contract lucrari

Este corect ca in modul de estimare al valorii pt un contract de lucrari sa se includa si diverse si neprevazute ?
In fisa de date de la ANAP scrie clar ca nu sunt incluse, in Ghid asemenea, insa in Lg. 99 nu se regaseste clar .
H.G. 907/ 2016 "cheltuielile diverse şi neprevăzute vor fi folosite în conformitate cu legislaţia în domeniul achiziţiilor publice ce face referire la modificările contractuale apărute în timpul execuţiei".
Cum se vede ?

Un raspuns, va rog.

Un raspuns, va rog.

Daca este cineva interesat de

Daca este cineva interesat de raspuns: coreland prev. art. 14 alin. (1) cu art. 21 din Lg nr. 99/2016 in cazul contractelor sectoriale de lucrari valoarea estimata se calculeaza luand in considerare atat costul lucrarilor, cat si valoarea totala estimata a produselor si serviciilor puse la dispozitia contractantului de catre entitate, necesare pentru executarea lucrarilor. Analizand prev. din Anexa 6, punctul 5.3 din H.G. nr. 907/ 2016, notiunea „cheltuieli diverse si neprevazute” va fi folosita in conformitate cu legislatia in domeniul achizitiilor publice/sectoriale ce face referire la modificarile contractuale aparute in timpul executiei. Respectiv, sumele reprezentand „cheltuieli diverse si neprevazute” nu vor fi incluse in calculul valorii estimate, deoarece acestea sunt cheltuieli incidente proiectului si nu valorii estimate a unui contract de lucrari atribuit printr-o procedura de atribuire prevazuta de legislatia in domeniul achizitiilor.

E corect sau nu sa incluzi in

E corect sau nu sa incluzi in calculul valorii estimate si diversele si neprevazutele ? Raspunsul este NU, in contextul noii legislatii.
In primul rand e logic ca nu ai cum sa estimezi ceva despre care nu poti anticipa ca se va intampla. Aparitia unor "diverse si neprevazute" in cadrul executiei unui contract se rezolva (in contextul vechii cat si noii legislatii) de regula prin NFP.
In vechea legislatie (oug34/2006, art.122 litera i) , se prevedea ca pentru situatiile imprevizibile se putea aplica NFP, printre altele cu conditia sa nu se depaseasca valoarea contractului initial cu 20% . Deci in anuntul de participare trebuia sa prinzi oarecum si aceasta valoare. In noua legislatie (art.104, alin.1 c) , nu mai apare limitarea si este firesc pentru ca o situatie imprevizibila nu ai cum sa co ontrolezi. De aceea , parerea mea, este ca, cuantumul cheltuielilor diverse si neprevazute poate fi determinat doar in momentul aparitiei situatiei (pe parcursul executarii contractului) si prin urmare nu ai cum sa-l incluzi in valoarea estimata, reprezentand o valoare ipotetica, nu una reala.

Autentificare utilizatori

Comentarii recente

Parteneri