Modificare legislatie achizitii publice 2018

Atasat gasiti OUG 45/2018 pentru modificarea si completarea unor acte normative cu impact asupra sistemului achizitiilor publice adoptata in 24 mai 2018, publicata in Monitorul Oficial nr. 459 din 4 iunie 2018, in vigoare din 4 iunie 2018. Totodata veti regasi Legea 98/2016 consolidata (s.n. actualizata la zi) si Legea 101/2016 consolidata (s.n. actualizata la zi).

Raportat la cele de mai sus vom incepe in cel mai scurt timp sa publicam pe site o analiza/dezbatere/prezentare punctuala a modificarile survenite, la care va rugam sa participati activ cu subiecte de interes pt dvs.

Din punctul nostru de vedere, prezenta modificare, in special in ceea ce priveste Legea 101/2016, este un mare pas inapoi, fiind o incercare, speram nereusita, pe termen mediu si lung, dar inevitabil cu efect pe termen scurt, de ingradire a liberului acces la justitie, cu consecinta corelativa a cheltuirii discretionare a banilor publici, sub masca organizarii unor proceduri concurentiale si transparente de achizitie publica.

 

 

 

 

AtaşamentMărime
ORD DE URGENTA 45 24-05-2018.doc120.09 KB
LEGE (A) 98 19-05-2016 actualizata 2018.doc680.02 KB
LEGE (A) 101 19-05-2016 actualizata 2018.doc186.15 KB

Nu am vazut nicio modificare

Nu am vazut nicio modificare a HG 395/2016. Se discuta despre modificari semnificative in legatura cu achizitia directa.

Cautiunea pt contestatie

Buna ziua,

Am depus o contestatie si mi se cere cautiunea, insa art. 61^1 este ambiguu...valoarea estimata a celor 2 loturi contestate ar fi pana in 11.000.000 lei...cum calculez cautiunea...conform art. 61^1 (1) lit. a " a) 2% din valoarea estimată a contractului, în cazul în care aceasta este mai mică decât pragurile valorice prevăzute la art. 7 alin. (1) din Legea nr. 98/2016, cu modificările și completările ulterioare, art. 12 alin. (1) din Legea nr. 99/2016, cu modificările și completările ulterioare, art. 11 alin. (1) din Legea nr. 100/2016, cu modificările și completările ulterioare, dar nu mai mult de 35.000 lei;

sau art. 61^1 (1) lit. b) 2% din valoarea stabilită a contractului, dacă aceasta este mai mică decât pragurile valorice prevăzute la art. 7 alin. (1) din Legea nr. 98/2016, cu modificările și completările ulterioare, art. 12 alin. (1) din Legea nr. 99/2016, cu modificările și completările ulterioare, art. 11 alin. (1) din Legea nr. 100/2016, cu modificările și completările ulterioare, dar nu mai mult de 88.000 lei;??

Imi scapa ceva si nu-mi dau seama ce...

Lamuriri

Nu ati precizat ce obiect are procedura: lucrari sau produse/servicii?! Si, da, articolul 61 indice 1 este ambiguu. Valoarea stabilita, in opinia mea, face referire la un contract deja incheiat, nu la o procedura de atribuire in derulare, chiar daca a fost desemnat un castigator si va fost comunicata valoarea ofertei acestuia. Pe de alta parte, art. 61 indice 1 facand referire doar la contestatii, nu si la cererile de anularea a contractelor/acordurilor-cadru deja incheiate, intuiesc ca CNSC/Tribunalul va interpreta art. 61 indice 1 in sensul ca se stabileste cautiune prin raportare la valoarea stabilita a contractului ori de cate ori exista un castigator desemnat!!! Nu de alta, dar interpretarea aceasta ar fi in spiritul OUG 45/2018, adica a restrictionarii cat mai eficiente a concurentei si a ingradirii in cat mai mare masura a liberului acces la justitie!!! 

Este vorba de o procedura

Este vorba de o procedura pentru un contract de lucrari.
Si culmea, OUG 45/2018 face referire doar la cautiune, ca trebuie depusa, nespecificand in favoarea cui va fi depusa acea cautiune, nici modurile de depunere...numerar sau instrument financiar!
CNSC-ul a dat o hotarare de plen, care apare pe site-ul vechi, unde dau informatii despre cautiune si te trimit la codul de procedura civila!

Precizari

Da. asa e. Link-ul catre decizia plenului CNSC, decizie care nu reglementeaza situatia dvs. - http://www.cnsc.ro/wp-content/uploads/2018/06/2018.06.Cautiune.pdf. Prin urmare, recomandarea mea ar fi sa constituiti cautiunea pe minim, conform deciziei plenului atasata ei avand obligatia sa va solicite completarea cuantumului, daca considera ca nu e suficienta suma constituita. Conform Codului de procedura civila, cautiunea se poate constitui DOAR numerar, nu si instrumente financiare (s.n. scrisoare de garantie bancara, polita de asigurare). Doar cu acceptul expres al AC se pot folosi si "instrumente de plata" care stricto sensu sunt doar filele CEC, eventual, extrapoland si biletele la ordin. Deci, cum AC nu isi va da niciodata acordul pentru aceste variante alternative de constituire ramane doar consemnarea sumei in contul dvs. in favoarea CNSC sau, dupa caz, a instantei de judecata, NU a AC!!!

OUG NORME ???

Si totusi normele la Legea 98/2016 despre care primul ministru a vorbit in deschiderea sedintei de guvern nu apar in comunicatul guvernului final ca ar fi fost aprobate vineri.... si nici nu exista pe vreun site :) Au uitat de ele sau ?

Ce norme? Acum urgenta lor e

Ce norme? Acum urgenta lor e legile justitiei .Ca se apropie scadenta.

au aparut normele HG 419/2018

HG 419/2018
http://www.monitoruloficial.ro/emonitornew/emonviewmof.php…
Acestea sunt cele mai importante modificari:
1. Introducerea pragului de peste 125 mil.lei pentru intocmirea SAAP / SAAS;
2. Introducerea obligatiei introducerii CUI al fiecarui obiect de contract pentru care se deruleaza o procedura de atribuire inclusa in PAAP/PAAS;
3. Eliminarea Fisei de date din Documentatia de Atribuire
4. Obligarea AC/EC de a returna GP daca ofertantul desemnat refuza sa semneze contractul atribuit in urma unui aviz conform conditionat emis de ANAP si neremediat de AC/EC
5.Exceptarea obligatiei de a achizitiona din SEAP daca :
- VE< 4.500 lei fara nicio oferta;
- VE = 4.500...69.999 lei, pe baza unei singure oferte;
- VE= 70.000...<100.000 lei P/S si <280.000 L prin consultarea a min.3 candidati.
Daca nu exista decat o oferta in urma consultarii, achizitia poate fi realizata.
6. Renuntarea la transmiterea notificarilor privitoare la achizitiile de peste 13.000lei, concomitent cu obligarea transmiterii trimestriale in SEAP a unei notificari cu privire la AD, grupate pe necesitate
7. Conditii mai stricte pentru tertul sustinator
8. Diminuarea clarificarii neconcordantelr privitoare la cuantum, forma si valabilitate, de la 3 la 1 zi lucratoare de la data-limita de depunere a ofertelor
9. Conditiile de ajustare a pretului contractului, inclusiv cu obligarea includerii de clauze de ajustare/revizuire pentru contractele ce se deruleaza pe o perioada ce depaseste 24 luni
10.Avizul conform dat de ANAP, concomitent cu raspunderea verificatorilor ex-ante
11.Detalii privind concilierea
12.Modul de derulare a evaluarii ex-ante

In monitorul oficial de ieri

In monitorul oficial de ieri a aparut HG 419/2018, care modifica HG 395.

Am observat ca s a modificat

Am observat ca s a modificat si articolul care prevedea ca strateg de contractare este evaluata de ANAP.
Sa inteleg ca se urca in SICAP, dar nu se mai uita pe ea?

acum am citit si textul

acum am citit si textul Normelor de aplicare a OUG 98/2017....cu functia ex-ante...ar rezulta ca se verifica in continuare si strategia de contractare de catre ANAP.....este f alambicat textul.....ANAP ar urma sa verifice si rapunsul autoritatii contractante la solicitarile de clarificari ale operatorilor, care privesc documentatia de atribuire????