ref aplicare Instructiune 1/2019 ANAP

Buna dimineata,

Mi se pare foarte ciudat ca nu abordeaza nimeni subiectul Instructiunilor emise de ANAP. Incep eu si va rog sa participati, macar mai schimbam "experiente".
In calitate de Op ec avem in derulare un ctr semnat in 2017 cu o autoritate publica. Ca urmare a publicarii Instr 2/2018 am actualizat restul cu coeficienti si am semnat act ad cu beneficiarul. Am si fcaut o decontare cu preturile astfel actualizate. Acum a aparut instructiunea 1/2019 prin care ni se induce ideea (ca nu se spune direct) ca putem actualiza doar pana la salariul minim. Ce se intampla cu situatia de lucrari facturata in care avem manopera actualizata cu coeficient? Are beneficiarul dreptul sa ne ceara rectificare? Adica sa dam inapoi diferenta dintre actualizare cu coeficienti si actualizare pana la salariul minim?
Sau ceea ce s-a facut pana la 17.04 (intrarea in vigoare a Instr 1/2019) ramane asa cum s-a facut?
Rog opinii