ORDIN ANAP Nr. 707/2018 din 3 iulie 2018 - modificari legislative - episodul 3

Sub frumoasa lozinca de mecanism de creştere a competitivităţii , noua autoritatilor contractante ne este pusa in carca mareata sarcina de a mai da o gura de oxigen unor mamuti aflati in starea lor de colaps postdecembrist. Ca si un parinte rau care isi abandoneaza progeniturile , statul in impotenta sa manageriala adopta mai usor mijloace coercitive, in loc de politici economice sustenabile. Adica in loc sa "deparaziteze" pe unii dintre cei din lista ne obliga pe noi sa le punem pe tava ... para malaiata in gura lui natafleata. In fond ca i-ar si interesa pe unii achizitiile noastre la pretul cel mai scazut. Ca de fapt para malaiata nu e asa de gustoasa ca para(indarat).
Si daca e sa intram in continutul actului normativ ma intreb in primul rand cum ramane cu respectarea tratamentului egal pe de o parte si in al doilea rand cum poate fi pus in aplicare pe de alta parte. Ordinul nu prevede in mod clar mecanismul de functionare. Cine , cum si unde transmite invitatia?
Actul normativ prevede ca după publicarea anunţului de participare/simplificat, autoritatile contractante au obligaţia de a transmite o invitaţie către fiecare dintre operatorii economici prevăzuţi în anexă, în funcţie de domeniul contractului de achiziţie publică/sectorială care urmează să fie atribuit , ceea ce mie mi se pare ca ar fi o strutocamila intre procedura de licitatie deschisa/simplificata si negociere fara anunt (care se initiaza prin transmiterea unor invitatii de participare). Probabil ca prin extensie, urmatoarea modificare va fi aceea de a transmite cate o astfel de invitatie si cate unui operator economic "mai apropiat".

Autentificare utilizatori

Comentarii recente

Parteneri