Emite conţinut

Modificari ale contractului de achizitie publica (acte aditionale: suplimentarea cantitatii, ajustarea pretului, etc.)

Valabilitate Instructiune ANAP nr. 1 / 02 martie 2016

Buna ziua,
Stie cineva daca instructiunea mai sus amintita mai este in vigoare avand in vedere referirea la OG 34/2006 ? Ma intereseaza in mod deosebit capitolul care interzicea compensarea NCS cu NR.
Va multumesc !

Suplimentare valoare contract atribuit prin AD

Buna ziua,

Va rog sa ma luminati in urmatoarea speta:
Am un proiect ai carui indicatori tehnico-economici au fost aprobati prin HCL si mai am un contract de lucrari atribuit, conform noii legislatii, prin achizitie directa (AD). Valoarea contractului nu include si ''diverse si neprevazute'' (DN), dar exista o clauza potrivit careia este posibila suplimentarea valorii acestuia in urma unor lucrari neprevazute.
Avand in vedere legislatia vaga din domeniul AD am urmatoarele intrebari:
1. Sursa finantarii lucrarilor neprevazute se subintelege a fi DN in procentul dat de proiectant si aplicat la valoarea contractului ? Se poate suplimenta cu max. 50 % fara a depasi pragul valoric aferent unei AD ?
2. In lipsa unui model de contract de lucrari adaptat legislatiei noi (desi nu stiu cat de mult se impune acest lucru), voi cum procedati la formularea contractelor, mentionati, fara a o include in pretul contractului, si valoarea DN ?
3. Este cazul, fortand nota, incadrarea in prevederile art. 221, Legea 98 sau sunt suficiente dispozitiile de santier, notele de renuntare/comanda suplimentara si un simplu referat de necesitate ?

Va multumesc !

Acord Cadru semnat pe OUG34/2006 - Modificare solutie tehnica + completare obiect in perioada de derulare L98/2016

Buna ziua, am incheiat un acord cadru in 2015 cu o AC pe OUG 34/2006 ce avea ca obiect analize cu punerea la dispozitie a aparaturii in regim de comodat. Acum, atat noi cat si AC dorim sa completam obiectul Acordului Cadru cu cateva analize in plus (care nu au fost prevazute in caietul de sarcini si acordul cadru initial) si in acelasi timp sa inlocuim unul din aparatele date in regim de comodat cu un echipament superior tehnic. Asta va presupune si suplimentarea valorii totale a acordului cadru cu aprox 50%

Va rog sa imi spuneti daca exista posibilitatea incheierii un act aditional la acordul cadru si care este temeiul legal si daca se aplica OUG34/2006 sau L28/2016. Iar daca nu exista, ce procedura trebuie urmata?

Multumesc,

Actualizare pret contract istoric (2009)

In anul 2009 Scoala Gimnaziala din comuna noastra a incheiat un contract., in urma unei proceduri de cerere de oferta offline, la un pret de 736.024,52 lei inclusiv TVA, pentru realizarea unui obiectiv de investitii nou (scoala cu 4 sali de clasa). Finantarea contractului trebuia asigurata din fondurile Ministerului Educatiei si Cercetarii, conform HG 655 din 2009. In cursul anului 2012 lucrarile au fost oprite din cauza lipsei finantarii.
In anul 2016, Consiliul Local a aprobat alocarea sumei de aproximativ 350.000 lei, spre a fi transferata ordonatorului tertiar de credite Scoala Gimnaziala, in vederea finalizarii executarii lucrarilor achizitionate prin contractul mentionat.
Executantul lucrarii spune ca se afla in imposibilitatea de a finaliza lucrarile,cu respectarea pretului initial, in conditiile in care preturile la materiale/combustibili/forta de munca au crescut fata de momentul incheierii contractului.
Atat in documentatia de atribuire cat si in contract exista precizarea expresa ca pretul contractului nu se ajusteaza.
Singura referire din contract la posibilitatea platii unor cheltuieli suplimentare este la un articol in care se precizeaza ca, in cazul in care apar conditii care nu sunt din vina executantului, se poate incheia un act aditional si plati cheltuielile suplimentare.
Avand in vedere cele de mai sus va rog sa ma ajutati cu raspunsuri la urmatoarele intrebari:

Modificare contract semnat pe OUG 34/2016 cu suplimentare in perioada L 98/2016

Buna tuturor,

Am o rugaminte la voi ca nu stiu cum sa o iau din loc :)
O lucrare de drumuri contractata anul trecut pe OUG 34/2016 care necesita niste modificari la niste podete (nota de renuntare si nota de suplimentare). Aici pare ok..ar putea ramane in cadrul acelaiasi contract cu un eventual act aditional.
De asemenea, autoritatea contractanta doreste sa mai suplimenteze lucrarea cu inca 100 de podete (noi care se justifica deoarece realizandu-se drumul acum, ar fi oportun - lucrari noi) deci implicit creste si valoarea (cu preturile din oferta).
Daca iau in considerea noua Lege fac se pare procedura deoarece nu am prevazut in contract posibilitatea de suplimentare a cantitatilor (valoarea nu e mare raportata la valoarea initiala a contractului, 10% si separat s-ar incadra la achizitie directa).

Cum trebuie sa fac? Inchei contract pe OUG 34 si implementez pe L98? Fac act aditional de suplimentare?
Multumes anticipat

se mai poate face un subcontract ?

Bună ziua!
Va rog sa mă ajutați cu un răspuns :
În Invitația de participare s-a cerut ca executantul unei lucrări de construcții să spună dacă va fi nevoie de un subcontract.
Executantul a spus că nu este cazul.
Așa că în Contract nu s-a mai pus problema de subcontractant.
Va rog sa îmi spuneti dacă este posibil ca înltimpul executarii, executantul sa facă un subcontract ?
Ar fi nelegal ? Sărbători anula Contractul cu executantul care a mințit ?
Cum se va proceda ?

inlocuire prefabricate licitate cu o clasa superioara

In cadrul unei lucrari de reabilitare trame stradale constructorul a licitat capace prefabricate din clasa de beton b250(date de proiectant in PT si CS),ulterior pe parcursul executiei s-a constatat faptul ca acestea sunt neconforme stasurilor de exploatare drept pt care solicita suplimentarea financiara a valorii licitate.
Care este procedura corecta de a realiza acest lucru?
Multumec anticipat!

Instructiune nr 1 din 2 martie 2016

Pe site ANAP INSTRUCŢIUNI nr. 1 din 2 martie 2016 privind modificarea contractului de achiziţie publică în cursul perioadei sale de valabilitate şi încadrarea acestor modificări ca fiind substanţiale sau nesubstanţiale

Cesiunea contractului de lucrari

Am incheiat in anul 2008 un contract de achizitie publica de lucrari, iar in contract este specificat:
16. Cesiunea
16.1 - Prestatorul se obliga sa nu transfere total sau partial obligatiile asumate prin contract, fara sa obtina, in prealabil, acordul scris al achizitorului.
16.2 – Cesiunea nu va exonera prestatorul de nici o responsabilitate privind garantia sau orice alte obligatii asumate prin contract.

In anul 2013 s-a incheiat un contract de cesiune intre firma cu care aveam incheiat contractul initial, cu alta societate, cesiunea realizandu-se cu acordul autoritatii contractante(primarie).
Acum, ne-am "izbit" de o problema, in sensul ca o autoritate finantatoare a lucrarii a respins contractul de cesiune, nu a mai facut plata, cu observatia ca nu este legal si ca trebuie sa-l reziliem si sa facem o noua licitatie.
Intrebare: ce trebuie sa facem in acest caz, tinand cont ca nu am avut cunostinta de modificarile introduse in OUG 34/2006 (art. 204.1*) prin Legea 279/2011, iar constructorul a realizat lucrarile asteptand platile.
Va multumim si asteptam raspunsul Dvs.

Negociere fara publicare de anunt

In calitate de executant al lucrarii SC CONSIG SA a incheiat un contract de executie lucrari in anul 1994 cu o autoritate contractanta in valoarea de X lei, din care s-a executat pana in prezent aproximativ 80 % din valoarea lucrarilor contractate.
Din cauza lipsei surselor de finantare, durata de executie a contractului s-a prelungit in fiecare an pana in prezent. Astazi, beneficiarul are resurse financiare pentru a continua o parte din lucrarile intrerupte, dar in cadrul proiectului s- a produs o modificare, dupa cum urmeaza:
- In cadrul contractului trebuiau executate mai multe cladiri, printre care si cladirea „ Unitate administrativa” (cu destinatie initiala pentru birouri cu S+P+etaj 1).
SC CONSIG SA a executat o parte din lucrarile aferente acestei cladiri, respectiv partea de structura, dar beneficiarul doreste modificarea destinatiei cladirii : „ Unitate administrativa” in „ Unitate de cazare” cu S+P+etaj 1+etaj2.
Conform prevederilor contractului incheiat :” Investitorul cu acceptul antreprenorului va putea cere orice modificare a cantitatii sau calitatii lucrarilor sau a unor parti a acestora cu cel putin 30 zile inaintea opurtinitatii lucrarilor privind:
- marirea sau micsorarea cantitatii oricarei lucrari incluse in contract si documentatia tehnica
- renuntarea la o lucrare sau la o parte din aceasta
- schimbarea caracterului sau calitatii lucrarilor
-modificarea nivelelor, pozitiilor si dimensiunilor oricarei parti din lucrare
- executarea de lucrari suplimentare de orice fel pentru terminarea obiectelor prevazute in contract.”