Publicare anunt in SEAP privind modificarea contractului

Conform HG 395/2016 art. 165 alin (2)
"După modificarea contractului în sensul alin. (1), în termen de 30 de zile, autoritatea contractantă are obligaţia publicării anunţului privind modificarea contractului prin intermediul SEAP."
Stie cineva unde ae poate publica in SEAP aceasta modificare?

Anunt atribuire contract subsecvent

Daca tot e vorba de anunturi am si eu o intrebare: in cazul contractelor subsecvente unui acord-cadru art. 145 din lege vorbeste de publicarea unor anunturi de atribuire pentru contractele subsecvente. Cum faci asta? Ca anuntul de atribuire e unul pentru procedura de atribuire a acordului-cadru.

Rugaminte

Nu stie nimeni? Help!

Suna la SEAP +40 21 303 29

Suna la SEAP +40 21 303 29 97 - tasta 1 si te lamureste

Help

Multumesc! Dar - de luni tot sun (de cateva ori pe zi) si la Helpdesk Anap si la SEAP si ... m-am saturat de muzica! Nu raspunde nimeni! Asa ca de asta insist cerand o parere!

In ceea ce priveste

In ceea ce priveste intrebarea adresata de aurabt: Erata la anuntul initial publicat in SEAP ... parca s-a mai discutat pe forum chestia asta in ultimele 3 luni.
Colegi ai mei au primit raspuns de la help-desk care indica solutia anterior mentionata

contracte subsecvente

In cadrul anuntului de atribuire al unui acord-cadru exista butonul "Contracte subsecvente" care permite publicarea fiecarui contract subsecvent incheiat cu data, valoare, obiect, contractant ... Nu asta e anuntul de atribuire al contractului subsecvent in cadrul anuntului de atribuire al procedurii ? Erata suna a greseala corectata!

???

?

Bogdan, ori eu n-am inteles

Bogdan, ori eu n-am inteles speta, ori tu: cum sa dai erata la anunt de atribuire publicat, asta ca sa publici niste contracte subsecvente? Chiar suntem plecati cu capul cu totii?????

Nu inteleg ce este atat de

Nu inteleg ce este atat de suparator, ai o zi proasta?
Esti un pic deplasata in afirmati si chiar jignesti si niste oameni pe care nu-i cunosti.
Hai sa vedem pasii in gandirea lui Bogdan:
1. Are o procedura in urma careia a incheiat un acord cadru.
2.La acordul cadru a dat un anunt de atribuire
3.La anuntul de atribuire incarci contractele subsecvente

Intrebare?
Ce este gresit sa dai o erata la anuntul de atribuire in care la alte informatii sa mentionezi toate datele ofertantului si valoarea contractului subsecvent incheiat?
Aceasta erata merge la ANAP sau se publica instant, dar in momentul in care ai un control ce este mai bine sa nu ai deloc tranparenta contractului subsecvent sau sa-l gasesti in seap la rubrica lista erata si se poate demonstra ca acel contract cu toate datele din el a fost transparent si l-a putut viziona oricine?
De unde pleaca publicarea anuntului de atribuire? Eu cred ca de la faptul ca trebuie sa oferi transparenta in tot ce inchei pe SEAP.
Scuze, asta este parerea mea iar colegii nostri trebuie invatati nu jigniti.

Pai

Pai le publici la rubrica "Contracte subsecvente" din anuntul de atribuire ca banuiesc ca de asta e facuta acolo si le vede toata lumea - transparenta. Ce rost mai are sa faci erata, ca nu ai gresit nimic. In plus la anuntul de atribuire de la procedura simplificata eu nu gasesc vreun buton de erata sau lista erate, ci doar la anuntul de participare simplificat.

La anuntul de atribuire

La anuntul de atribuire pentru o procedura simplificata ai butonul de corectii/....., unde poti introduce informatiile pe care le doresti.
Daca ai o prodedura pe n loturi, in momentul in care ai incheiat un lot ai la dispozitie 15 zile pentru a da anuntul de atribuire.
Ai dat anuntul de atribuire pt. lotul respectiv dupa care inchei alte loturi.
Vei observa ca la butonul Adauga contracte nu mai ai posibilitatea de a da toate informatiile care le-ai dat cand ai atribuit prima data si vei accesa butonul de corectii/informatii suplimentare in care vei mentiona restul informatiilor care au ramas netransmise.
Tot la acelas buton vei putea realiza orice corectie pe care trebuie sa o faci.
Ceea ce ai mentionat cu privire la atribuirea contractelor subsecvente este adevarat, dar ideea lui Bogdan cu erata nu pot sa o contest pentru ca si la erata ai butonul de informatii suplimentare si mai ai si sectiunea informatii unde poti introduce informatiile aferente incheierii unui contract subsecvent.

Corect

Atata timp cat au facut niste legi fara sa lamureasca o gramada de detalii importante pentru noi amaratii, au promis ca fac Sicap si e tot batranul Seap, ba de la un timp Anapul nu mai raspunde nici la telefoane si la ultimele intrebari ale mele la Helpdesk mi-au zis in final ca asta e parerea lor si nu un punct de vedere oficial, trebuie sa ne descurca cum putem si fiecare idee, parere si experienta personala conteaza.

Ana Maria, un anunt de tip

Ana Maria, un anunt de tip erata presupune o corectura, o modificare sau informatii suplimentare la un anunt initial. Daca tu imi demonstrezi ca un contract subsecvent este o corectie/modificare/informatie suplimentara atunci eu nu mai zic nimic si-mi cer si scuze, desi.....nu am jignit pe nimeni spunand ca "am luat-o cu totii cu capul". Pur si simplu in ultimul timp m-am saturat sa citesc fel de fel de aberatii, culmea.....dupa care se ia si ANAP-UL, ca asa fac "altii", fara nici un temei LEGAL.
Cum sa dau erata la anuntul de participare si sa adaug niste informatii suplimentare in sensul ca s-a incheiat un nou contract subsecvent????
Cum sa corectez sau sa adaug informatii suplimentare la anuntul de atribuire a acordului cadru, cand eu de fapt nici nu corectez nimic si nici nu-i adaug nimic. Ala ramane asa pe veci!
Spui ca vine controlul si ca ar fi bine sa avem transparenta, pai si prin butonul "contracte subsecvente" din cadrul anuntului de atribuire, nu asigur transparenta??? Contractele subsecvente, odata publicate, sunt vizibile tuturor!
Da-mi temei legal si TAC!

Subscriu lui Raluca. Pai daca

Subscriu lui Raluca. Pai daca dau anunt de atribuire prin erata la acordul cadru e ca si cum as ascunde oaresce sub pres . Pt ca la erate nu cauta lumea dupa anunturi de atribuire la fel dupa cum nu cauta la "documentatie si clarificari". Si atunci despre ce transparenta vorbim?

Anunt de atribuire

Inca o data, scuza-ma daca te-am jignit in mod neplacut,
Ideea comentariului era sa incercam sa ne ajutam in mod reciproc in ceea ce nu suntem lamuriti, fara a aduce anumite remarci care te pun intr-o situatie neplacuta.
Inca o data, mentionez faptul ca sunt de acord cu Sorin privind modul de atribuire al contractului subsecvent.
Anuntul de tip erata dupa cum precizezi si tu reprezinta o corectie/modificare/informatie suplimentara a informatiilor regasite in anuntul de atribuire.
In anuntul de atribuire am completat valoarea regasita in acordul cadru incheiat.
In momentul in care incep sa inchei un contract subsecvent , am o valoare bugetata ,un ofertant castigator si asa mai departe.De ce nu poti considera ca aceasta valoare a primului contract insumata cu restul contractelor subsecvente nu pot fi considerate informatii suplimentare la anuntul de atribuire initial?
Eu cred , cum tocmai spui si tu ca ele pot fi considerate informatii suplimentare la anuntul de atribuire prin adaugarea valorii, denumirii societatii ...
Nu o consider tocmai o greseala in sensul ca am incalcat legislatia prin faptul ca am dat o erata la anuntul de atribuire pentru un contract subsecvent.
Daca studiezi , nu exista buton de atasare contracte subsecvente pentru ca oricine sa poata vizualiza acele contracte , ci exista campuri pe care le completezi si care deasemenea pot fi introduse sub alta forma la sectiunea alte informatii din erata.
Daca as vrea sa fiu si mai corecta as putea introduce contractul subsecvent prin accesarea butonului "contracte subsecvente" si as putea da si erate prin activarea informatiilor suplimentare si mentionarea la sectiunea alte informatii a datelor respective.
Temei legal nu pot sa iti dau pentru ca in situatia de fata este unul singur si anume Art. 2 alin ( 2) lit. d) din lege care cred ca spune totul, cum te asiguri ca il respecti ramane la atitudinea fiecaruia dintre noi.
O zi buna,

Nu prea sunt de acord cu

Nu prea sunt de acord cu tine, Daniel.
Cum nu cauta lumea la erata , tot la fel nu poate cauta lumea , la contracte subsecvente.
Desi, sti foarte bine ca in momentul in care dai o erata si tu ca oricare dintre noi doresti sa intri pe un anunt de atribuire, SEAP-ul te informeaza prin steagul acela rosu ca ai o erata si din pura curiozitate cred ca o citesti.
Imi plac provocarile dar sper sa si iasa ceva bun din ele.
O zi usoara Daniel,

Una la mana, eu nu ma supar

Una la mana, eu nu ma supar prea usor si nici jignita nu ma simt.
Doi la mana, sunt de acord cu tine sa ne ajutam reciproc, dar nu sa dam sfaturi tampite, dupa ureche, ca asa facem noi in autoritatea in care lucram. Sfaturi si ajutoare se dau cu temei legal in spate!
Nu pot considera ca valoarea primului contract subsecvent este o informatie suplimentara la anuntul de atribuire initial, ca ala e fix, e dat o data si gata. E batut in cuie. In mod normal, suma valorilor tuturor contractelor subsecvente trebuie sa se pupe mai mult sau mai putin cu valoarea maxima a acordului cadru, aia pe care ai scris-o in anuntul de atribuire initial.
Insisti in "a da erata la anuntul initial", la care anunt, Ana Maria? Ca nu pricep; anuntul de tip erata se da doar la anuntul de participare. Ai tu buton de erata la anuntul de atribuire????
Spui ca nu exista buton de incarcare a contractelor subsecvente, e si normal sa nu existe, nici nu prea i-as gasi rostul, intrucat un contract subsecvent se incheie in baza unui acord cadru, are la baza aceleasi conditii care au stat la baza incheierii acordului si la anuntul de atribuire al acordului, poti incarca documentul daca vrei. Cantitatile sunt cunoscute de la inceput din caietul de sarcini. Se poate modifica eventual pretul (+ sau -). In rest, tot ce scrie in contractul subsecvent se regaseste ca informatie de baza si in acordul cadru.
Cat despre principii, transparenta mai exact, mi se pare ca le respect intrutotul introducand contractele subsecvente acolo unde o fac, in cadrul anuntului de atribuire, prin completarea acelor campuri.
Cine nu stie sa caute, sa se lase de achizitii!

Recunosc ca sunt cam acida

Recunosc ca sunt cam acida uneori, dar ce sa-i faci, am si eu o limita! :))

Ani Nu esti de acord cu mine,

Ani
Nu esti de acord cu mine, e ok.
Eu ma consider ordonat si nu-mi place sa-mi amestec lucrurile. Intr-un "sertar" imi pastrez anunturile de atribuire, in altul anunturile de participare, in altul clarificarile, in altul anunturile erata ,samd. Nu-mi place sa-mi pun in acelasi sertar ciorapi cu camasi sau cu cravate. Astfel incat oricad si oricine doreste ceva anume ,gaseseste imediat ceea ce cauta. Daca sunt amestecate , nu zic ca ele nu exista, dar cineva poate sa interpreteze ca am ascuns ciorapii sub camasa.

Pacat ca n-avem buton de

Pacat ca n-avem buton de "like" aici pe forum ca as avea cateva de dat!!!!

In ceea ce priveste butonul

In ceea ce priveste butonul de Lista erate exista la anunturi de atribuire pentru LD iar la PS ai butonul de corectii/informatii suplimentare.Nu am luat in seama nici o clipa in comentariile mele ca este vorba de dat erata la anuntul de participare.
Cred ca amandoua stim ca sunt doua lucruri diferite.
Concluzia mea este ca judecata si analiza problemei trebuie sa mearga un pic mai departe decat o gandesti in momentul acesta.
In achizitii trebuie sa ai nervi de otel sa analizezi spetele din toate punctele de vedere si sa iei decizia pe care o consideri corecta.
Am mentionat foarte clar in comentariul de mai sus "Nu o consider tocmai o greseala in sensul ca am incalcat legislatia prin faptul ca am dat o erata la anuntul de atribuire pentru un contract subsecvent."
Spune-mi te rog , pentru ca te vad foarte pornita , ce articol din lege incalc daca dau aceasta/aceste erata/erate .
Trebuie sa incurajam achizitorii nu sa dam cu ei de pamant pentru ca in aceasta meserie oricand poti lua decizia care nu este corecta fara sa iti dai seama, nu exista achizitor foarte bun, bun sau mai putin bun, exista numai achizitor.
Spetele sunt diferite , procedurile sunt diferite iar greseli se pot face la tot pasul, ideea este cum le indrepti .
Inca o data imi cer scuze daca te-am jignit ,
O zi buna,

Dragilor, Recunosc ca sunteti

Dragilor,
Recunosc ca sunteti cei mai tari achizitori din Romania iar in momentul acesta ma declar invinsa de comentariile dumneavoastra!
Asa cum zice si cei de la ANAP, concluzia o trage fiecare autoritate in parte,decizia este a ei.
Sper ca am fost de ajutor toti 3 prin comentariile noastre si vor lua decizia inteleapta.
O zi placuta si la mai multe........,

Ana Maria, nu ai incalcat

Ana Maria, nu ai incalcat nici un articol de lege, dar tocmai ce am zis mai sus, eu nu fac recomandari si nu dau sfaturi doar pt ca "asa fac eu". Cand cineva posteaza o intrebare aici pe forum, eu zic ca se asteapta la un raspuns cu un temei legal.
Achizitorii sunt, din pacate, de toate categoriile; nu suntem la fel. Nu pot sa-i incurajez decat pe cei la care vad un minim de interes, nu doar sa intre aici pe forum si sa intrebe ceva, ca lor le e sila sa caute in lege. Vezi ca tocmai a postat o intrebare o colega de-a noastra si sa nu-mi spui ca daca citea legea nu stia. I-am raspuns eu in acelasi stil caracteristic: acid.
Si ca sa te intreb si eu ceva, legat de ce sau ce nu incalcam daca procedam intr-o anumita maniera: ce incalci daca dai anunt publicitar pentru achizitiile directe? Raspuns: nimic, insa la fel de anormal e si ala. Si grav este ca ANAP incepe sa faca controale pe achizitii directe si sa intrebe de ce n-am dat anunt de publicitate pt achizitia X? Pai unde scrie ca trebuie sa fac asa? De ce vin sa ma controleze pe ceva inafara legii? Ca asa au vazut ei ca procedeaza unele autoritati.
Pai si? E normal? Zi-mi tu!

Achizitia directa,

Din punctul meu de vedere sunt doua tipuri de achizitie directa:
1.Cel care cumperi banalitati si le cumperi din SEAP-catalogul electroni, in cazul in care nu exista le poti cumpara de la oricine prin intocmirea acelei note justificate stipulate de lege.
2.O achizitie directa mai complexa prin care cumperi niste servicii sau lucrari sau orice achizitie pentru care intocmesti un caiet de sarcini.
Primul punct nu necesita anunt publicitar pentru ca ai cumparat un bec,pix sau orice banalitate.
La punctul 2 , eu procedez astfel:
- public pe site-ul autoritatii documentatia aferenta achizitiei directe
-dau anunt publicitar la modul in care informez potentialii ofertanti ca am in derulare ...... si pentru care documentatia se gaseste la adresa de ..........
Pentru ce trebuie acest anunt publicitar:
- seap-ul este cel mai sigur mod de a indeplini principiul transparentei, se gandeste de catre cei care fac controlul ca o simpla postare pe site-ul autoritati nu este sufiecient pentru ca unii ofertanti nu il poate vedea din cauza aceasta gandirea controalelor considera faptul ca anuntul publicitar trebuie dat atat din punct de vedere al respectarii principiului transparentei cat si respectarii tratamentului egal.

anunt publicitar

Eu am intrebat de vreo 2 ori anul trecut telefonic la Anap care e treaba cu anuntul- publicitar. Si mi s-a spus sa nu-l folosesc decat pentru achizitii pe servicii din Anexa 2 prin procedura simplificata proprie, ca pentru achizitia directa legea nu prevede asa ceva. Chiar m-am certat cu o doamna care-mi zicea sa caut in catalog ca doar asa zice in norme. Intre timp toata lumea face anunturi-publicitare. Acum si eu gandesc si am inceput sa fac ca Ana Maria - pentru unele servicii, lucrari mai complexe care nu se gasesc pe Seap, dar e cum zice Raluca - fara baza legala, o practica gen 3 oferte de pe vremea OUG 34/2006.

Suntem asa de buni.....:)),

Suntem asa de buni.....:)), poate ne coopteaza si pe noi careva sa dam lectii altora :)).
O zi buna sa aveti!

si in cazul contractelor in achizitia directa

In cazul achizitiilor directe de produse curatenie, rechizite, etc cum procedati?? Atunci cand vin referatele de necesitate cu 50 de pozitii ?? Eu dau anunt publicitar cu caiet de sarcini. Dar marturisesc ca nu stiu cum sa inchei contract in achizitia directa pe 98/2016. Poate ma ajuta cineva!

Pai sunt doua

Pai sunt doua posibilitati:
1. Daca vrei sa le achizitionezi pur si simplu, fara contract, atunci ori la cauti pozitie cu pozitie in catalogul SEAP si te apuca toti nervii :)); ori te uiti in SEAP, vezi care sunt ofertantii pe rechizite, sa zicem, le dai mail cu centralizarea tuturor pozitiilor tale, ei iti trimit oferta pe mail si tu o alegi pe cea care satisface cel mai bine necesitatile tale si apoi il pui pe ofertantul X sa posteze "pachetul" in SEAP. Este o practica inafara legii, nu e normal, dar asa "se practica"; legal este sa le cauti pozitie cu pozitie in catalogul electronic.
2. Daca vrei sa inchei contract, tot la fel, transmiti solicitari catre mai multi ofertanti, cati vrei tu, ei iti transmit oferte, tu le evaluezi si alegi ce-ti convine si apoi inchei contractul de furnizare. Eu le comunic la sfarsit tuturor operatorilor carora le-am solicitat oferte care a fost rezultatul achizitiei.
In prezent, in lege nu este stipulata situatia in care pentru o achizitie directa autoritatea contractanta doreste incheierea unui contract pt tot anul. Fiecare autoritate/entitate procedeaza cum considera de cuviinta astfel incat sa nu incalce principiile de la art 2.

Achizitia la "pachet" , cu

Achizitia la "pachet" , cu toate ca ar fi ilegala e cea mai sfanta .Si totusi eu zic ca e legala pt ca se procedeaza ca si la acordul cadru cu diferenta ca acolo anuntul e de participare, iar in cazul de fata, de publicitate. Sansele ca sa fie atribuit "pachetul" sunt de aproape 100%. Achizitia pozitie cu pozitie e ca si zicala aia ca pana ajungi la Dumnezeu te mananca sfintii. Cu alte cuvinte duci o munca de Sisif fara niciun rezultat. Te respinge primul (ca nu i se renteaza cantitatea si pretul mic), te respinge al doilea ca nu a dormit bine , pana la urma si uiti de unde ai inceput si unde ai sfarsit sau daca ai facut sau nu achizitia.

:((

ar trebui sa dormim la munca :(( ....pe mine ma lasa inima :(((( ca nu mai stiu cum sa fac cu directele.

Pentru State,

Cred ca este vorba despre un Anunt de atribuire la incheierea unei negocieri fara publicare,
Sa presupunem ca asa este , pentru ca nu ai mentionat procedura prin care ai incheiat contractul initial iti voi da raspuns pentru un anunt de atribuire la LD.
Anunturi/anunturi de atribuire/adauga/ si bifezi legislatia care ai aplicat-o cand ai inchiat contractul initial.
La un moment dat o sa bifezi la tipul proceduri negociere fara anunt de participare si completezi campurile cu datele tale.Cam acestia sunt pasii pentru un anunt de atribuire la LD.
Daca ai altfel de procedura, da ne toate informatiile pentru a incerca sa te ajutam,
O seara buna,

Publicarea in SEAP in termen

Publicarea in SEAP in termen de 30 zile a unui anunt in legatura cu modificarea contractului (art.165 alin 2) se face atunci cand este vorba de necesitatea prelungirii si suplimentarii unui contract care a fost atribuit in cursul anului si care inceteaza la 31 decembrie. In acest caz se utilizeaza ANUNTUL TIP ERATA pt atriburea prin LD , respectiv CORECTII/INFORMATII SUPLIMENTARE pt atribuirea prin PS.

Si pentru achizitii directe?

Poti avea suplimentare sau prelungire de termen si la contracte incheiate prin achizitie directa. Unde poti notifica in SEAP?

Parere

Regula achizitiilor directe e achizitia din catalogul Seap, cu exceptiile de care zice legea. Eu zic ca prelungirea contractului incheiat prin AD trebuie facuta tot ca o achizitie din catalogul SEAP pentru cantitatea/valoarea prelungirii. Iar asta oare nu e intr-un fel o notificare? Ca ideea notificarii cred eu e sa publici ceva in Seap sa fie transparent, sa vada toata lumea. Parerea mea.