Referat de necesitate model ANAP

Am incercat sa implementez in institutia mea formularul de Referat de necesitate modelul ANAP, pai am deschis cutia pandorei....cum sa faca ei asa ceva, ca imi bat joc, de unde sa etimeze cat costa? pai voi cei de la achizitii ce faceti? si tot asa....Se mai confrunta careva?
Poate postati aici un sfat ceva, cum procedati?
Ma gandisem initial sa fac o procedura interna pentru implementarea modelului de referat...dar am zis sa discut cu conducerea....si...
Am discutat cu conducerea, le-am aratat modelul de referat, concluzia, imi venii mie acum sa fac pe desteptu :)

Parerea mea e identica cu a

Parerea mea e identica cu a dvs.
Ei trebuie sa furnizeze toate datele necesare, modelulul de referat ANAP fiind relevant asupra volumului de date care trebuie pus la dispozitie.
E normal sa estimeze, asa s-ar prinde si ca anumite produse sunt aberatii...cel putin in cazul meu, gasesc tot timpul produse si STAS -uri din normative comuniste. Iau produsul din referat, il pun pe google si nu returneaza nici un raspuns...apoi incepe distractia, eu le spun ca vor OZN - uri, ei ca asta e normativul...le ia 2 luni sa il modifice catre specificatii ancorate in prezent...
In prezent insist ca pregatirea procedurii sa se faca conform Ghidului Operational, maine vreau sa fac iar sedinta...speta in cauza fiind implicatiile unui raspuns primit de la o autoritate care reglementeaza o anumita piata....ar trebui modificat caietul de sarcini, etc...

La ce fel de model ANAP de

La ce fel de model ANAP de referat de necesitate te referi?

ghid de achizitii publice

cel de pe site-ul http://achizitiipublice.gov.ro. poate fi accesat si de pe pagina anap

azi am insistat pentru

azi am insistat pentru implementarea modelului de referat, slabe sperante, bineinteles ca au inceput......am vb cu conducerea, cum sa pui tu pe domnu dr. sa scrie atat? cum sa il pui tu sa faca un caiet de sarcini ? pai el nu stie caracteristici ale aparatului.... sa le faceti voi de la achizitii, voi ce faceti acolo?..pana acum, cum a mers treaba si acum vii tu......bla bla bla
Propuneri, pareri?
PS momentan stau aproape de cei de la juridic ..poate ma sprijina ei.
Vom vedea....:)

Succes ! Imprima toata etapa

Succes !
Imprima toata etapa planificarea achizitiei din Ghid si nu renunta la nici un pas.

Elementele obligatorii de

Elementele obligatorii de facut ( cu riscuri, baza legala, etc) conform ghidului, trebuie puse intr-o adresa catre conducere, sa iti raspunda scris ca tu faci tot.
Si de asta vezi pe la TV ca zac RMN-uri prin subsolurile spitalelor neinstalate, doctorul a cerut, achizitorul a cumparat, dar administrativul nu stia ca trebuie fundatie de xx cm, ca trebuie pereti plumbuiti, ca trebuie curent de xxx Volti, iar cand sa se faca montarea - stai nu se poate...
Toata lumea trebuie sa aduca plus-valoare si trebuie sa fie implicata in achizitie, cei mai buni specialisti in toate domeniile...
De aia vezi pe net ca la spitalul nu stiu care ...de prin Bucuresti, o firma nu a decopertat pana la caramida si nu a sterilizat atunci cand a facut reparatia. Repede s-au gasit amatori ( cred ca doctori din spital, aveau buletine de analiza...), care sa se duca la TV si sa faca reclamatie...dar cand s-a facut caietul de sarcini, unde erati, eminentilor ....????

multumesc pt. propunere,

multumesc pt. propunere, luptam

Stai tu linistit, ca eu fac

Stai tu linistit, ca eu fac Planuri Anuale de Achizitii de 10 ani fara necesar de la sectii, ca aia habar nu au ce necesitati au. Si vorbim de transportul public din Braila. Anul asta se pare ca m-am hotarat sa nu mai fac Planul si cred ca o sa-mi gasesc alt job:)

Pana la urma asta trebuie sa facem, parasim barca, daca nu gasim sprijinul necesar in cadrul autoritatii contractante... Prin lipsa unora de implicare acestia nu fac decat sa mute gunoiul in terenul nostru, ceea ce nu e corect...

Cum la mine achizitiile se

Cum la mine achizitiile se fac numai din autofinantare , regula a fost stabilita de conducatorul AC ca acesta aproba numai acele referate de necesitate care sunt avizate de catre compartimentul financiar si prin care se confirma existenta fondurilor in cont. Astfel se emit zilnic referate de necesitate doar in masura in care compartimentul x a produs bani si ii are in cont. Nu pot face niciun fel de previzionare si din acest motiv nici pana azi nu am facut strategia anuala pt ca nu stiu ce achizitii mi-aduce ziua de maine. PAAP-ul l-am facut in baza istoricului anilor precedenti , nu in baza referatelor de necesitate cum spune legea, pt ca nu am primit la sfarsitul anului precedent niciun referat. Cum spunea aici un coleg , va trebui sa-mi caut alt job.

Baieti, stiu ca nu e frumos

Baieti, stiu ca nu e frumos sa te bucuri de raul altuia, insa imi creste inima cand citesc ce ne povestiti. Constat astfel ca noi stam fff bine.
Acum, lasand gluma la o parte, imi pare rau pt situatia voastra. Bafta va doresc!

Baieti, stiu ca nu e frumos

Baieti, stiu ca nu e frumos sa te bucuri de raul altuia, insa imi creste inima cand citesc ce ne povestiti. Constat astfel ca noi stam fff bine.
Acum, lasand gluma la o parte, imi pare rau pt situatia voastra. Bafta va doresc!

Rog sprijin

Dan_one si Mircea_raluca rog consiliere.
La o PS pe Legea 98 ofertantul a criptat valoarea propunerii financiare, de ex. 6 lei.
In formularul tip propunere financiara face calculele:
-piesa a - 1 buc x 2 lei = 2 lei
- piesa b - 1 buc x 3 lei = 3 lei
Total valoare = 5 lei.
Cerem clarificare sa ne spuna care e valoarea buna - ne transmite raspunsul - 6 lei, scuze .. a gresit, si a trimis o noua propunere in care a corectat preturile unitare.
Dar a facut chestia asta la 50 % din loturi, nu a avut nici o greseala de calcul, nici un viciu de forma....., nu poti sa spui ca in pdf a pus fara TVA si a criptat cu TVA sau alte scuze simple... mai ales ca din lista ofertantilor a vazut ca e singurul care conteaza real la procedura, normal ca acum isi mentine propunerea mai mare....
Mie mi se pare funny ce spune...
L-as da neconform, voi ce spuneti ?

Art 134 alin 10 din HG 395

Art 134 alin 10 din HG 395 spune printre altele ca "........elementele propunerii financiare urmând a fi corectate, implicit alături de preţul total al ofertei, prin refacerea calculelor aferente.........".
Eu interpretez asa acest articol: se corecteaza elementele propunerii financiare, inclusiv pretul total al ofertei. Deci daca exista discrepante intre pretul unitar si pretul total al ofertei, se ia in considerare pretul UNITAR si cel total se corecteaza in consecinta. Aceasta prevedere era scrisa negru pe alb in HG 925, acum legiuitorul nu s-a mai obosit sa ne scrie cum dracu procedam intr-o astfel de situatie, ca suntem prea buni pentru astfel de nimicuri....descurcati-va si voi cum puteti!
De asemenea, prin "refacerea calculelor" eu inteleg ca se reface calculul matematic, adica inmultirea dintre unitar si cantitate, nu ca las valoarea totala acolo si-o impart la cantitate si imi schimb pretul unitar. Cand un om spune ca a gresit un calcul, se subintelege ca a gresit inmultirea, adunarea......nu ca a gresit unitarul de la care mi-am fundamentat eu oferta financiara.
Asta e parerea mea si raportat la speta ta, eu, comisie de evaluare nu l-as fi intrebat care e valoarea buna, ci l-as fi pus sa-mi confirme eroarea aritmetica, in sensul ca se corecteaza valoarea totala in baza calculelor bune. Daca nu accepta, e OUT, daca e destept si accepta.....bravo!
El de fapt la tine a gresit adunarile, nu? A zis ca 2+3 face 6 cand de fapt face 5 si a modificat preturile unitare astfel incat totalurile pe fiecare linie adunate intre ele sa dea 6, nu? Oricum tot preturile unitare le-a modificat si nu e corect!!!!!

Aste este si p.d.v. al

Aste este si p.d.v. al meu.
Dar uite cum zice un sef al meu si imi pare ca si el nu spune gresit:
- art. 60 din HG 395 spune:
(1) Operatorul economic are obligaţia de a transmite oferta şi DUAE în format electronic şi numai până la data şi ora-limită de depunere a ofertelor prevăzute în anunţul de participare.
(2) Valoarea totală a propunerii financiare se criptează în SEAP.
(3) Toate documentele de fundamentare a valorii prevăzute la alin. (2) se depun prin mijloace electronice, fiind încărcate într-o secţiune dedicată a portalului SEAP, iar conţinutul acestora este vizibil comisiei de evaluare după decriptarea propunerii financiare.
- sa analizam ce a facut:
pasul (1) - facut
pasul (2) - facut, ofertantul a criptat 6 lei
pasul (3) - facut, a depus documente de fundamentare a valorii prevăzute la alin. (2) se depun prin mijloace electronice, fiind încărcate într-o secţiune dedicată a portalului SEAP.
- ce am gasit eu : criptat 6 lei, in fundamentarea pretului de la pasul anterior 3 am gasit 5 lei, deci o eroare. Am cerut refacerea fundamentarii.... normal ca a modificat pretul unitar
- concluzia lui: nu ai cum sa spui ca nu se incadreaza in lege.

Rog p.d.v.

Pai ti-am spus pdv meu, nu

Pai ti-am spus pdv meu, nu vad lucrurile cum le vede seful tau. Acel articol 60 din norme face parte din sectiunea "derularea procedurilor", este un fel de "Modul de prezentare a ofertei", ii invata pe ofertanti cum sa depuna oferta. Partea cu corectarea viciilor si a erorilor matematice e la alt articol, la ala pe care ti l-am precizat eu mai sus: 134 alin 10.
Deci, nu sunt de acord cu pdv SEF
:)

Avand in vedere ca noua

Avand in vedere ca noua legislatie nu prevede modul cum se corecteaza erorile aritmetice, adica luarea in considerare cu prioritate a preturilor unitare, problema poate fi tratata in ambele variante desi inclin sa cred ca mai justa mi s-ar parea varianta a doua in care pretul total criptat postat inainte de deschiderea ofertelor este sfant conform principiului asumarii raspunderii. Daca situatia ar fi fost inversa ,adica oferta criptata ar fi fost de 5 lei si valoarea cumulata ar fi fost de 6 lei , cum ati fi tratat problema? Deci musai trebuie umblat la preturile unitare (cum dealtfel se umbla si in urma licitatiei electronice).
As lua in considerare si varianta lui Raluca , dar nu vad cum e posibila rezolvarea online. Adica daca la decriptare in oferta lui X scrie clar ca pretul e de 6 lei, si procedura se desfasoara integral prim mijloace electronice, cum sa fac sa se vada ca e doar 5 lei in urma solicitarilor de clarificari ?

Merci Raluca si Dan

Va multumesc ptr punctele de vedere transmise.
Daca punctele noastre de vedere nu converg catre aceeasi idee atunci e clar ca pachetul de legi trebuie up-datat.
Nu e normal ca intr-un domeniu sensibil precum cel in care activam noi sa lasi ca procesele sa se deruleze arbitrar... exprimari precum cele de la art 134 - ofertantul sa remedieze cu respectarea art 2 din Lege sunt nepotrivite...

Dan, am avut o astfel de

Dan, am avut o astfel de situatie, ce-i drept nu pe legea noua, ci mai demult pe oug 34 si hg 925 si nu am luat in considerare oferta criptata, am solicitat clarificari, ofertantul a admis ca a gresit, ca valoarea totala e buna cea din formularul de oferta si pur si simplu am atribuit pe acea valoare. Nu am tinut cont de criptarea din SEAP. Daca venea vreun control, se vedea din clarificari si documentele depuse ca avem dreptate. Asta e!

Raluca, unul din motivele

Raluca, unul din motivele respingerii unei documentatii a fost faptul ca am solicitat ca ofertantul sa-mi transmita pretul ofertat ( valoarea criptata) in forma scrisa cu stampila ca asa imi cer astia de la fondurile nerambursabile. ANAP m-a pus sa scot afara din text solicitarea motivand ca procedura se desfasoara integral prin mijloace electronice si ca nici macar ofertantul clasat pe primul loc nu poate sa transmita in scris oferta.
PS Nu va mai obositi sa cereti la experienta similara contracte cu valori, bla,bla, bla. ANAP m-a pus la zid sugerandu-mi sa nu solicit valori si nici sa ma limitez la un anumit numar de contracte. Adica de fapt cerinta nu mai e cerinta ci mai degraba o informatie. In contextul pe care l-am spus, nu mai vad nicio diferenta intre licitatia deschisa si procedura simplificata. Nici macar in privinta termenelor de asteptare. Sa vedem cine mai vine sa ne faca autostrazi... cu lopata si roaba.

Dan, eu nu stiu ce-i acolo la

Dan, eu nu stiu ce-i acolo la voi, dar sincer eu am documentatii cu experienta similara solicitata, ceva de genul X lei la nivelul a maxim 3 contracte si e validata. Chiar in fisa de date din decembrie 2016 ne sfatuieset sa solicitam asa. Nu trebuia sa admiti asa ceva, trebuia sa trimiti la helpdesk mail si sa le explici.

Revin cu o speta, legata de

Revin cu o speta, legata de art. 134 alin. 10, daca nu va suparati:
Avem in derulare o procedura de servicii de paza si suntem in faza de evaluare financiara. Unul dintre ofertanti prezinta un deviz per agent, calculat pe sporuri, CAS, CASS, profit, subventie etc. Ideea este ca la calculul unui spor a gresit procentajul. Daca il corecteaza ii da peste cap pretul unitar per ora/agent. La acest pret el aplica subventia de la stat si ii da pretul unitar final, ofertat.
Intrebarea mea este: daca el corecteaza calculul, si ca sa nu i se modifice pretul unitar final, mai creste cuantumul subventiei (care este in lei, nu procent), pot sa ii accept aceasta modificare, in baza art. 134 alin. (10)?

Oricum modifica, nu se schimba clasamentul de niciun fel si nu afecteaza propunerea tehnica.