DEDICATII NEMUZICALE

Cum s-a dat de gol o primarie din Bistrita-Nasaud: A postat pe internet un caiet de sarcini creat de singura firma participanta la licitatie. Vezi explicatia halucinanta pentru aceasta "coincidenta"
de Attila Biro HotNews.ro
Marţi, 12 octombrie 2010, 19:50 Actualitate | Esenţial

Primaria comunei Magura Ilvei (PDL) din judetul Bistrita-Nasaud a decis sa investeasca 400.000 de euro pentru cadastrul localitatii printr-o licitatie publica. Utilizatorii unui forum de specialitate au descoperit ca documentele licitatiei, postate de Primarie pe site-ul e-licitatie.ro, par create de o companie privata. Aceeasi companie este singura care s-a inscris la licitatie. Primarul localitatii spune ca nu stie nimic si ca a respectat legea. Specialistii din domeniul cadastrului spun ca toata documentatia arata o licitatie cu dedicatie.

Primaria comunei Magura Ilvei din Bistrita-Nasaud a postat pe site-ul e-licitatie.ro in data de 25 septembrie un anunt de licitatie. Obiectul licitatiei publice este “Realizarea Cadastrului General” al comunei, un proiect in valoare de 1,69 milioane de lei, adica 400.000 de euro.

Licitatia, si mai ales conditiile impuse in caietul de sarcini, au suscitat interes in bransa topografilor. Licitatia si conditiile de participare sunt comentate pe forumul de specialitate al topografilor.

Mai multi utilizatori sustin ca cerintele licitatiei si cantitatea de echipamente solicitate firmelor participante sunt exagerate pentru realizarea cadastrului. “Pentru o comparatie, ANCPI cerea pentru 3 UAT, tot cadastru general, 2 ingineri D si 4 C. Iar la angajati? 150!!!!! Curat mistocarie! Cum de reusesc sa-si bata domnii de la Ilva joc de noi? Simplu: si noi ne complacem”, scrie utilizatorul Iromania, care a si deschis subiectul pe forumul de specialitate. Zeci de postari in care utilizatorii explica cum pentru o asemenea lucrare cerintele si cantitatile exprimate in caietul de sarcini al licitatiei sunt exagerate. Vezi discutiile de pe forumul topografilor aici. si aici.

Magura Ilvei
Foto: Hotnews

Specialistii din domeniu care au consultat caietul de sarcini au explicat ca majoritatea conditiilor din caietul de sarcini al licitatiei sunt restrictive si ca par a fi create pentru o companie anume. Spre exemplu se cer 50 de licente CAD, or, pentru a realiza cadastrul unei comune de aceasta marime, ar fi suficienti si 5-10. Acelasi caiet de sarcini mai mentioneaza si conditia ca societatea sa aibe 150 de angajati, din nou o conditie despre care specialistii in domeniu spun ca este exclusivista. In schimb in document nu se mentioneaza un termen de finalizare a lucrarilor. “Practic cei care castiga contractul vor face cam ce vor pe bani multi”, au explicat specialistii consultati de HotNews.ro.

In final utilizatorii site-ului au descoperit un fapt extrem de ciudat. Documentele licitatiei, caietul de sarcini in special poarta semnatura electronica a unei companii de topografie. Mai exact caietul de sarcini postat de primaria comunei Magura Ilvei pe e-licitatie.ro a fost creat de compania Blom Romania, una din cele mai mari companii de topografie din tara. Acest lucru este usor de observat deoarece documentul word, la sectiunea proprietati, poarta semnatura Blom Romania, dupa cum se poate observa in imaginea alaturata. Documentul poate fi descarcat aici.

Surpriza! La licitatia deschisa de catre primaria comunei Magura Ilvei singura companie inscrisa este chiar Blom Romania. Alte doua primarii din judetul Bistrita-Nasaud - Ilva Mare si Lunca Ilvei - au scos la licitatie aceleasi servicii de cadastru. La Ilva Mare proiectul are valoarea estimata tot la 400.000 de euro. Caietul de sarcini are aceeasi caracteristica, proprietatile electronice ale documentului aratand ca a fost creat tot de Blom Romania.

Licitatie cu dedicatie?

Primaria din Ilva Mare sustine insa ca nimeni nu s-a inscris inca la licitatie. La Lunca Ilvei documentul postat pe e-licitatie.ro a fost modificat chiar luni, 11 octombrie. Insa pe forumul topografilor a fost postata o captura care arata ca si acest document la capitolul proprietatile elctronice apare numele companiei Blom Romania. Concluzia unuia dintre utilizatorii forumului topografilor este clara: “Sunt licitatii dedicate unor firme, mai lipseste sa spuna ca din cei 150 angajati, minim 26 sa poarte 44 la pantofi.... nesimtire, dar pe de o parte contestabila”.

Nu exista nici un dubiu ca documentul a fost postat pe site-ul e-licitatie de altcineva decat un reprezentant al primariei Magura Ilvei. Potrivit procedurilor de inregistrare pe site-ul de licitatii publice, fiecare autoritate contractanta - in cazul nostru este vorba de primaria Magura Ilvei - primeste un certificat digital, un cont de utilizator si o parola, toate fiind securizate. Cat despre semnatura din documentul word, acesta retine in sectiunea proprietati numele celui care a creat documentul. In cazul acesta, caietul de sarcini apare ca fiind creeat de Blom Romania. La alte licitatii postate de primaria Magura Ilvei la proprietatile electronice ale documentului apare scris: secretar. In cazul altor licitatii organizate de celalalte primarii, la propritatile documentului apare numele localitatii.

Ce spune primarul din Magura Ilvei

Contactat de HotNews.ro, primarul comunei Magura Ilvei sustine ca nu stie nimic despre faptul ca firma care s-a inscris la licitatie este una si aceasi care apare ca a creeat caietul de sarcini. “Eu habar nu am. Am sa verific la achizitii. Noi am discutat despre caietul de sarcini cu primarii de Lunca Ilvei si Ilva Mare. La noi s-a inscris la licitatie doar Blom Romania. Va promit ca ma uit. Dar nu am cunostinta de asa ceva”, a declarat Avram Valer (PDL), primar Magura Ilvei.

Primarul din Ilva Mare spune ca nici el nu stie nimic despre faptul ca Blom Romania apare ca si creator al caietului de sarcini. “Nu stiu ce sa va zic. Am sa verific. Documentele au fost facute la noi au fost verificate. Nu imi dau seama cum a putut sa apara asa. Sincer nici nu ma pricep foarte mult”, a declarat Alexandru Anca, primar (PDL) Ilva Mare.

Iata si cum a explicat directorul Blom Romania, Ionut Savoiu, coincidenta ca documentele licitatiei de la Magura Ilvei sa poarte insemnele companiei pe care o conduce. “Noi avem 500 de specialisti si lucram cu multe primarii. Caietul de sarcini de care vorbiti seamana cu cel aprobat de ANCPI. Stiti astfel de fisiere circula pe internet. Poate l-a copiat cineva. A fost o licitatie publica. Nu s-a ingradit participarea nimanui. Stiti, e o tensiune mare in piata si noi avem multi concurenti”, a declarat Ionut Savoiu.

Compania Blom Romania este o companie specializata in servicii de cadastru care este detinuta de o companie din Danemarca. Blom Romania a fost infiintata in 1999 si in 2009 a avut o cifra de afaceri de 31116946 lei, un profit de 629753 lei si 407 angajati. Administratorul companiei este Ionut Savoiu, despre care presa a relatat ca a detinut si functia de director general adjunct in cadrul Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliara ANCPI.

ovidiu
nota mea : Nr. anunt participare : Anunt de participare numarul 106491/25.08.2010

p.s. dragi slujbasi in ale achizitiilor publice luati aminte cum se intocmesc documentatiile de atribuire intr-un mod profesionist. Eu unul nu cred ca vom cunoaste si urmarea acestei minunate epopei pe langa care cea a nemuritorului Ghilgames pare o ciorna a elevului Dima dintr-a saptea ...

Si continuarea:

​Audio: Cum explica un primar PDL din Bistrita-Nasaud ca a acordat un contract de 400 000 de euro in urma unei licitatii suspecte de trucaj. Plus un mesaj pentru reporterii HotNews.ro: “F..u-va soarele vost' de..”
de Attila Biro HotNews.ro
Joi, 21 octombrie 2010, 21:40 Actualitate | Esenţial

Primaria comunei Magura Ilvei din judetul Bistrita-Nasaud a legitimat o licitatie in valoare de 400.000 de euro care este suspecta de trucaj. Caietul de sarcini al licitatie pastreaza semnatura electronica a companiei Blom Romania, compania care a castigat licitatia. Intrebat de ce nu a oprit licitatia dupa ce cazul a fost facut public de HotNews.ro aici, primarul a declarat sec: “Sa anulez licitatia? Nu am nici un motiv. A... povestea aia cu semnatura electronica? Nu reprezinta motiv de anulare”. In finalul conversatiei, acesta a transmis si un mesaj catre reporterii HotNews.ro: “F..u-va soarele vost' de...”

•Contractul de 400.000 de euro reprezinta 20% din bugetul anual al comunei Magura Ilvei
•O alta comuna din judetul Bistrita-Nasaud a decis sa anuleze o licitatie similara
•Un alt caz de licitatie suspecta a fost descoperit intr-o comuna din Bacau

Caietul de sarcini si proprietatile documentului Word
HotnewsHotNews.ro a aratat in articolul “Cum s-a dat de gol o primarie din Bistrita-Nasaud: A postat pe internet un caiet de sarcini creat de singura firma participanta la licitatie” - ca in proprietatile electronice ale caietului de sarcini al licitatiei apare semnatura companiei Blom Romania. Intre timp, licitatia a fost deja adjudecata de catre compania Blom Romania, dupa cum ne-a declarat telefonic chiar primarul.

Valoarea contractului pentru lucrarile de cadastru se ridica la 400.000 de euro, sursa de finantare a contractului: bugetul Primariei Magura Ilvei. La cat se ridica bugetul comunei Magura Ilvei pe 2010? Putin peste 1.1 milioane euro. Contractul se deruleaza pe 2 ani. Astfel, daca primaria va plati in acest an jumatate din cei 400 000 de euro, pe 2010 licitatia pentru cadastru implica 20% din bugetul comunei.

Neregula acestei licitatii este cat se poate de evidenta: compania castigatoare apare ca si cea care a conceput caietul de sarcini. Specialistii din domeniu au analizat caietul de sarcini si au concluzionat ca acesta este cu dedicatie.

Contactat de HotNews.ro, primarul comunei Magura Ilvei, Avram Valer (PDL), a explicat ca in ciuda faptului ca licitatia este suspecta de trucaj, a decis sa atribuie contractul companiei Blom Romania si ca el nu vede nici o problema in asta. “Sa anulez licitatia? Nu am nici un motiv. A... povestea aia cu semnatura electronica? Nu reprezinta motiv de anulare. Nu am de ce sa o anulez. ANRMAP nu a facut sesizare, nimeni nu a depus contestatie. A fost o singura firma, asa ca nu am ce sa fac”, explica primarul PDL Avram Valer.

Primarul sustine ca nu vede nici o problema ca firma care a creat caietul de sarcini sa castige licitatia. In opinia sa, este doar un scandal de presa care va fi uitat reprede. “Presa scrie ce vrea. Gura presei si apa pe vale nu o poate opri nimeni. Si minunea asta tine trei zile, s-a gasi si alt subiect. Ca doar nu o sa scrieti 1 an de zile de licitatia asta”, mai spune primarul.

HotNews.ro l-a intrebat de doua ori: Domnule primar, de ce nu opriti licitatia in conditiile in care firma care a castigat este una si aceeasi care apare ca ar fi scris caietul de sarcini?
Primul a raspuns: Nu am de ce sa opresc licitatia. Nu a contestat nimeni. Eu cred ca e legala. Sa o opresc doar asa ca vrea presa? Nu prea cred
Al doilea raspuns: E o coincidenta. Ce sa le fac. Da' data viitoare cand dau caietu' de sarcini o sa sterg Blom.

In finalul discutiei telefonice, primarul ne transmite si un mesaj: Sper sa nu ma mai contactati cu licitatia asta. Si in timp ce a inchis telefonul: “Futu-va soarele vost de..”

Cum a fost descoperita licitatia suspecta de aranjament?

Un cititor HotNews.ro a semnalat pe adresa redactiei ca pe forumul de specialitate al topografilor din Romania este prezentat cazul a trei licitatii suspecte de trucaj la primariile Magura Ilvei, Ilva Mare si Lunca Ilvei. Licitatiile au acelasi obiect: serviciul de cadastru. Principalele suspiciuni au fost legate de faptul ca toate cele trei caiete de sarcini poarta in proprietatile documentelor electronice semnatura Blom Romania, iar conditiile de participare erau extrem de restrictive si mult supradimensionate. HotNews.ro a verificat informatiile si a descoperit ca aspectele semnalate pe forum sunt reale. Detaliile cazului pot fi citite in articolul “Cum s-a dat de gol o primarie din Bistrita-Nasaud: A postat pe internet un caiet de sarcini creat de singura firma participanta la licitatie”.

In urma articolului publicat de HotNews.ro, primarul comunei Ilva Mare, Alexandru Anca, a decis sa anuleze licitatia si sa refaca documentatia. “Nu am dat contractul. Am anulat licitatia din cauza scandalului in mass-media. O sa refacem documentatia si reluam procedura. Noi avem nevoie de cadastrul general”, a declarat primarul Alexandru Anca.

Dincolo de aspectele vizibile, o simpla analiza a caietelor de sarcini pentru licitatiile de la primariile Magura Ilvei si Ilva Mare arata ca cele doua caiete sunt identice. Spre exemplu, in ambele caiete de sarcini lista cu numarul si cantitatea de echipamente este identica. Cerintele care tin de numarul de angajati: 150 - identica. Singurele date care au fost schimbate sunt adresele primariilor si cifrele de afaceri solicitate. Descarcati aici si aici cele doua caiete de sarcini.

Peste aceste semne de intrebari asupra legalitatii licitatiei se adauga si conditiile tehnice din caietul de sarcini. Specialistii din domeniu care au consultat caietul de sarcini au explicat ca majoritatea conditiilor din caietul de sarcini al licitatiei sunt restrictive si ca par a fi create pentru o companie anume, adica pentru Blom Romania. Spre exemplu se cer 50 de licente CAD, or, pentru a realiza cadastrul unei comune de aceasta marime, ar fi suficienti si 5-10.

Acelasi caiet de sarcini mai mentioneaza si conditia ca societatea sa aibe 150 de angajati, din nou o conditie despre care specialistii in domeniu spun ca este exclusivista. In schimb, in document nu se mentioneaza un termen de finalizare a lucrarilor. “Practic, cei care castiga contractul vor face cam ce vor pe bani multi”, au explicat specialistii consultati de HotNews.ro.

Blom Romania a mai castigat doua licitatii in judetul Bistrita-Nasaud. Este vorba de o licitatie pentru "SISTEM INFORMATIONAL SPECIFIC DOMENIULUI IMOBILIAR EDILITAR SI DE CONSTITUIRE A BANCILOR DE DATE URBANE IN MUNICIPIUL BISTRITA" in valoare de 2.274.604 RON in 2009. Si o licitatie pentru cadastru in 2010 in valoare de peste 375 000 de lei. Ambele organizate de Primaria Bistrita.

Compania Blom Romania este o companie specializata in servicii de cadastru care este detinuta de o companie din Danemarca. Blom Romania a fost infiintata in 1999 si in 2009 a avut o cifra de afaceri de 31116946 lei, un profit de 629753 lei si 407 angajati. Administratorul companiei este Ionut Savoiu, despre care presa a relatat ca a detinut si functia de director general adjunct in cadrul Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliara ANCPI.

Cititorii HotNews.ro ne-au atras atentia asupra faptului ca nu este singurul caz in care o licitatie este suspectata de trucaj. Potrivit postului de televiziune Tv1Bacau, primaria Comunei Urechesti a atribuit un contract de consultanta pentru înfiinţarea Grupului de Acţiune Locală Valea Trotuşului. Jurnalistii postului de televiziune au descoperit ca in acest caz unul din subcontractanti aparea, ca si in cazul licitatiei din comuna Magura Ilvei, drept creator al caietului de sarcini.

HotNews.ro a solicitat Agentiei Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice printr-o adresa oficiala in baza legii 544/2001 sa prezinte un punct de vedere oficial in cazul licitatie de la Magura Ilvei. Reprezentantii ANRMAP nu au transmis raspunsul pana la publicarea materialului.

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-7954876-audio-cum-explica-primar-di...

Trebuie vazut daca au fost incalcate prevederile art:

Art. 67 - Persoana fizică sau juridică care a participat la întocmirea documentaţiei de atribuire are dreptul, în calitate de operator economic, de a fi ofertant, ofertant asociat sau subcontractant, dar numai în cazul în care implicarea sa în elaborarea documentaţiei de atribuire nu este de natură să distorsioneze concurenţa.

CE ZICETI DRAGII MOSULUI ?

se pare ca mutenia devine audibila ...

atuncea cand frica apara pepenii !

ma rog, am rog, tara e libera, asa se zice, iara cei ce nu vor a comenta, nu vor comenta :D

deci, am sa va dau un alt subiect fierbinte tare !

presupun ca nici acesta nu va va indemna, imbia, in a va gandi ca ce bine ar fi sa fim protejati intotdeauna ;)

http://www.romaniacurata.ro/cum-se-fac-achizitiile-publice-la-suceava-10...

poate va e mai usor sa cititi aici ...

Cum se fac achizitiile publice la Suceava
09 Noiembrie 2010 - Sarghi Stelian

Nota: Textul de mai jos contine mai multe sesizari privind nereguli in administratia din Suceava trimise pe adresa redactei de catre unul dintre fostii functionari ai Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului. Responsabilitatea ii apartine exclusiv autorului.

Subsemnatul SÂRGHI STELIAN, fost angajat în funcţia publică de Consilier clasa 1 S gradaţia 5 în cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului a Judeţului Suceava doresc să arăt următoarele:

Sunt de profesie inginer constructor, şi am 29 de ani vechime în muncă din care 5 ani execuţie, 4 ani proiectare şi 20 de ani în investiţii.

Am absolvit cursuri de management, achiziţii publice şi investiţii, în funcţia publica am o vechime de 7 ani şi în cadrul instituţiei m-am ocupat de achiziţii publice, investiţii, reparaţii, servicii şi proiecte cu finanţare externă. Am făcut întotdeauna parte din echipe în care colaboratorii mei au avut aceleaşi trăsături ca şi mine, adică cinste, corectitudine, inteligenţă şi profesionalism. In perioada cât am fost funcţionar public, indiferent de presiunile şi de politicienii care s-au aflat la conducerea Consiliului Judeţean Suceava am căutat întotdeauna ca banul public să fie cheltuit corect şi eficient.

In temeiul art. 222 şi 223 Cod procedură penală vă înaintez următorul:

DENUNŢ

Împotriva conducerii Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Suceava, cu sediul în Mun. Suceava, Bld. G. Enescu nr. 16, jud. Suceava.

În condiţiile vitrege ale zilei de astăzi, când bugetarilor li se taie din salarii şi sunt daţi afară din serviciu (uneori ilegal şi abuziv) iar pensionarii sunt batjocoriţi prin diminuarea pensiilor după o viaţă de muncă este bine ca cetăţenii acestei ţări să afle cum este cheltuit banul public într-o instituţie a Statului Român, respectiv Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Suceava, aflată în subordinea Consiliului Judeţean Suceava condus din anul 2008 de către GHEORGHE. FLUTUR.

De la instalarea noii conduceri PDL la DGASPC Suceava, la nivelul activităţii de achiziţii şi investiţii am constatat că nu s-a mai respectat nici un fel de procedură sau prevedere legală în acest domeniu.

Aceste încălcări flagrante şi nesimţite ale legislaţiei constau în aceea că, noua conducere a transformat instituţia într-un instrument de îmbogăţire personală şi a clicii de partid, în anul 2009 practic neorganizându-se nici o licitaţie publică unele obiective de investiţii fiind fracţionate valoric tocmai pentru a putea fi încredinţate/atribuite direct, iar altele deşi depăşeau valoarea de 15.000 euro, contrar legii, au mers pe aceeaşi procedură (încredinţare directă).

Pe lângă aceste aspecte preţurile la care au fost atribuite aceste lucrări sau servicii depăşeau uneori de 10, 15, 20 de ori valoarea de piaţă a acestora sau valoarea la care fuseseră achiziţionate în anul anterior.

Pentru că nu am fost de acord cu aceste fapte, şi am refuzat să fiu părtaş şi eventual „acoperire” coordonat de mâna dreaptă a lui Gheorghe Flutur din această instituţie, respectiv Mona Săndulescu am fost concediat în mod total ilegal şi abuziv.

Menţionez că începând cu luna septembrie a anului 2008 deşi făceam parte din biroul investiţii şi recepţii lucrări fiind de fapt singura persoana cu expertiza şi îndreptăţită să lucreze la acel birou, nu am mai fost solicitat să mai întocmesc caiete de sarcini sau să fac parte din comisiile de licitaţii deşi acest lucru este stipulat în mod imperativ şi obligatoriu de legea achiziţiilor publice, toate aceste documentaţii fiind întocmite de către persoane fără pregătire tehnică de specialitate.

De multe ori, aceste documentaţii au fost întocmite chiar de furnizorii de servicii sau de executanţii de lucrări, evident după bunul lor plac, a interesului personal şi de partid.

Astfel vă prezentăm mai jos o parte din imensa fraudă care a fost săvârşită pe linie de achiziţii publice şi investiţii în perioada septembrie 2008 - 31.12.2009

CAZUL,, A “

În perioada 2006-2007 în cadrul reformei din domeniul asistenţei sociale la DIRECŢIA GENERALĂ DE ASISTENŢĂ SI PROTECTIA COPILULUI SUCEAVA s-a comandat şi realizat un STUDIU DE FEZABILITATE necesar obţinerii finanţării pentru construirea în com. MITOCUL DRAGOMIRNEI a unui centru nou pentru recuperare şi reabilitare neuropsihică (CRRN) persoane adulte cu handicap, cu o capacitate de 50 de persoane şi o suprafaţă construita de 1565 mp. Preţul serviciilor de proiectare pentru acest STUDIU DE FEZABILITATE a fost de 3000 lei noi adică 30.000 000 lei vechi (anexa 1 STUDIU DE FEZABILITATE + anexa 2 LISTA DE INVESTIŢII în care apare suma de 3000 lei ). Societatea care a întocmit studiul se numeşte S.C. ADIM PROIECT S.R.L. SUCEAVA

- în anul 2008 când Gh. Flutur a instalat o nouă echipă de conducere la D.G.A.S.P.C. Suceava şi a numit noua conducere compusă din Dir. ex. Florin Tărnăuceanu, Dir. ex. adj. Mona Săndulescu „personal contractual” (care are în subordine funcţionari publici-legea interzice acest lucru) şi consilier municipal pe deasupra şi persoane noi (toţi sunt membrii PDL ) care să se ocupe de investiţii (Şef serviciu, Ing. Chimist - Carmina Duciuc ???) cât şi la Serviciul licitaţii şi achiziţii publice (Şef serviciu Gorbănescu Constantin, expert în atribuiri directe în interes personal şi de partid,care a uitat cum se face o licitaţie publică), s-a comandat şi contractat un nou STUDIU DE FEZABILITATE pentru construcţia unui Centru de Recuperare şi Reabilitare Neuropsihică (CRRN) în comuna Todireşti jud. Suceava. Acest centru are tot capacitatea de 50 de persoane, suprafaţa construită fiind de 1498 mp şi a fost realizat tot de către societatea S.C. ADIM PROIECT SRL pentru preţul de 45.920 lei noi adică 459.200.000 lei vechi (Anexa 3 STUDIU DE FEZABILITATE + anexa 4 LISTA DE INVESTIŢII nr. 42847 din 20.10.2009 în care apare suma de 45.920 lei )

Între cele două studii de fezabilitate prezentate mai sus, din punct de vedere tehnic nu există nici o deosebire, diferenţa constă numai în preţul de 15 ori mai mare pentru al doilea studiu dar şi în competenţa persoanelor puse pe criterii politice să gestioneze banul public.

În aceiaşi manieră (dispreţ total în ceea ce priveşte modul de cheltuire a banului public ) s-au plătit şi celelalte studii de fezabilitate prevăzute în LISTA INVESTIŢIILOR PUBLICE PE ANUL 2009 cap. C poz. 1, 2, 3,4, 5, 7, 9, paguba produsă instituţiei fiind de peste 2 miliarde de lei vechi.

Daca se vor analiza STUDIILE DE FEZABILTATE de la poziţiile 5 şi 6 cap. Alte cheltuieli de investiţii din lista de investiţii nr. 42847 din 20.10.2010 se va observa ca cele 2 studii sunt perfect identice proiectantul înlocuind în al doilea studiu numai denumirea locaţiei (Floare de Colt – Cornu Luncii s-a înlocuit cu O Nouă Şansă Todireşti ) Prin acest artificiu proiectantul a încasat în doar 5 minute cat durează listarea din calculator suma de aproape 500 milioane lei!

Ce este un studiu de fezabilitate?

Un studiu de fezabilitate ( SF ) reprezintă o fază a proiectului de execuţie ( PE ) şi poate avea conform legii o valoare de
max. 10% din acesta. SF-ul cuprinde o evaluare a costurilor necesare realizării unui obiectiv de investiţii sintetizate într-un deviz general, capacităţile ce trebuiesc realizate şi soluţia propusă de proiectant (adică 3-6 planşe desenate). Pentru o clădire cu suprafaţa construită de 1500 mp, SF-ul poate fi realizat de un singur inginer sau arhitect în max. 10 zile lucrătoare.

Din informaţiile, noastre toate aceste studii de fezabilitate, S/F - uri, au fost plătite cu maximă dărnicie din banii publici de către conducerea instituţiei, caietele de sarcini necesare achiziţiilor publice a acestor servicii de proiectare fiind întocmite de angajaţi fără nici o pregătire de specialitate aşa cum obligă Legea achiziţiilor publice.

Aşadar ne punem întrebarea firească şi legitimă cum de preţurile acestor servicii de proiectare furnizate de aceeaşi firmă pot suferi creşteri dea dreptul exponenţiale, şi cu câtă uşurinţă au fost achitate în aceeaşi zi cu puţin timp înainte de ziua alegerilor europarlamentare şi festivismul ocazionat de inscripţionarea cu turme de oi a frumoaselor meleaguri bucovinene.
Daca cineva ar avea curiozitatea să rasfoiasca STUDIILE DE FEZABILITATE platite în anul 2009 ar constata ca acestea contin un numar de 15 şi pâna la maximum 30 pagini iar costul unei unei singure pagini ar fi cuprins intre 15-20 milioane lei vechi echivalentul a 2-3 salarii medii de la D.G.A.S.P.C. Suceava!

CAZUL „B”

În anul 2007 pentru construcţia unui pavilion nou cu o capacitate de 50 de persoane şi o suprafaţă construită de 832 m.p. (D+P+2M) la Centrul de Îngrijire şi Asistenţă Socială din com. Pojorîta, jud. Suceava (centru aflat în subordinea DGASPC Suceava), SC ADIM PPROIECT SRL întocmeşte un proiect de executie (PE) (include toate fazele inclusiv studiul de fezabilitate) pentru care a încasat suma de 39.301 lei noi adică 393.001.000 lei vechi. (Anexa 5 ).

În anul 2009 pentru un proiect de execuţie (PE) a unui centru pentru adulţi cu o capacitate 50 de persoane şi o suprafaţă construită de 1498 mp în com. Cornu Luncii jud. Suceava (aparţine de DGASPC), SC ADIM PROIECT SRL Suceava încasează suma de 188.400 lei noi ( 1.884.000.000 lei vechi ). –a se vedea devizul general din studiul de fezabilitate acceptat la plata de noua conducere a DGASPC.

Un simplu calcul aritmetic, şi comparând datele tehnice pentru cele două proiecte arată că SC ADIM PROIECT SRL încasează în plus pentru cel de al doilea proiect suma de peste 1 miliard de lei vechi (Anexa 6).

In perioada 2006-2007, DGASPC Suceava încheie un contract pentru servicii de proiectare-proiect tehnic pentru,, Centru de Recuperare şi Reabilitare +Locuinta Protejata “ la Mitocu Dragomirnei cu S.C. BUILD HOUSE SRL Suceava pentru suma de 36.380 lei. (363.800.000 lei vechi ) Suprafaţa construita a centrului fiind de 1565,3 mp.

In anul 2010, noua conducere a DGASPC accepta prin plata unui Studiu de Fezabilitate supraevaluat catre SC Adim Proiect SRL ca pentru proiectul tehnic necesar construirii unui Centru de Recuperare şi Reabilitare Neuropsihica –O Noua Şansă în com. Todiresti jud. Suceava, costul acestuia să fie de 143.184 lei (1.431.840.000 lei vechi ). Suprafata construita a acestui centru urmând să fie 1498 mp.

Se observa ca pentru doua proiecte identice: Mitocu Dragomirnei şi Todireşti preţul solicitat de către ADIM PROIECT SRL şi acceptat de către noua conducere a DGASPC (prin PLATA STUDIULUI DE FEZABILITATE ) este de 4 ori mai mare !!! –a se vedea devizul general din STUDIU DE FEZABILITATE.

Proiectele tehnice pentru constructia centrelor de la Sasca şi Todiresti este posibil să fie platite catre ADIM PROIECT chiar de catre Consiliu Judetean Suceava, ceea ce ar fi ilegal deoarece indicatorii tehnico economici pentru cele doua obiective de investitii nu au fost aprobati, renuntandu-se astfel la constructia celor doua centre.

Ar fi bine de studiat continutul celor doua proiecte tehnice intrucat se pare ca şi în acest caz priectantul a intocmit un singur proiect pe care la vandut de 2 ori!

CAZUL ,, C”

Proiectul tehnic pentru realizarea Centrului Social cu destinaţie multifuncţională – Gura Humorului a fost întocmit în anul 2009 de către S.C. Proiect Grup S.R.L. Suceava pentru preţul de 24.276 lei şi se refera la amenajarea suprafeţei de 2384 mp dintr-o clădire existentă. Preţul aferent acestor servicii de proiectare s-a stabilit corect prin licitaţie. (această sumă apare în lista de investiţii nr. 8058 din 10.03.2009 şi este vizată de C.J. Suceava)

În anul 2009 pentru un proiect similar de amenajare a unei case existente în localitatea Ostra cu suprafaţa construită de numai 150 mp, S.C. ADIM PROIECT S.R.L. Suceava încasează incredibila suma de 78.645 lei (786.450.000 lei vechi) în trei transe şi anume : 22.500 lei ; 7950 lei şi 48195 lei.

ATENTIE : suma de 48.195 lei s-a platit în plus din Lista de investiţii ptr. anul 2009 capit. C poz. 9 şi reprezintă de fapt Servicii de proiectare şi studii de fezabilitate la D.G.A.S.P.C. Suceava.

În timpul controlului efectuat în perioada ian. 2010-apr.2010 de către auditorul Cons. Jud. Suceava ec. BĂBEANU ADRIAN, factura cu seria ADIM nr. 000000014 emisă pentru serviciile de proiectare de la Ostra este anulată cu ajutorul şi complicitatea acestuia suma de 48195 lei fiind refacturată sub denumirea de Servicii de proiectare şi studii de fezabilitate la D.G.A.S.P.C. Suceava. De fapt, această sumă a fost încasată de S.C. ADIM PROIECT S.R.L. SUCEAVA în mod necuvenit fără să execute vreun serviciu de proiectare (la factură este anexat doar un proces verbal de predare-primire fără să existe această documentaţie).

Prin aceste falsuri s-a urmărit ca diferenţa de preţ dintre cele două proiecte tehnice prezentate mai sus, să nu fie prea mare.

Ulterior controlului de audit, suma destinată proiectului de la Ostra a fost diminuată cu suma de 48.195 lei iar suma pentru proiectul întocmit de S.C. PROIECT GRUP S.RL. a fost majorată în mod nejustificat la valoarea de 34.000 lei (lista de investiţii nr. 42847 din 20.10.2009 ).

Prejudiciul produs institutiei este pentru cazul prezentat de 48.195 ron.

CAZUL ,,D”

Studiul de fezabilitate din Lista de investiţii nr. 42847 din 20.10.2009 cap. C poz.1 denumit Studiu de fezabilitate pentru-lucrări de modernizare interioară şi Reabilitare şarpantă la C P. Ama Deus Siret în valoare de 29.600 lei, nu se justifică comandarea, contractarea şi plata acestuia întrucât acoperişul centrului era în stare bună, învelitoarea era din tablă LINDAB, centrul fiind pus în funcţiune în anul 2003, fiind necesare doar măsuri de reparaţii minore. Termenul de viaţă a acoperişurilor din tablă LINDAB este de minim 25 de ani.

Prin plata acestui studiu de fezabilitate s-a produs un prejudiciu instituţiei de 29.600 lei.

CAZUL ,,E”

Studiile de fezabilitate de la poziţiile 1; 2; 3; 4 şi 7 (Lista de investiţii nr. 42847 din 20.10.2009 ) sunt întocmite de acelaşi proiectant S.C. Proiect Bucovina S.R.L. SUCEAVA (aceste studii sunt întocmite de acelaşi colectiv de redactare) însă sunt decontate pe alte 4 societăţi (aparţinând aceluiaşi patron) pentru a se evita astfel licitaţia.

Suma încasată de Florin Olaru patron al S.C. Proiect Bucovina şi membru marcant al PDL SUCEAVA este de 116.353,44 lei.

CAZUL ,,F”

Indicatorii tehnico-economici şi capacităţile pentru lucrările din Lista de investiţii ptr. anul 2009 nr. 42847 din 20.10.2009 cap .,,B” poz. 9 şi 10, respective, Anexa centrală termica la CTF 5 Mînăstirea Humorului în valoare de 62.000 lei şi Anexa centrală termică, instalaţii la C.P. Pluto-Vicovu de Jos în valoare 61.000 lei au fost aprobate prin Hotărârea Consulului Judeţean nr. 184 şi 185 din 29.09.2009.

Capacităţile pentru care s-a aprobat finanţarea şi ar fi trebuit să fie realizate sunt următoarele:

CTF – Manastirea Humorului
-Suprafaţa construită-70 mp
-Tavan ridurit 60-mp
-Pereţi BCA-150-mp

C.P. Pluto-Vicovu de Jos
-Suprafaţa construită-60 mp
-Tavan ridurit-50 mp
-Pereţi zidărie-120mp

ATENTIE: În realitate, cantităţile fizice realizate în teren sunt de 3 ori mai mici decât cele pentru care s-a obţinut finanţarea, în timp ce plăţile s-au efectuat cu mult peste nivelul prevăzut în Hotărârile Consiliului Judeţean!

Spre exemplificare Anexa centrală termică la CTF 5 Mînăstirea Humorului în suprafaţă de aproximativ 20 mp a ajuns să coste aproape 1 miliard de lei vechi. Datorită faptului că administratora acelui centru, doamna Bidirel Emilia, a refuzat să semneze acea situaţie de lucrări pentru executantul S.C. Corsem impex SRL, a fost ulterior destituită din funcţie.

Anexa 7-Hot. C.J. 184/29.09.2009
Anexa 8-Hot. C.J. 185/29.09.2009

CAZUL ,,G”

În Lista de investiţii nr. 42847/20.10.2009 la capitolul Lucrări noi poz. 1 este trecută lucrarea,,Modernizare, recompartimentare şi igienizare spaţii interioare la C.P. Laurenţia Ulici –Gura Humorului. Dacă analizăm din punct de vedere economic oportunitatea realizării acestei investiţii ajungem la concluzia ca această investiţie nu se justifică, întrucât reforma din domeniul protecţiei copilului prevede desfiinţarea centrelor de tip ,,rezidential“ şi construcţia de centre de tip ,,familial “ (C.P. Laurentiu Ulici este un centru de tip rezidenţial).

Promovarea acestei lucrări în valoare de aproape 300.000 lei (3miliarde lei vechi) denotă de fapt modul iresponsabil în care a fost cheltuit banul public în anul 2009 de către conducerea instituţiei.

Caietul de sarcini pentru licitarea acestei lucrări a fost întocmit cu ,,dedicaţie“ pentru firma care avea să câştige licitaţia şi anume S.C. INSTCOMP S.A.

Astfel, pe lângă lucrările de reparaţii şi finisaje cum ar fi gresie, faianţă, tencuieli, gleturi şi zugrăveli lavabile compartimentări cu rigips, în caietul de sarcini au fost intrduse articole de lucrări care nu se justifică cum ar fi:

Art.021-săpătură de pământ mc=133.72
Art.022-beton mc=67 (adică 12 cifaroane de beton !!! )
Art.023-beton mc 67
Art.024-cofraje mp=284
Art.025-zidărie mc= 22,75
Art.026-mortar mc=7.52
Art.034-transport beton to=347

(ANEXA 9)

(cantităţile de lucrări de mai sus sunt suficiente pentru construcţia unui etaj de casa 10 x 10 m,si nu se justifica în nici un fel introducerea acestor articole de deviz intr-un caiet de sarcini pentru o lucrare de reparatii finisaje interioare, sau poate sefa biroului investitii –ing. chimist Duciuc Carmina isi construieste casa la Plopeni şi s-a gandit ca nu i-ar strica ceva materiale din cele enumerate mai sus. )

Aceste articole au fost introduse în caietul de sarcini cu scopul vădit, ca viitorul câştigător al licitaţiei să poată subevalua preţul ofertei, şi astfel să câştige licitaţia, urmând apoi ca prin lucrări suplimentare fictive constructorul să obţină şi un profit substanţial, lucru care de altfel s-a şi întâmplat. Preţul contractului s-a majorat cu suma 100.000 lei adică (1 miliard lei vechi adică 50% din valoarea contractului iniţial)

La această lucrare, caietul de sarcini întocmit de un jurist (?) (Gorbănescu Constantin) impunea folosirea de gresie şi faianţă cu dimensiunea 60x60 cm al cărui preţ minim era de 80 lei mp !!! (800.000lei vechi mp) (probabil, conducerea instituţiei nu ştia ce înseamnă cuvântul criză).

Prin lucrări suplimentare s-au executat şi lucrări de instalaţii care nu au fost solicitate de proiectantul studiului de fezabilitate şi s-au înlocuit geamurile termopane ale cantinei care erau în stare bună (fiind instalate cu doar doi ani în urmă) cu alte geamuri termopan numai pentru a cheltui urgent şi iresponsabil banii aflaţi în buget şi a putea astfel, suplimenta valoarea contractului cu 50% (daca legea tot permite?).

CAZUL ,,H”

Prin Hotărârea Consiliului Judeţean Suceava nr. 162/19 noiembrie 2008 se aprobă indicatorii tehnico-economici pentru obiectivul de investiţii,,Modernizare /Reabilitare Centru de Plasament,,Speranta “din subordinea D.G.A.S.P.C. Suceava în sumă de 2168,7 mii lei şi construcţii plus montaj, C+M=1979,5 MII LEI noi (adică 20 miliarde lei vechi !!! ) fără ca ordonatorul principal de credite să dispună de aceşti bani în buget, în condiţiile în care valoarea întregii Liste de investiţii pentru anul 2009 cu finanţare de la bugetul local ajunge la 18 miliarde de lei vechi.

Ulterior, în anul 2009 Hotărârea C.J. nr. 162/2008 este dată uitării, iar obiectivul de investiţie se transformă într-o lucrare de reparaţie cu valoarea totala de 4,2 miliarde lei vechi.

Executarea lucrărilor de reparaţii propriu-zise s-au făcut prin atribuire directă către 7 societăţi de construcţii, prin fragmentarea lucrării care avea caracter de reparaţie capitală în mai multe lucrări mai mici cu intenţia vădită de a ocoli licitaţia cu anunţ de participare în SEAP, aşa cum prevede legea achiziţiilor publice.

Valoarea fiecăreia din cele 7 lucrări a fost exact de 15000 euro aşa încât să se încadreze în procedura de cumpărare directă.

INTREBARI : cine a întocmit caietele de sarcini? cine a făcut estimarea valorii contractelor? cine a verificat din punct de vedere cantitativ lucrările în teren? cine a semnat plăţile pentru aceste lucrări? Persoanele care au făcut toate acestea, aveau expertiza tehnică necesară să se ocupe de aceste probleme?

Menţionez: plăţile pentru aceste lucrări s-au efectut masiv, cu câteva zile înainte de alegerile europarlamentare şi sărbătoarea naţională ,,Hora Bucovinei”.

Deasemenea consider necesar, ca înaltele oficialităţi politice ale judeţului să facă cursuri de aritimetică elementară pentru a învăţa să citească cifra 1979.5 mii lei noi şi apoi să organizeze şedinţe pentru aprobarea acesteia.

(ANEXA 10)

Este important şi bine de ştiut, că Centrul de Plasament,,Speranta“ este un centru de tip rezidenţial iar reforma din domeniul protecţiei copilului prevede desfiinţarea acestor centre şi mutarea copiilor în centre noi de tip familial deci aceste investiţii masive s-au făcut în centre ce în momentul de faţă nu ar trebui să mai existe. După desfiinţarea lor, care v-a avea loc cât de curând, oare CINE le v-a prelua modernizate “la cheie”?.

ÎNTREBARE: cine este persoana care a aprobat această lucrare inutilă în valoare de 4,2 miliarde de lei vechi în plină criză economică, cine a dispus contractarea studiului de fezabilitate plătit şi oare a existat un proiect tehnic pentru execuţia acestor lucrări?.

CAZUL ,,I”

În Lista de investiţii pentru anul 2008 la capitolul Lucrări noi este trecută lucrarea Amenajări exterioare, drum acces, parcare grup sanitar exterior împrejmuire la sediul D.G.A.S.P.C. Suceava. În cadrul şedinţei de licitaţie pentru lucrările de construcţii s-au comis o serie de nereguli care ar fi trebuit să conducă la anularea licitaţiei şi anume :

- lucrarea s-a atribuit la preţul cel mai mare 4,3 miliarde lei vechi societăţii INSTCOMP S.A.. Oferta cea mai mică ca preţ a fost depusă de SOCONI GRUP SRL şi a fost 2,5 miliarde de lei vechi. Nimeni din comisia de licitatie nu a verificat de ce apare o diferenţă de aprope 2 miliarde lei între cele două societăţi.

- valoarea lucrărilor de C+M licitate depăşeşte cu suma de 3000 lei valoarea fondurilor alocate pentru acest obiectiv de investiţie prin lista de investiţie/2008 (valoarea obiectivului de investiţie este formată din valoarea serviciilor de proiectare + valoarea lucrărilor de C+M)

- câştigătorul licitaţiei INSTCOMP S.A. nu a respectat prevederile caietului de sarcini, astfel, articolul TSD07G1-compactare cu rulou compresor (din devizul Drum acces, zid de sprijin, parcare), cantitatea din caietul de sarcini este 100 mc=1,010. În oferta câştigătorului această cantitate este multiplicată de 100 de ori, încasându-se astfel în plus în mod nejustificat suma de peste 500 milioane lei vechi.

- în oferta câştigătorului licitaţiei S.C. INSTCOMP S.A. nu este inclus şi devizul de Instalaţii electrice aferente Grupului sanitar exterior acestea fiind incluse în caietul de sarcini întocmit de proiectant.

- dacă oferta financiară depusă de INSTCOMP S.A. ar fi fost verificată de un specialist al comisiei de licitaţie atunci sigur acesta ar fi observat faptul ca în devizul pentru Împrejmuire preţul articolelor pentru confecţii metalice CL20B1-kg=1786 şi CL 20A1-kg=3290 este de 3 ori mai mare decât preţul corect de piaţă, întrucât în acelaşi an 2008 la sediul DGASPC pentru o lucrare similară de confecţii metalice cu un grad mai ridicat de dificultate preţul pe articol de deviz a fost de 3 ori mai mic

(Anexa 11)

La devizul pentru lucrările de Împrejmuire s-a produs o pagubă instituţiei de peste 1 miliard de lei vechi.
Instituţia are acum o împrejmuire de 300 ml. al cărui preţ de 2,5 miliarde lei vechi este demn de Cartea Recordurilor.
De altfel, pentru comparaţie, vă aducem la cunoştinţă faptul că în anul 2007 la C.R.R.N. Mitocul Dragomirnei s-a executat o împrejmuire identică în lungime de 600 ml al cărui preţ a fost de numai 500 milioane vechi (cantitate dublă de lucrări, preţ de 5 ori mai mic ?).

- S.C.INSTCOMP S.A. este o societate care are ca obiect principal de activitate lucrări de instalaţii şi nu lucrări de construcţii, deci oferta depusă de această societate nu trebuia acceptată la licitaţie.

Vă mai informez că în timpul controlului de audit efectuat de către dl. Băbeanu Adrian din partea Consiliului Judeţean la sediul DGASPC Suceava l-am informat despre toate neregulile săvârşite pe linie de achiziţii publice, însă acesta a folosit informaţiile furnizate pentru a acoperi frauda, a favoriza infractorii şi nu pentru a găsi vinovaţii şi a recupera banii la bugetul statului. Menţionez şi faptul că o parte din documentele (caiete de sarcini, documentaţii de licitaţii, contracte) pe care mi le-a solicitat în timpul controlului au fost făcute dispărute de către acesta, cu scopul vădit de a ascunde ilegalităţile comise. La sfârşitul perioadei de control acesta nu mi-a mai restituit nici un document din cele pe care eu personal i le-am pus la dispoziţie.

CAZUL ,, J “

Judeţul Suceava ocupă locul 3 pe ţară în ceea ce priveşte numărul persoanelor adulte care deţin certificate de încadrare în grad de handicap. Acest fapt se datorează şi faptului că certificate în alb cu toate semnăturile necesare pentru valabilitatea acestora, inclusiv cu stampila instituţiei se găsesc de vânzare în curtea acesteia la preţul de 1000 euro/bucata.

Prin birourile instituţiei (DGASPC) respectiv la secretariatul Comisiei de evaluare şi încadrare în grad de handicap pentru persoane adulte, s-au descoperit 389 buc certificate semnate şi stampilate în alb, dar cazul a fost dat uitării. Probabil, se urmăreşte muşamalizarea cazului.

(Anexa 5 A) –Dispoziţia 455/19.04.2009, P.V. nr. 7780/06.03.2009).

CAZUL ,,K”

În anul 2008 pentru verificarea tehnică şi lucrări de reparaţii modernizări şi întreţinere a centralelor termice aflate în dotarea centrelor de copii şi adulţi din cadrul D.G.A.S.P.C.Suceava s-a cheltuit suma de 52.468 lei (524.680.000 lei vechi).

În anul 2009, noua conducere a D.G.A.S.P.C. Suceava incheie contractul nr. 170278/14.05.2009 în valoare de 71.275 lei (712.750.000 lei vechi) inclusiv tva cu S.C. CORSEM IMPEX S.R.L. SUCEAVA, societate condusă de Unguraşu Constantin printre altele şi cumătrul lui Boghean Marius (căruia i-a botezat un copil) angajat al D.G.A.S.P.C. Suceava în funcţia de sef la C.R.R.N. Costîna, mare şef al tineretului PDL-ist sucevean şi consilier judeţean.

Dl. Marius Boghean se recomandă în instituţie ca fiind reprezentantul societăţii CORSEM IMPEX S.R.L. la D.G.A.S.P.C. Suceava, şi cu acordul directorului adj. şi a colegei de partid - Mona Săndulescu, negocia preţuri şi încheia contracte în numele acestei societăţi şi bineînţeles în folosul partidului.

Valoarea serviciilor de V.T.P., a lucrărilor şi modernizărilor decontate de SC CORSEM IMPEX SRL Suceava în anul 2009 a fost de aproape 500.000 lei. (5 miliarde de lei vechi ) în condiţiile în care la sfârşitul anului 2008 toate centralele termice se aflau în perfectă stare de funcţionare având şi VTP - urile efectuate în proporţie de 80%.

Faţă de anul 2008, suma cheltuita în 2009 este de 10 ori mai mare şi se explică numai prin acceptarea la plată de către persoane binevoitoare, lipsite de experienţa profesională din cadrul instituţiei a unor lucrări supraevaluate şi de multe ori neexecutate.

Pentru edificare va informez, că, dacă în fiecare centru al D.G.A.S.P.C. Sv. s-ar fi înlocuit cazanele de apă caldă, abur sau centralele pe lemne şi de apartament cu echipamente noi preţul nu ar depăşi 400.000 lei (4 miliarde de lei vechi).

În Lista de investiţii nr. 42847 din 20.10.2009 apar următoarele poziţii:

- Poz.8 - Lucrări de instalare echipamente de încălzire centrală termică la C.R.R.N. Costîna. cu valoarea de 37.700 lei.
- Poz.12 - Dispozitiv de încălzire a apei şi încălzire centrală (cazan şi arzător) la C.R.R.N. Costîna cu valoarea de 74.000 lei.
- Poz.13 - Proiectare pentru execuţie lucrări instalare de echipamente de încălzire centrală termică la C.R.R.N. Costîna cu valoarea de 8300 lei.

Lucrările, dotările şi serviciile de la poziţiile 8+12+13 în valoare totală de 120.000 lei (1.200.000.000. lei vechi) decontate de SC CORSEM IMPEX SRL în anul 2009 sunt de fapt aceleaşi lucrări şi servicii decontate şi executate în anul 2008 ( a se vedea lista de investiţii din dec. 2008). Este vorba de dubla decontare a aceleiaşi lucrări recepţionate în anul 2008.

Prejudiciul adus institutiei în acest caz este de 1.200.000.000 lei vechi.

Din informaţiile pe care le deţin, şi în anul 2010 s-au decontat lucrări la C.R.R.N.Costina pentru acelaşi obiectiv de investiţii realizat şi decontat în totalitate în anul 2008!.

După cum se vede, un obiectiv de investiţii realizat şi decontat în 2008 este divizat în aşa fel încât să se evite licitaţia, redenumit altfel şi decontat dublu în 2009 şi posibil triplu în 2010.

Toate plăţile făcute către S.C.CORSEM IMPEX SRL pentru lucrările supraevaluate sau pretinse că au fost executate la DGASPC, au la bază devize întocmite fără respectarea legislaţiei în vigoare, nu s-au folosit indicatoare de norme de deviz cu articole din care să rezulte consumurile materiale s-au de forţa de muncă.

Ar fi bine de ştiut cine a întocmit caietele de sarcini pentru aceste cumpărări directe şi cine a semnat situaţiile de plată şi facturile.

Persoanele respective aveau expertiza necesara să facă acest lucru?

Tot în anul 2009, la C.R.R. Mitocu Dragomirnei SC CORSEM IMPEX SRL încasează cu factura nr. 00000962 din 26.08.2009 suma de 57.500 lei (575.000.000 lei vechi) reprezentând lucrări pentru dublarea pereţilor şi tavanelor cu BCA respectiv RIDURIT în două încăperi cu suprafeţe ce nu depăşesc 12 mp.

Lucrările executate sunt supraevaluate, valoarea corectă acceptată de un specialist la plată ar fi fost de max. 20.000 lei noi.

De asemenea, în anul 2009 la centrele DE TIP FAMILIAL de la MITOC, SCHEIA, şi ADÎNCATA, SC CORSEM IMPEX SRL încasează sume de bani pentru repararea centralelor termice ce de depăşesc de 3 ori valoarea mijloacelor fix reparate.
Consider necesar să se facă verificare a lucrărilor decontate de SC CORSEM IMPEX SRL în luna decembrie 2009 după ultima rectificare de buget întrucât sunt informaţii ca s-au decontat multe lucrări fictive.

Mai menţionez faptul ca SC CORSEM IMPEX SRL la data încheierii contractului nr. 17027 din 14.05.2009 nu avea autorizaţie eliberată de către ISCIR pentru a efectua VTP şi reparaţii pentru centrale termice,deci contractul încheiat cu DGASPC este ilegal.

CAZUL ,,L”

In Lista de Investiţii nr. 42847 din 20.10.2009 la cap. B-LUCRĂRI NOI, poz. 13 este prevăzută lucrarea ,,Bransament electric la Pavilion I - C.I.A. Pojorîta în valoare de 57.350 lei (573.350.000 lei vechi).

Lucrarea a constat în înlocuirea a 200 ml. de branşament aerian de la postul de transformare pana la clădirea principala a C.I.A. Pojorîta. Montajul cablului s-a făcut pe stâlpii existenţi ai fostului traseu.

Evaluarea corecta a costului contractului trebuia facuta în modul următor:

Puterea instalata a centrului C.I.A. Pojorita este de max.22Kw., având în vedere şi modernizările care s-au făcut în perioada 2008-2009.

- Valoare materiale –cablu electric cupru tip CYAB 4X6
200ml.x10,68* lei/ml.=2136lei
-material marunt 5% din valoare cablu
0.05x2136=107lei
* -pret comunicat de IPROEB-Bistrita

- Valoare manopera -2muncitorix8orex15lei/ora=240lei

- Valoare transport auto la 85km.- (materiale + forta de munca)
Total=380lei

- Total cheltuieli directe :2136+107+240+380=2863lei
- Cheltuieli indirecte inclusiv tva 50%x2863=1432lei
Total lucrare cu tva 2863+1432=4295lei (42.950.000 lei vechi)

În situaţii de dificultate financiară s-ar fi putut folosi şi cablu electric din Al de tip TIR 3X25+16 al cărui preţ este de 6,87 lei /ml, preţul lucrarii în acest caz fiind de max. 3000 lei. (30.000.000 lei vechi. )

In realitate,aceasta lucrare a fost decontata la pretul inscris în lista de investitii adica 57.350 lei (573.500.000 lei vechi) fiind executata în colaborare* de firmele : SC UNITIM PROD COM SRL Suceava şi MACOSIN SRL Suceava,suma decontata de cele doua firme fiind de aproape 14 ori mai mare decat pretul corect.

*- SC UNITIM PROD COM nu avea autorizatie E-ON pentru executia de bransamente electrice şi a executat lucrarea prin intermediul lui SC. MACOSIN SRL.

In perioada septembrie 2008-31 dec.2009 cele doua societati au executat lucrari şi servicii de instalatii electrice la DGASPC Suceava, toate la preţuri supraevaluate ca în cazul prezentat mai sus.

Mentionez ca administratorul acţionarul unic al SC MACOSIN SRL-ENEA LIVIANA este angajata DGASPC Suceava (şef serviciu) astfel aflându-se intr-un flagrant conflict de interese această situaţie constituind infracţiune şi în acelasi timp detine functia electivă de consilier municipal din partea PDL la PRIMARIA Suceava, iar administratorul SC UNITIM PROD COM SRL-TABARCEA CONSTANTIN este vicepresedinte PDL.

CAZUL ,,M”

In Lista de Investiţii nr. 42847 din 20.10.2009 la poz. 3 LUCRĂRI NOI figurează lucrarea ,,Instalaţii de paratrăsnet şi completări la Pavilion I –Centru de Îngrijire şi Asistenta Sociala Pojorita în valoare de 50.396 ron, reprezentând continuarea unei lucrări începută în anul 2008 şi finanţată cu fonduri de la bugetul de Stat.

La aceasta suma s-a adăugat o sponsorizare în valoare de 100.000 euro a unui cetăţean german (Ducele de Bavaria Franz von Bayern) care în ultimii 10 ani a ajutat foarte mult prin donaţii materiale şi financiare căminele de copii şi adulţi din România.

Cu aceşti bani trebuiau să se realizeze o centrala termica, branşamentele pentru utilităţi şi cofinanţarea pentru construcţia unui pavilion nou după standarde UE.

In luna ianuarie 2009 o echipa de,,specialisti“ ai DGASPC condusa de Mona Săndulescu dir. adj de profesie ing. textile şi responsabila prin fisa postului de activitatea de investiţii împreuna cu Duciuc Carmina de profesie ing. chimist şi sef birou investiţii, Costiuc Doru ing. Constructor-persoană fizică autorizată, ( recomandat de Mona Săndulescu drept consilierul ei personal ) şi proiectatul clădirii arh. Duduţa Florin de la Adim Proiect SRL aprobă împreuna supraînălţarea clădirii cu încă un nivel (o mansarda de lemn ) peste mansarda existenta a clădirii la acea data.

Aceasta lucrare s-a executat fără autorizaţie de construire şi fără avizul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Suceava.
Prin procesul verbal de control nr. 1950903 din 20.01.2010 I.S.U. Suceava interzice folosirea acestei mansarde ca spaţii pentru cazarea asistaţilor, aceştia fiind nevoiţi să stea înghesuiţi cate 4, în camere proiectate pentru 2 persoane.

Astfel, s-au cheltuit în mod inutil aproape 50.000 de euro (din sponsorizare) de către persoane care nu ar trebui să aibă nimic în comun cu activitatea de investiţii.

CAZUL ,,N”

Cu toate că am informat de mai multe ori conducerea DGASPC despre calitatea submediocră şi preţurile aberante a proiectelor şi studiilor de fezabilitate intocmite de SC ADIM PROIECT SRL, această societate a fost mereu abonată la banul public, primind contracte prin incredinţare directă atât de la DGASPC cât şi de la C.J. Suceava.

Un exemplu în acest sens, îl constituie stabilirea greşită a cotei ,,0” pentru clădirea- Pavilion I C.I.A. Pojorita (o greşeală elementară pentru un proiectant, mai ales că acesta încasase bani şi pentru servicii geo-topo). Acesta greşeală a condus la imposibilitatea folosirii bazinului vidanjabil existent, instituţia fiind obligată ulterior la cheltuieli suplimentare pentru vidanjări repetate şi construcţia unei staţii de epurare a apelor menajere.

CAZUL ,,O”

În anul 2009 s-a efectuat o reparaţie capitală a modulului CTF5 –Manastirea Humorului.

Lucrarea a constat în inlocuirea tâmplariei din lemn degradate cu tamplărie pvc şi geam termopan, termoizolarea faţadei şi înlocuirea invelitorii vechi a acoperişului cu invelitoare din tablă tip Lindab. Nu s-au executat lucrări de reparaţie a instalaţiilor sanitare cu toate că starea tehnică a acestora impunea ca prioritar acest lucru.

Lucrarea în valoare de aproape 15000 euro, a fost executată prin incredinţare directă a contracului de lucrări de S.C. ROCON LUX S.R.L. SUCEAVA, directorul societăţii-Horomnea Silviu fiind printre altele şi naşul de cununie al directorului executiv al D.G.A.S.P.C. Suceava-Florin Tărnăuceanu (bineînţeles şi el marcant membru PDL).

Nu comentez preţul şi calitatea lucrărilor executate, afirm doar că solutia tehnică adoptată de constructor a fost total greşită.

Astfel, etanşeizarea copletă a casei (din lemn) cu termosistem, montarea de geamuri etanşe şi a noii invelitori la care se adaugă faptul că instalaţiile sanitare şi de apă-canal nu au fost reparate au favorizat apariţia unei ciuperci care distruge lemnul din structură, punându-se astfel în pericol stabilitatea intregii clădiri.

Solutia tehnica corectă era :

1. Repararea instalaţiilor sanitare
2. Executarea izolaţiei termice la pereţii exteriori în sistemul,, faţada ventilata”, soluţie care asigura eliminarea condensului şi nu permitea acumularea acestuia în structura de lemn.
3. Montarea de grile de decompresie a vaporilor în pereţii de la bucătărie şi baie.
4. Montarea în planul acoperişului de tabla Lindab de guri de ventilaţie pentru eliminarea condensului.

INTREBARE : Cat au costat lucrările de remediere executate în anul 2010 la această casă (daca acestea s-au executat) şi dacă constructorul a fost tras la răspundere pentru prejudiciul cauzat instituţiei?

Anexez referatul nr. 25262/03.07.2009 întocmit după 2 luni de la recepţionarea lucrărilor.

CAZUL ,,P”

Pentru a acoperi ilegalităţile de necontestat săvârşite în activitatea de investiţii şi achiziţii publice dar şi pentru a-si asigura protecţia autoritarilor judeţene, directorul adj Mona Săndulescu a fost generoasă în a oferi lucrări şi altor apropiaţi ai acestora.

Astfel, S.C. ICO-CONSTRUCT S.R.L. firma deţinuta de fratele vicepreşedintelui Cons. Jud. Suceava VASILE ILIE acesta din urmă fiind responsabil printre altele şi cu întreaga activitate a D.G.A.S.P.C. Suceava, i s-a oferit o lucrare de reparaţie prin atribuire directă la Casa de tip Familial „Alma Mater” Siret.

Aceasta casa, a fost pusa în funcţiune în primăvara anului 2004 şi avea tâmplăria de lemn de buna calitate iar învelitoarea acoperişului şi elementele de scurgere (jgheaburi,burlane )erau realizate din tabla tip Lindab şi nu prezentau deteriorări.
Cu toate acestea, s-a dispus înlocuirea tâmplăriei de lemn cu tâmplărie PVC şi geam termopan fapt ce a condus la ermetizarea construcţiei şi apariţia unui accentuat fenomen de condens şi mucegai în interior, care pun în pericol sănătatea celor 12 copii din acel centru.

La fel s-a procedat şi cu ,,aşa zisele” reparaţii de la acoperiş care în realitate, numai s-au decontat.

Este de condamnat faptul ca se fac lucrări de reparaţii care în final nu contribuie la creşterea confortului asistaţilor (copii în cazul nostru ), şi este regretabil ca în plină criza economica banii (nu putini ) au fost irosiţi pe lucrări de care nu era absolut nevoie ci se inventează necesităţi doar pentru satisfacerea nevoilor de îmbogăţire a clicii politice conducătoare. Valoarea lucrărilor decontate a fost exact 15000 euro fără t.v.a., pentru că atât prevede legea ca să nu faci licitaţie.

ÎNTREBĂRI:

- cine a intocmit caietul de sarcini pentru aceasta achiziţie de lucrări ?
- cine a realizat evaluarea contractului?
- cine a semnat situaţiile de lucrări şi facturile de plată ?
- persoanele respective, aveau pregătirea profesională să facă acest lucru?

CAZUL ,,R”

Culmea ironiilor, de râsul copiilor, la CRRN Costîna, unde sunt asistate persoane adulte cu handicap neuropsihic, cărora nici măcar la servirea meselor, datorită gravităţii afecţiunilor de care suferă, nu li se dau cuţite şi furculiţe, pe banii contribuabililor români dar mai ales europeni s-a înfiinţat un “Atelier protejat de tâmplărie” dotat cu utilaje şi scule de prelucrare prin tăiere şi aşchiere a lemnului. Îmi pun întrebarea firească, cum nişte persoane cu afecţiuni neuropsihice grave ar putea folosi aceste utilaje deosebit de periculoase chiar şi pentru persoane normale cu instruire specifică (de specialitate) şi care sunt obligate să respecte norme stricte de protecţie. Chiar şi în aceste condiţii accidentele de muncă fiind frecvente în acest domeniu de activitate.

Se pare că oportunitatea acestei investiţii a fost determinată de nevoia de înavuţire a fratelui domnului vicepreşedinte al C.J. Suceava căruia I s-a încredinţat executarea acestor lucrări.

CAZUL ,,S”

În Lista de Investiţii nr. 42847 din 20.10.2009 la poz. 9 capit. LUCRĂRI NOI, este trecut obiectivul de investiţie ,,Reparaţie capitala la magazia existenta –Atelier de tâmplărie la Centrul de Servicii Comunitare Gura-Humorului în valoare de 62.900 lei (629.000.000 lei vechi ) adică 15000 euro fără t.v.a. exact cât trebuie, ca nu faci licitaţie. Aceasta lucrare s-a desfăşurat în doua etape şi anume:

Etapa l - lucrări executate în regie proprie - folosind ca forţa de munca copii din centrele de plasament şi muncitorii proprii de la întreţinere, materialele de construcţii fiind plătite de către DGASPC.

In aceasta etapă s-au executat următoarele lucrări : demolări magazie veche, săpături pentru fundaţii, betoane în fundaţii, pardoseli beton, pereţi exteriori din zidărie pe 3 laturi,compartimentare interioara magazie, canalizare interioara şi exterioara.

Etapa 2 - lucrări executate de către S.C. CASA DESIGN S.R.L. Gura Humorului (????) prin încredinţare directă în valoare de 15.000 fără t.v.a.

Lucrările executate de SC CASA DESIGN SRL au constat în:

1 perete exterior din lemn, planşeu lemn peste parter, şarpantă învelitoare, finisaje interioare şi exterioare, instalaţii electrice.

NOTA : La decontarea lucrărilor, în situaţiile de plata întocmite de S.C. CASA DESIGN SRL au fost incluse în mod fraudulos şi lucrările executate în regie proprie.

INTREBARI:
- cine a întocmit caietele de sarcini care au stat la baza cumpărării directe ?
- cine a făcut evaluarea preţului contractului ?
- cine a aprobat plata către constructor şi a lucrărilor efectuate în regie proprie?
- cum se justifică în consum cantităţile imense (zeci de m.c. ) de cherestea facturate catre DGASPC în perioada 2008-2009 de către o societate din Stulpicani al carui patron este un apropiat al sefului de Atelier tâmplărie Zamcu Ion, ţinând cont de faptul ca la data emiterii acestor facturi nu se punea problema construirii atelierului de tâmplărie, materialul lemnos neavând unde să fie astfel prelucrat. Seful atelierului de tâmplărie este membru PDL, un apropiat conducerii Consiliului Judeţean iar de la data angajării după alegerile locale din 2008 pana la data punerii în funcţiune a atelierului de tâmplărie nu a desfăşurat nici o activitate, primind salariu degeaba.

CAZUL ,,Ş”

In Lista de Investiţii nr. 42847 din 20.10.2009 la poz. 16 cap. ALTE CHELTUIELI DE INVESTIŢII este trecută dotarea ,,Achiziţie centrala termica la căsuţa ,,DOMINO “ Fălticeni, cu o valoare de 3000 lei (30.000.000 lei vechi)
Achiziţia centralei în valoare de 3000 lei la care se adaugă montajul acesteia (plătit din bugetul DGASPC capit. Cheltuieli materiale) a fost făcută de SC CORSEM IMPEX SRL Suceava.

NOTA: achizitia şi montajul acestei noi centrale nu se justifica întrucât centrala care a fost înlocuita era de buna calitate,cu o capacitate suficienta pentru încălzirea acelei case, fiind montată în anul 2008 (a se vedea lista de inv. Din dec. 2008) şi cu o perioada de garanţie de 2 ani.

CAZUL „T”

In perioada dec. .2008 - martie 2009, la sediul DGASPC Suceava s-au executat lucrări de reparaţii şi amenajări interioare. O parte din lucrarile de reparaţii au fost executate de SC LAGAN MOBILEX SRL Campulung-Sadova, societate care are ca profil de activitate producţia de mobilier şi tâmplărie de lemn.

De asemenea aceasta societate a executat în perioada mai-iulie 2009 lucrări de reparaţii la acoperişul şi faţada C.P. ,,SPERANŢA“ Suceava în valoare de 60.193,94 lei, lucrările fiind executate prin încredinţare directa, fără licitaţie.
Din acţionariatul acestei firme face parte şi sotul sefei biroului investiţii şi recepţii DUCIUC CARMENA de profesie inginer chimist. (cei doi sunt cunoscuţi membrii PDL şi sponsori de baza ai partidului).

INTREBARI :

- cine a întocmit caietele de sarcini pentru lucrările executate de SC LAGAN MOBILEX Cîmpulung ?
- cine a semnat situaţiile de lucrări ?
- există vreo legătură intre averea* soţilor Duciuc şi preturile,cantităţile acceptate la plata pentru diverşi furnizori de servicii şi lucrări în perioada 2008-2010 ?
*averea soţilor Duciuc este formată (la data 1 mai 2009) din :
- 1 autoturism VW Passat
- 1 autoturism AUDI A8
- 5 Apartamente în Suceava
- 1 casa în construcţie la Plopeni
- 1 Scara întreaga de boc cumpărata
- terenuri în împrejurimea Sucevei pe care aceasta, aşa cum se mândreşte, le-a cumpărat pe un preţ de nimic de la nişte oameni simpli dumneaei „întâmplător” cunoscând faptul că peste acele terenuri urmează să treacă şoseaua de centură a municipiului. În „consecinţă” ulterior a vândut pentru câteva sute de mii bune de EURO statului Român prin Primăria Suceava. Ne punem firesc întrebarea dacă nu prin complicitatea factorului decizional al primăriei sucevene aceasta a conoscut exact traseul acestei şosele cum ar fi putut cumpăra acele terenuri înainte de publicarea acestui traseu. Dacă această doamnă nu are revelaţii divine ne este greu să ne închipuim că un inginer chimist (cu noţiuni precare de aritmetică elementară) poate previziona cu perfectă precizie acest traseu, achiziţionarea întâmplătoare a acestor imobile pentru alte destinaţii fiind exclusă, ternul neputând fi utilizar nici pentru agricultură.

ACEŞTIA sunt adevăraţii „băieţi deştepţi” de care face atâta vorbire „domnul” Traian Băsescu dar pe care îi iubeşte totuşi atât de mult.

Menţionez ca şefa biroului investiţii şi recepţii al DGASPC are un salariu de 1.100 lei, 2 copii, iar soţul acesteia în ultimii 10 ani nu figurează ca fiind angajat pe undeva.

- conducerea CONSILIULUI JUDEŢEAN Suceava isi asuma,,echipa*” de PDL - işti trimisa după alegerile locale din 2008 la DGASPC Suceava să se ocupe de activitatea de investitii, achizitii publice şi proiecte cu finanţări externe?.
*echipa este formata din:
-Mona Săndulescu - ing. textile, consilier municipal PDL, dir. adj DGASPC Suceava;
-Duciuc Carmena - ing. chimist- şef birou investiţii, membru şi sponsor PDL
-Florin Murariu - studii medii (liceul) membru PDL-a semnat la ordinul Monei Sandulescu Caiete de Sarcini, care de fapt erau întocmite chiar de furnizorii de servicii sau executanţii de lucrări.
-Gorbănescu Constantin - jurist, sef birou achiziţii publice membru PDL şi proprietar de vilă în Burdujeni, burlac neconvins.
-Tărnăuceanu Florin -director executiv o persoană conflictuala, un executant fidel al Partidului Stat. La puţin timp de la numirea lui în funcţie, l-am informat despre faptul ca Mona Săndulescu nu are discernamânt în ceea ce priveşte modul de cheltuire a banului public. Din acel moment a refuzat dialogul cu mine.

Aceste persoane care nu au cele mai elementare noţiuni despre construcţii, investiţii, reparaţii, modul de întocmire a devizelor de lucrări, tarifarea serviciilor de proiectare şi care nu au văzut vreodată un indicator de norme de deviz sau o ruleta cu care se măsoară cantităţile de lucrări, au fost numite pe criterii politice să se ocupe de activităţi cu care nu au nimic în comun, şi care implica sume imense de bani publici.

Pentru sponsorizarile consistente facute catre Partidului Stat , cu bani publici proveniti de la DGASPC Suceava , recent , sotul ,,d-nei „ Duciuc Carmena a fost promovat de catre presedintele C.J. Suceava in functia de director adjunct al I.T.M. Suceava.

CAZUL ,,Ţ”

Pentru supravegherea unor obiective de investiţii realizate în perioada 2008-2010, dir. adj. Mona Sandulescu al D.G.A.S.P.C. Suceava a apelat la serviciile dirigintelui de şantier Costiug Doru (era cunoscut în instituţie sub numele de,,consilierul personal “al Monei Sandulescu ), angajat prin contracte de prestări servicii (ex. Contr. 28604 din 28.07.2009). Preţul acestor servicii de diriginte de Şantier a fost în medie de 60.000.000 lei pe luna adică de 6 ori mai mult decât un diriginte de şantier angajat de DGASPC doar cu un an înainte (lucrarea de la C.I.A. Pojorîta ), sau de 8 ori salariul mediu al unui angajat al DGASPC.

Pentru aceasta leafă de parlamentar,acest diriginte de şantier ar fi trebuit să reprezinte interesele beneficiarului de investiţii care îşi plata lucrările cu bani publici. In realitate acesta a reprezentat numai interesele personale ale Monei Sandulescu şi ale executanţilor de lucrări. Dar, nu toţi constructorii au avut parte de acest tratament preferenţial, astfel S.C. ART-EGO S.RL. Fălticeni care a câştigat o licitaţie de execuţie lucrări în mod cinstit pentru ca nu a avut de unde să plătească, dările către Partidul Stat” reprezentat de Mona Sandulescu,I s-a refuzat plata lucrărilor suplimentare real executate prin dispoziţie de şantier. Era o practica folosita de Mona Săndulescu, ca cei constructori care nu îşi achita „dările” să aibă parte de diminuări ale bugetului lucrării, banii fiind transferaţi către constructorii cu, „dare de mână” şi care primeau lucrările numai prin încredinţare directă.

Despre modul în care dirigintele de şantier Costiug Doru şi-a îndeplinit sarcinile contractuale rezulta şi din referatul pe care l-am întocmit în atenţia conducerii DGASPC. (REF. nr. 32492 din 20.08.2009).

CAZUL ,,U”

Pentru asigurarea fondurilor necesare campaniei prezidenţiale din dec. 2009, într-o şedinţă a direcţiei, convocată, „prezidată” şi „condusă” cu „mână de fier” de către doamna dir. Adj. Mona Săndulescu în luna iulie a aceluiaşi an cu Şefii de centre (minori şi adulţi), s-a anunţat că datorită „nevoilor urgente” de investiţii în domeniul investiţiilor este necesară „redistribuirea” costurilor previzionate şi alocate în bugetul instituţiei pentru medicamentele necesare asistaţilor către alt capitol bugetar, respectiv „investiţii”si reparatii constructii . Urmare acestei „şedinţe” unde nimeni nu a avut dreptul la vrun cuvânt, acesta fiind ORDINUL, asistaţii au rămas fără medicamentele şi materialele farmaceutice necesare în lunile 08 – 09- 2009.

Mă întreb cum faţă de viaţa şi starea de sănătate a unor oameni poate fi prioritară o „investiţie” (reparatie ) pentru recoltarea comisioanelor atât de necesare în campania electorală, acest lucru realizându-se cu încălcarea Legii bugetului instituţiilor publice şi a Legii finanţelor publice care interzic transferarea de fonduri între capitolele bugetare prevăzute şi alocate, dar şi, având în vedere starea de sănătate a asistaţilor (majoritatea cu tulburări psihice grave sau infectaţi HIV-SIDA), TU Mona Săndulescu ca şi dir. adj. (dar „de facto” dir. executiv.) al instituţiei pui în pericol pe cale de consecinţă viaţa şi integritatea propriilor angajaţi, prioritari fiind evident asistaţii.

CAZUL ,,V”

În acelaşi context vă rugăm să verificaţi dacă nu cumva la CTF “Domino” Fălticeni în cursul anului 2009 s-au decontat încă o dată (evident în mod fictiv), către SC INSTCOMP SA, lucrări de “termoizolaţie faţadă”, lucrări efectuate şi plătite către SC Global Design srl în anii 2007-2008.

CAZUL “W”

Până la data de 31.03.2009 Centrul de Îngrijire şi Asistenţă Socială Pojorîta a avut personalitate juridica, având astfel dreptul să organizeze licitaţii pentru achiziţii publice şi să încheie direct contracte cu furnizorii de produse, servicii, şi lucrări. După această dată, acest centru a intrat în structura DGASPC Suceava, pierzându-şi asfel personalitatea juridică, toate contractele încheiate anterior de centru fiind anulate fără nici un temei legal.

Din dispoziţia dir. adj. Mona Sândulescu s-au încheiat noi contracte, cu alţi furnizori, însă la preţuri de două, trei, şi chiar şase ori mai mari decât cele din contractele anterioare.

Astfel, la produsul pastă de dinţi preţul pentru un tub de 50 gr. la data de 13.05.2009 a fost de 0.58 lei (achiziţie făcută de C.I.A. Pojorîta) iar la data de 4.06.2009 preţul pentru un tub de 163 de grame, a fost de 10,36 lei (achiziţie făcută de DGASPC). Se observă că, în cazul achiziţiei făcute de DGASPC preţul este de şase ori mai mare. Anexă- fişa de magazie pentru produsul “pastă de dinţi”.

La fel, pentru produsul “cremă de ghete” preţul pentru o cutie de 75 de grame la data de 13.05. 2009 a fost de 1,60 lei, iar la data de 4.06.2009 preţul a devenit 4,76 lei tot pentru o cutie tot de 75 grame. Se observă, că preţul pentru produsul cremă de ghete în cazul achiziţiei făcute de DGASPC, este de trei ori mai mare. Anexă – fişa de magazie pentru produsul cremă de ghete.

În acelaşi mod (iresponsabil în ceea ce priveste modul de cheltuire a banului public) s-a procedat la achiziţionarea produselor alimentare: ficat vită, ficat porc, creer porc, ficat pui unde preţurile de achiziţie acceptate de DGASPC au fost duble faţă de preţurile de piaţă la aceiaşi dată.

CAZUL “X”

Din informaţiile pe care le am, în cursul anului 2010 la sediul DGASPC Suceava s-au executat lucrări de amenjare interioară constând în placaje cu gresie, faianţă, gleturi, var lavabil şi altele, lucrări care deşi au fost executate în regie proprie cu personal de întreţinere (muncitori) de la CRRN Costîna au fost ulterior decontate către o societate de construcţii “apropiată” managerilor politici ai instituţiei.

CAZUL “Y”

În cursul anilor 2008-2009 şi până la concedierea mea luna aprilie 2010 nu ma avut acces la nici o informaţie, inginer constructor fiind (singurul din instituţie), cu privire la activitatea de investiţii, reparaţii şi servicii, angajat în cadrul acestui birou, întotdeauna făcându-se presiuni asupra mea pentru a semna diverse P.V. de recepţie a unor lucrări pe care nu le văzusem şi nici nu aveam cunoştinţă de execuţia acestora.

Mai mult deşi Legea achiziţiilor publice prevede în mod obligatoriu ca din componenţa comisiilor de licitaţie publică să facă parte şi un specialist în domeniu, inginer constructor, referindu-ne la construcţii şi reparaţii, eu nu am fost niciodată delegat de către angajator pentru a face parte din aceste comisii.

Este vădit faptul că s-a dorit îndepărtarea mea din activitatea biroului unde lucram, acest lucru concretizându-se şi în mod fizic în sensul că am fost mutat singur într-o altă încăpere (birou) pentru a nu şti ce se întâmplă, mergându-se până acolo ca ulterior să fiu delegat “exilat” cu “toate atribuţiile de serviciu” (a se vedea Dispoziţia nr.1268 din 04.09.2009 ) la CIA Pojorâta, în acest timp pregătindu-mi-se disponibilizarea.

CAZUL “Z”

În anul 2009 la CTF Adîncata SC PRO GAZ SRL Vereşti, la cererea unui terţ şi pe cheltuiala acestuia, cu acordul institutiei, a procedat la reamplasarea rezervorului GPL care deserveşte acest centru.

Rugăm a se verifica dacă aceste cheltuieli, în acelaşi an, în mod fraudulos, s-au plătit şi către SC CORSEM-IMPEX SRL Suceava.

CAZUL ,,ZZ”

Rugăm a se face o verificare a facturilor de mai jos, întrucât sunt informaţii că aceste facturi reprezintă plăţi fictive pentru achiziţii nerealizate.

- factura 665 (sau 669) (sau661) din 26.09.2009 valoare-22.373 lei
- factura 670 din 26.09.2009 valoare 28.406 lei
- factura 668 din 24.09.2009 valoare 26.244 lei
- factura 960 din 26.08.2009 valoare 15.708 lei
- factura 960 din 26.08.2009 valoare 54.502 lei
- factura 962 din 26.08.2009 valoare 57.500 lei
- factura 801 din26.08.2009 valoare de 16.715 lei
- factura 963 din 26.08 2009 valoare 74.000 lei
- factura 68 din 27.08.2009 valoare 37.700 lei

Concluzii:

Această este echipă “performantă” înscăunată de Gheorghe Flutur la conducerea instituţiei.

Dacă mai este nevoie vă inştiinţez că Director adj. Mona Săndulescu care, deşi are funcţia electivă de consilier municipal ocupă şi funcţia de director adjunct al unei insituţii publice, dumneaei neavând calitatea de funcţionar public (fiind personal contractual), tocmai pentru a evita situatia juridica de incompatibilitate, dar situaţie în care de fapt se află, ocupându-se de gestionarea banului public în interesul ei personal, al partidului care a înscăunat-o ca director şi în detrimentul beneficiarilor (copii aflati în dificultate şi personae adulte cu dizabilitati) cât şi a majorităţii salariaţilor instituţiei.

Estimez ca fraudarea banului public prin achizitii de servicii şi lucrari la preturi supraevaluate,nerspectarea legii achizitiilor publice prin fragmentarea lucrarilor cu scopul de a se evita licitatia, intocmirea caietelor de sarcini de persoane fara pregatire în domeniu, constituirea comisiilor de licitatii fara ca acestea să aiba în componenta personal de specialitate,semnarea situatiilor de lucrari de persoane fara cunostinte în domeniu sau de diriginti de şantier iresponsabili care nu au reprezentat niciodata interesele institutiei (doar pe cele ale Monei Sandulescu ) se ridica la suma de 20 miliarde de lei vechi.

Acest lucru a fost posibil prin presiunile, santajul, amenintarile cu disponibilizarea impotriva propriilor angajati şi traficul de influienta pentru cei din afara institutiei care trebuiau să semneze ceea ce impunea Mona Sandulescu. Aceste lucruri caracterizeaza intrega activitate a Monei Sandulescu la DGASPC Suceava.

http://www.romaniacurata.ro/cum-se-fac-achizitiile-publice-la-suceava-10...

Misto articolul, dar nu cred

Misto articolul, dar nu cred ca se va lua vreo masura de catre organele abilitate, care ar trebui sa se autosesizeze.

Din pacate ...

si din motive obscurantiste care ne scapa pe moment, asa cred si io ...

ovidiu

p.s. deci vorba celuia ce zicea ca : mori cu ea in mana, cu dreptatea, adicatelea, era foarte adevarata ...

Io ce să mai cred ...

http://www.adevarul.ro//actualitate/eveniment/Laptopuri-statui_si_lumana...

Uitaţi-vă şi voi şi spuneţi-mi noi ceilalţi muritori de rând de ce a trebuit să respectăm prevederile alea care ne interziceau achiziţia de ...

ovidiu

Şi voi acuma...

art. 24 din OUG 34/2009 e frumos scris (stil Creangă însă combinat cu puţin postmodernism). Dar pe de o parte nu are nici o sancţiune pentru nerespectare iar pe de altă parte nu interzice achiziţia de calculatoare sau de aparate de aer condiţionat. Aşa că enjoy.

vezi ...

că discuţia asta a mai fost pe forum şi nomenclatorul parcă zicea altceva :D

ovidiu

p.s. şi la Numele Sindicatului, nu prezinţi 'nika ?

Scuze?...

cred că mi-a scăpat ceva. Am fost propus naş?

Mai da-i in ma-sa pe astia

Mai da-i in ma-sa pe astia de la presa! Atata le place sa faca din rahat bici, numai sa iasa cu ceva senzational. Pai daca Romatsa nu are voie sa-si ia sisteme de aterizare, atunci ce ar trebui sa cumpere? Multe din servere, computere si laptopuri sunt cumparate pe bani din finantari externe. Iar daca legislatia nationala spune ca in caz de canicula trebuie sa iei apa minerala, atunci cine-i vinovat?
Imi aduc aminte ca se gasise un cretin cu aere de ziarist sa comenteze intr-o foita locala dupa ce am publicat pe pagina de internet a institututiei achizitiile efectuate in anul anterior ca am cumparat sisteme de excitare (adica banala platina de la Dacie) si alte chestii banale, care lui i se pareau teribil de amuzante si fara rost.

aşa ...

Bogdane, muşcă-i de carotidă !

ovidiu

p.s. crezi că băiatul ăla al tău s-ar fi gândit acuma la iepuri şi la morcovii lor ?
:)))

CAm asa ceva a formulat cap

CAm asa ceva a formulat cap sec ala.

Autentificare utilizatori

Comentarii recente

Parteneri