de a aplica celelalte proceduri prevazute la art. 18 alin. (1) [(1) Procedurile de atribuire a contractului de achizitie publica sunt:...], dupa caz, numai in circumstantele specifice prevazute la art. 94 [dialog competitiv], art. 110 alin. (1) [negociere cu publicarea prealabila a unui anunt d eparticipare], art. 122 [negocierea fara publicarea prealabila a unui anunt de participare] sau 124 [dreptul de a aplica procedura de cerere de oferte NUMAI in cazul ...].

Si ca se pleaca, in mod firesc, de la estimarea valorii unui CONTRACT. Obiectul contractului fiind achizitia de mai multe produse, a unui serviciu - aici nu cred ca le putem aduna - sau a unei lucrari, cu sau fara achizitia aditionala de produse aferente lucrarii.

In ghid scrie ca :
Atentie ! Prin conceptul dezvoltarii durabile cel mai scazut pret nu reprezinta intotdeauna cea mai buna valoare pentru bani. - aici ma gandeam la cumpararile directe si la cele 3 oferte NEnecesare.

Daca lucrarile au acelasi cod CPV, dar urmeaza sa fie executate pe amplasamente diferite si pentru care au fost elaborate studii de fezabilitate diferite, atunci valoarea estimata se calculeaza pentru fiecare lucrare in parte.

Asta este foarte bine si aici subliniam ca voi achizitiona fiecare S.F. separat (deci nu adun serviciile) - prin CUMPARARE DIRECTA, chiar daca are acelasi cod CPV fiindu-mi necesar pentru executia cate unui obiectiv distinct de investitii.

Acuma, acestea fiind cumparari directe dar fiind in acelasi timp obiective de investitii le voi trece in PAAP, din Anexele pe care trebuie sa le intocmesc pentru obiectivele de investitii, S.F.-ul fiind cel care imi va aproba indicatorii tehnico-economici pentru realizarea obiectivului de investitii, indicatori ce trebuiesc aprobati printr-o HOTARARE de C.L., urmand astfel sa pot trece la faza de achizitie a proiectului si apoi la executia lucrarii.

recunosc ca poate parea alambicat raspunsul, imi cer scuze daca n-am fost in stare sa ma fac inteles dar ca orice caine care este asemanator inginerului, am privirea inteligenta cu exprimarea stau mai greu :))

stiu ca ati sesizat ca am scris pentru asemanare prima oara ... caine :D

pt costel, ovidius si admin

pt costel, ovidius si admin
ca orice lege romaneasca si legislatia privind achizitiile publice este interpretabila. De aceea pt a ma pune cat mai mult la adapost, consider ca si achizitia directa poate fi asimilata unei proceduri deoarece la art 19 spune ca "Achiziţia se realizează pe bază de document justificativ care, în acest caz, se consideră a fi contract de achiziţie publică".
in 2006 si pana pe la jumatatea lui 2007, nu am intocmit un paap care sa includa si achizitiile directe, iar notele justificative le clasam separat, nu impreuna cu factura. Ulterior am realizat ca atunci cand voi avea un control (audit, curtea de conturi, etc), nu voi putea face dovada evidentei cheltuielilor pe coduri cpv si implicit a nedepasirii plafonului. Si chiar daca fondurile se schimba de la luna la luna, tot trebuiesc achizitionate produsele trebuincioase. Eu am in jur de 600 de coduri cpv pe achizitii directe si cerere oferte. Pt 2009 am sa fac un paap cu procedurile pe care am sa-l public pe site-ul institutiei si unul complet care sa cuprinda toate produsele/serviciile/lucrarile de interes pentru mine si care o sa-l am numai in format electronic. In felul acesta munca mea o sa se reduca la a in troduce valorile achizitiilor de-a lungul anului (la fel ca si anul acesta), iar la sfarsitul anului voi da o listare cu ceea ce s-a cheltuit pt a avea evidenta si pe suport fizic. Deoarece ANRMAP spune ca ptr achizitia directa trebuie mers cat mai detaliat , folosind daca se poate toate cele 8 cifre ale codului cpv. Daca nivelul de acuratete al CPV este insuficient pentru a descrie necesitatile autoritatii contractante, atunci aceasta trebuie sa se refere la diviziunea, grupa, clasa, sau categoria care descrie cel mai bine obiectul achizitiei (un cod mai general, care poate fi recunoscut prin faptul ca are mai multe zerouri in coada).
Numai in cazul in care obiectul contractului inglobeaza produse/ servicii/ lucrari incadrate in coduri CPV diferite, procedura de atribuire se alege in functie de valoarea cumulata a acestora.
Deci pt a ajunge la un compromis, am realizat acel paap care include si achizitiile directe si ca sa-mi vina si mai usor am trecut si radacina. Oricum, din ce am mai citit, se pare ca prin modificarile care se fac acum, paap-ul va disparea.
pentru cine este interesat, pot trimite paap-ul facut de mine in excel.

Important

Consider subiectul atins foarte important şi de aceea am creat un articol special de dedicat dezbaterii mai multor aspect ale problemei în discuţie. Vă rog să lecturaţi articolul publicat şi aştept cu interes comentariile dumneavoastră - http://www.forumachizitii.ro/node/81.

Orice document

Orice document pe care îl consideraţi relevant poate fi trimis pe contact@forumachizitii.ro, iar eu îl voi încărca pe site!

scuze, nu am vazut postul

da, eu intocmesc NJ, eu fac si procedura si achizitia si toata hartogaraia.
problema cu firmele este in felul urmator: la inceput toata lumea crede ca daca devin furnizori pt bugetari, se imbogatesc. Mai tarziu constata ca nu puteau avea un client mai prost decat o institutie bugetara :(
Pt agentii economici care au capital, nu este o mare problema, isi permit sa astepte, am cateva cazuri care au asteptat 4 luni pana am facut plata. Si atunci cei care nu au putere financiara nu isi mai permit sa imi vanda marfa pt ca pe langa faptul ca ii pisez cu discounturi, isi mai vad si banii tarziu, deci de profit nici nu mai poate fi vorba. Chiar am cativa agenti economici care nu vor sa-mi dea marfa cu plata cu op.
Constrangerea de a face achizitii prin SEAP, s-a transformat pt mine intr-un avantaj, deoarece am putut sa-mi largesc baza de furnizori si pt ca marea majoritate accepta sa mai scada din preturi, fiind constienti de faptul ca poti gasi instantaneu o alta oferta.
Cand intrebi de nota de estimare a valorii, te referi la achizitiile directe?

inclusiv si la cumpararile

inclusiv si la cumpararile directe !

nota de estimarea valorii

nota de estimarea valorii o intocmesc doar atunci cand fac proceduri de achizitie, nu si pt cumparari directe.

Cineva a pus aceste intrebari

Cineva a pus aceste intrebari celor de la ANRMAP:
> Este cumpararea directa o procedura de achizitie?
> Care sunt pasii de urmat si eventualele mijloace probante pentru aplicarea
> cumpararii directe a unor produse?
> Cum probeaza o autoritate contractanta "OBILIGATIA de a asigura o
> utilizare eficienta a fondurilor....., de a promova concurenta dintre
> operatorii economici.... de a garanta nediscriminarea, recunoastere
> reciproca si tratamentul egal al operatorilor economici". (art.2, alin. 2-
> hg 925)

si iata ce au raspuns

----- Forwarded Message ----
From: Biroul de Consultatii Tehnice
Sent: Wednesday, October 31, 2007 4:11:57 PM
Subject: Re: A.N.R.M.A.P.: cumparare directa

Buna ziua

1. Achizitia prin cumparare directa nu reprezinta o procedura de atribuire.
2. Pasii de urmat in cazul achizitiei prin cumparare directa ar putea fi
urmatorii:
a. identifica necesitatile pe baza referatelor de necesitate
b. se estimeaza valoarea si identifica fondurile necesare
c.verifica daca a mai achizitionat sau/si daca urmeaza sa mai
achizitioneze in anul bugetar produse similare cu acestea si stabileste
daca valoarea totala pe intreg anul bugetar a produselor similare
depaseste sau nu pragul de la art.19 din O.U.G. nr.34/2006 cu modificarile
si completarile ulterioare.
d. in cazul in care pragul de mai sus nu se depaseste, produsele se pot
achizitiona prin cumparare directa.
e. se intocmeste o nota justificativa in care se consemneaza date
referitoare la cele scrise la pct.b-c
f. in urma studiului de piata, se opteaza pentru un operator economic de
la care se face o solicitare (nota de comanda) pentru produsele
respective.
g. se face factura fiscala, pe baza careia se va face plata
h. se intocmeste dosarul achizitiei publice (care contine nota
justificativa, factura fiscala si eventual ofertele de pret ale
operatorilor economici); acesta va fi pastrat de autoritatea contractanta,
prin compartimentul intern specializat al achizitiilor publice.
3. Principiile care stau la baza atribuirii contractului de achizitie
publica sunt explicate in Ghidul pentru atribuirea contractelor de
achizitie publica aprobat prin Ordinul nr.155/2006 al Presedintelui
ANRMAP.
--
Biroul de Consultatii Tehnice,
Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor
Publice

Bd. Dinicu Golescu nr.38, sector 1, Bucuresti
tel. 021 3118090
fax. 021 3118095

Pentru Bogdan

Buna ziua,

Ma puteti ajuta adresa dvs. de email?
Am niste nelamuriri si poate ma puteti ajuta.

Multumesc.

Scuze,

am fost foarte aglomerat si nu am mai intrat pe net. as_bogdan@yahoo.com

Tinand cont de faptul ca

Tinand cont de faptul ca achizitia directa se poate realiza in limita a 15000 EURO pe fiecare achizitie, puteti sa-mi explicati daca asta inseamna ca pe tot anul, pe fiecare CPV trebuie sa nu depasesc aceasta suma?

Da

ai inteles bine.

Totuşi...

aveţi grijă, domnule Costel. Codurile CPV pot fi uneori păcălicioase (ăsta e un termen specific din achiziţii). Spre exemplu se dau următoarele coduri:
30125100-2 Cartuşe de toner
30125110-5 Toner pentru imprimantele laser/faxuri
30125120-8 Toner pentru fotocopiatoare
30125130-1 Toner pentru centrele de procesare a datelor, de cercetare şi de documentare
.
Mergând pe codurile CPV de mai sus ar rezulta că puteţi cumpăra într-un an de 45.000 Euro cartuşe de toner, iar cei de la ANRMAP s-ar putea să nu se bucure aflând asta. Chiar şi răspunsul dânşilor postat mai sus se referă la "PRODUSE SIMILARE", nu suflă o vorbuliţă despre coduri CPV, prietenii ştiu de ce.
.
Prin urmare, cumpărările directe trebuie tratate aplicând principiul contabil al prudenţei, care în achiziţii nu există dar ar trebui introdus. ;) În sensul ăsta poate ar fi mai bine să aveţi în vedere categoriile din nomenclator, nu codurile la amănunt. De asemenea, orientativ puteţi folosi şi vocabularul suplimentar, uneori ajută pentru clarificare. Cu stimă.

Planul pe coduri

Daca nu te deranjeaza, ai putea sa postezi modelul de plan? Trebuie sa facem si noi proceduri interne de achizitii si ne-ar fi de mare ajutor clasificarea pe CPV-uri.

Model

coduri CPV - cine are dreptate?

Am achizitionat direct computere de birou cod CPV 30213300-8 in valoare de 5000 euro, laptopuri cod CPV 30213100-6 in valoare de 5000 euro si o imprimanta multifunctionala A3 laser color cod CPV 30232110-8 in valoare de 7000 euro. Punctul de vedere al auditorului a fost ca am incalcat prevederile art.23 din OUG/2006 modificata, in sensul divizarii contractului in mai multe contracte pentru a evita aplicarea procedurii cererii de oferte. Punctul meu de vedere este urmatorul:
La gruparea produselor IT pe coduri CPV, in vederea stabilirii procedurii de achizitie , s-a avut in vedere sistemul liniar, adica asocierea produselor cu coduri CPV care sa le descrie cat mai exact, cu cat mai putine cifre de “0” in coada. Astfel computerelor desktop li s-a asociat codul CPV 30213300-8 (computere de birou), laptopurilor li s-a asociat codul CPV 30213100-6 (computere portabile) , iar imprimantei multifunctionale i s-a asociat codul CPV 30232110-8 (imprimante laser). Dupa cum se poate vedea radacina comuna a numerelor celor trei coduri CPV este 302. Daca grupa de produse a carui cod CPV incepe cu numarul 302 ,se considera a fi grupa de ”produse similare ” ,asta ar insemna ca ,toate obiectele asociate acestei grupe , vor fi considerate ”produse similare”. Asta insemnand ca CD-urile (cod CPV 30221000-4) sau hartile de cadastru digital (cod CPV 30221000-4) sunt considerate “produse similare” cu imprimantele(cod CPV 30232110-8).
Dictionarul explicativ al limbii romane defineste cuvantul “similar” ca asemanator, analog, asemenea, de acelasi fel.
In acest context, o imprimanta ar trebui sa fie asemenea , unui CD sau a unei harti digitale de cadastru .
Consider ca dispozitiile art.23 din OUG 34/2006 modificata , ar fi fost incalcate, daca s-ar fi achizitionat prin incredintare directa, de mai multe ori produse similare, adica de acelasi fel, (de ex. imprimante) , depasindu-se prin insumarea contractelor, valoarea de 15000 euro.

Auditorul nu stie ce

Auditorul nu stie ce vorbeste. Eventual ar putea aduna suma de la 30213100-6 cu 30213300-8, dar sa aduni computere cu imprimante, e gogonata rau! Daca vrei sa-i demonstrezi ca abereaza, trimite-l la pagina web a ANRMAP unde scrie ca achizitia pe coduri CPV se realizeaza folosind cel mai detaliat cod cu putinta si doar in cazul in care produsul nu are corespondent un cod CPV, atunci se foloseste un cod mai general, care l-ar putea include.
Concluzia ta este corecta.

Habar n-are de achiziţii...

acest auditor. Probabil este un fost CFG-ist care acuma trebuie să auditeze activitatea de achiziţii şi merge pe principiul "nu poate să fie totul în regulă, trebuie să îi găsesc eu ceva".
.
Îi sugerez la următorul audit să grupeze produsele şi serviciile pe clase, tot ce începe cu cifra 3 o achiziţie directă, e mai distractiv aşa.
.
Se spune că la fotbal şi la politică se pricepe toată lumea. Mai nou şi la achiziţii.

şi atuncea ...

... nu este binevenit un SINDICAT ?

răspund tot io, fiind retorică întrebarea : BA DA !

ovidius

p.s. de început e nevoie de un grup de iniţiativă de 15 persoane. mai avem 9 locuri disponibile pe care vă aştept să vă înscrieţi ... pe pagina dedicată acestui subiect.

here I am

adauga-ma si pe mine :)

ce ziceti de asata?

...citat din Ghid pentru efectuarea achiziţiilor publice în vederea atribuirii contractelor de furnizare de produse, de servicii sau de lucrări de către beneficiarii proiectelor finanţate prin POSDRU, în connformitate cu prevederile legislaţiei naţionale şi comunitare privind achiziţiile publice SEPTEMBRIE 2009 , pagina 7
"În situaţia în care obiectul contractului înglobează servicii/produse/lucrări cărora li se asociază mai multe coduri CPV, procedura de atribuire se alege în funcţie de valoarea cumulată a acestora."

Cum se interpreteaza instructiunea citata si cum se armonizeaza cu prevederile legislatiei nationale asa cum se spune in ghid?

Procedura cumparare directa

Daca te rog nu-mi trimiti si mie un model din procedura privind cumpararea directa?adresa rbsnatalia@yahoo.com

Autentificare utilizatori

Comentarii recente

Parteneri