Etapa de verificare documente suport DUAE

Buna ziua,
Am urmatoarea speta
Un ofertant (este unic) a participat la o procedura cu 5 subcontractanti
La solicitarea documentelor de calificare (Anaf, ONRC, Caziere s.a. ) nu a depus documente pt 3 subcontractanti.
A trecut o fraza in scrisoarea de inaintare - ofertantul, poate înlocui oricare subcontractant necesar pentru executarea serviciilor cf art 174 (articol care cred ca a fost trecut doar ca o justificare)
Din cate imi dau seama ei spera sa le solicit o clarificare si apoi sa imi trimita documente ca inlociesc ofertantii cu unii noi sau cu cei 2 subcontractanti pentru care au depus documente.
intrebarea este
1. Mai pot solicita clarificari? In baza carui articol
2. daca vin cu alti subcontractanti sau renunta la 3 subcontractanti - se poate accepta? Nu am gasit referiri la o speta similara.
Am o problema - licitatia a mai fost anulata odata (nici un ofertant) si trebuie terminata anul acesta - asa ca nu prea mai am timp de o noua procedura (trebuie finalizata in 2018).

Prezentare documente suport DUAE

Va rog, am o nelamurire: documentele suport/dovezile DUAE se transmit in SEAP sau la sediul autoritatii contractante?
HG 866/2016 a anulat prevederea referitoare la depunerea in original a garantiei de participare . Dar cum ramane cu ofertantul castigator, caruia trebuie sa-i eliberam garantia de participare dupa prezentarea garantiei de buna executie. Dar daca nu a prezentat originalul garantiei de participare, nu avem ce sa-i eliberam. Deci, ar trebui sa prezinte documentele support DUAE, inclusive garantia de participare in original?
Multumesc pentru lamuriri.

Buna seara,

Documentele suport aferente dovedirii cerintelor declarate prin DUAE, trebuie depuse in SEAP.
Daca sunteti o AC emiteti o adresa de solicitare ofertantului clasat pe locul intai in clasamentul intermediar , solicitare transmisa prin intermediul platformei SEAP si tot prin intermediul SEAP, ofertantul va raspunde la aceasta solicitare.
Garantia de participare in original daca nu ati solicitatat-o in mod expres prin fisa de date a achizitiei, la sectiunea "alte informatii"ofertantul nu este obligat sa o depuna in original.
Este adevarat faptul ca este bine ca la dosarul achizitei sa avem garantia de participare in original emisa prin scrisorile de garantare bancare dar este si adevarat faptul ca legiuitorul nu mai contrange ca autoritatile sa le solicite in original.
Totodata, autoritatea mai poate solicita depunerea garantiei in original la sediul autoritatii contractante, dar in acelas timp autoritatea nu poate elimina un ofertant daca acesta raspunde ca nu este obligat sa le depuna pentru ca aceasta solicitare nu a facut obiectul fisei de date.

O seara buna.

Autentificare utilizatori

Comentarii recente

Parteneri