Emite conţinut

Modificari ale contractului de achizitie publica (acte aditionale: suplimentarea cantitatii, ajustarea pretului, etc.)

Instructiune nr 1 din 2 martie 2016

Pe site ANAP INSTRUCŢIUNI nr. 1 din 2 martie 2016 privind modificarea contractului de achiziţie publică în cursul perioadei sale de valabilitate şi încadrarea acestor modificări ca fiind substanţiale sau nesubstanţiale

Cesiunea contractului de lucrari

Am incheiat in anul 2008 un contract de achizitie publica de lucrari, iar in contract este specificat:
16. Cesiunea
16.1 - Prestatorul se obliga sa nu transfere total sau partial obligatiile asumate prin contract, fara sa obtina, in prealabil, acordul scris al achizitorului.
16.2 – Cesiunea nu va exonera prestatorul de nici o responsabilitate privind garantia sau orice alte obligatii asumate prin contract.

In anul 2013 s-a incheiat un contract de cesiune intre firma cu care aveam incheiat contractul initial, cu alta societate, cesiunea realizandu-se cu acordul autoritatii contractante(primarie).
Acum, ne-am "izbit" de o problema, in sensul ca o autoritate finantatoare a lucrarii a respins contractul de cesiune, nu a mai facut plata, cu observatia ca nu este legal si ca trebuie sa-l reziliem si sa facem o noua licitatie.
Intrebare: ce trebuie sa facem in acest caz, tinand cont ca nu am avut cunostinta de modificarile introduse in OUG 34/2006 (art. 204.1*) prin Legea 279/2011, iar constructorul a realizat lucrarile asteptand platile.
Va multumim si asteptam raspunsul Dvs.

Negociere fara publicare de anunt

In calitate de executant al lucrarii SC CONSIG SA a incheiat un contract de executie lucrari in anul 1994 cu o autoritate contractanta in valoarea de X lei, din care s-a executat pana in prezent aproximativ 80 % din valoarea lucrarilor contractate.
Din cauza lipsei surselor de finantare, durata de executie a contractului s-a prelungit in fiecare an pana in prezent. Astazi, beneficiarul are resurse financiare pentru a continua o parte din lucrarile intrerupte, dar in cadrul proiectului s- a produs o modificare, dupa cum urmeaza:
- In cadrul contractului trebuiau executate mai multe cladiri, printre care si cladirea „ Unitate administrativa” (cu destinatie initiala pentru birouri cu S+P+etaj 1).
SC CONSIG SA a executat o parte din lucrarile aferente acestei cladiri, respectiv partea de structura, dar beneficiarul doreste modificarea destinatiei cladirii : „ Unitate administrativa” in „ Unitate de cazare” cu S+P+etaj 1+etaj2.
Conform prevederilor contractului incheiat :” Investitorul cu acceptul antreprenorului va putea cere orice modificare a cantitatii sau calitatii lucrarilor sau a unor parti a acestora cu cel putin 30 zile inaintea opurtinitatii lucrarilor privind:
- marirea sau micsorarea cantitatii oricarei lucrari incluse in contract si documentatia tehnica
- renuntarea la o lucrare sau la o parte din aceasta
- schimbarea caracterului sau calitatii lucrarilor
-modificarea nivelelor, pozitiilor si dimensiunilor oricarei parti din lucrare
- executarea de lucrari suplimentare de orice fel pentru terminarea obiectelor prevazute in contract.”

prelungire contract prin act aditional

Buna ziua!
daca am un contract de furnizare (achizitie de motorina) cu caracter de regularitate, incheiat in anul precedent si a carui durata normala de indeplinire expira la 31 decembrie, cu clauza in contract de prelungire prin act aditional, aceasta prelungire pot sa o fac pe 12 luni sau pe 4 luni asa cum este prevazut in art 6./HG 925. Valoarea contractului nu depaseste 5000 euro.
Multumesc!

Contract de furnizare neonorat de castigatorul procedurii

Bună ziua,
M-ar interesa o speta cand în urma unei proceduri un ofertant a câştigat procedura şi a încălcat grosolan condiţiile contractuale, nu a onorat deloc contractul ce se poate face? Se poate rezilia contractul şi cere de la următorul ofertant care a urmat în listă să furnizeze produsul? Sau e nevoie de o nouă procedură?
Ţin să precizez că este vorba despre un proiect care nu mai poate fi prelungit şi există posibilitatea de se pierde o sumă de bani în valoare de 35.000 euro, respectiv restricţionarea autorităţii contarctante de la alte proiecte asemănătoare.

Articole deviz noi

Buna ziua,

Se da urmatoarea problema:
In situatia aparitiei unor articole de deviz diferite fata de cele contractate, cu utilizarea unor preturi marite fata de cele contractate la acelasi tip de resursa (materiale, meserii, utilaje) cum as putea sa determin (constrang) constructorul sa revina la preturile folosite la ofertare ? Evident, daca si sunt indreptatit sa-i cer asta. Contractul mentioneaza ca pretul nu se ajusteaza, dar nu stiu daca ma pot prevala de acest articol.
Poate ar fi trebuit negociere fara publicare pentru cele cateva articole noi, dar cei de la achizitii au motivat ca fiind prevazut in pretul contractului buget de div. si neprev. s-ar suporta din acest capitol fara a mai face procedura.
Una peste alta nu mi se pare fair-play din partea constructorului.
Ce se poate face ?
Multumesc.

Suspendare contract executie lucrari

Buna ziua,

Speta urmatoare se refera la un contract de reabilitare a unor strazi . Problema este ca lucrarile n-au fost finalizate, s-a depasit si al doilea termen acordat ... si vin sarbatorile. Constructorul doreste doar prelungirea contractului, cu executia in ''ferestrele'' de timp favorabil, cu implicatiile de rigoare (discontinuitate in executie, calitate proasta, suplimentare costuri, diriginte platit aiurea si-or mai fi si altele), iar eu as dori suspendarea lucrarilor pe o perioada determinata si reluarea in martie, aprilie, nu stiu ...
In contract nu se face nicio referire la acest aspect si se cam aproprie data cand trebuie luata o hotarare.
Asadar m-ar interesa:
- ce temei legal reglementeaza acest aspect ?;
- care ar fi pasii de urmat ?;
- in perioada de suspendare ce statut au strazile care fac obiectul procedurii: le am eu in administrare, constructorul trebuie sa asigure conservarea lor etc. ?;
- orice aspect relevant vis-a-vis de procedura de suspendare.

Va multumesc.

Oferta, Alba, Imprumuturi pentru oameni in dificultate

Oferta, Alba, Imprumuturi pentru oameni in dificultate

Buna ziua ofer bani cu imprumut tuturor oamenilor chiar si celor in biroul de credit doar cu cateva acte copie dupa buletin si adeverinta de salariat, suma minima este de 2500 de euro iar cea maxima de 200.000 de euro, perioada de 2 - 10ani pentru mai multe detalii accesati si alegeti una din metodele de finantare: laura.dragutza102@gmail.com

PRELUNGIRE PERIOADA ACORD CADRU

Buna ziua,
Va rog sa imi spune-ti daca se poate intocmi in ultima zi a acordului cadru, un contract subsecvent pe o luna.
Mentionez ca acordul cadru expira in noiembrie, si nu cred ca voi termina licitatia( in desfasurare) pana atunci.
Multumesc.

PRELUNGIRE PERIOADA ACORD CADRU

Buna ziua,
Va rog sa imi spune-ti daca se poate intocmi in ultima zi a acordului cadru, un contract subsecvent pe o luna.
Mentionez ca acordul cadru expira in noiembrie, si nu cred ca voi termina licitatia( in desfasurare) pana atunci.
Multumesc.